سهمیه ایثارگران در کنکور 98 چند درصد است

سهمیه ایثارگران در کنکور 98 چند درصد است

جهت مشاوره در زمینه سهمیه ایثارگران در کنکور 98 چند درصد است

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای اینکه بدانید سهمیه ایثارگران در کنکور 98 چند درصد است، این صفحه را به دقت مطالعه نمایید. داوطلبان می توانند برای اطلاع از تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور، کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

اگر پیگیر اخبار سهمیه ایثارگران در کنکور بوده اید، متوجه شده اید که این در میزان تاثیر این سهمیه در کنکور، جلسات متعدد برگزار شده است. اصلاحات سهمیه ایثارگران در کنکور بسیار جای بحث دارد، عده ای مخالف و عده ای موافق کاهش یا افزایش سهمیه ایثارگران می باشند. اخیرا نیز در سال 98 جلسه ای برای اصلاح سهمیه ایثارگران تشکیل شد. مجلس قصد دارد مجددا قانون سهمیه ایثارگران در کنکور را اصلاح کند.

ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد، طرح اصلاح بند “الف” ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران برای کنکور است، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور 98کلیک کنید.

برای اطلاع از تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسریکلیک کنید.

برای اطلاع از خبر افزایش سهمیه 30 درصدی ایثارگران و جانبازان در کنکور 98کلیک کنید.

سهمیه ایثارگران در کنکور 98 چند درصد است- خبر اصلاح سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران در کنکور 98 مجددا در حال اصلاح است. داوطلبان کنکور با توجه به تغییرات متوالی این طرح و با توجه به اهمیت میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور، در بلاتکلیفی به سر می برند. مجلس اعلام کرد، طبق این طرح و اصلاحیه، اگر سهمیه 25درصدی ایثارگران ، از سوی داوطلبان دارای سهمیه و مشولان استفاده از سهمیه ایثارگران تکمیل نشود، تاثیر آن در کنکور اعمال نخواهد شد. در این صورت ظرفیتی که خالی مانده است، ابتدا به مشمولان سهمیه 5 درصدی ایثارگران اختصاص می یابد. دارندگان سهمیه 5درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را دارند، در اولویت برای تخصیص این سهمیه می باشند. اگر بعد از اعمال سهمیه برای این گروه، همچنان ظرفیت خالی وجود داشته باشد، باقیمانده آن به داوطلبان دارای سهمیه آزاد اختصاص خواهد داشت.

مجلس اضافه نمود، قانون سهمیه شهدا و ایثارگران به خوبی تصویب و تفسیر نشده است. به همین دلیل مسئله ای که هدف کمیسیون بود، محقق نشد. بنابراین فرایند اصلاح سهمیه ایثارگران دو سال در حال پیگیری است. مجلس دو سال در تلاش است که در صحن مجلس این قانون را اصلاح نماید. اما با توجه به تذکرات و نکاتی که نمایندگان به این قانون می دهند ، باز نیاز به تغییر دارد و به کمیسیون باز می گردد.

برای تخمین رتبه کنکور سراسری 98 برای دارندگان سهمیه ایثارگرانکلیک کنید.

شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در کنکور 98

شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در کنکور به این صورت است که اگر سهمیه داوطلب در کنکور دوره قبلی در هیچ کد رشته محلی استفاده نشده باشد و این داوطلب در هیچ رشته های قبول نشده باشد، یا در کدرشته محل غیر روزانه قبول نشود و ثبت نام نکند، می تواند یک بار، مجددا از سهمیه ایثارگران استفاده کند. اگر در کنکور دوره قبلی سهمیه ایثارگران را استفاده کرده باشید ولی در انتخاب رشته کنکور قبول نشده باشید، می توانید در کنکور 98 از این سهیمه استفاده کنید.

اگر در دوره روزانه قبول شده اید، درصورتی که ثبت نام کرده باشید یا انصراف داده باشید ، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران نیستید.

اگر در دروه غیرروانه قبول شده اید، درصورتی که انصراف دهید می توانید یک بار دیگر (فقط یک بار) از سهمیه استفاده کنید. درصورت وجود هر گونه سوال و ابهام درمورد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید.

داوطلبان گرامی کنکور می توانند برای اطلاع از جدیدترین اخبار درمورد اینکه سهمیه ایثارگران در کنکور 98 چند درصد است ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیریند.

جهت مشاوره در زمینه سهمیه ایثارگران در کنکور 98 چند درصد است

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید