برای قبولی در رشته داروسازی چه باید کرد؟

برای قبولی در رشته داروسازی چه باید کرد

جهت مشاوره در زمینه برای قبولی در رشته داروسازی چه باید کرد؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته دارو سازی از رشته های مربوط به علوم تجربی است. بسیاری از دروس این رشته مربوط به شیمی و موضوعات مرتبط با آن بوده و بیشتر مطالب آن همچون سایر رشته های حوزه علوم تجربی، مطالب حفظی است. در این مقاله به توضیح در مورد این رشته پرداخته و به شرایط قبولی کنکور، بازار کار، درآمد و سایر مطالب مربوط به آن اشاره می نماییم.

قبولی کنکور در رشته داروسازی

برای قبولی در رشته داروسازی باید بیشترین تمرکز را روی دروس زیست شناسی و شیمی داشته باشید چرا که ضریب آنها در کنکور بالاتر است. برای نتیجه گیری میبایست این دروس را در کنکور بالای 65-70 درصد بزنید. همچنین برای دروس عمومی میانگین 55-60 درصد لازم است. البته بدیهی است برای کسب نتیجه بهتر و قبولی در دانشگاه های معتبر باید به درصدهای بالاتر فکر کنید چرا که کنکور یک رقابت کشوری است و هرچه بهتر نتیجه بگیرید شانس قبولی بالاتر خواهد بود. بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور این رشته را در لیست خود دارند و میتوان گفت هر کدام در سال حدود 70نفر ظرفیت برای پذیرش آن اختصاص داده اند. همان طور که از این توضیحات برداشت میشود برای قبولی در این رشته رتبه زیر 2500 مورد انتظار است. البته اگر بتوانید سالی 20 میلیون تومان برای تحصیلتان هزینه کنید، میتوانید در پردیس بین الملل دانشگاه هایی همچون دانشگاه تهران نیز این رشته را بخوانید با این توضیح که این پردیس ها نیز در سال حدود 25 نفر پذیرش دارند.

 ضرایب دروس کنکور برای رشته داروسازی

هرچند در کنکور تجربی دروس زیست شناسی و شیمی از اهمیت بالایی برخوردارند اما نباید از دروس ریاضی و فیزیک هم غافل شد زیرا با توجه به ضرایبشان در کنکور، برای کسب نتیجه بهتر بسیار موثر است.

داروسازی در زیرگروه 2 رشته های علوم تجربی قرار دارد که ضرایب دروس آن به شرح زیر است :

درس تخصصی ضریب
زمین شناسی ۱
ریاضیات ۳
زیست شناسی ۴
فیزیک ۲
شیمی ۴

 

دروس عمومی ضریب
زبان و ادبیات فارسی ۴
فرهنگ و معارف اسلامی ۳
زبان عربی ۲
زبان انگلیسی ۲

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی حدود 6سال می باشد. در این مدت 209 واحد درسی را باید بگذرانید که شامل 22 واحد عمومی، 58 واحد دروس پایه و 129 واحد دروس اختصاصی است . این دوره مربوط به دکترای عمومی است. در مدت زمان تحصیل، بیشتر با دروس مربوط به شیمی سر و کار خواهید داشت و اکثر دروس آن حفظی است. هرچند نمیتوان رشته داروسازی را تنها در شیمی خلاصه کرد و دروسی در زمینه های گیاه شناسی و داروشناسی و پزشکی و آزمایشگاه های متعدد نیز از موارد درسی این رشته می باشد.

تحصیل در مقطع دکترای تخصصی داروسازی

برای اخذ تخصص در شاخه های مختلف رشته داروسازی، میتوانید با شرط داشتن معدل بالای 15 در آزمون تخصصی شرکت کرده و پس از قبولی، حدود 40 واحد درسی بگذرانید که بخش عمده آن مربوط به پایان نامه است. این دوره بین 2 تا 3 سال زمان نیاز خواهد داشت.

مزایای تحصیل در رشته داروسازی

یکی از مهمترین مزیت های رشته داروسازی امکان کسب درآمد در حین تحصیل است. به این صورت که اگر شما 140 واحد درسی از این رشته را گذرانده باشید(حدود 4 ترم) و در صورت داشتن معدل بالای 14؛ کارت انجمن داروسازان و شماره انجمن داروسازان به شما داده میشود که در این صورت میتوانید به عنوان قائم مقام در داروخانه مشغول به کار شوید و در آمد منطقی داشته باشید. این یکی از مهمترین مزیت های رشته داروسازی است که در کمتر رشته ای دیده می شود. همچنین در داروسازی مانند پزشکی شیفت شب اجباری ندارید و سر و کارتان با بیماران کمتر است.

آینده شغلی داروسازی

کار در داروخانه ها مهمترین فرصت شغلی هستند که بیشتر فارغ التحصیلان این رشته خواهند داشت. همچنین کارخانه های داروسازی، کارخانه های لوازم آرایشی، کارهای پژوهشی در شرکت های دانش بنیان و … از دیگر فرصت های شغلی رشته داروسازی است.

رشته داروسازی در کشور های دیگر

در بسیاری از کشور های توسعه یافته دنیا داروسازی در شرایط خوبی قرار دارد. درآمد قابل قبول داروسازی در این کشورها بسیاری را به فکر کار در این زمینه در کشورهای دیگر می اندازد. اما از جمله دانشگاه هایی که در خارج از ایران در این زمینه دارای اعتبار هستند، میتوان به دانشگاه های کشور هند اشاره کرد. این دانشگاه ها علاوه بر هزینه پایین نسبت به بسیاری از کشورها؛ دارای اعتبار بین المللی بوده و از طرفی دغدغه کنکور برای ورود به آنها وجود ندارد. از این رو بسیاری به فکر تحصیل در رشته داروسازی در در دانشگاه های هند هستند. علی الخصوص کسانی که در آینده قصد مهاجرت به کشور های توسعه یافته را دارند.

جهت مشاوره در زمینه برای قبولی در رشته داروسازی چه باید کرد؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید