شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

دانشگاه فرهنگیان قم

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پردیس حضرت معصومه (س) یکی از واحد های دانشگاه فرهنگیان در شهر قم می باشد که هر ساله دانشجویان را به منظور تربیت و آماده سازی جهت ایفای شغل معلمی پذیرش و ثبت نام می نماید. در این مقاله شرایط ثبت نام، مصاحبه حضوری، معرفی این واحد آموزشی، تکمیل ظرفیت همچنین رتبه و تراز لازم برای ورود به این دانشگاه را را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه های فرهنگیان در سال ۱۳۹۰ پس از تجمیع مراکز تربیت معلم تاسیس شده و از طریق کنکور سراسری به صورت نیمه متمرکز اقدام به جذب متقاضیان می نمایند. دانشگاه فرهنگیان برای جذب داوطلبین شرط بومی گزینی را لحاظ می‌نمایند و تقریبا ۸۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بومی استان قم می باشد.

منظور از معلم دانشجو چیست

پذیرش و قبولی در دانشگاه فرهنگیان مساوی با استخدام رسمی در آموزش و پرورش بوده و تمامی دانشجویان نیروهای رسمی وزارت آموزش و پرورش تلقی می شوند. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به دو صورت دانشجو معلم و معلم دانشجو است.

معلم دانشجویان گروهی از دانشجویان این دانشگاه هستند که به صورت رسمی در گذشته به استخدام آموزش و پرورش در آمده، و هم اکنون قصد ادامه تحصیل در رشته های مورد نظر خود را دارند.

 دانشجو معلمان به افرادی گفته می شود که پس از پایان تحصیلات دوره ماه متوسطه در کنکور سراسری شرکت نموده و در این دانشگاه پذیرفت و مشغول تحصیل می شود.

سایت اینترنتی این دانشگاه و آدرس آن که در شهر قم واقع شده است نیز معرفی شده است.

شما می‌توانید هر روز با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران در رابطه با شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم کسب اطلاع کنید. مشاوران ما به بهترین شکل پاسخگوی پرسش های شما می باشند.

ساختمان دانشگاه فرهنگیان قم

 معرفی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

شهرستان قم یکی از شهرهای مذهبی و یکی از کلان شهرها در جنوب تهران می باشد. بر اساس سرشماری های سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر قم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با رشد جمعیت بسیار بالایی در حدود ۱.۲ درصد می باشد. این شهر دارای مراکز متعدد آموزش عالی و همچنین حوزه های علمیه و مراکز تحقیقاتی پرتعداد است. دانشگاه فرهنگیان قم قطب رشته های دبیری الهیات و زبان عربی در کشور بوده و در مجموع هزار نفر از دانشجویان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشد. شهر قم دارای سه دانشگاه فرهنگیان به نام های آیت الله طالقانی، حضرت معصومه و شهید مدنی می باشد. حقوق دانشجو معلمان در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه می باشد که البته خدمات رفاهی دانشگاه در حدود ۲۵ درصد از آن را کسر می نماید.

پردیس حضرت معصومه قم مخصوص دانشجویان دختر بوده در رشته‌های دبیری شیمی راهنمایی و مشاوره، دبیری زیست شناسی، دبیری تاریخ، دبیری جغرافیا، دبیری الهیات و معارف اسلامی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، تربیت دبیر زبان انگلیسی، دبیری فیزیک، دبیر علوم اجتماعی، آموزش تربیت بدنی، ارتباطات تصویری، دبیری زبان و ادبیات عرب، دبیری ریاضی و در نهایت علوم تربیتی با دو گرایش آموزش ابتدایی و آموزش کودکان استثنایی دانشجویان علاقمند را جذب می نماید.

امکانات رفاهی مناسب و قابل قبول را برای دانشجویان فراهم نموده است که از جمله آنها می توان به خوابگاه مجهز به سرویس ایاب و ذهاب، اینترنت، رخت شور خانه، نمازخانه اتاق های هشت نفره اشاره کرد. کراتین مرکز آموزشی می توان به کتابخانه مجهز به مقالات روز دنیا، کارگاه، لابراتوار و آزمایشگاه های پیشرفته، سالن های ورزشی، سلف سرویس و سالن مطالعه اشاره کرد. همچنین کلاس های این دانشگاه به صورت هوشمند و مجهز به سیستم گرمایشی سرمایشی و ویدئو پروژکتور می باشد.

مزایای دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان برای ترغیب دانشجویان و رفاه حال آنها شرایط  و مزایای ویژه ای را در نظر گرفته که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

  1. دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی می شوند.
  2. دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد. در سال جدید این میزان حقوق حدودا دو میلیون و هشتصد هزار تومان اعلام شده است.
  3. ۴ ساله مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.
  4. دانشجو معلمان از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.
  5. دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.
  6. دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

آزمایشگاه دانشگاه فرهنگیان

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان حضرت معصومه (س) قم

همانطور که ذکر شد برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان حضرت معصومه (س) قم شما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

داوطلبان می بایست پیش از تصمیم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم، از دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه کسب اطمینان نمایید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان قم به صورت عمومی شامل موارد زیر است.

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن اعتقاد بـه دیـن اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری.
  • عدم اعتیاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  • دارا بودن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبین شامل موارد زیر می باشد. لازم است داوطلبان در صورت دارا بودن همه این شرایط اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  1. کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته.
    برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لینک زیر ا مشاهده فرمایید.
    رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
  2. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت “دائم یا موقت” به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه
  3. در پذیرش سال 99 دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل برداشته شده و داوطلبان با داشتن هر معدلی می توانند در این دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرند.
  4. طبق ماده 42 و 43 قانون مدیریت خدمات کشوری، داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان قم الزامی است.
  • محاسبه سن داوطلبین بر اساس مندرجات اصـل شناسنامه‌ای است که با توجه به آن در کنکور سراسری ثبت ‌نام می‌کنند، بنابراین تغییراتی که پس از ثبـت‌ نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد دارای اعتبار نیست و در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون در هر مرحله‌ای، قبولی وی ملغی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب برای کنکور سراسری افزوده نمی‌شود.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تحت هیچ شرایطی تغییـر نخواهد داشت.

سایت اینترنتی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم به نشانی hmgh.cfu.ac.ir در دسترس داوطلبان می باشد. شما می توانید تمامی اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم را در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمایید.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان قم

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند. انتخاب رشته کنکور سراسری و در سال جدید اوایل مهر ماه انجام شده است و داوطلبان می توانند نتایج نهایی را در آبان ماه دریافت نمایند.
لازم است داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
  2. جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  3. مدارک لازم برای مراجعه به پردیس استان و انجام مصاحبه حضوری.
    داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرند.
  4. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  5. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان قم

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان قم

مصاحبه حضوری دانشگاه

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان قم به شرح زیر می باشد.

  • ظاهر و نوع پوشش
    بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
    برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.
  • قدرت فن بیان
    همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.
  • مسائل عقیدتی
    در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.
  • ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.
  • در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.
  • تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.
  • سوالات روانشناسی از شما پرسیده می شود تا مشخص شود هدف شما از داشتن شغل دبیری در قم چیست؟

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان قم توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید.  در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان حضرت معصومه (س) قم بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی hmgh.cfu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد. اما با توجه به تجربه سال های گذشته ثبت نام عموما در هفته اول مهر ماه انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان قم می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان قم انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از مشاورین سایت صدای مشاور آن کسب نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

مدارک ثبت نام دانشگاه فرهنگیان قم

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان قم به آدرس:  قم، بلوار شهید کریمی(بنیاد)، روبروی بوستان بنفشه، دانشگاه فرهنگیان، پردیس حضرت معصومه (سلام الله علیها) مراجعه نمایند.

  1. اصل شناسنامه و 2 سری کپی تمام صفحات آن

  2. اصل کارت ملی و 2 سری کپی از پشت و روی آن

  3. کارنامه دیپلم نظام جدید (شامل پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم) با مهر و امضای مدیر

  4. گواهینامه موقت دیپلم نظام جدید با مهر و امضای مدیر

  5. کارنامه فارغ التحصیلی 3 سال دبیرستان که به تایید و مهر و امضای مدیر رسیده باشد (نظام قبلی)

  6. گواهینامه موقت دوره 3 سالۀ دبیرستان که به تایید و مهر و امضای مدیر رسیده باشد (نظام قبلی)

  7. کارنامه فارغ التحصیلی دوره یک سالۀ پیش دانشگاهی که به تایید و مهر و امضای مدیر رسیده باشد (نظام قبلی)

  8. گواهینامه موقت دوره پیش دانشگاهی که به تایید و مهر و امضای مدیر رسیده باشد (نظام قبلی)

  9. دوازده قطعه عکس 4 * 3 زمینۀ سفید جدید

  10. گواهی انصراف از تحصیل دانشجویان انصرافی سایر دانشگاه ها

  11. تاییدیه تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا پیش دانشگاهی نظام قبلی از دفاتر پستی

  12. همراه داشتن پرینت نهایی پذیرش غیرحضوری که در آن کد رهگیری ثبت شده باشد.

  13. دانشجویان شاهد و ایثارگر (فرزند شهید، فرزند جانباز با هر درصد جانبازی و رزمندگان) اصل مدرک همراه با کپی آنرا ضمیمه پرونده ثبت‌نام نمایند.

  14. همراه داشتن CD  اسکن  تمامی مدارک ذکر شده

جمع بندی 

درمقاله بالا می توانید تمامی شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم را مشاهده نمایید. در ادامه در رابطه با مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه و زمان ثبت نام برای ورودی های سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ صحبت شده است و داوطلبان می توانند با استفاده از زمان های اعلام شده در این دانشگاه اقدام به ثبت نام نمایند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
21 دیدگاه برای “شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) قم”
  1. سلام ، وقتتون به خیر . میتونم بدونم این مطلب مال چه زمانی بوده؟ یعنی هنوزم شرایطشون همینه؟ و رشته هایی که ذکر شده رو دارن؟ و این که آیا امسال کلاس ها حضوری برگزار میشه یا غیر حضوری؟ و اگه غیر حضوری ، حقوقی که ذکر شده به همون شکل محفوظه برای دانجشجوها؟

  2. سلام ممنونم از مطالب مفیدتون
    ببخشید دانشگاه حضرت معصومه قم برای رشته زبان عربی برای کنکوریای ۹۹ تکمیل ظرفیت داره؟؟؟؟؟

  3. سلام خسته نباشید
    امسال دانشگاه حضرت معصومه قم تکمیل ظرفیت داره؟؟؟؟خواهش میکنم پاسخ بدید ممنون میشم 🌹🙏

    • سلام دوست محترم باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش باشید

  4. سلام.. میشه لطفا بگید کد پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی رو باید چکار کنیم؟ به دانشگاه تحویل داده شود؟ چون داخل پذیرش غیر حضوری وارد سایت نشده.. ممنون میشم پاسخ بدید خیلی استرس دارم

    • سلام دوست محترم به اطلاعیه دانشگاه تان توجه نماییدوبا اموزش دانشگاه تان تماس بگیرید

  5. سلام وققتون بخیر . برای ارسال مدارک اشتباهی آدرس مدیریت پردیسهای قم رو نوشتەبودم . الان مدارکم بەدست دانشگاە نرسیدە! چکار باید کرد؟

    • سلام دوست محترم شما از طریف پست وکد رهگیری که در دست دارید می توانید پیگیری نمایید که مدارک کجا هست

  6. سلام.. وقتتون بخیر. من داخل ثبت نام غیر حضوری شماره ثابت رو اشتباه دادم.. الان باید چی کار کنم.. به دانشگاه اطلاع بدم درستش میکنن؟؟

    • سلام دوست محترم با اموزش دانشگاه یا خودتان وارد سیستم گلستان شوید از قسمت منوی کاربری ثبت شماره توسط دانشجو انتخاب وشماره جدیدوارد نمایید

  7. سلام سلام وقتتون بخیر ببخشید من کارشناسی یه رشته خوندم برای ارشد ممکنه بتونم دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم؟؟؟

  8. سلام. وقت بخیر. این دانشگاه دانشجویان غیر بومی هم پذیرش می‌کند؟ من یکی دوست دارم قم درس بخونم…

  9. سلام وقت بخیر من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات فارسی روزانه هستم،ایا باتاوجه ب افزایش شرط سن ک من این شرایط را دارم.میتونم باز کنکور بدم واز ،طریق کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان بشم

    • سلام دوست محترم برای اطلاع از شرایط بامشاوران در ارتباط باشید

  10. سلام دانشگاه پردیس قم برای سال ۱۴٠۱ رشته ارتباط تصویری پذیرش داره؟

  11. سلام دانشگاه پردیس قم رشته ارتباط تصویری سال۱۴٠۱پذیرش داره

  12. سلام من کنکور ۹۸ مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شدم اما اشتباه کردم دو مورد بیشتر انتخاب نکردم و قبول نشدم حالا تصمیم گرفتم ۱۴۰۱ کنکور بدم چه رتبه ای بیارم ۱۰۰ درصد قبول میشم ۵۰۰۰ هزار خوبه یا کمتر

  13. سلام
    این دانشگاه از کنکور سراسری زبان هم جذب میکنه برای دبیر زبان ؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید