شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد

دانشگاه علوم رضوی مشهد

جهت مشاوره در زمینه شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد

داوطلبان ورود به دانشگاه رضوی در این صفحه از شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد و اینکه مصاحبه دانشگاه رضوی چگونه است مطلع می شوند. پذیرش دانشجو در دانشگاه رضوی مشهد، به صورت اختصاصی توسط این دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. برگزاری آزمون دانشگاه علوم رضوی با قواعد و استانداردهای مشخص و با نظارت سازمان سنجش انجام می شود. پذیرفته شدگان در آزمون به مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد دعوت می شوند.

برای اطلاع از سوالات مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد ، نحوه پاسخگویی به سوالات و مشاوره در زمینه شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.

پذیرفته شدگان باید برای مصاحبه در زمان های مشخص به دانشگاه علوم اسلامی رضوی مراجعه کنند، برای اطلاع از زمان مراجعه، با شماره تلفن های همین صفحه تماس بگیرید.

برای مشاهده لیست رشته های دانشگاه علوم رضوی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری روی لینک زیر کلیک نمایید:

لیست رشته های دانشگاه علوم رضوی 98

نحوه مصاحبه و منابع مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد

  • مصاحبه شامل دو بخش علمی و عمومی است ( پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی (پیش دانشگاهی) فقط در مصاحبه عمومی شرکت می کنند)
  • مصاحبه علمی مقطع کارشناسی طلاب از جلدین شرح لمعه اصول فقه مظفر، منطق، بلاغت و ادبیات عرب در حد سطح یک حوزه خواهد بود.
  • مصاحبه علمی مقطع کارشناسی ارشد از جلدین شرح لمعه ، اصول فقه مظفر، منطق،  بلاغت و ادبیات عرب در حد سطح یک حوزه  و مصاحبه تخصصی  از منابع دروس تخصصی همان رشته در حد آزمون تستی خواهد بود.

شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد-1

نحوه و شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد

بعد از تصحیح اوراق آزمون اختصاصی دانشگاه علوم رضوی مشهد ، تحت نظر مستقیم سازمان سنجش ، پذیرفته شدگان 3 برابر ظرفیت اعلام شده ، برای مصاحبه دانشگاه علوم رضوی دعوت می شوند. داوطلبانی به مصاحبه دعوت می شوند که موفق به کسب شرط حداقل نمره دانشگاه علوم اسلامی رضوی که 20 درصد است، شده باشند. این درصد بیشترین کف نمره در دانشگاه ها است.

سازمان سنجش با کف نمره صفر هم دانشجو می پذیرد و این اجازه را به دانشگاه رضوی داده است تا با کف نمره پایین تر به پذیرش دانشجو اقدام نماید، البته دانشگاه رضوی با وجود داشتن این مجوز تاکنون آن را نپذیرفته است.

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه رضوی، دو قطعه عکس 3×4 ، کارت شناسایی معتبر  و کپی شناسنامه، کارنامه آزمون تستی که از سایت دانشگاه پرینت گرفته می شود، ارائه تاییدیه معدل کارشناسی  و ریز نمرات دوره کارشناسی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد و به همراه داشتن یک خودکار مشکی یا آبی در روز مصاحبه الزامی است .

زمان مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد احتمالا در اواخر مرداد ماه 98 خواهد بود. طی هر روز برای 40 نفر از داوطلبان مصاحبه انجام می شود، داوطلبان مقطع کارشناسی ویژه پیش دانشگاهی فقط در مصاحبه عمومی شرکت خواهند داشت و داوطلبان مقطع کارشناسی ویژه طلاب پایه شش و مقطع کارشناسی ارشد ، در مصاحبه علمی و عمومی شرکت می کنند.

مصاحبه مقطع کارشناسی: در مقطع کارشناسی، متقاضیان با مدرک دیپلم در یک مصاحبه عمومی شرکت خواهند کرد و هدف از مصاحبه شناخت شخصیت داوطلب، علایق، افکار و علاقه آنان به دروس حوزوی، طی مسیر حوزه و روحانیت و… است. 

مصاحبه در مقطع کارشناسی دیپلمه ها به صورت عمومی انجام می شود و در مقطع کارشناسی طلاب و کارشناسی ارشد به صورت عمومی و علمی انجام می شود.

نحوه محاسبه نمره مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد :

نمره مصاحبه دانشگاه رضوی با نمره سازمان سنجش جمع و تقسیم بر دو می شود و نمره نهایی به دست می آید؛ در این مقطع، طلبه ها باید علاوه بر موارد عمومی فوق در مصاحبه علمی شفاهی دانشگاه رضوی نیز شرکت نمایند.

دانشگاه رضوی نمره نهایی برای پذیرش کارشناسی در دانشگاه علوم رضوی مشهد = نمره مصاحبه دانشگاه رضوی + نمره سازمان سنجش= حاصل تقسیم بر 2 

در جلسه هسته گزینش دانشگاه رضوی، حداقل نمره ها و پرونده های داوطلبان تفکیلیک شده و توسط سه نفر از اعضای هسته گزینش بررسی می شود، بعد از بررسی ، نوبت به مرحله تحقیق میدانی می رسد، و درمورد مسائل سیاسی، اخلاق و رفتار و عادات روحی و روانی، اعتقادات و رفتارهای اجتماعی داوطلب تحقیق شده و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، انجام این مرحله از گزینش توسط حدود 5الی 12 نفر به مدت حدودا 25 روز انجام می شود.

مصاحبه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم رضوی مشهد :

پذیرش و مصاحبه کارشناسی ارشد دانشگاه رضوی با در نظر گرفتن نمره آزمون سراسری کتبی که زیر نظر سازمان سنجش برگزار می شود ، با ضریب 2 ، و طی چند مرحله مصاحبه شامل، مرحله مصاحبه عمومی، مرحله مصاحبه علمی در رشته های اختصاصی و مصاحبه علمی از دروس حوزوی انجام می شود و نمره نهایی از حاصل جمع چهار مرحله تقسیم بر 5 بدست می آید:

دانشگاه رضوی نمره نهایی برای پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه علوم رضوی = نمره آزمون کتبی (ضریب 2) + نمره مصاحبه عمومی +نمره مصاحبه علمی رشته های اختصاصی + نمره مصاحبه عملی دروس حوزی

پذیرش نهایی دانشگاه علوم رضوی مشهد برای مقطع کارشناسی ارشد، به صورت تک تک و با حضور ریاست دانشگاه در هسته گزینش ، بررسی می شود و افرادی که رأی اکثریت را به دست بیاورند، به مرحله تحقیق راه مییابند. 

مطالب مرتبط:

دانشگاه رضوی زمان ثبت نام دانشگاه علوم رضوی مشهد

دانشگاه رضوی راهنمای ثبت نام دانشگاه علوم رضوی مشهد

داوطلبان گرامی می توانند برای مشاوره در زمینه شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد و اطلاع از سوالات مصاحبه دانشگاه رضوی و نحوه پاسخگویی با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط مصاحبه دانشگاه علوم رضوی مشهد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید