شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ | نحوه شرکت در المپیاد

شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی

جهت مشاوره در زمینه شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ | نحوه شرکت در المپیاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به امید قبولی در المپیاد و بهره مندی از مزایای آن در المپیاد دانش آموزی شرکت می‌کنند. در این مقاله می توانید از شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و نحوه شرکت در المپیاد دانش آموزی مطلع شوید.

شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شرکت در المپیاد دانش آموزی

شرکت در المپیاد علمی دانش آموزی شرایط آسانی دارد و می توان گفت تمام دانش آموزان قادر اند در المپیاد دانش آموزی شرکت کرده و توانایی های خود را محک بزنند. در لیست زیر می توانید شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را ملاحظه کنید:

  1. تحصیل در پایه های دهم یا یازدهم
  2. عدم انصراف و وقفه در تحصیل

ذکر این نکته ضروری است که دانش آموزان پایه یازدهم می توانند در تمام شاخه های المپیاد شرکت کنند در صورتی که پایه دهمی ها فقط در تعداد بخصوصی از شاخه های المپیاد می‌توانند شرکت داشته باشند. در لیست زیر تمام شاخه های المپیاد دانش آموزی را مشاهده می‌کنید.

شاخه المپیاد پایه تحصیلی رشته تحصیلی مزایای قبول شدگان
ریاضی دهم و یازدهم تمام رشته ها در صورت کسب مدال طلا بین المللی شما قادر خواهید بود در رشته های پزشکی بدون کنکور تحصیل کنید
فیزیک یازدهم (برای پایه دهم به صورت آزمایشی) تمام رشته ها همانند المپیاد ریاضی در صورت کسب مدال طلای بین المللی می توانید در رشته های پزشکی بدون کنکور تحصیل کنید
زیست شناسی دهم و یازدهم تمام رشته ها در صورت کسب مدال طلا از کنکور در زیر گروه خود معاف خواهید شد
کامپیوتر ————————————– ———————————— ———————————
شیمی ————————————- ———————————– ———————————
زمین شناسی ———————————— رشته های ریاضی، تجربی و فنی و حرفه ای ———————————
مدیریت ————————————– ———————————— ———————————
علوم ادبی یازدهم (برای پایه دهم به صورت آزمایشی) ———————————– ———————————-
جغرافیا ————————————- فقط رشته علوم انسانی مزیتی برای ورود به دانشگاه ندارد
سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی ————————————– تمام رشته ها دارای مزیت های خاصی نمی باشد و المپیاد جهانی برای این رشته برگزار نمی گردد

زمان ثبت نام المپیاد های علمی

در سال گذشته ثبت نام مرحله اول المپیاد های علمی دانش آموزی در روز اول دی ماه 98 شروع شد. با توجه به این موضوع، زمان ثبت نام المپیاد های علمی اوایل دی ماه 99 خواهد بود. تاریخ حدودی آغاز ثبت نام المپیاد های علمی به شرح زیر می باشد. در صورت انتشار هرگونه خبر دقیق در رابطه با زمان شروع ثبت نام، این مقاله به روز خواهد شد.

قوانین المپیاد های علمی دانش آموزی

قوانین المپیاد های علمی دانش آموزی

دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم برای ثبت نام و شرکت در المپیاد های علمی دانش آموزی باید با تمامی قوانین المپیاد های علمی دانش آموزی آشنا باشند. در ادامه قوانین و شرایط برگزاری المپیاد های علمی را بررسی می نماییم.

  • اولین شرط برای شرکت در المپیاد های علمی دانش آموزی این است که متقاضی باید دانش آموز پایه دهم یا یازدهم باشد.
  • دانش آموزان سال دهم که در آزمون المپیاد سال قبل شرکت کرده اند و مدال برنز رشته کامپیوتر یا دیگر رشته ها را دارند، برای شرکت در المپیاد های امسال و سال بعد باید دوباره ثبت نام کنند.
  • دانش آموزان واجد شرایط اجازه شرکت در بیش از یک المپیاد را دارا هستند.
  • ثبت نام در المپیاد های ادبی و فیزیک برای دانش آموزان پایه دهم به صورت آزمایشی می باشد و این افراد اجازه ورود به دوره تابستان را ندارند.
  • نفرات اول المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و افرادی که مدال طلا، نقره و یا برنز المپیاد های دیگر در سال های گذشته را کسب کرده اند، در صورتی که قصد ثبت نام المپیاد سلول های بنیاد و پزشکی بازساختی را داشته باشند، باید در تمامی مراحل مختلف آزمون المپیاد علمی شرکت نمایند. تمامی دانش آموزان تنها با کسب نمره قبولی می توانند به مراحل بالاتر صعود نمایند.
  • قابل توجه علاقه مندان به شرکت در آزمون المپیاد کامپیوتر و فیزیک: بین مرحله دوم المپیاد و دوره آموزشی تابستان، یک مرحله دیگر به عنوان مرحله سوم برای دانش آموزان شرکت کننده در این امتحانات در نظر گرفته شده است که به صورت عملی برگزار می گردد. نفرات اول این مرحله المپیاد می توانند وارد دوره آموزشی تابستان شوند.

نحوه شرکت در المپیاد دانش آموزی

نحوه شرکت در المپیاد دانش آموزی

نحوه شرکت در المپیاد دانش آموزی به این صورت است که در زمان ثبت نام المپیاد دانش آموزی به سایت oly.medu.ir وارد شده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایید. مراحل ثبت نام در المپیاد دانش آموزی را به صورت خلاصه شده در پاراگراف زیر آورده ایم:

ابتدا وارد سایت oly.medu.ir شده و با کد ملی و رمز عبور شخصی خود وارد پنل کاربری می‌شوید. سپس رشته المپیاد مورد نظر را انتخاب کرده و اطلاعات فردی خود را وارد می‌کنید. در انتها به درگاه بانکی وصل شده، پرداخت خود را انجام داده و کد پیگیری را دریافت می‌کنید.

در هر یک شاخه از المپیاد دانش آموزی که شرکت کنید شامل چندین مرحله است که در هر مرحله تعدادی از دانش آموزان قبول می شوند. در مرحله اول که تعداد متقاضیان بیسار زیاد است. شرکت کنندگان حدود 1000 تا 1500 نفر شرکت می‌کنند که از این تعداد تنها 1000 تا 2000 نفر قبول می شوند.

در مرحله دوم تنها 40 نفر انتخاب می شوند که در صورت انتخاب در طول تابستان برای آن ها کلاس هایی برگزار می شود و در انتها از آن ها تعدادی آزمون گرفته می شود که با توجه به رتبه آن ها در آزمون به ترتیب به 3 نفر از دانش آموزان مدال های طلا، نقره و برنز اهدا می شود.

مزایای برندگان المپیاد

مزایای برندگان المپیاد

3 نفر اول آزمون نهایی که برنده مدال شدند تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می گیرند و از مزایای ویژه برندگان المپیاد برخوردار می شوند. به عنوان مثال نفر اول آزمون که دارنده مدال طلا نیز می شود بدون شرکت در کنکور سراسری می تواند در زیر گروه خود وارد هر رشته و دانشگاهی که می‌خواهد شود.

نفر دوم و سوم آزمون نیز دارای 20% سهمیه کنکور می شوند. برای کسب اطلاعات درباره نحوه ثبت نام در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و همچنین زمان برگزاری آزمون  المپیاد با مشاورین ما تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی از چگونگی شرکت در المپیاد بدست آورید.

جمع بندی

المپیاد دانش آموزی یکی از بهترین آزمون های تخصصی است که خوشبختانه در ایران نیز برگزار می گردد. رقابتی تنگاتنگ بین داوطلبان این آزمون وجود دارد. مزایای بسیار شگفت انگیزی پس از قبولی و کسب رتبه برتر در این آزمون در انتظار شماست. در انتها میتوانید از مشاورین متخصص ما در تمام زمینه های تحصیلی از جمله برنامه ریزی برای المپیاد و کنکور، کسب اطلاعات بیشتر در زمینه المپیاد و خیلی دیگر از خدمات دیگر تحصیلی استفاده کنید.

می‌توانید مقالات دیگر ما در زمینه المپیاد را مطالعه کنید:

منابع آزمون المپیاد علمی دانش آموزی فیزیک

منابع آزمون المپیاد نجوم و اختر شناسی 

منابع آزمون المپیاد کامپیوتر

منابع آزمون المپیاد شیمی

جهت مشاوره در زمینه شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ | نحوه شرکت در المپیاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ | نحوه شرکت در المپیاد”
  1. سلام خیلی ممنون از مطلب خوبتون عالی بود
    خسته نباشید واقعا
    در پناه حق:)

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید