شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور

جهت مشاوره در زمینه شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری از دو طریق انجام می شود . روش اول ، تکمیل ظرفیت برای رشته هایی است که از طریق آزمون پذیرش دارند . یعنی داوطلبان تکمیل ظرفیت از طریق رتبه و تراز آزمون سراسری در این رشته های با آزمون پذیرش می شوند . روش دوم ، تکمیل ظرفیت برای رشته هایی است که پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی می باشد . یعنی داوطلبان تکمیل ظرفیت برای رشته های بدون آزمون بر اساس معدل کتبی سنجیده می شوند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در شهریور ماه ، و ثبت نام پذیرقته شدگان در کد رشته محل های قبولی ، دانشگاه هایی که در تعدادی از رشته ها دارای ظرفیت خالی می باشند در اواخر مهرماه تکمیل ظرفیت را اعلام می کنند . برای اطلاع از زمان دقیق تکمیل ظرفیت آزمون سراسری بهتر است داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش لینک سراسری ، اطلاعیه های جدید را پیگیری نمایند

تکمیل ظرفیت طبق روال سال های گذشته در دو نوبت انجام می شود . یک مرحله ، تکمیل ظرفیت در اواخر مهر یا آبان انجام می شود . یک مرحله در اواخر آذر یا اوایل دی ماه انجام می شود . که پذیرفته شدگان مرحله دوم تکمیل ظرفیت ورودی بهمن ماه هستند.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

با اعلام زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش ، لازم است متقاضیان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال را دانلود نمایند . شرایط و ضوابط شرکت در تکمیل ظرفیت و لیست رشته ها و دانشگاه هایی که دارای ظرفیت هستند را مطالعه نماید . در صورتی که دانشگاه و رشته مد نظر داوطلب اعلام ظرفیت نموده اند . متقاضیان می تواند مراحل ثبت نام اینترنتی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را انجام دهند .

برای شرکت در تکمیل ظرفیت رشته هایی که با آزمون هستند لازم است داوطلبان در آزمون سراسری ثبت نام کرده باشند و در جلسه آزمون حضور داشته باشند . و برای آن ها کارنامه اولیه و رتبه و تراز از طریق سایت سنجش ارائه شده باشد . با توجه به کارنامه اگر مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون شرکت نمایند .

با اعلام نتیجه انتخاب رشته اولیه در شهریور ماه ، داوطلبانی که پذیرفته نشدند و یا از نتیجه قبولی خود رضایت ندارند و یا در مرحله انتخاب رشته در مرداد ماه شرکت نکردند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت نماید .

داوطلبانی که قصد ثبت نام برای تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون را دارند بایستی شرایط درج شده در ادامه مطلب را دارا باشند . این دسته از داوطلبان بایستی دارای مدرک دیپلم نظام جدید حداکثر تا تاریخ /05/31 و یا مدرک پیش داشگاهی حد اکثر تا تاریخ /06/31 و یا دیپلم نظام قدیم 4 ساله باشند و یا مدرک کاردانی حداکثر تا تاریخ /06/31 باشند.

دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني مي باشند حق ثبت نام و شركت در اين مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اينكه گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيل (معدل كتبي ديپلم) ، صورت خواهد گرفت ؛ لذا كليه متقاضيان(ديپلمه هاي نظام آموزشي 3-3-6 ، نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي، نظام قديم چهارساله دبيرستان و همچنين ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند) بايستي معدل كل و يا معدل كتبي خود را بصورت صحيح در تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي درج نمايند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغايرت معدل كل و يا معدل كتبي واقعي با معدل كل و يا معدل كتبي اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامي، از ثبت‌نام پذيرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولي آنها لغو مي گردد.

جهت مشاوره در زمینه شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید