قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد

جهت مشاوره در زمینه قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انصراف از دانشگاه پس از کنکور سراسری کنکور مجدد سوالی است که ذهن بسیاری از داوطلبان کنکور را به خود مشغول کرده است. هرچه به روزهای ثبت نام کنکور نزدیک و نزدیک تر می شویم سوالات بسیاری در ذهن دانش آموزان شکل می گیرد که یافتن پاسخ این پرسش ها در کاهش استرس این افراد موثر است.  شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه می تواند سوال بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل نیز باشد. که آیا پس از قبولی در دانشگاه، اجازه انصراف از ادامه تحصیل برای دانشجویان وجود دارد؟

در این مقاله به بررسی قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پرداخته خواهد شد.

قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور سراسری مجدد

این اتفاق کاملا قابل پیش بینی است که گاها دانشجویان بعد از مدتی تحصیل در دانشگاه به دلایل مختلفی اقدام به ترک تحصیل و انصراف از دانشگاه کنند. اگر داوطلبان مایل به بازگشت به دانشگاه قبلی خود باشند مقررات و دستورالعمل های مختلف مانع این بازگشت می شوند.

دانشجویانی که بخواهند از دانشگاه خود انصراف دهند، با توجه به نوع دانشگاه باید هزینه ای را به عنوان جریمه انصراف از تحصیل، پرداخت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانستن همه چیز درباره “قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۲-۱۴۰۳” می توانید با مشاورین ما از ساعت 8 صبح الی 12 شب از خطوط ثابت با شماره تلفن 9099071613 در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

جریمه انصراف از دانشگاه

  • دانشجویان انصرافی از دانشگاه دولتی در صورتی که بعد از انصراف، مجددا قصد تحصیل در یک دانشگاه دولتی روزانه را داشته باشند، از پرداخت جریمه انصراف معاف هستند.
  • جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه پیام نور و دانشگاه شبانه 1.5 برابر شهریه ثابت است.
  • جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی (شهریه ثابت یک ترم + 7 واحد درسی ) است.
  • جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد ( تعداد نیم سال های ثبت نام شده – 8 )*( نصف شهریه ثابت ) .
  • جریمه انصراف از تحصیل در پردیس های خود گردان برابر با شهریه ثابت همه ی ترم های باقیمانده است که رقم بسیار زیادی است.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی

حالت اول

افرادی که در کنکور سراسری 1400 انتخاب رشته انجام داده اند و در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته شده اند از شرکت در کنکور سراسری 1401 محروم هستند. اما اگر انتخاب رشته نکرده اند و یا در دانشگاه روزانه قبول نشده اند می توانند در کنکور سراسری شرکت نمایند.

حالت دوم

حالت دیگر این است که دانشجوی یک دانشگاه دولتی روزانه در یکی از ترم های 3 و بالاتر یعنی زمانی که دانشجوی سال اولی نباشد، از رشته خود یا دانشگاه خود ناراضی باشد و قصد انصراف و شرکت مجدد در کنکور سال بعد را داشته باشد.

این دانشجو می تواند حتما تا ۳۰ بهمن سال قبل از کنکور، از دانشگاه خود انصراف داده و یا حداقل درخواست انصراف خود را تسلیم دانشگاه کرده باشد و در کنکور سال بعد دوباره شرکت کند. در غیر این صورت درصورتی که تخلف آن شخص محرز شود سازمان سنجش می تواند ثبت نام و قبولی اش را در کنکور ملغی کند. دقت فرمایید این موارد صرفا برای دانشجویان روزانه دولتی است و دانشجویان شبانه ، پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی  از این قانون معاف هستند.

تذکر: دانشجویانی که پس از اتمام دوره لیسانس مجددا تصمیم به شرکت در کنکور می گیرند، طبق مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری؛ مقرر شده است درصورت قبولی در دانشگاه روزانه، تحصیل مجدد در مقطع جدید یا مقطع فعلی در هر صورت رایگان است و هیچ محدودیت سنی برای تحصیل مجدد و شرکت دوباره در کنکور سراسری برایشان وجود ندارد.

اگر ابهامی در ذهن شما در رابطه با قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ وجود دارد، اصلا نگران نباشید. با مشاورین سایت صدای مشاور تماس بگیرید. اگر وقت و حوصله مطالعه این مقاله را ندارید می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
18 دیدگاه برای “قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۲-۱۴۰۳”
  1. سلام من سال 99کنکور دادم و رشته ی دل خواهمو نیاوردم اگر بخوام دانشگاه روزانه از بین سایر انتخابام برم و مجدد 1401کنکور بدم سه ترمی که روزانه خوانده ام چه می شود

    • سلام دوست محترم واحدهای شما در صورت موافقت دانشگاه تطبیق داده می شود

  2. سلام من ۹۸ کنکور دادم و ورودی ۹۸ رشته ادبیات دانشگاه روزانه شدم همون ترم هم به دلایلی انصراف دادم الان می خواستم ببینم می تونم برای کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم یا نه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست محترم اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشید بله

  3. سلام
    نمیشه که بعد از قبولی در کنکور از دانشگاه انصراف داد؟و یا اینکه با مسئول آموزش صحبت کنیم که حکم انصراف درخواست رو صادر نکنن تا وقتی که قبولی جدید مشخص بشه؟

    • سلام دوست محترم چه مقطعی ؟برای مشاوره جامعتر بامشاوران ما در ارتباط باشید

  4. سلام.من اولین بارکنکور۹۷شرکت کردم وانتخاب رشته نکردم.درکنکور۹۸شرکت کردم وپیام نورقبول شدم.کنکور۹۹شرکت کردم وپرستاری روزانه قبول شدم وازپیام نورانصراف دادم.حالاازانتخاب رشتم پشیمون شدم.چون روزانه قبول شدم۱۴۰۰نمیتونم شرکت کنم.حالاسوال من اینه که اگرسال بعدازپرستاری روزانه انصراف بدم تاکنکور۱۴۰۱شرکت کنم معافیت تحصیلیم لغومیشه وبایدبرم سربازی یامیتونم توکنکور۱۴۰۱شرکت کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدین

  5. سلام اگه کسی قبلا از دوتا دانشگاه غیر دولتی انصراف داده باشه میتونه کنکور شرکت کنه؟ در ضمن من دختر هستم و مشکل سربازی ندارم

  6. سلام من دانشجو سال ذخر کارشناسی هستم
    میخوام کنکور۱۴۰۰شرکت کنم و بعد انصراف بدم
    بعد انصرافم برای ثبت نام تو دانشگاه جدید سال دیگه مشکلی برام پیش نمیاد؟ثبت نامم میکنن.؟از نظر سنوات تحصیلی میگم

  7. سلام. خواهش میکنم جواب بدین خیلی مهمه برام.
    من دانشجوی روزانه و ورودیه ۹۶ ام . تابستان ۱۴۰۰ فارق التحصیل میشم یعنی قبل از اعلام نتایج کنکور آیا میتونم در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم؟

  8. سلام.اگه میشه لطف کنین سریعا به من جواب بدین.
    من پارسال از دانشگاه که شبانه میخوندم انصراف دادم حالا امسال میخوام دانشگاه ازاد ثبت نام کنم ایا امکانش هست که بعدا دوباره بتونم انصراف بدم و دانشگاه دولتی برم؟

    • سلام دوست محترم اگر خانم هستید باتسویه با دانشگاه بله

  9. سلام
    من ترم سه کارشناسی پیوستم (البته درسام طبق چارت نبوده از نظر واحدی ترم سومم تقریبا) دانشگاه ازاد
    میخوام انصراف بدم (چند ترم هم مرخصی بودم)
    بعد انصراف میتونم تو سما ثبت نام بکنم؟ برای کاردانی؟ همین رشته خودم
    اگه میشه، معادلس سازی میشن درسام؟ شرط نمره داره؟
    سما با دانشگاه خودم ادغام شده

    • سلام دوست محترم وضعیت نام وظیفه شما مهم است در صورت تمایل بامشاوران در ارتباط باشید تا جامعتر راهنمایی شوید

  10. من یکبار از رشته ی شبانه انصراف دادم و الان دانشجوی رشتهی شبانه هستم و میخوام کنکور۱۴۰۱ شرکت کنم و دختر هستم و مشکل سربازی ندارم در صورت قبولیم در ۱۴۰۱ چون دوبار انصراف دادم از شبانه دچار مشکل میشم؟

  11. سلام،من کنکور امسال روزانه قبول شدم ولی مشکل غیبت سربازی دارم،نمیتونم ثبت‌نام کنم ولی مشکل سربازیم تا چند ماه دیگه با معافی رفع میشه،آیا میتونم کنکور سال بعد(1402)شرکت کنم؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید