روش های موفقیت در کنکور تجربی

جهت مشاوره در زمینه روش های موفقیت در کنکور تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با نزدیک شدن به زمان کنکور، تصمیم گرفتیم راه کارهایی برای موفق شدن در کنکور تجربی را با شما در میان بگذاریم. در این مقاله می توانید از روش های موفقیت در کنکور تجربی و راه کار های پیشرفت در مطالعه ی دروس مطلع شوید. این مقاله به شما کمک می کند که با هدف گذاری و برنامه ریزی صحیح، ورزش و تغذیه ی مناسب و با کمک مشاور و پشتیبان های خوب، به هدف خود دست پیدا نمایید.

در شرایطی که تنها دو هفته تا روز برگزاری آزمون سراسری باقی مانده است، شما را با نحوه ی صحیح مطالعه ی دروس تخصصی تجربی آشنا می کنیم و نقش مهم کتاب های کمک درسی و تست زدن را برای موفقیت در کنکور، آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

تعیین هدف برای موفقیت در کنکور تجربی

تعیین هدف برای موفقیت در کنکور تجربیاولین راه برای موفقیت در کنکور تجربی، تعیین هدف می باشد. با توجه به این که متقاضی کنکور تجربی هستید، نشان می دهد نیمی از راه انتخاب هدف را رفته اید. حال باید ببینید در بین رشته های دانشگاهیِ کنکور تجربی، به کدام بیشتر علاقه دارید. البته که استعداد و توانایی شما نیز فاکتور بسیار مهمی در انتخاب رشته و هدف آینده ی شماست. توجه کنید که تصمیمی که می گیرید، قرار است روی تمام زندگی و آینده تان تاثیر بگذارد. پس سعی کنید با دقت و وسواس راجع به تعیین هدف برای موفقیت در کنکور تجربی تصمیم گیری کنید.

از خود این سوالات را بپرسید: می خواهم چکاره شوم؟ به چه شغلی بیشتر علاقه دارم؟ آیا توانایی و استعداد کار در این رشته و شغل را دارم؟ و صد البته که بحث درآمد نیز موضوع تعیین کننده در انتخاب رشته و شغل آینده تان می باشد. در ادامه برخی روش های موفقیت در کنکور تجربی را باهم می خوانیم.

برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تجربی

برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تجربی

پس از اینکه هدفتان را انتخاب کردید، راجع به چگونگی قبولی در رشته ی مورد نظرتان تحقیق کنید. اینکه برای قبولی در این رشته باید چه رتبه ای بیاورید و برای کسب رتبه ی مورد نظر، چقدر باید درس بخوانید. همچنین برای موفقیت در کنکور تجربی برای هر درس چه درصدی مورد نیاز است. برای مثال برای قبولی در رشته ی دندان پزشکی، پیراپزشکی و یا دام پزشکی، چه رتبه و چه درصد هایی مورد نیاز است. با توجه به این نکات، برای درس خواندن برنامه ریزی کنید.

سعی کنید برای هدف های کوتاه مدت برنامه بنویسید. مثلا در این هفته، هرروز چقدر قرار است درس بخوانید و برای هر درس چند ساعت وقت می گذارید. به این صورت پس از گذشت یک هفته، وقتی ببینید که برنامه ی هفته ی قبل را کامل انجام دادید، با انگیزه ی بیشتری ادامه می دهید. یکی از روش های موفقیت در کنکور تجربی این است که در برنامه ی روزانه ی خود حتما هم درس های عمومی و هم درس های تخصصی را قرار دهید. به عنوان مثال، بین 2 ساعت خواندن درس زیست و 2 ساعت شیمی، یک ساعت عربی بخوانید.

اهمیت ورزش و تغذیه برای موفقیت در کنکور تجربی

یکی از روش های موفقیت در کنکور تجربی که اکثر داوطلبان به آن توجه نمی کنند، اهمیت دادن به ورزش و تغذیه است. ورزش و تغذیه ی مناسب، باعث افزایش خون رسانی به مغز و در نهایت منجر به بیشتر شدن کارایی های شما می شود.

  • ورزش

اهمیت ورزش و تغذیه برای موفقیت در کنکور تجربی

تحقیقاتی که در سال 2013 در موسسه ی ملی سلامت آمریکا انجام شد، گواه این بود که ورزش نه تنها به افزایش سلامت و تقویت استخوان ها و عضلات می انجامد، بلکه بر توانایی های مغز نیز تاثیر می گذارد. به این صورت که وقتی ورزش می کنید، تصمیم گیری ها و حل مسائل دشوار برای  شما آسان تر می شود. پس یکی از روش های موفقیت در کنکور سراسری تجربی، روزانه نرمش کردن می باشد.

  • تغذیه

اهمیت ورزش و تغذیه برای موفقیت در کنکور تجربی

همچنین تغذیه ی مناسب اهمیت بسیار بالایی در گردش خون و افزایش کارایی مغز دارد. سعی کنید حتما صبحانه بخورید و این وعده را حذف نکنید. رژیم گرفتن را در این دوران فراموش کنید زیرا کاهش کالری دریافتی، به کاهش خون رسانی به مغز و افتادن قند خون منجر می شود. خوراکی های مقوی مانند خرما، انجیر، مغز گردو، مغز بادام و مویز را بیشتر مصرف کنید تا پر انرژی تر مطالعه کنید.

اصول مطالعه ی دروس تجربی

یکی از دغدغه های متقاضیان کنکور تجربی، اصول مطالعه ی دروس تجربی است، مخصوصا دروس تخصصی که سخت و وقت گیر هستند. رعایت اصول صحیح مطالعه، یکی از روش های وفقیت در کنکور تجربید می باشد. نکته ای که در مطالعه ی تمامی این دروس حایز اهمیت است، اهمیت خلاصه نویسی و یادداشت برداری است. حتما در هنگام مطالعه ی تمامیِ دروس، نکات مهم را حاشیه نویسی کنید و خطوط مهم را هایلایت کنید. به این صورت در هنگام مرور دوباره، نیازی به خواندن تمام مطلب نخواهید داشت. در این بخش از مقاله سعی کردیم راه کار هایی برای مطالعه ی مفید دروس تخصصی تجربی ارائه دهیم.

روش مطالعه زیست شناسی

اصول مطالعه ی دروس تجربی-زیست شناسی

در کنکور تجربی، هر ساله 50 تست از درس زیست شناسی طرح می شود. در سال های گذشته این تست ها اکثرا حفظی بودند اما با توجه به تغییر ساختار تست های زیست شناسی، روش مطالعه زیست شناسی نیز تغییراتی داشته است. تست های زیست در چند سال اخیر، به صورت ترکیبی از سه سال و مفهومی طرح می شوند. با توجه به این موضوع سعی کنید سه کتاب زیست را بصورت موازی مطالعه کنید و نکات ترکیبی آن ها را خلاصه نویسی و یادداشت برداری نمایید.

به هیچ عنوان مطالعه ی زیست را به تاخیر نیاندازید. حتما تا زمان کنکور، بارها و بارها این درس را مرور کنید. برای زدن تست های زیست، باید به قدری به این درس مسلط باشید که با دیدن تست، تمام مطالب مرتبط با این تست در ذهن شما نقش ببندند.

روش مطالعه شیمی

اصول مطالعه ی دروس تجربی-شیمی

در کنکور تجربی 35 تست از درس شیمی طرح می شود به همین دلیل روش مطالعه درس شیمی از اهمیت بالایی برخوردار است. این تست ها هم از بخش های حفظی و هم از بخش های محاسباتی شیمی هستند پس به هیچ وجه بخش های محاسباتی را حذف نکنید زیرا به خصوص در سال های اخیر، تست های زیادی از این بخش ها در کنکور می آید.

جدول مندلیف را به صورت کامل به یاد بسپرید زیرا بسیاری از مسائل و سوالات شما با به یاد آوردن جدول و ترتیب عنصر ها به پاسخ می رسند. به این صورت با هرچه بیشتر زدن این درس، احتمال موفقیت در کنکور را برای خود افزایش دهید.

روش مطالعه زمین شناسی

اصول مطالعه دروس تجربی-زمین شناسی

تعداد تست های زیست شناسی در کنکور تجربی 20 عدد است. روش مطالعه زمین شناسی مانند دروس عمومی بسیار ساده است. آن را به حافظه سپرده و مرور کنید. اگر رتبه ی بسیار خوبی می خواهید به هیچ وجه به سادگی از این درس عبور نکنید و آن را حذف نکنید.

روش مطالعه ریاضی و فیزیک

اصول مطالعه دروس تجربی-ریاشی و فیزیک

دروس ریاضی و فیزیک در کنکور تجربی هر کدام 30 تست را به خود اختصاص می دهند. روش مطالعه دو درس ریاضی و فیزیک تقریبا بهم شبیه است. برای هر دوی این دروس سعی کنید پس از خواندن هر سر فصل و یادگیری کامل آن، تست های مربوط به آن بخش را بزنید. از تست هایی که جواب آن ها را نمی دانید به سادگی عبور نکنید. آن ها را علامت بزنید تا بعدا دوباره به سراغ آن ها بروید.

بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی درس ریاضی را مهم نمی دانند در حالی که با توجه به همین نکته، می توانند از دیگران سبقت گرفته و رتبه ی بهتری را کسب کنند. بدین صورت از یکی از روش های موفقیت در کنکور تجربی، به آسانی بهره می برند.

کتاب های کمک درسی کنکور تجربی

کتاب های کمک درسی کنکور تجربی

اساس طرح سوالات کنکور، کتاب های درسی که در مدرسه تدریس می شود است، اما کتاب های کمک درسی کنکور تجربی، بیشتر به جزئیات پرداخته و نکات کنکوری را توضیح می دهند. به همین دلیل خواندن کتاب های کمک درسی کنکور یکی از روش های موفقیت در کنکور سراسری تجربی است. برای هر یک از درس ها، به دنبال بهترین انتشارات و کامل ترین کتاب ها باشید. بعنوان مثال برای درس شیمی، انتشارات مبتکران کامل ترین کتاب کمک درسی موجود را چاپ کرده است. متن کتاب بسیار دوستانه است و تمامی نکات شیمی را به تفصیل توضیح داده است.

کتاب کمک درسی خوب حتی می تواند آنقدر کامل باشد، که نیاز به خواندن کتاب درسی را از بین ببرد. به این صورت به جای یک بار خواندن کتاب درسی و کتاب کمک درسی، می توانید چند بار کتاب کمک درسی را مرور کنید.

کتاب های تست زنی کنکور تجربی

برای آشنایی با نحوه ی سوالات کنکور و چگونگی طرح سوالات، حتما کتاب های تست زنی کنکور تجربی را خریداری کنید. این کتاب ها شامل تست های آزمون های سراسری سال های قبل می باشد. این موضوع یکی از روش های موفقیت در کنکور تجربی می باشد زیرا شما را با طرز فکر طراحان کنکور آشنا می کند. دقت کنید که در سال کنکور، هرچه بیشتر تست بزنید، احتمال موفقیت شما در کنکور تجربی افزایش می یابد.

کتاب های تست زنی کنکور چند نوع هستند. نوع اول، کتاب هایی هستند که نویسنده در کنار تست های سال های گذشته، اکثرا تست های نوشته ی خود یا دیگر تست های مهم را در آن نوشته است. این کتاب ها معمولا مختص به یک درس خاص هستند، مثلا فقط تست های درس شیمی در آن ها نوشته شده است.

دسته ی دیگری از کتاب ها هستند که تنها به تست های کنکور سال های گذشته پرداخته اند. این کتاب ها عمدتا شامل تست های تمامی دروس می باشند که ناشر آن ها را گرد هم آورده است. مانند کتاب های دور دنیا در 4 ساعت که برای انتشارات گاج هستند.

کنکور های آزمایشی گروه علوم تجربی

کنکور های آزمایشی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش های موفقیت در کنکور تجربی، دادن کنکور های آزمایشی گروه تجربی است. حتما در یکی از مراکز کنکور های آژمایشی مانند سازمان سنجش، قلمچی، گاج و یا دیگر مراکز ثبت نام کنید. این سازمان ها جو و شرایط کنکور را برای شما شبیه سازی می کنند. سوالات این آزمون ها کاملا مانند کنکور تجربی است. در نهایت با انجام هر یک از این آزمون ها، با دریافت کارنامه، می توانید خود را محک بزنید. نقات قوت و ضعف خود را به این شکل پیدا می کنید و برای موفقیت در کنکور بیشتر تلاش خواهید کرد.

کنکور های آزمایشی ترس شما از کنکور دادن را از بین می برد تا تصورات ترسناک و نگران کننده راجع به کنکور نداشته باشید. همچنین شما در این آزمون ها با فنون تست زنی بیشتر آشنا می شوید و تجربه ی شما از تست زنی بالا می رود. پس با دادن کنکور های آزمایشی، احتمال موفقیت شما در کنکور تجربی بسیار بالا می رود.

بررسی کارنامه داوطلبان کنکور سال های گذشته

یکی دیگر از روش های موفقیت در کنکور تجربی، صحبت با داوطلبان سال های گذشته و استفاده از تجربیات آن هاست. راجع به شکست ها و موفقیت هایشان پرس و جو کنید. اگر در کنکور تجربی موفق شده اند، راجع به کارها و برنامه ریزی هایشان سوال کنید. اینکه درس خواندن برای کنکور و تست زنی را از چه تاریخی شروع کرده اند. چقدر در روز مطالعه داشتند. چه کتاب هایی را مطالعه کرده اند. چقدر تست زده اند. همچنین اگر کنکور برایشان نتیجه ی دلخواه نداشته، بازهم این سواات را ازشان بپرسید. در اینجا رمز موفقیت شما، عمل نکردن به اشتباهاتی است که آن ها انجام داده بودند.

پاسخ به این سوالات و استفاده از تجربیات داوطلبان کنکور سال های گذشته، بسیار کمک کننده خواهد بود. همچنین بررسی کارنامه های داوطلبان سال های گذشته می تواند یکی از روش های موفقیت در کنکور تجربی باشد.

مشاور و پشتیبان خوب برای موفقیت در کنکور تجربی

مشاور و پشتیبان خوب برای موفقیت در کنکور تجربی

داشتن یک مشاور و پشتیبان خوب، برای موفقیت در کنکور تجربی بسیار مفید است. به کمک یک شخص دوم که شما را راهنمایی کند، بهتر می توانید برنامه ریزی کنید. همچنین در کنار یک شخص آشنا به شرایط کنکور رسیدن به هدف برایتان آسان تر می شود. داشتن مشاور و پشتیبان خوب، یکی از روش های موفقیت در کنکور تجربی به شمار می رود.

  • پشتیبان

یک پشتیبان خوب می توانند در برنامه ریزی ها به شما کمک کند. همچنین شما را برای عمل کردن به این برنامه یاری دهد. مخصوصا اگر آدمی هستید که نیاز به یک هشدار هر روزه برای انجام کار هایتان دارید، داشتن پشتیبان بسیار به شما کمک خواهد کرد. پشتیبان ها حتی گاهی بنا بر دانش شخصی و رشته ی درسی شان، می توانند سوالات درسی شما را نیز پاسخ دهند. وظیفه ی یک پشتیبان، همراهی آنلاین 24 ساعته ی شما در طول این سال است.

  • مشاور

یک مشاور خوب از همان ابتدای سال کنکور تا به آخر، برای هرکسی واجب است. مشاور خوب شما را راهنمایی می کند که در ابتدا هدف خود را انتخاب کنید. برای یک برنامه ریزی درسی درست و اصولی به شما مشاوره خواهد داد. هر زمان که احساس خستگی و ناامیدی کنید، در کنار شما خواهد بود و اجازه جا زدن به شما نخواهد داد. با توجه به دانشی که دارد، درصد های مورد نیاز هر درس و تراز لازم برای رشته ی مورد نظرتان را به شما خواهد گفت. مشاور شما می تواند پس از کنکور های آزمایشی، نتایج شما را آنالیز کند و راهنمایی های لازم در رابطه با نحوه ی درس خواندن و تست زنی را انجام دهد.

سوالات متداول در رابطه با روش های موفقیت در کنکور تجربی

  1. روش های موفقیت در کنکور تجربی چه چیز هایی هستند؟
    هدف گذاری، برنامه ریزی دقیق، مطالعه ی اصولی و… که به تفضیل در این مقاله توضیح داده شده است.
  2. دروس تخصصی را چگونه بخوانم؟ – روش مطالعه ی اصولی دروس تخصصی برای موفقیت در کنکور چیست؟
    پس از خواندن هر سرفصل، تست های مربوط به آن را همان موقع بزنید، نکات مهم را یادداشت برداری کنید، خلاصه نویسی مطالب و…
  3. آیا برای مطالعه ی کنکور، خواندن کتاب درسی کافیست؟
    سوالات کنکور از کتاب های درسی آورده می شوند. شما می توانید برای راحتی و صرفه جویی در زمان، از کتاب های کمک درسی کنکور استفاده کنید.

جهت مشاوره در زمینه روش های موفقیت در کنکور تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید