زمان شروع مدارس

زمان شروع مدارس

جهت مشاوره در زمینه زمان شروع مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هر ساله زمان شروع مدارس ، یکم مهر ماه بود، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مجازی بودن کلیه ی کلاس های درس در سال گذشته و همه گیر شدن این ویروس، زمزمه هایی از مجازی بودنِ سال تحصیلیِ جدید به گوش می رسد. همچنین علامت سوال های بسیاری بوجود آمده که در این مقاله تلاش شده است تا به آن ها پاسخ داده شود.

آیا زمان شروع مدارس امسال نیز همانند هر سال از یکم مهر است؟ آیا کلاس ها بصورت حضوری برگزار می شود؟ در صورت حضوری بودن کلاس ها، تدابیر آموزش و پرورش برای رعایت فاصله ی اجتماعی بین دانش آموزان چیست؟ اگر کلاس ها مانند سال گذشته مجازی باشد، بستر ارتباطی دانش آموزان و معلمان چه خواهد بود؟ اگر تلفن همراه هوشمند نداریم، چه کنیم؟ امتحانات ترم اول و پایان ترم دانش آموزان به چه صورت خواهد بود؟

 جدیدترین اخبار در ارتباط با زمان شروع مدارس در انتهای مقاله، اضافه شد 

زمان شروع مدارس در سال تحصیلی 1400 – 1400

در شیوه نامه ای که اخیرا وزارت آموزش و پرورش منتشر کرده است، زمان شروع مدارس در سال تحصیلی 1400 – 1400 ،بر اساس گفته های مسئولین در تاریخ 15 شهریور اعلام شده است و نیز احتمال لغو تعطیلی پنج شنبه های مدارس نیز وجود دارد تا شرایط برای زوج و فرد کردن کلاس ها برقرار شود .همچنین در رابطه با شرایط پایه ها (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان…) ، با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز هر استاد تصمیم گیری می شود. وزارت آموزش و پرورش همچنین تاکید داشته که نمی گذارد شرایط غیر معمول و غافل گیر کننده، خسارت غیر قابل جبرانی را به درس دانش آموزان وارد کند.

زمان شروع مدارس در سال تحصیلی 1400 - 1401

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش درباره ی زمان شروع مدارس اعلام کرد:

“در 15 شهریور سال تحصیلی را در هر شرایطی آغاز می‌کنیم. اگر وضعیت در آن منطقه قرمز باشد کلاسها غیرحضوری برگزار میشود، اگر زرد باشد به صورت ترکیبی و اگر سفید باشد مثل روال گذشته (حضوری) برگزار میشود. فعلا حدود 40 درصد مدارس ما می‌توانند با رعایت فاصله و نکات بهداشتی کلاسها را حضوری برگزار کنند اما 60 درصد مدارس در وضعیت قرمز نیازمند اجرای طرح زوج و فرد می‌شوند. اگر وضعیت سفید باشد 20 درصد آموزشها به صورت غیرحضوری انجام میشود تا این شیوه که آغاز کردیم به بلوغ کافی برسد.”

محسن حاجی میرزایی

محسن حاجی میرزایی

زمان ثبت نام مدارس در سال 1400

زمان ثبت نام مدارس همانند سال های گذشته از ابتدای خرداد، تا پایان مرداد ماه آن سال تحصیلی خواهد بود. همچنین به دلیل وضعیت خطرناک بیماری کرونا، ثبت نام مدارس از طریق سامانه ی سناد( سامانه ی نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) انجام خواهد شد. این سامانه امکانات مختلفی برای هر پایه، اعم از ثبت نام دانش آموزان، تعریف رشته ی پایه، ایجاد و مدیریت کلاس ها، ثبت نمره، دریافت کارنامه و … را داراست.

ثبت نام مدارس ابتدایی دولتی و غیر انتفاعی و هیئت امنایی، به صورت حضوری در مدارس انجام می شود اما ثبت نام مدارس شاهد بصورت اینترنتی خواهد بود. همچنین برای دانش آموزانی که تمایل به تغییر مدرسه دارند، ثبت نام به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

تدابیر آموزش و پرورش برای شروع مدارس با وجود کرونا

تدابیر آموزش و پرورش برای شروع مدارس با وجود کرونا

تدابیر آموزش و پرورش برای شروع مدارس با وجود کرونا

با توجه به شرایط پیش آمده، آموزش و پرورش برای شروع مدارس و رعایت پروتکل های بهداشتی با وجود کرونا تدابیری اندیشیده است. حال طبق گفته ها و شنیده ها، بنظر می رسد در زمان شروع مدارس، بستر ارتباطی دانش آموزان و معلمان، یکی از راه های زیر خواهد بود .

  1. آموزش حضوری در مدارس
  2. آموزش از طریق تلویزیون رسمی ایران
  3. آموزش از طریق شبکه های اجتماعی
  4. آموزش از طریق ارسال بسته های یادگیری خودآموز
  5. آموزش از طریق سیستم های مدیریت یادگیری ویژه مدارس خاص

در تمامی موارد گفته شده، وزارت آموزش و پرورش، بر روی بستر ارتباطی و شیوه ی آموزش به دانش آموزان در زمان شروع مدارس، نظارت حداکثری خواهد داشت.

بازگشایی مدارس در شهر هایی با وضعیت سفید و زرد

زمان شروع مدارس در کرونا

زمان شروع مدارس در کرونا

بر اساس اطلاعیه های سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش، در صورت زرد یا سفید بودن وضعیت شهرستان مورد نظر ،و در صورت ضرورت تشکیل کلاس ها ،کلاس ها به صورت حضوری ، اما با رعایت فاصله های اجتماعی برگزار می شود .به این صورت که دانش آموزان هر کلاس به دو یا چند گروه ،با توجه به مساحت هر کلاس و تعداد دانش آموزان آن کلاس ،تقسیم بندی می شوند .همچنین معلمان و مدیران هر مدرسه موظف اند ، از زمان شروع مدارس ، نظارت لازم و کافی بر روی تکالیف و تمارین دانش آموزان در شبکه های اجتماعی با برنامه ی شاد را داشته باشند .

در رابطه با تغییر ناگهانی وضعیت شهرستان (قرمز ،زرد و سفید) نیز تدابیر لازم جهت تنظیم قرار داد ایاب ذهاب و سرویس دانش آموزان و همچنین برگزاری کلاس های مجازی بدون هیچگونه وقفه ،در نظر گرفته شده است و جای هچگونه نگرانی نیست .

زمان شروع مدارس در شهر هایی با وضعیت قرمز

در صورت قرمز بودن وضعیت شهرستان ،کلاس ها از زمان شروع مدارس ،به صورت همه روزه در برنامه ی شاد یا دیگر برنامه ها ،برگزار می شود و دانش آموزان وظیفه ی حضور در کلاس ها و انجام تکالیف ، از طریق این برنامه ها را دارند .

بازگشت شهریه در مدارس غیرانتفاعی

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش همچنین در رابطه با غیر حضوری شدن مدارس غیر انتفاعی در سال گذشته و بازگشت شهریه در مدارس غیر انتفاعی چنین گفت:

“مقررات این است که مدارس تنها می‌توانند هزینه خدمات ارائه شده را دریافت کنند. درباره خدمات ارائه نشده که باید عودت شود ما به مدارس اجازه دادیم تا با خانواده‌ها توافق کنند و مبالغ برگشتی را به حساب شهریه سال بعد بگذارند . طی دو سه هفته اخیر 7 مدرسه مهم تهران لغو امتیاز شدند.”

برنامه ی شاد چیست؟

پیام رسان شاد

پیام رسان شاد

برنامه پیام رسانِ شاد ،نرم افزار ارائه شده توسط آموزش و پرورش است که برای ارتباط بین دانش آموزان و معلمان و برگزاری کلاس ها بصورت مجازی برنامه نویسی شده است .این برنامه قابلیت ارسال پیام های متنی ،صوتی و ویدیویی را دارد و تا کنون بهترین شبکه ی پیام رسان دانش آموزی شناخته شده است. برای نصب برنامه وارد سایت shad.medu.ir شوید. رابط کاربری بسیار آسانی دارد و روی اندروید، ios و ویندوز قابل نصب است. همچنین امکان استفاده ی چند دانش آموز از یک تلفن همراه نیز برای کسانی که تلفن همراه شخصی ندارند ،وجود دارد .

زمان برگزاری امتحانات مدارس در سال 1400 – 1400

در سال تحصیلی 1400 – 1401 به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان شروع امتحانات مدارس و چگونگی برگزاری آن، دغدغه ی اصلی دانش آموزان است.

  • امتحانات پایان ترم پایه ی اول تا ششم

طبق اعلامیه های سایت رسمی آموزش و پرورش، امتحاناتِ کلیه ی کلاس های پایه ی ابتدایی (اول تا ششم) امسال برگزار نمی شود و تنها ارزشیابی توصیفی توسط معمان انجام می شود. پیش از این قرار بود امتحانات پایه ی ششم بصورت هماهنگ استانی برگزار شود اما به دلیل شرایط خطرناک ویروس کرونا، این تصمیم لغو شد.

  • امتحانات پایان ترم پایه ی هفتم و هشتم

امتحانات پایان ترم سال 1400 پایه ی هفتم و هشتم، پس از 6 ام خرداد ماه، بصورت مجازی و از طریق پیام رسان شاد برگزار می گردد.

  • امتحانات پایان ترم پایه ی نهم

امتحانات پایه ی نهم بصورت حضوری برگزار می شود اما به دلیل شرایط موجود ،امکان برگزاری امتحانات هماهنگ استانی وجود ندارد.

  • امتحانات پایان ترم پایه ی دهم و یازدهم

امتحانات این دو پایه همانند مقاطع پایین تر، بصورت غیر حضوری و از طریق پیام رسان شاد، بعد از تاریخ 6 خرداد ماه سال 1401 برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار در خصوص بازگشایی مدارس

آخرین اخبار در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حکایت از شروع غیر حضوری مدارس از تاریخ 15 شهریور دارد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن شرایط برخی از شهر ها، خانواده ها در ارتباط با بازگشایی مدارس ابراز نگرانی کردند. با این وجود، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ما تابع تصیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و نظر این سازمان بر بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه است. علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در این باره گفت :

“سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور ماه در هر شرایطی آغاز خواهد شد و تدوین برنامه‌های آموزشی منعطف، مهمترین ویژگی سال تحصیلی جدید است.”

محسن حاجی میرزایی اعلام کرد:

“چنانچه موج دوم شیوع کرونا که در آن قرار داریم، تشدید شود و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر کند؛ امکان تغییر زمان بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه نیز وجود دارد.”

مخالفت ستاد کرونا با بازگشایی مدارس

ویروس کرونا که این روزها بزرگ ترین معضل در تمام دنیا است، باعث شده است تا ستاد ملی مبارزه با کرونا، با بازگشایی مدارس مخالفت کند. این ستاد اعلام کرد با توجه به کوچک بودن فضای کلاس ها و تعداد بالای دانش آموزان هر کلاس، امکان فاصله گذاری 2 متری وجود ندارد. بنابراین بازگشایی مدارس در این شرایط امری عاقلانه نمی باشد. همچنین یکی از مهم ترین دلایل گسترش ویروس کرونا در ایران و مخصوصا در تهران، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است که با باز شدن مدارس و دانشگاه ها، این رفت و آمد چند برابر می شود.

زیر ساخت آموزش مجازی در کشور فراهم است و کلیه کلاس ها قابلیت برگزاری مجازی روی اپلیکیشن شاد یا دیگر نرم افزار های پیام رسان را دارا هستند. بنابراین طبق نظر ستاد مبارزه با کرونا، بهتر است کلاس ها به صورت مجازی برگزار شوند. با توجه به نظرات داده شده، اخبار نهایی تا ابتدای شهریور ماه اعلام می گردد.

تاریخ بازگشایی مدارس 1400

معاون آموزش ابتدایی، دلیل بازگشایی مدارس از 15 شهریور را عقب افتادن درس های سال گذشته به دلیل ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اعلام کرد. ایشان در این باره گفت :

“با توجه به اینکه در سال گذشته دانش آموزان نتوانستند در تمام مدت در مدارس حضور داشته باشند، یکی از دلایل شروع مدارس از نیمه شهریور این است که معلمان زمان کافی برای شناخت دانش ‌آموز و مرور دروس سال قبل را داشته باشند و با مرور بر آموخته‌های قبلی، آموزش دروس جدید را شروع کنند تا برای دانش‌آموزان در سال جدید مشکلی پیش نیاید. این امر مخصوصا در دوره ابتدایی اهمیت بالایی دارد چون مفاهیم پایه آموزشی در کلاس‌های اول، دوم و سوم ابتدایی ارائه می‌شود و کیفیت یادگیری دانش آموزان از این لحاظ دارای اهمیت است.در شرایط شیوع بیماری کرونا استمرار آموزش در تمام کشورهای دنیا یکی از رویکردهای اصلی برای حفظ روحیه و بازگشت به شرایط عادی زندگی است ما نمی‌توانیم زندگی را به دلیل بی‌خبری از شرایط آتی تعطیل کرده و امید را از دست بدهیم.”

با توجه به اخبار منتشر شده، بازگشایی مدارس از 15 شهریور به دلیل آشنا شدن معلمان با دانش آموزان و مرور درس های سال گذشته می باشد. مخصوصا اهمیت این کار در پایه ابتدایی بیشتر است زیرا مفاهیم پایه آموزشی در کلاس های اول، دوم  سوم ابتدایی تدریس می شوند و کیفیت یادگیری در این پایه ها بسیار حائز اهمیت است.

وضعیت مدارس در سال تحصیلی جدید (جدید)

در سی و چهارمین نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به تاریخ 11 و 12 شهریور ماه برای بررسی وضعیت مدارس در سال تحصیلی جدید و روند آموزش در سال تحصیلی 1400 – 1401، وزیر آموزش و پرورش و هر یک از معاونان به توضیح برنامه های تحصیلی در سال تحصیلی کرونایی پرداختند که در ادامه به صحبت های آنان می پردازیم.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کشور در ارتباط با بازگشایی مدارس اعلام کرد:

“ما برای رعایت سلامت دانش‌آموزان، سخت‌گیرانه ترین پروتکل را که برای وضعیت‌ های قرمز پیش‌بینی شده در نظر گرفتیم. تلاشمان این است از طریق اعمال مقررات بهداشتی کلاس‌ها را برگزار کنیم.

امسال یک تفاوت اساسی با سال‌های گذشته دارد. سال گذشته حدود دو سوم محتوای آموزشی را دانش آموزان به صورت حضوری آموزش دیده بودند و با معلمانشان آشنا بودند. امسال که در شروع سال تحصیلی قرار داریم بنابراین نیازمند هستیم، به صورت حضوری کار را پیش ببریم.”

وی در ادامه افزود:

” البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده ویروس روبرو شدیم، مناطقی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند حضور دانش آموزان را ممنوع خواهیم کرد. در همه مناطق کشور دانش آموزان در کلاس حاضر می‌شوند.”

بازگشایی مدارس در وضعیت قرمز شهر ها ؟ (جدید)

بازگشایی مدارس در وضعیت قرمز شهر ها ؟

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به وضعیت قرمز برخی شهر ها، وزارت آموزش و پرورش همچنان خواهان بازگشایی مدارس به صورت حضوری است، بیان کرد:

“تفاوت معناداری بین وضعیت های مختلف نیست و بسیاری از کارشناسان می گویند حتی از وضعیت سفید باید بیشتر نگران باشیم چون عدم رعایت پروتکل ها این مناطق را تبدیل به وضعیت زرد می کند و بر همین اساس باید همه مناطق را مناطق پرخطر دانست و رعایت پروتکل ها را در نظر گرفت پس در تمام مناطق کشور، یک پروتکل رعایت می شود. این وضعیت ها مدام به هم تبدیل می شوند.”

وی در پاسخ به این سوال که در زنگ تفریح برای رعایت بهداشت کرونایی چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت:

“ما گفته ایم هیچ بچه‌ای اگر در خانواده اش کسی کرونا داشت نباید به مدرسه بیاید یا اگر کوچکترین نشانه سرماخوردگی هم داشت باید در منزل بماند. ضمن اینکه در زنگ تفریح هم با فاصله بچه ها قرار خواهند داشت.”

پروتکل های بازگشایی مدارس (جدید)

وزیر آموزش و پروش در ارتباط با پروتکل های بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400 با وجود بیماری کرونا، اعلام کرد:

“رعایت فاصله زمان کلاس از 35 دقیقه بیشتر نشود، فعالیت های ورزشی و برنامه صبحگاهی متوقف شود، رفتن و آمدن بچه ها متفاوت باشد. مدارس ضدعفونی شود و معلمان و دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند.

پروتکل های بازگشایی مدارس

حاجی میرزایی ادامه داد:

“62 درصد مدارس ما جمعیت دانش آموزی زیر 100 نفر دارند پس می توانند فاصله را رعایت کنند و کلاس ها به صورت عادی تشکیل شود و حتی نیاز به زوج و فرد کردن نیست. 38 درصد مدارس ما بالای 100 نفر دانش آموز دارند که متناسب با مساحت کلاس و مدرسه بنا به تصمیم شورای مدرسه گروه بندی صورت می گیرد. آن مدارسی که تعدادشان زیاد است به دو گروه تقسیم می شوند که 8 درصد کلاس های ما جمعیت بیشتری دارند و به سه گروه تقسیم می شوند.”

وی در رابطه با بازگشایی زود هنگام مدارس در تاریخ 15 شهریور ماه گفت:

“قطعاً این ۱۵ روز اولیه کاستی هایی که ممکن است در ارتباط دانش آموزان و معلمان ممکن است به بیاید رصد می کنیم و تمام کادر ستادی ما موظف شدند به همه مدارس سر بزنند.”

سیم کارت رایگان دانش آموزی شاد (جدید)

رئیس دانشگاه شهید رجایی حمیدرضا عظمتی در ارتباط با آموزش در سال کرونایی اعلام کرد:

“از ظرفیت صدا و سیما و اپلیکیشن شاد برای کلاس های مجازی استفاده می شود و باید از امکانات موجود به بهترین شکل استفاده کرد. “

حاجی میرزایی در ارتباط با استفاده دانش آموزان از اینترنت برای اپلیکشن شاد گفت:

“به دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان شد و کمک بسیار بزرگی به مجموعه آموزش و پرورش و معلمان است. شاد یک درگاه کاملاً ایمن است و هیچکس جز دانش آموز و مدیر و معلم نمی تواند واردش شود. الان ارتباط زنده صوتی و ارتباط زنده تصویری بین معلم و دانش آموز برقرار است. ما توصیه می کنیم کلاسی که همه شاد هستند و ۱۰ نفر سر کلاس هستند و ۱۰ نفر در خانه هستند به صورت زنده همان تدریس پخش شود و کمک می کند به ساعت زیادی نیاز نداشته باشیم.”

سیم کارت دانش آموزی شاد

وی در ارتباط با به روز رسانی برنامه شاد اعلام کرد:

“امکان تعیین تکلیف از سوی معلم و بارگذاری تکلیف از سوی دانش آموزان مهیا شده است. تمام محتوای دروس از پایه اول تا پایه دوازدهم تدریس شده و فیلمبرداری شده و روی شاد بارگذاری شده است. برای معلمینی که سخت بود هم تدریس کنند و هم تکالیف را چک کنند، می توانند برای تدریس ارجاع بدهند. از روش معکوس استفاده می شود که شب بچه ها درس را در شاد ببینند و فردا با معلم اشکالاتشان را چک کنند.”

هنوز اخبار موثقی از این که کدام اوپراتور سیم کارت شاد را ارائه خواهد کرد، در دست نداریم. گفته ها و شنیده ها حاکی از آن است که این سیم کارت، تنها برای استفاده از اپلیکیشن شاد بوده و قابلیت دیگری ندارد. هرگونه خبر جدید در این رابطه، در این مقاله به روز می گردد.

قدردانی از معلمان برای آموزش مجازی (جدید)

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در رابطه با قدردانی از معلمان برای آموزش مجازی اعلام کرد:

“تاکنون در جهان هیچ اتفاقی به اندازه کرونا به روی مراکز آموزشی تاثیر نگذاشته است. در تمام دنیا مراکز یادگیری تعطیل است و مراکز فعال به صورت تلفیقی برگزار می شوند.”

وی تصریح کرد:

“باید دولت ها به رفاه دانش آموزان به عنوان پدیده حاکمیتی اهمیت دهند. به عنوان مثال باید از معلمان قدردانی شود و به فنی و حرفه ای و آموزش های هوشمند بیشتر توجه گردد.”

حاجی میرزایی خطاب به معلمان اعلام کرد:

” معلمان رکن اساسی در تعلیم و تربیت هستند و عامل امانت نظام و امانت خانواده‌ها می‌باشند. وزارت آموزش و پرورش به دنبال تقویت توانمندی‌های علمی و تقویت انگیزه معلمین و تحکیم نقش الگو محور بودن آنان در کنار ارتقا منزلت و معیشت این عزیزان است. “

اعلام جدید آموزش و پرورش (به روزرسانی 17 شهریور)

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کشور برای بار سوم نظر خود را در ارتباط با بازگشایی مدارس به صورت حضوری تغییر داد. در صحبت های اخیرا انجام شده، به نظر می رسد که قرار نیست حضور فیزیکی دانش آموزان سر کلاس ها در مدرسه اجباری باشد. به گزارش همشهری آنلاین ایشان در رابطه با شروع مدارس به صورت حضوری در زمان کرونا اظهار داشت:

“از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و ما توصیه آموزش حضوری داریم چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش‌ آموزان را داریم و آموزش شکل بهتری می‌گیرد. دانش‌آموزان باید یکی از ۲ روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند. در شیوه ‌نامه وزارت بهداشت نیز آمده است دانش ‌آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش‌های آنها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.”

حاجی میرزایی در ادامه گفت:

“گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا در چند روز گذشته در مدارس نداشته‌ ایم ولی ما به نگرانی خانواده‌ها احترام می‌گذاریم و آنها مختار هستند که آموزش حضوری یا غیرحضوری را انتخاب کنند. آمار های تدریجی ما نشان می‌ دهد تا در چند روز گذشته بیش از 50درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش‌آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

بازگشایی مدارس در کرونا

بازگشایی مدارس در کرونا

بازگشایی مدارس در این شرایط کرونایی باعث شده تا عجیب ترین اتفاق ها را در این روز ها شاهد باشیم. اخبار عجیبی از گوشه کنار ایران به گوش می رسد. یکی از کاربران تصویر بالا را در یکی از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود. این تصویر نشان می دهد دانش آموزان در مدرسه به خاطر ترس از کرونا و رعایت فاصله های اجتماعی برای جلوگیری از بیمار شدن، مجبور به نشستن درون چادر شده اندو آن هم در این گرمای تابستان!!! نظراتی را که کاربران زیر این پست گذاشته اند را باهم می خوانیم.

  • صبحم با دیدن این عکس شروع شد
  • نمیدونستم بخندم یا گریه کنم؟
  • خب تو کلاس گذاشتن تو آکواریوم، زنگ تفریح چیکار می‌کنند. از خونه تا مدرسه چطور!! اینا همش شو آف مدرسه هست واسه پول گرفتن از اولیا
  • این که معلومه مدرسه غیرانتفاعیه، باید برید تو دولتیا ببینید چه خبره.
  • رسما ردیف آخر چیزی نمیبینه
  • کاش حداقل مجبورشون نمیکردن با این لباسای گرم نکبت بشینن اون تو 😕کمرشونم که درد میگیره خم بشن
  • الان دقیقاً چ اجباریه که بچه‌ها باس برن مدرسه؟ یاد زلزله‌زدگان افتادم.
  • بایستی کف این چادرها دوتا سوراخ به اندازه پا درست کنن، وقتی بچه‌ها خواستن بیان پای تخته، بتونن. 🤔

جمع بندی

در این مقاله در ارتباط با زمان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی کرونایی و نحوه ثبت نام و خرید کتاب های درسی صحبت کردیم. گفته های وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با دلایل بازگشایی مدارس به صورت حضوری قرار داده شد و همچنین نگرانی های وزیر بهداشت در این باره و مخالفت وی، گفته شد. در انتها تصمیمات وزارت آموزش و پروش کشور در رابطه با بازگشایی حضوری مدارس و پروتکل های رعایت شده در زمان شروع مدارس قرار داده شد.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که کلیه دروس پایه های اول تا دوازدهم در برنامه شاد ضبط و آپلود شده و در دسترس دانش آموزان قرار دارد و با توجه به این موضوع، قرار بر آن شده که سیم کارت ایمنی برای استفاده دانش آموزان از برنامه شاد به صورت رایگان توزیع شود. در صورت ایجاد هرگونه سوال در این رابطه، با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در خصوص زمان شروع مدارس

  1. تاریخ بازگشایی مدرسه ها در سال تحصیلی 1400- 1401 در چه تاریخی است؟

مدارس از تاریخ 15 شهریور بازگشایی می شوند.

  1. با توجه به شرایط کنونی، طریقه ی برگزاری امتحانات میان ترم و ترم اول به چه صورت است؟

امتحانات در صورت حضوری بودن کلاس ها، بصورت حضوری و در صورت مجازی بودن آن ها، از طریق سامانه ی پیام رسان شاد برگزار می شوند.

  1. ثبت نام کتب درسی مدارس در چه سایتی انجام می شود؟

سایت ثبت نام و سفارش کتب درسی در سایت irtextbook.ir  و یا irtextbook.com صورت می گیرد.هم اکنون مهلت سفارش کتاب ها تا 31 شهریور 1400 تمدید شده است.

  1. برگزاری آزمون های مدارس در سال 1400 به چه صورت خواهد بود؟

امتحانات اکثر پایه ها احتمالا بصورت مجازی خواهد بود. همچنین در پایه ی ابتدایی، ارزشیابی توصیفی انجام می گیرد.

جهت مشاوره در زمینه زمان شروع مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید