شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان هر ساله و به منظور تامین نیاز اداره آموزش و پرورش استان کرمان، از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می نماید. متقاضیان می توانند جهت ثبت نام در این دانشگاه، پس از کسب تراز لازم در کنکور سراسری، اقدام به انتخاب رشته مورد نظر خود در این دانشگاه نمایند. از میان واجدین شرایط به میزان سه برابر ظرفیت پذیرش به مصاحبه حضوری در این دانشگاه دعوت شده و در نهایت افراد دارای صلاحیت برای ایفای نقش معلمی در این دانشگاه به عنوان دانشجومعلم مشول به تحصیل می شوند.

به چه کسی دانشجو معلم می گویند

دانشجو معلمان افرادی هستند که از طریق کنکور سراسری و پس از پایان تحصیلات متوسطه با حداکثر سن 24 سال وارد دانشگاه فرهنگیان شده و در ابتدای امر به استخدام آموزش و پرورش در می آیند. دانشجو معلمان از تمامی مزایای استخدام در این وزارتخانه و همچنین امکانات رفاهی این دانشگاه بهره مند خواهند شد.

البته دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان در دوره های کارشناسی ناپیوسته نیز اقدام به جذب معلم دانشجویان نموده و برای توانمند سازی معلمان شاغل در مدارس استان تلاش می کند.

دانشگاه های فرهنگیان هرساله یکی از انتخاب های مناسب برای دانش آموزان کنکوری بوده و در سالهای اخیر نیز با افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه های فرهنگیان تعداد بیشتری از داوطلبین این دانشگاه ها موفق به ورود و تحصیل در این مراکز آموزش عالی شدند.

معرفی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان

شهرستان کرمان مرکز استان کرمان بوده و یکی از کلانشهرهای ایران در جنوب شرقی کشور می باشد. جمعیت این شهر در حدود ۸۰۰ هزار نفر بوده و دارای آب و هوای کویری می‌باشد. کرمان دارای حداقل ۱۰ مرکز آموزش عالی ثبت شده و فعال برای تربیت دانشجویان است.

 دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان یکی از این مراکز آموزش عالی است که مخصوص دانشجویان خانم بوده همانند سایر دانشگاه های فرهنگیان در کشور، به صورت رایگان و در دوره‌ای چهارساله اقدام به اعطای مدرک کارشناسی پیوسته می نماید. پذیرش در این دانشگاه معمولا در اول مهر هر سال و در رشته های اعلام شده در دفترچه شماره ۲ صورت می گیرد. در حال حاضر ۷۰۸ دانشجو در رشته‌های مختلف در این پردیس مشغول به تحصیل می باشد.

 یکی از موارد مهمی که داوطلب می بایست پیش از تصمیم برای تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان کرمان به آن توجه نمایند، ممنوعیت تغییر محل خدمت پذیرفته شدگان است. دانشجو معلم و پس از ورود به دانشگاه و فارغ التحصیلی در مناطق خدمت خواهند کرد که در ابتدا سهمیه بندی شدند.

 تا سال ۱۳۷۳ در کرمان ۱۰ مرکز تربیت معلم وجود داشت که در سال ۹۰ و پس از تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر ادغام این دانشگاه‌ها و تشکیل دانشگاه فرهنگیان، تمامی مراکز با یکدیگر ادغام شده و در مرکز آموزش عالی ویژه آقایان و خانم ها خلاصه شدند. دانشجویان این دانشگاه در هر رشته کارشناسی پیوسته و شش رشته کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل می باشد.

در حال حاضر رشته های کارشناسی پیوسته در این دانشگاه شامل آموزش زبان انگلیسی، آموزش ابتدایی، مشاوره و فعالیت های پرورشی و آموزش زبان و ادبیات فارسی میباشد.

محوطه دانشگاه فرهنگیان کرمان

مزایای دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان شامل موارد بسیار زیادی است این دانشگاه برای دانشجویان خود لحاظ می‌نماید، در ادامه به ذکر چند نمونه از آنها اکتفا می کنیم.

  1. دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی می شوند.
  2. دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد.
  3. ۴ ساله مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.
  4. دانشجو معلمان از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.
  5. دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.
  6. دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.
شما می‌توانید هر روز با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران در رابطه با شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان کسب اطلاع کنید.

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان

جهت  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان داوطلبین بایستی ابتدا در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

داوطلبان می بایست پیش از تصمیم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان، از دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه کسب اطمینان نمایید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان کرمان به صورت عمومی شامل موارد زیر است.

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد بـه دیـن اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.
  • عدم سابقه محکومیت جزایی یا کیفری.
  • عدم اعتیاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  • دارا بودن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبین شامل موارد زیر می باشد. لازم است داوطلبان در صورت دارا بودن همه این شرایط اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  1. کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته.
    برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لینک زیر ا مشاهده فرمایید.
    رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
  2. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت “دائم یا موقت” به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه
  3. در پذیرش سال 99 دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل برداشته شده و داوطلبان با داشتن هر معدلی می توانند در این دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرند.
  4. طبق ماده 42 و 43 قانون مدیریت خدمات کشوری، داشتن حداکثر سن 24سال تمام در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان کرمان الزامی است.
  • محاسبه سن داوطلبین بر اساس مندرجات اصـل شناسنامه‌ای است که با توجه به آن در کنکور سراسری ثبت ‌نام می‌کنند، بنابراین تغییراتی که پس از ثبـت‌ نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد دارای اعتبار نیست و در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون در هر مرحله‌ای، قبولی وی ملغی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب برای کنکور سراسری افزوده نمی‌شود.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تحت هیچ شرایطی تغییـر نخواهد داشت.

سایت اینترنتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان به نشانی psbk.cfu.ac.ir در دسترس داوطلبان می باشد. شما می توانید تمامی اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان را در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمایید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر کرمان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند.  انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا اواخر مرداد ماه انجام شده و داوطلبان می بایست اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.
لازم است داوطلبانی که میخواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
  2. جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  3. مدارک لازم برای مراجعه به پردیس استان و انجام مصاحبه حضوری.
    داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرند.
  4. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  5. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کرمان

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان کرمان

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان کرمان به شرح زیر می باشد.

  • ظاهر و نوع پوشش
    بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
    برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.
  • قدرت فن بیان
    همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.
  • مسائل عقیدتی
    در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.
  • ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.
  • در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.
  • تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.
  • سوالات روانشناسی از شما پرسیده می شود تا مشخص شود هدف شما از داشتن شغل دبیری چیست؟

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کرمان توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید.  در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌ نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر کرمان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی psbk.cfu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد. اما با توجه به تجربه سال های گذشته ثبت نام عموما در هفته اول مهر ماه انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان کرمان می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از مشاورین سایت صدای مشاور آن کسب نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان

مدارک ثبت نام پردیس شهید باهنر کرمان

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان کرمان به آدرس: کرمان، چهارراه شهید رجایی – خیابان پاسداران – پردیس شهید باهنر مراجعه نمایند.

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • پرینت قبولی
  • پرینت ثبت نام غیر حضوری
  • کارنامه آزمون سنجش
  • اصل گواهی متوسطه و کپی آن
  • اصل پیش دانشگاهی و کپی آن
  • ریزنمرات سال سوم متوسطه و کپی آن
  • ریز نمرات پیش دانشگاهی و کپی آن
  • تاییدیه تحصیلی متوسطه
  • تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی
  • کپی شناسنامه (3 سری کامل)
  • کپی کارت ملی (2 سری)
  • 18 قطعه عکس 4*3
  • در صورت داشتن برگ تسویه حساب و انصراف از دانشگاه محل تحصیل به همراه داشته باشید.

برای رشته آموزش زبان انگلیسی کلر بوک قرمز رنگ، ابتدایی کلربوک سبز رنگ و مشاوره و فعالیتهای پرورشی کلر بوک زرد رنگ و آموزش زبان و ادبیات فارسی کلر بوک آبی به همراه داشته باشند. کلربوک خریداری شده 20 برگ باشد.

جمع بندی

در مقاله بالا می توانید شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان را مشاهده نمایید. این دانشگاه از جمله دانشگاه های فرهنگیان در کشور می باشد که دانشجویان را بورسیه می نماید. همچنین می توان گفت پذیرش دانشجویان در دانشگاه پردیس شهید با هنر کرمان به صورت دو مرحله ای انجام می گیرد و دانشجویان باید از مرحله مصاحبه نیز نمره قبولی دریافت نمایند. در مقاله بالا توضیح کامل و جامعی از پذیرش در این دانشگاه را می توانید مشاهده نمایید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
7 دیدگاه برای “شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان ۱۴۰۲”
  1. با سلام وقت بخیر سوالم در رابطه با اینه که فرزاندان جانباز معاف از شرط سنی هستند یا خیر؟

  2. سلام وقت بخیر
    پرویزشهبازی هستم از بندرعباس در راستای بخشنامه اخیر التصویب اموزش وپرورش بنده جز پذیرفته شدگان و ثبت نامی های مرحله سوم پودمان اول به آن دانشگاه محترم معرفی شده ام ولی متاسفانه درخصوص نحوه کلاسها و چگونگی آموزش هیچ اطلاعی نداشته و تاکنون موفق نشدیم با تماس جوابی را دراینخصوص دریافت کنیم اگر اطلاعی از نحوه برگزاری کلاسها دارید ممنون میشم پاسخ بفرمایید یا شماره تماسی رو محبت کنید جهت کسب اطلاع . ممنون وسپاسگزار

    • سلام دوست محترم لطفا اطلاعیه مربوط به دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه فرهنگیان محل آموزش راچک نماییدیا بامشاوران در ارتباط باشید

  3. سلام ببخشید من عینکی هستم ایا در مصاحبه رد میشوم؟؟

  4. سلام وقت بخیر .ببخشید پردیس شهید باهنر کرمان خوابگاه داره؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید