شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم اهواز

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز را در این مقاله شرح خواهیم داد. شرکت کنندگان کنکور همواره یکی از اصلی ترین انتخاب های آن ها برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می باشد زیرا این دانشگاه مزایای بسیار خوبی را برای دانش آموزان هم در دوران تحصیل هم در هنگام فارغ التحصیلی فراهم می کند. البته قابل ذکر است که تنها داوطلبان بومی خوزستان یا در شرایط خاص استان های تابعه می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند زیرا شرط بومی گزینی یکی از شرایط اصلی دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو می باشد.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز

برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اهواز پردیس رسول اکرم اهواز شما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

داوطلبان می بایست پیش از تصمیم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز ، از دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه کسب اطمینان نمایید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایر دانشگاه‌ها قوانین و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد.  شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان اهواز به صورت عمومی شامل موارد زیر می باشد.

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد بـه دیـن اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.
  • عدم سابقه محکومیت جزایی یا کیفری.
  • عدم اعتیاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  • دارا بودن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اهواز

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبین شامل موارد زیر می باشد. لازم است داوطلبان در صورت دارا بودن همه این شرایط اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  1. کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته.
    برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لینک زیر ا مشاهده فرمایید.
    رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
  2. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت “دائم یا موقت” به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه
  3. در پذیرش سال 99 دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل برداشته شده و داوطلبان با داشتن هر معدلی می توانند در این دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرند.
  4. داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان اهواز الزامی است.
  • محاسبه سن داوطلبین بر اساس مندرجات اصـل شناسنامه‌ای است که با توجه به آن در کنکور سراسری ثبت ‌نام می‌کنند بنابراین تغییراتی که پس از ثبـت‌ نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد دارای اعتبار نیست و در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون در هر مرحله‌ای، قبولی وی ملغی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب برای کنکور سراسری افزوده نمی‌شود.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحت هیچ شرایطی تغییـر نخواهد داشت.

سایت اینترنتی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز به نشانی pra.cfu.ac.ir در دسترس داوطلبان می باشد. شما می توانید تمامی اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز را در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اهواز توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید. در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

ممنوعیت تغییر محل خدمت پذیرفته شدگان

تعویض سهمیه اسـتان محـل خـدمت قبـل از شـروع بـه کار و ایفـای تعهـد، تحـت هـر شـرایط اعـم از تأهـل، تجرد، بعـد مسـافت، تکفل،سرپرسـتی خـانواده، فـوت والـدین و… ممنـوع است.

درصـورت عـدم نیـاز در محـل عنوان شده در دفترچـه آزمـون، اداره کـل آمـوزش‌ و پـرورش اسـتان تصمیم گیرنده محـل خدمت فرد مذکور درســطح اســتان خواهــد بــود.

دانشــجویان دوره روزانــه دانشــگاه‌هــا کــه بااســتفاده از قــانون آمــوزش رایگــان تحصــیل می‌کنند درصــورتی مــی‌تواننــد رشــته‌هــای موردنیــاز آمــوزش وپــرورش را انتخــاب کنند کــه قبــل از شــروع ثبــت نــام انصراف دائم خـود را بـه محـل تحصـیل اعـلام کرده و فـرم انصـراف قطعـی از تحصـیل را دریافت کرده باشند.

بومی بودن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان

بـومی بـودن داوطلبان در اهواز یا تحت شرایط خاصی استان های همجوار برای پذیرش در این دانشگاه ضروری است.
ملاک‌های بومی ‌بودن داوطلبـان در هر یک از کد‌ رشته محل‌ها به شرح زیر است.

  • در صـورتی که محل اخذ مدرک تحصـیلی پـیش‌دانشگاهی و دو سـال آخر دبیرسـتان برای داوطلبـان در یـک بخـش، شـهر و یـا استان باشد داوطلب بـومی آن بخـش، شهر و استان تلقی مـی‌شـود.
  • درصـورتی‌ که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلـب در یک بخش، شـهر و یا استان نباشد، بخش، شهر و استان محل تولد وی بـه عنوان بخش، شهر و استان بـومی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.
  • داوطلبـانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را در یکی از کشورهای خارجی گذرانـده‌انـد، استان محـل تولـد، اسـتان بـومی برای ایشان منظور خواهد شد.
  • دانش آموزانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را خـارج از کشـور گذرانـده‌انـد. و همچنـین اسـتان تولـد وی نیـز خـارج از کشـور بـوده اسـت. اسـتان بـومی ایـن قبیل داوطلبان شـهر اهواز محاسبه خواهد شد.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اهواز

مزایای دانشگاه فرهنگیان

  1. دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی می شوند.
  2. دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد. ( این میزان برای سال 99 – 1400 چیزی حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است.)
  3. ۴ ساله مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.
  4. دانشجو معلمان از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.
  5. دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.
  6. دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز  مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند.  انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا اواخر مرداد ماه انجام شده و داوطلبان می بایست اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.
لازم است داوطلبانی که میخواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

رشته های دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز در هر سال متغیر می باشد. دانشگاه فرهنگیان اهواز بنابر نیاز اداره آموزش و پرورش استان در رشته‌های مختلف اقدام به جذب دانشجو می نماید. این رشته ها و ظرفیت های آن ها هر ساله متغیر بوده و برای اطلاع از رشته های دانشگاهی هر سال داوطلبان می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه نمایند. اما به صورت معمول دانشگاه های فرهنگیان در رشته های زیر اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رسول اکرم اهواز

گروه آزمایشی ریاضی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی ، آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، آموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی
گروه آزمایشی علوم تجربی
دبیری شیمی، دبیری زیست شناسی، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، آموزش تربیت بدنی
گروه آزمایشی علوم انسانی
آموزش زبان و ادبيات فارسي، دبيری الهيات و معارف اسلامي، دبیری تاريخ ، دبیری زبان و ادبيات عربي، دبیری علوم اجتماعي، راهنمایی و مشاوره، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، آموزش جغرافیا، آموزش تربیت بدنی
گروه آزمایشی هنر
آموزش ارتباط تصویری
گروه آزمایشی زبان
تربیت دبیر زبان انگلیسی

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان اهواز بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی pra.cfu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد. اما با توجه به تجربه سال های گذشته ثبت نام عموما در هفته اول مهر ماه انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اهواز می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان اهواز انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان اهواز پردیس رسول اکرم 

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز  به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان اهواز به آدرس: خوزستان ـ اهواز _ اتوبان امام علی (ع) جنب پمپ بنزین مرعشی – دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم  اهواز مراجعه نمایند.

  1. اصل شناسنامه باکپی تمام صفحات 1سری.

  2. اصل کارت ملی با کپی پشت و رو 1 سری.

  3. اصل کارت پایان خدمت با کپی پشت و رو 1 سری.

  4. اصل یا گواهی موقت دوره کاردانی با کپی 1 سری.

  5. اصل ریز نمرات دوره کاردانی با کپی 1 سری.

  6. حکم کارگزینی با مهر وتایید اداره محل خدمت با کپی 1عدد.

  7. فرم  502 با تایید اداره محل خدمت

  8. گواهی اشتغال به کار.

  9. فرم موافقت با ادامه تحصیل با تایید اداره محل خدمت(کارگزینی و ریاست اداره) و تایید توسط نیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش.

  10. پرینت قبولی سازمان سنجش.

  11. پرینت ثبت نام غیر حضوری ( معمولا 3 برگ عکسدار ودارای شماره دانشجویی)

  12. تعهد محضری( طبق نمونه دانشگاه فرهنگیان – محل دریافت پذیرش دانشگاه)

  13. عکس 4*3 شش قطعه

     

  14. پوشه روغنی 1 عدد

نکته مهم: حتما پیش از مراجعه برای ثبت نام، از مدارک خود به تعداد لازم کپی تهیه نمایید. همچنین کپی و اسکن مدارک‌تان را برای خودتان ذخیره داشته باشید؛ زیرا پس از ثبت نام اصل مدارک در پرونده خواهد ماند.

  • مدارک و اسناد مرتبط با حافظان کل و برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن، نخبگان علمی، مهارتی، مبتکران، برگزیدگان المپیادهای علمی با تایید مراجع مربوطه
در پایان اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز در ذهن شما وجود داشت می‌توانید هر روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران ارتباط برقرار کنید.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز  شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
  2. جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  3. مدارک لازم برای مراجعه به پردیس استان و انجام مصاحبه حضوری.
    داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرند.
  4. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  5. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اهواز

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان اهواز

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان اهواز به شرح زیر می باشد.

  • ظاهر و نوع پوشش
    بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
    برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.
  • قدرت فن بیان
    همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.
  • مسائل عقیدتی
    در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.
  • ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.
  • در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.
  • تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.
  • سوالات روانشناسی از شما پرسیده می شود تا مشخص شود هدف شما از داشتن شغل دبیری در اهواز چیست؟

جمع بندی

در مقاله بالا می توانید توضیح مفصلی درباره هر آنچه لازم است بدانید از دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز و شرایط و ضوابط ثبت نام ، آورده شده است. به دلیل داشتن مصاحبه حضوری در این دانشگاه می توانید از نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان اهواز در این مقاله مطلع شوید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
23 دیدگاه برای “شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز ۱۴۰۲”
  1. سلام خسته نباشید
    لینک ثبت نام غیر حضوری دانشگاه حضرت رسول اهواز کجا میتونم پیدا کنم ؟

    • سلام دوست محترم ثبت نام از امروز شروع شده است از قسمت اطلاعیه ها با توجه به راهنما اقدام کنیدبامشاوران در ارتباط باشید

  2. سلام
    خسته نباشید
    هنوز زمانی برای تحویل مدارک جهت تحویل مدارک اعلام نکردن؟؟؟؟

    • سلام دوست محترم پیگیراطلاعیه های سایت دانشگاه خود باشید

  3. سلام دوست محترم از طریق دانشگاه پیگیری نمایید

  4. سلام
    خسته نباشید
    ببخشید زمان اینکه به خود دانشگاه مراجعه کنیم چه زمانی هستش
    و اینکه چه زمانی ترم اول شروع میشه

    • سلام دوست محترماطلاعیه که دو روز پیش در سایت دانشگاه مطالعه نمایید یا بامشاوران در ارتباط باشید

  5. سلام خسته نباشید بردارم در دانشگاه فرهنگیان در مصاحبه چند برابر ظرفیت قبول شده است.غیر حضوری باید ثبت نام کنه؟؟الان سربازی رفته چون نتایج نیومده بود هنوز.چحوری باید ترخیص بشه؟؟؟

  6. سلام آیا شرایط سنی برای کنکور ۱۴۰۰ همچنان ۲۴ سال است، یا طبق دفترچه سنجش ۲۲ سال می باشد؟

  7. سلام وقت بخیر من یک لیسانس از‌ پیام نور دارم ایا میتوانم زر ازمون سال بعد کارشناسی فرهنگیان شرکت‌
    کنم؟

  8. سلام و وقت بخیر
    من میخوام کنکور شرکت کنم و آموزش تربیت بدنی قبول بشم
    و چشمام ضعیفه بینک میزنم …..میخواستم بدونم امکان قبولی هست ؟

  9. با سلام اگه در تلفض حرف ر مشکل داشته باشیم برای مصاحبه مشکلی پیش میاد

    • سلام دوست محترم اگر مشهودنباشد خیر.شما شانس دارید

  10. سلام و خسته نباشید. بنده از پدیرفته شدگان ماده ۲۸ هستم (دبیری زبان انگلیسی) کلاس هامون از امروز شروع شدن اما به هر شکلی که شماره کاربری و رمز عبور رو می زنم خطا میده… میخواستم ببینم چطور میشه لینک گروه واتس اپ دانشگاهم رو پیدا کنم و یا با هم دوره ای هام در ارتباط باشم. خواهشمیکنم راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم

  11. سلام وقت بخیر برا دریافت تاییدیه تحصیلی باید چیکار کرد لطفا راهنمایی کنید

  12. سلام و وقت بخیر
    می خواستم بدونم ثبت نام حضوری در دانشگاه برای پذیرفته شدگان نهایی ازمون استخدامی روز جمعه تعطیل است یا خیر؟
    با تشکر

  13. سلام . باتشکر از توضیحاتتون .برای فوق لیسانس دانشگاه فرهنگیان میشه اموزش پرورش ابتدایی قبول شد؟بامدرک لیسانس علوم تربیتی!

  14. با عرض سلام و خسته نباشید. بنده لیسانس زبان دارم. آیا میتونم برای دبیری زبان اقدام کنم و برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان کنکور شرکت کنم؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید