زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی

زمان برگزاری امتحانات دانشگاه علوم پزشکی

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی که این روزها دغدغه تمامی دانشجویان، اساتید و حتی دست اندرکاران دانشگاه های علوم پزشکی می باشد بررسی شده و تمامی اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده در این مقاله ارائه خواهد شد. امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی معمولا بر اساس تقویم آموزشی این دانشگاه ها و در زمان مقرر برگزار می گردیده است. اما در نیمسال دوم تحصیلی سال 1398 و به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعیین تاریخ و زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه ها در هاله از ابهام قرار دارد.

بهمن ماه گذشته ورود ویروس کرونا به کشور به صورت رسمی اعلام شده و این امر باعث تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور شد. این تعطیلی شامل تمامی بخش های آموزش عالی در کشور بوده و دانشگاه های علوم پزشکی نیز پس از اعلام این خبر اقدام به تعطیلی مراکر آموزشی خود نمودند.

با تعطیلی دانشگاه های علوم پزشکی، تعدادی از کلاس های درس این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد. اما از آن جا که بسیاری از واحد های درسی این دانشگاه ها به صورت عملی بوده است و امکان برگزاری آن ها به صورت از راه دور مهیا نمی باشد، برگزاری امتحانات در این دانشگاه از سرفصل های موجود در تاریخ مقرر کمی دو از ذهن و بعید به نظر می رسد.

وزارت علوم در آیین نامه ابلاغی زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها آورده است:
در صورتی که با کاهش شیوع بیماری ، ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بر بازگشایی دانشگاه های دولتی و موسسات آموزش عالی داشته باشد ، مسئولان و اعضای دانشگاه ها موظف هستند با رعایت اصول لازم ، امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری و طبق تقویم آموزشی از پیش تعیین شده و یا با تاخیر برگزار کنند .

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی مانند سایر دانشگاه های علوم پزشکی هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است. اما دانشگاه های علوم پزشکی شبیه به دیگر و موسسات آموزش عالی تعطیل شده و آموزش های لازم را به صورت مجازی به دانشجویان ارائه می دهند. اما با دستور رئیس سنجش و آموزش پزشکی کشور مبنی بر بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی از 6 خرداد ماه، به احتمال زیاد آزمون های پایانی این دانشگاه ها نیز به صورت حضوری برگزار شود.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی ممکن بنا بر شرایط و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی صورت بگیرد.

بر اساس گفته های رییس سازمان سنجش پزشکی کشور تقویم آموزشی نیمسال دوم در دانشگاه های علوم پزشکی تا پایان تیر ماه تمدید شده و امتحانات پایان ترم این دانشگاه ها از ابتدای خرداد آغاز شده و تا نیمه مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات جدیدتر هر روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و این اطلاعات را از مشاورین سایت صدای مشاوران اخذ نمایند.

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید