شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق (ع) بهبهان

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر قزوین

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق (ع) بهبهان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق (ع) بهبهان موضوع مقاله پیش رو است که در آن تمامی اطلاعات لازم در خصوص ورود به این دانشگاه و به صورت کلی دانشگاه های فرهنگیان در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

در ابتدا لازم است توضیح مختصری در خصوص دانشگاه های فرهنگیان و شرایط ویژه‌ای که این موسسات آموزشی برای دانشجویان مهیا می کنند ارائه دهیم. در سال ۱۳۹۰ و برای سامان بخشیدن به مراکز تربیت معلم که وظیفه آموزش و توانمندسازی معلمان آینده کشور را داشتند این مرکز آموزشی با یکدیگر ادغام شده و تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان مشغول فعالیت شدند. در هر استان بنا بر فراخور نیاز استان مربوطه واحدهای دانشگاهی تشکیل شده و نیاز ادارات آموزش و پرورش نیروی کار آزموده آموزشی تامین نمودند.  هم اکنون در سطح کشور نزدیک به  ۱۰۰ واحد دانشگاه فرهنگیان مشغول به فعالیت می باشند.

بر اساس آن چیزی که در سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم اقبال دانش آموزان به تحصیل در این دانشگاه ها بی دلیل مزایای بی بدیل آنها هر روزه بیشتر شده و شاهد رقابت برای قبولی در این دانشگاه ها بودیم. از آنجا که دانشگاه های فرهنگیان برای پذیرش دانشجو شرط بومی گزینی را لحاظ می‌نمایند، می توان شانس بالاتری را برای قبولی داوطلبان بومی مشاهده کرد.

تحصیل در این مراکز آموزش عالی به صورت تمام وقت بوده و کلاس های دانشگاه فرهنگیان در تمامی روزهای هفته تشکیل می شود.

شهر بهبهان

معرفی دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق بهبهان

بهبهان شهری است که در جنوب غربی ایران و در شرق استان خوزستان واقع شده است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری ها در حدود ۱۳۰ هزار نفر و آب و هوای آن نیمه بیابانی است. این شهر در زمستان ها دمای کمتر از ۳۰ درجه در تابستان دمای آن تا ۵۰ درجه نیز می‌رسد. شهرستان بهبهان دارای ۵ دانشگاه مرکزآموزش عالی بوده در این خصوص می‌توان گفت شهر دانشجو پروری است.

دانشگاه های فرهنگیان در استان خوزستان در شهرهای بهبهان، اندیمشک، بهبهان و اهواز تربیت دانشجویان را برای ایفای نقش معلمی در آینده به عهده دارند. جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است ست که ۵۷ هزار معلم وظیفه تعیین تعداد دانش آموز را بر عهده دارند.

دانشگاه فرهنگیان امام صادق بهبهان برای دانشجویان شرایط مساعدی را از جمله خوابگاه دانشجویی، کتابخانه، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، کلاس های درس هوشمند و دیگر امکانات رفاهی لازم مهیا نموده است. این دانشگاه در مرکز شهر بهبهان و در فضای شهری مناسبی واقع شده است. اما به نظر می‌رسد اقبال بیش از پیش دانش آموزان دانشگاه بیشتر به خاطر مزایای است که در ادامه به آن پرداخت خواهد شد.

توجه: تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان به صورت کامل رایگان می باشد.

 داوطلبین گرامی هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب می توانند با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و و تمامی اطلاعات لازم را در خصوص مرکز آموزش عالی امام جعفر صادق (ع) بهبهان را از مشاورین سایت صدای مشاوران اخذ نمایند.

مزایای دانشگاه فرهنگیان بهبهان

 دانشگاه فرهنگیان جهت  ترغیب دانشجویان مزایای ویژه‌ای را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است که در ادامه به ذکر برخی از آنها خواهیم پرداخت. ت

  • دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی می شوند.
  • دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد.
  • ۴ سال مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.
  • دانشجو معلمان از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.
  • دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.
  • دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

دانشجویان دانشگاه بهبهان

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بهبهان

برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بهبهان شما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایر دانشگاه‌ها قوانین و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد.  شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان بهبهان شامل موارد زیر می باشد.

  1. دارا بودن حداقل نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط .
  2. داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه “متولدین اول مهر 77 به بعد”.
  3. داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم “معادل سه پایه اول، دوم و سوم”.
  4. بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوطه بر اساس ملاک‌های تعیین شده در دفترچه شماره “2” آزمون.
  5. با توجه به قوانین و مقررات مصرح و آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری حداقل و حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهند داشت.
  6. برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای انجام وظیفه معلمی.
  7. موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی‌های صلاحیت‌های عمومی.
  8. معرفی داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی نمی‌شود.
  9. مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال 99 از سوی تمام داوطلبان متقاضی و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی داوطلبان مرد در مراحل مختلف آزمون به عهده داوطلبان خواهد بود.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بهبهان توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید.  در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بهبهان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان  بهبهان مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند.  انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا اواخر مرداد ماه انجام شده و داوطلبان می بایست اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.
لازم است داوطلبانی که میخواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

رشته‌های فوق رشته هایی هستند که در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه های فرهنگیان ارائه می شوند و در واقع موردنیاز وزارت آموزش و پرورش می باشند. اما ممکن است بنابر نیاز استان تعدادی از این رشته ها کم یا زیاد شوند. برای اطلاعات دقیق می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و یا لیست کامل رشته های هر دانشگاه را در دفترچه انتخاب رشته همان سال مشاهده نمایید.

 رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان  بهبهان در مقطع کارشناسی پیوسته شامل آموزش ابتدایی، مشاوره، دبیری جغرافیا، دبیری الهیات، آموزش زبان و ادبیات فارسی، ادبیات عرب و علوم تربیتی می باشد. البته لازم به ذکر است که رشته های این دانشگاه در هر سال متغیر بوده و بنا بر نیاز اداره آموزش و پرورش استان خوزستان مشخص می گردد. برای اطلاع دقیق تر می توانند با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و یا به دفترچه شماره ۲ مراجعه نمایند.

دانشگاه فرهنگیان بهبهان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان بهبهان

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان بهبهان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی ags.cfu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد. اما با توجه به تجربه سال های گذشته ثبت نام عموما در هفته اول مهر ماه انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بهبهان می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان بهبهان انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از مشاورین سایت صدای مشاور آن کسب نمایید.

مدارک ثبت نام دانشگاه فرهنگیان  امام جعفر صادق (ع) بهبهان

مدارک ثبت نام  دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق بهبهان به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان بهبهان به آدرس: خوزستان – بهبهان – کوی ذوالفقاری، دانشگاه فرهنگیان بهبهان مراجعه نمایند.

  1. 6 قطعه عکس  4 * 3 جدید تمام رخ
  2. اصل شناسنامه
  3. اصل کارت ملی
  4. اصل کارت معافیت یا پایان خدمت (در صورت دارا بودن)
  5. اصل مدرک   پیش دانشگاهی ممهور به مهر و امضای مدیر مدرسه (در صورت فراغت از تحصیل در مقطع کاردانی، اصل مدرک کاردانی)
  6. اصل  مدرک  متوسطه   ممهور به مهر و امضای مدیر مدرسه
  7. اصل ریز نمرات  پیش دانشگاهی ممهور به مهر و امضای مدیر مدرسه
  8. اصل ریز نمرات متوسطه   ممهور به مهر و امضای مدیر مدرسه
  9. اصل رسید تاییدیه تحصیلی متوسطه به آدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی کرمانشاه
  10. اصل رسید تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی به آدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی کرمانشاه
  11. دانشجویان انصرافی سایر دانشگاه­ها می­بایست  اصل گواهی انصراف از تحصیل خود را ارائه نمایند.
  12. پرینت قبولی سازمان سنجش ( کارنامه )
  13. پرینت ثبت نام غیر حضوری

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بهبهان

مصاحبه

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بهبهان شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
    جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  2. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  3. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه
  4. حضور در جلسه مصاحبه

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان امام جعفر صادق (ع) بهبهان

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان امام جعفر صادق (ع) بهبهان به شرح زیر می باشد.

ظاهر و نوع پوشش
بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.

قدرت فن بیان
همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.

مسائل عقیدتی
در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.

ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.

در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.

تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.

سوالات روانشناسی از شما پرسیده می شود تا مشخص شود هدف شما از داشتن شغل دبیری دربهبهان چیست؟

در پایان اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق بهبهان در ذهن شما وجود داشت می‌توانید هر روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران ارتباط برقرار کنید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق (ع) بهبهان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
7 دیدگاه برای “شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام جعفر صادق (ع) بهبهان”
  1. عالی بود ممنون

  2. سلام خسته نباشید من برای دانشگاه فرهنگیان حضوری بهبهان ثبت نام کردم اما الان هیچ خبری نیست برای ورودی از کجا بابد بفهمیم

    • سلام دوست محترم از طریق سایت دانشگه تان یا باشماره تلفن اموزش دانشگاه تماس بگیرید

  3. سلام خسته نباشید …بنده سهمیه ماده ۲۸ استخدامی دستگاه های اجرایی کشور هستم دوره آموزش دبیری تربیت بدنی ما رو انداختن پردیس امام جعفر صادق بهبهان …برای تحویل مدارک بصورت حضوری کی مراجعه کنیم؟؟

  4. سلام. عرض ادب و احترام..من دبیری زبان قبول شدم و کارهای اداری ام عقب افتاد الان همه کارهام انجام شده و فقط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مونده و تا امروز 1400/5/12 هنوز ثبت نام نکرده ام. سایت دانشگاه هم بسته شده و دوره هم شروع شده است..سپاسگدارم راهنمایی کنید چکار کنیم ؟ با سپاس

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید