قانون جدید استخدامی ایثارگران در سال 99

قانون جدید استخدام ایثارگران

جهت مشاوره در زمینه قانون جدید استخدامی ایثارگران در سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قانون جدید استخدامی ایثارگران در سال 99 در رابطه آن دسته از ایثارگرانی می باشد که به صورت قرار دادی و یا پیمانی مشغول به فعالیت در ارگان های مربوطه می باشند. در ادامه می توانید از نحوه اجرای قانون استخدام ایثارگران و اینکه چه افرادی می توانند از این قانون استفاده نمایند مطلع شوید. اشتغال خانواده ایثارگران از جمله مطالب مهمی می باشد که در کشور مطرح است در ادامه می توانید اطلاعیه روسای مربوطه در رابطه با استخدام ایثارگران را مشاهده نمایید.

قانون استخدامی ایثارگران در سال 99

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قانون استخدام ایثارگران شامل آن دسته از ایثارگرانی که در حال حاضر به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تایید استفساریه استخدام ایثارگران توسط شورای نگهبان گفت: قانون استخدام ایثارگران شامل آن دسته از ایثارگرانی که در حال حاضر به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، می‌شود.

برای اطلاع از شرایط و ضوابط قانون جدید استخدام ایثارگران در سال 99 می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نموده و پاسخ پرسش خود را جویا شوید.

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی:

با توجه به ابلاغ قانون تفسیر بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه، منعی برای تبدیل وضعیت ذی‌نفعان استفساریه وجود ندارد و تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند مشخصات واجدین شرایط را منطبق با مفاد بند «و» مذکور به همراه مستندات آنان در سامانه کارمند ایران برای اخذ شماره مستخدم رسمی بارگذاری نمایند.

چه کسانی مشمول قانون استخدامی ایثارگران هستند

خانواده های شهدا اعم از فرزند، همسر، خواهر و برادر شهید، جانبازان و فرزندان آنها، با هر درصدی که جانبازی به آنها تعلق گرفته است.  همچنین رزمندگان و فرزندان رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در میدان‌های دفاع مقدس را دارند و آزادگان و فرزندان آزادگانی که بیش از یک سال سابقه اسارت دارند هم مشمول این قانون می‌شوند.

اطلاعیه استخدام ایثارگران در سال 99

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست صحبت‌های بسیار خوبی انجام شد. همچنین انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه حضور داشتند و قرار بر این شد تا موضوع بند «ج» ماده ۸۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با موضوع استخدام فرزندان شهدا در دستگاه‌های اجرایی پیگیری و حل شود. اوحدی همچنین حرکت صحیح در مسیر تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید» را از اولویت‌های فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری دانست و بر اهمیت آن تاکید کرد.

نحوه اجرای قانون استخدامی ایثارگران

نحوه اجرای قانون استخدامی ایثارگران به این صورت می باشد که ایثارگران شاغلی که تا مورخ 29 اسفند ماه سال 95 به صورت شرکتی، قراردادکار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته‌اند، در گروه‌های یاد شده، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.
هفته گذشته استفساریه استخدام ایثارگران به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و براساس این قانون دولت مکلف به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی شده است.

 

شرایط استخدام ایثارگران

  • کارمند در زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه کشور تا تاریخ 22 / 12 / 95 پیمانی، قرارداد کارمعین یا مشخص، قرارداد موقت کارگری در دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و عناوین مشابه در سایر دستگاههای اجرایی خارج از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری و یا دستگاههای دارای مقررات استخدامی خاص) با دستگاه اجرایی قرارداد مستقیم داشته و یا برای وی حکم کارگزینی توسط دستگاه صادر شده باش.
  • در حال حاضر فرد با دستگاه اجرایی مربوطه در یکی از حالات مندرج دربند یک رابط استخدامی یا بکار گیر داشته باشد.
  • پست بلاتصدی در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب افراد وجود داشته باشد در صورت عدم وجود پست بلاتصدی مناسب برای افراد مشمول دستگاه اجرایی می تواند از طریق سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه های اجرایی کشور نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین پستهای سازمانی اقدام نماید.
  • ایثار گران مشمول ای مشاغل تخصصی پیشنهادی دستگاه ،دارای شرایط احراز شغل مربوط از حیث مدرک تحصیلی باشد.
  • صلاحیت فرد برای استخدام رسمی قطعی به تایید گزینش رسیده باشد.
  • نیروهای ایثارگری که به صورت قرارداد موقت بر اساس قانون کار در دستگاه های اجرایی بکارگیری شده اند در چارچوب قانون کار به قرار داد دائمی تبدیل می شوند.

 

جمع بندی

در این مقاله می توانی از قانون جدید استخدام ایثارگران در سال 99 مطلع شوید این قانون به تازگی به تصویب رشیده است و افراد واجد شرایط می توانند ضمن مطالعه مطالب فوق برای اطلاع از شیوه اجرایی این قانون با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایند.

جهت مشاوره در زمینه قانون جدید استخدامی ایثارگران در سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید