زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی این روزها به سوال بسیاری از دانشجویان و حتی اساتید تبدیل شده است که برای پاسخ به این سوال شاید نتوان از هم اکنون زمان دقیقی را به عنوان تاریخ برگزاری امتحانات ارائه داد. در این مقاله تلاش شده است تا اطلاعات جمع آوری شده در این خصوص را به اطلاع دانشجویان برسانیم.

پس از اعلام رسمی کرونا در 30 بهمن 1398 و دقیقا درست زمانی که به تازگی دانشگاه ها در کشور شروع به فعالیت در نیمسال دوم تحصیلی نموده بودند، تمامی کلاس های حضوری، آزمایشگاه ها، کتابخانه ها و … تعطیل اعلام شد و از دانشجویان خواسته شد تا خوابگاه های دانشجویی را ترک کنند. در پی این این تعطیلی ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصمیم به برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی نمود و از دانشجویان و اساتید خواست تا با شرکت در این کلاس ها از به تعویق افتادن فرایند آموزش جلوگیری کرده و تاکید نمود که برگزاری امتحانات پایان ترم در تمامی دانشگاه ها تحت هر شرایطی قطعی خواهد بود.

در عین حال سناریوهای مختلفی برای این امر وجود دارد که یکی از این سناریوها، تمدید 3 هفته ای تقویم آموزشی کشور و برگزاری کلاس های حضوری در هفته های آتی می باشد.

در سال های گذشته تقویم آموزشی دانشگاه های دولتی تقریبا بدون تغییر چشمگیری در زمان برگزاری امتحانات، ثابت بوده و اکنون نیز این انتظار میرود که با توجه به اینکه آموزش های مجازی با قوت در حال انجام است این امتحانات در زمانی نه چندان مختلف با سنوات گذشته برگزار شود.

البته نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی ممکن بنا بر شرایط و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی نیز برگزار شود.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی این روزها به یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی وزارت علوم تبدیل شده است. در این خصوص وزارت علوم اقدامان بسیاری را تحت عنوان صدور بخشنامه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، تشکیل کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی، توجه به آموزش‌های غیرحضوری، پیگیری تقویت زیر ساخت‌ها در دانشگاه‌ها و افزایش سقف مجاز آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها انجام داد که در اسفندماه سال ۱۳۹۸ اجرایی شدند.

تعداد دانشجویان دانشگاه های دولتی در ایران بر اساس اعلام آمارهای رسمی در حدود 3 میلیون نفر بوده است که از این تعداد ۸۳.۷ درصد دانشجویان، در دانشگاه پیام نور ۹۳ درصد، فنی و حرفه‌ای ۶۶.۱ درصد، علمی کاربردی ۱۰۰ درصد و دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی ۷۴.۴ درصد و در مجموع کل ۸۶.۲ درصد دانشجویان در حال استفاده از آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه‌ها هستند.

بر اساس گفته های ریاست دانشگاه های کشور، به دلیل برگزاری کلاس های مجازی و شرکت نمودن اکثر دانشجویان در این کلاس ها، به احتمال زیاد اکثر دانشگاه های کشور در زمان مقرر و از پیش تعیین شده اقدام به برگزاری امتحانات پایان ترم می نمایند.

در حال حاضر سیاست جدیدی مبنی بر زمان و یا نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی وجود نداشته و برنامه برگزاری امتحانات مانند سال های گذشته خواهد بود. در صورت هرگونه تغییر و یا اعلام زمان جدید برگزاری این امتحانات این صفحه بروزرسانی خواهد شد.

همچنین دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات جدیدتر هر روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و این اطلاعات را از مشاورین سایت صدای مشاوران اخذ نمایند.

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید