روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی

روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی دولتی

جهت مشاوره در زمینه روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی یکی از پروسه های مهم در اسخدام است و با آگاهی کامل از آن ها می توانید به موفقیت در استخدام نزدیک شوید. شاید تا به حال این را تجربه کرده باشید که افرادی در مصاحبه استخدام همراه شما شرکت کرده اند اما با وجود داشتن دانش کم تر و تجربه شغلی پایین تر از شما، اما با موفقیت در مصاحبه شغلی همراه هستند. در این مقاله قصد داریم روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی دولتی را برای شما شرح دهیم تا شما هم بتوانید یک مصاحبه موفقیت آمیز داشته باشید.

راه های موفقیت در مصاحبه استخدامی

از روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی دولتی و یا هر ارگان دیگر داشتن اطلاعات کافی از شغل مورد نظر می باشد. زمانی که روند ارسال رزومه یا آزمون استخدامی را با موفقیت گذراندید و دعوت به مصاحب را دریافت کردید باید این را بدانید که در مصاحبه شغلی خود به چه نحوی عمل کنید تا با موفقیت شما در استخدام همراه باشد.

  •  لازم است که قبل از مصاحبه درباره موقعیت شغلی خود تحقیق کرده و اطلاعات کافی و جامعی را به دست آورید.
  • هر چه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید امکان موفقیت شما در مصاحبه بیشتر خواهد شد.
  • درباره سوالت احتمالی که در  مصاحبه های شغلی پرسیده می شود تحقیق کنید و پاسخ آن ها را به خاطر بسپارید.
  • در پاسخ دادن به سوالات سعی کنید کلید و نکته اصلی را بازگو کنید. تلاش کنید این عمل را با داشتن فن بیان مناسب انجام دهید.
  • در زمان حضور در مصاحبه داشتن پوشش مناسب و متناسب با آن ارگان از اهمیت بالایی برخوردار است برای این کار می توانید درباره نوع پوشش درمصاحبه تحقیق کنید و حرفه ای ترین و بهترین پوشش را داشته باشید.
  • به موقع و سر ساعت مشخص حضور پیدا کردن در مصاحبه از اهمیت بالایی برخوردار است هیچ ارگانی دلش نمیخواهد کارمند بی انضباطی داشته باشد…! بنابراین در زمان رسیدن توجه کنید.
  • یک نسخه از رزومه خود را در دست داشته باشید اگر نمونه کار هم دارید با خودتان ببرید و سعی کنید قبل از ورود به جلسه تلفن همراه خود را خاموش کنید.
  • صداقت و راستگویی، داشتن اعتماد به نفس بالا و خوش بین بودن از نکات طلایی و یکی از روش های  موفقیت در مصاحبه استخدامی می باشد.

روش های موقیت در مصاحبه استخدامی دولتی

در مصاحبه استخدامی چه بگوییم

یکی از روش های موفقیت در مصاحبه شغلی پرسیدن سوالات هدفمند است که نشان دهنده این است که شما در رابطه با آن شغل تحقیقات لازم را انجام داده اید و اطلاعات مفیدی به دست آورده اید. بررسی ها نشان می دهد که مدیران و مصاحبه کننده ها از روی سوالاتی که فرد می پرسد در رابطه با داشتن صلاحیت شغلی آن تصمیم گیری می کنند.

سعی کنید سوالات هوشمندانه و هدفمند بپرسید که نشان دهد درباره آن موضوع اطلاع دارید و کنجکاو هستید. بهتر است سوالات خود را از روز قبل آماده کنید.

در مصاحبه استخدامی چه سوالاتی پرسیده می شود

در مصاحبه استخدامی در رابطه با خود شخص سوالاتی پرسیده می شود که برای آگاهی مدیران از میزان خود شناسی فرد می باشد .

  • مدیران استخدامی می‌خواهند اطمینان یابند که استعداد‌ها و توانایی‌های شما ارتباط مستقیمی با موقعیت شغلی‌ تان خواهد داشت و هیچ‌کدام از ضعف‌هایتان به توانایی کاری‌ شما آسیب نخواهد زد.
  • مدیران استخدام ممکن است سوالات بسیاری در رابطه با شغلی که متقاضی آن هستید از شما بپرسند. این یک راهکار برای موفقیت در مصاحبه شغلی و یا عدم آن است.
  • هدف این پرسش ها علاوه بر محک زدن توانایی های فرد و اطلاع از رفتار حرفه ای و شغلی او، دانستن این نکته است که فرد چه مقدار متقاضی شغل مورد نظر می باشد.
  • هدف آن ها از این پرسش ها فهمیدن این نکته است که آیا شما با انرژی کافی و متقاضی انجام این کار هستید، در واقع چقدر می توانید در رسیدن به اهداف آن ها یارایشان باشید.

روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی دولتی

در این مرحله ممکن است علاوه بر سوالات تخصصی و عمومی، سوالات روانشناسی نیز از شما پرسیده شود. که ممکن است یک روانشناس با شما مصاحبه کند یا بدون حضور روانشناس و با پرکردن فرم روانشناسی این کار را انجام دهند. یکی دیگر از روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی اطلاع از سوالات مصاحبه کنندگان می باشد.

در مصاحبه ارگان های دولتی علاوه بر سوالات خود شناسی و سوالات حرفه ای و تخصصی سوالت عقیدتی سیاسی نیز پرسیده می شود و با مطالعه دقیق و جامع در این حوزه می توانید به سوالات مربوطه در این زمینه پاسخ مناسب دهید.

روش مصاحبه استخدامی دولتی 

  • در ارگان های دولتی روش مصاحبه و استخدام اندکی متفاوت تر و سخت گیرانه تر از ارگان های خصوصی می باشد. در بعضی از ارگان های دولتی در مرحله اول آزمون ورودی برگزار می شود.
  • متقاضی در صورت موفقیت در آزمون استخدامی وارد مرحله بعد یعنی مصاحبه می شود. زمان مصاحبه استخدامی دولتی از طرف سازمان مربوطه اعلام می شود.
  • سایت اعلام نتایج آزمون استخدامی و ورود به مرحله مصاحبه ممکن است متفاوت باشد. در سال های اخیر سازمان سنجش مسول برگزاری بسیاری از آزمون های استخدامی بوده است.
  • داوطلبان نیز نتایج را در همین سایت می توانند مشاهده نمایند. سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org می باشد.

برای اطلاع بیشتر از سوالات روانشناسی مصاحبه استخدامی می توانید با مشاوران ما در مجموعه صدای مشاوران در تماس بوده و با استفاده از شماره های درج شده در زیر همین مقاله از سوالات مصاحبه استخدامی و نحوه پاسخ به آن ها آگاهی پیدا کنید.

روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی دولتی

نکات مهم برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

مصاحبه استخدامی در تمام اگان ها از یک سری سوالات و نکات در استخدام استفاده می کنند که با دانستن آن ها می توان درصد موفقیت از مصاحبه را بالا برد.

  • این نکات شاید بسیار کوچک باشد و در مقابل توانایی شغلی شما به چشم نیاید اما نتایج آن همیشه دیده می شود.
  • با رعایت یک سری اصول و آداب می توانید در صورت داشتن آگاهی کم تر و علم تخصصی کم تر در مصاحبه های ارگان های دولتی موفق شوید.
  • نکاتی مثل آگاهی از شغل مورد نظر و مشتاق و کنجکاو بودن درباره عنوان شغلی می تواند بسیار مهم باشد. درضمن مثبت اندیشی و داشتن روحیه حرفه ای مناسب از عوامل تاثیر گزار موفقیت درمصاحبه و استخدام می باشد.
  • از دروغ پرهیز کنید و تحت هیچ شرایطی در جلسه مصاحبه استخدامی دروغ نگویید. درکل سعی کنید خودتان باشید.

شما می توانید با با مشاوران مجموعه صدای مشاوران در ارتباط بوده تا از نکات کلیدی و روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی آگاهی پیدا کنید. مشاوران مجموعه صدای مشاوران با دارا بودن بانک سوالات استخدامی و داشتن مشاوران خبره در این زمینه می توانند شما را یاری دهند.

جهت مشاوره در زمینه روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید