زمان نهایی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

جهت مشاوره در زمینه زمان نهایی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شیوع ویروس کرونا بیش از 3 ماه است که باعث تعطیلی دانشگاه ها و مدارس کشور شده است. کم کم میان صحبت های مسئولین می توان خبر زمان نهایی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در کشور را مشاهده نمود. نگرانی متولیان آموزشی کشور برای هرچه سریع تر برگزار شدن آزمون های سراسری و امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان به دلیل تلاش برای عدم تغییر تقویم آموزشی کشور می باشد.

در این مقاله به بررسی تاریخ بازگشایی مدارس و دانشگاه ها پس از کرونا می پردازیم. هنوز تاریخ دقیقی برای بازگشایی مراکز اموزشی و آموزش عالی از سوی دانشگاه ها و مدارس اعلام نشده است و از آن جا که تمامی تصمیمات در این خصوص می بایست به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد، ممکن است تاریخ های اعلامی در این مقاله دستخوش تغییرات شود.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر بازگشایی مدارس از هفته آینده، به گمانه زنی ها در این خصوص پایان داد و با تعیین روز 27 اردیبهشت ماه به تعطیلی مدارس که از تاریخ 3 اسفند ماه سال گذشته تعطیل شده بود، پایان داد.

علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا نیز طراحی تقویم جدید دانشگاهی در کشور برای بازگشایی دانشگاه ها را تایید کرد و در نهایت دانشجویان را مختار به حذف یا اعلامی ناتمامی دروس کرده و تاکید کرد سنوات تحصیلی برای دانشجویان محاسبه نخواهد شد و این حذف ترم در سنوات مجاز درسی آن ها تاثیر نخواهد داشت.

برای اطلاعات دقیق و به روز در خصوص زمان نهایی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها پیشنهاد می کنیم هر روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و در این زمینه اطلاعات لازم را از مشاورین مجموعه صدای مشاوران اخذ نمایید.

زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

همان طور که اشاره شد تمامی تصمیمات در این خصوص غیرقطعی بوده و زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها وابسته تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و تاریخ های اعلام شده در ادامه می تواند وابسته به شرایط کشور تغییر نماید.

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران امروز (یکشنبه ۱۴ اردیبهشت) در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت:
از بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: “قرار شد که در مناطق کم‌خطر ۲۰ اردیبهشت مدارس با رعایت پروتکل‌ها بازگشایی شود و یک ماه آموزش داشته باشیم و بعد هم امتحانات؛ نگران نحوه اجرای پروتکل‌ها بودم؛ قرار شد به ۲۷ اردیبهشت تغییر کند و تا قبل از آن باز هم مطالعه شود؛ نباید هیچ نگرانی ایجاد شود.

علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزیر بهداشت ایران و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در خصوص زمان بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها گفته است که اگر وضعیت اپیدمی کرونا با همین منوال پیش برود و روز به روز روند آن کاهنده باشد، احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را می‌دهد.

وی همچنین از ارائه تقویم پیشنهادی آموزشی به ستاد ملی کرونا و موافقت مشروط مسئولان با آن خبر داده است.

آقای حق‌دوست گفته است: اگر این ستاد پس از رصد به این جمع بندی برسد، دانشگاه ها را هدفمند با برنامه ریزی بازگشایی خواهیم کرد. به عبارتی اگر شرایط به همین شکل به سمت کاهش موارد ابتلا پیش برود و اپیدمی جدیدی مشاهده نشود، این کار انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت ایران در عین حال افزود: حضور و غیاب دانشجویان در این دوره اجباری نخواهد بود و دانشجویان می تواند تک درس یا کل ترم تحصیلی خود را حذف یا درس خود را ناتمام اعلام کنند و در ترم تحصیلی بعد آن را ادامه دهند.

جهت مشاوره در زمینه زمان نهایی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید