سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به سوالات داوطلبان پیرامون تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد در این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم. سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل سهمیه  25 درصدی ایثارگران، سهمیه 5 درصدی ایثارگران، سهمیه مناطق و سهمیه خانواده شهدا می باشد استفاده از هر یک از سهمیه ها برای دانشگاه آزاد دارای شرایط خاصی است که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

از سهمیه های موثر در انتخاب رشته می توان به سهمیه ایثارگران، سهمیه مناطق و سهمیه خانواده های شهدا اشاره نمود. از آنجا که استفاده از سهمیه ها دارای شرایط ویژه ای است در ادامه به توضیح شرایط و تاثیر هر یک از  سهمیه ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد پرداخته ایم:

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

یکی از سهمیه های موثر در دانشگاه آزاد، سهمیه مناطق می باشد.در ادامه به شرایط و نحوه استفاده از سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره شده است. داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه مناطق می باشند، در صورت داشتن یکی از ملاک های زیر جزء یکی از سهمیه های منطقه یک ، دو و سه محسوب می شوند.

  • براي داوطلبان مقطع نظام جدید ترمی / سالی واحدی محـل دریافت مـدرک تحصیلی دو سال آخر دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی.
  • برای داوطلبان مقطع نظام قدیم، محـل دریافت مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان یا هنرستان.
  • کلیه داوطلبان معلول ( در صوررت تایید سازمان بهزیستی ) جزء سهمیه منطقه سه محسوب می شوند.

آن دسته از داوطلبانی که حداقل دو سال از سه سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشـور گذرانـده انـد، جزو سهمیه منطقه سه محسوب می گردند.

 

 سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد

آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران در کنکور استفاده می کنند، به دو گروه تقسیم می شوند. شرایط استفاده و نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد در ادامه مقاله بیان شده است:

  • سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت : 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به آزادگان و همسر و فرزندان آنها، فرزند و همسر شهدا و مفقودالاثر، جانبازان 25 درصد همسر و فرزندان آنها تعلق دارد.
  • سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت : 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنها و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه تعلق می گیرد.

داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد می باشند، باید 70 درصد تراز آخرین نفر قبولی در سهمیه عادی را کسب کنند.

 

تاثیر سهمیه های رزمندگان و خانواده شهدا در انتخاب رشته

از جمله سهمیه های تاثیر گذار در کنکور دانشگاه آزاد سهمیه رزمندگان و سهمیه خانواده های معظم شهدا می باشد. میزان تاثیر سهمیه رزمندگان و خانواده شهدا در کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • خانواده معظم شهدا : پدر، مادر، برادر و خواهر شهدا جزء سهمیه شهدا محسوب می گردند.
  • سهمیه رزمندگان : رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه جزء سهمیه رزمندگان محسوب می شوند. لازم به ذکر است حدنصاب نمره برای این  دسته از داوطلبان، 75 درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر می باشد.

تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

"<yoastmark

یکی دیگر از سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، سهمیه بسیج فعال می باشد. استفاده از سهمیه بسیج فعال برای قبولی در رشته های پزشکی و غیر پزشکی دارای شرایط ویژه ای به شرح زیر است:

  • رشته های غیر پزشکی : در صورتی که داوطلبان یک سال سابقه فعالیت بسیج فعال را داشته باشند، در صورتی که بتوانند 90 دصد تراز آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه عادی را کسب کند می تواند در رشته مورد نظر پذیرفته شود.
  • رشته های پزشکی : داوطلبان در صورت کسب حداقل 95 درصد تراز آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه عادی، می توانند از سهمیه بسیج فعال برای قبولی در شاخه های پزشکی استفاده نمایند.

سوالات متداول داوطلبان

  • تاثیر سهمیه در کنکور دانشگاه آزاد چگونه است؟

در مقاله بالا به طور کامل در رابطه با سهمیه های موثر در کنکور دانشگاه آزاد توضیح داده شده است.

  • ملاک انتخاب رشته در دانشگاه آزاد چیست؟

معیار انتخاب رشته داوطلبان برای دانشگاه آزاد رتبه کشوری یا تراز می باشد.

  • سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟

داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند باید به سایت دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org مراجعه نمایند.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل تاثیر سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه رزمندگان و خانواده شهدا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرح داده شد. جهت اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و آگاهی از رشته های بدون کنکور آزاد 99 می توانید از کارشناسان برتر صدای مشاوران راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

جهت مشاوره در زمینه سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید