شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه در این مقاله بررسی شده است. استان آذربایجان غربی با  ۵۵۰۰ مدرسه و ۶۰۰۰۰۰ نفر دانش آموز ارسال نیاز مبرم به معلمان جدید و نیروی انسانی متخصص برای تربیت و تعلیم این دانش آموزان دارد. استان آذربایجان غربی با دارابودن ۴ دانشگاه فرهنگیان و مرکز تربیت معلم هر سال تعداد بالایی از دانشجویان پذیرفته شده در کنکور سراسری را برای ایفای نقش معلمی در آینده پذیرش می نماید. از آنجاکه دانشگاه فرهنگیان قانون بومی گزینی را در پذیرش دانشجویان خود لحاظ می‌نماید، داوطلبین بومی این استان از شرایط مناسب تری نسبت به سایر داوطلبین برای قبولی برخوردار خواهند بود.

شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و با جمعیتی نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر دهمین شهر پرجمعیت ایران به شمار می رود. کسانی که در این دانشگاه قبول میشوند، از همان ابتدا به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمد و دوران تحصیل جزو سنوات خدمت آنها نیز به حساب می آید. همچنین دارای حقوق ثابت از همان روز ثبت نام و پذیرش در دانشگاه می باشند. دانشجویان پسر نیز از خدمت سربازی معاف خواهند شد. همچنین دانشجویان از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه دارای امکانات رفاهی مناسبی برای دانشجویان می باشد. این دانشگاه دارای امکانتا رفاهی متعددی از جمله خوابگاه، آزمایشگاه، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، کتابخانه و سلف سرویس بوده و در رشته های علوم تربیتی، مشاوره و هدایت تحصیلی، زبان و ادبیات عرب، فیزیک، ریاضی، ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی و زیست شناسی می باشد.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

همانطور که ذکر شد برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه شما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

داوطلبان می بایست پیش از تصمیم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان ارومیه مرکز علامه طباطبایی، از دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه کسب اطمینان نمایید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان ارومیه به صورت عمومی شامل موارد زیر است.

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد بـه دیـن اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.عدم سابقه محکومیت جزایی یا کیفری.
  • عدم اعتیاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  • دارا بودن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.

دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبین شامل موارد زیر می باشد. لازم است داوطلبان در صورت دارا بودن همه این شرایط اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  1. کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته.
    برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لینک زیر ا مشاهده فرمایید.
    رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
  2. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت “دائم یا موقت” به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه
  3. در پذیرش سال 99 دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل برداشته شده و داوطلبان با داشتن هر معدلی می توانند در این دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرند.
  4. طبق ماده 42 و 43 قانون مدیریت خدمات کشوری، داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان ارومیه الزامی است.
  • محاسبه سن داوطلبین بر اساس مندرجات اصـل شناسنامه‌ای است که با توجه به آن در کنکور سراسری ثبت ‌نام می‌کنند، بنابراین تغییراتی که پس از ثبـت‌ نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد دارای اعتبار نیست و در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون در هر مرحله‌ای، قبولی وی ملغی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب برای کنکور سراسری افزوده نمی‌شود.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و علامه طباطبایی تحت هیچ شرایطی تغییـر نخواهد داشت.

سایت اینترنتی دانشگاه فرهنگیان ارومیه مرکز علامه طباطبایی به نشانی ata.cfu.ac.ir در دسترس داوطلبان می باشد. شما می توانید تمامی اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان ارومیه مرکز علامه طباطبایی را در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمایید.

بومی بودن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان

بـومی بـودن داوطلبان در ارومیه یا تحت شرایط خاصی استان های همجوار برای پذیرش در این دانشگاه ضروری است.
ملاک‌های بومی ‌بودن داوطلبـان در هر یک از کد‌ رشته محل‌ها به شرح زیر است.

  • در صـورتی که محل اخذ مدرک تحصـیلی پـیش‌دانشگاهی و دو سـال آخر دبیرسـتان برای داوطلبـان در یـک بخـش، شـهر و یـا استان باشد داوطلب بـومی آن بخـش، شهر و استان تلقی مـی‌شـود.
  • درصـورتی‌ که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلـب در یک بخش، شـهر و یا استان نباشد، بخش، شهر و استان محل تولد وی بـه عنوان بخش، شهر و استان بـومی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.
  • داوطلبـانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را در یکی از کشورهای خارجی گذرانـده‌انـد، استان محـل تولـد، اسـتان بـومی برای ایشان منظور خواهد شد.
  • دانش آموزانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را خـارج از کشـور گذرانـده‌انـد. و همچنـین اسـتان تولـد وی نیـز خـارج از کشـور بـوده اسـت. اسـتان بـومی ایـن قبیل داوطلبان شـهر ارومیه محاسبه خواهد شد.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ارومیه

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ارومیه مرکز علامه طباطبایی مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند.  انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا اواخر مرداد ماه انجام شده و داوطلبان می بایست اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.
لازم است داوطلبانی که میخواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان ارومیه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی ata.cfu.ac.ir اعلام شده و داوطلبین می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از مشاورین سایت صدای مشاور آن کسب نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان ارومیه پردیس علامه طباطبایی

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان ارومیه پردیس علامه طباطبایی به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان ارومیه به آدرس:  ارومیه – انتهای بلوار ۱۷ شهریور – خیابان پرورش – مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی مراجعه نمایند.

  1. پرینت قبولی در کنکور سراسری(کارنامه نهایی نتیجه انتخاب رشته) قابل اخذ از سایت سازمان سنجش.
  2. اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن یک سری.
  3. اصل کارت ملی و تصویر از روی و پشت آن یک سری.
  4. اصل مدرک دیپلم (گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه) و 3 نسخه تصویر آن با مهر و امضا مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک.
  5. اصل و 3 نسخه تصویر گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی ویا گواهی موقت آن
  6. اصل ریزنمرات و یک سری کپی دوره سه ساله متوسطه که نمرات کتبی و معدل کل درآن درج شده باشد.
  7. رسید پستی  ارسال تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم (نظام جدید ) و دیپلم و پیش دانشگاهی (نظام قدیم)  به دانشگاه (دریافت رسید پستی با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و تحویل کپی مدرک تحصیلی دیپلم (متوسطه) و پیش دانشگاهی انجام می پذیرد لازم به ذکر است در رسید پستی نام دانشگاه و رشته قبولی ذکر شده باشد).
  8. 3 قطعه عکس 4*3 پشت نویس شده
  9. اصل فرم انصراف از تحصیل و یک سری کپی دانشجویان انصرافی کارشناسی
  10. پرینت ثبت نام غیرحضوری امضا شده توسط دانشجو
  11. مبلغ 5 هزار تومان هزینه پوشه

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ارومیه پردیس علامه طباطبایی

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ارومیه پردیس علامه طباطبایی شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
  2. جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  3. مدارک لازم برای مراجعه به مرکز استان و انجام مصاحبه حضوری.
    داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرند.
  4. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  5. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ارومیه

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان ارومیه

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان ارومیه به شرح زیر می باشد.

  • ظاهر و نوع پوشش
    بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
    برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.
  • قدرت فن بیان
    همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.
  • مسائل عقیدتی
    در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.
  • ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.
  • در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.
  • تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.
  • سوالات روانشناسی از شما پرسیده می شود تا مشخص شود هدف شما از داشتن شغل دبیری در ارومیه چیست؟

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ارومیه توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید.  در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

در پایان اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ارومیه پردیس علامه طباطبایی در ذهن شما وجود داشت می‌توانید هر روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران ارتباط برقرار کنید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
یک پاسخ برای “شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه”
  1. آرزومی ✨🌌
    بهت میرسم💙👩🏻‍🏫

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید