روش های افزایش بازدهی مطالعه | روش های موفقیت در کنکور

روش های موفقیت در کنکور

جهت مشاوره در زمینه روش های افزایش بازدهی مطالعه | روش های موفقیت در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش های افزایش بازدهی مطالعه قطعا یکی از مهم ترین روش های موفقیت در کنکور می باشد. دانش آموزان کنکوری عموما پس از مدتی از عدم بازدهی مناسب مطالعه خود گلایه می کنند. به این معنا که در زمان درس خواندن نمی توانند بازدهی بالایی را داشته باشند. و خودشان بهتر می دانند که این امر موفقیت در کنکور را برایشان دشوار خواهد کرد.

همه‌ی ما می‌توانیم سرعت یادگیری‌مان را افزایش بدهیم و هر موضوعی را سریع‌ تر و بهتر بیاموزیم. تنها چیزی که نیاز داریم چند راهکار ساده است که در این مسیر به ما کمک کند. اگر روش های موفقیت در کنکور را درست به‌ کار بگیریم و به استفاده از آنها عادت کنیم، نتایج بسیار خوبی خواهیم گرفت. مفاهیم را سریع‌تر بیاموزید و اطلاعات جدید را در مدت زمان کمتری تجزیه و تحلیل کنید.

دانش آموزان و والدین گرامی ، می توانند جهت مشاوره تلفنی و اطلاع از  روش های افزایش بازدهی مطالعه و روش های موفقیت در کنکور از طریق تلفن 9099071613 ثابت با کارشناسان سایت صدای مشاوران تماس بگیرند.

کاهش بازدهی مطالعه کنکور

کاهش بازدهی مطالعه کنکور يكي از مهمترين چالش هايي كه دانش آموزان و داوطلبان با آن مواجه هستند.
افت ساعات و بازدهی مطالعه ، به خصوص در ايام تعطیلات عید بزرگترین آفت برای شرکت کنندگان در ماراتن کنکور سراسری می باشد.
کاهش بازدهی مطالعه متاسفانه در میان دانش آموزان بسیار شايع می باشد.
اما دلیل این اتفاق چیست؟

کاهش بازدهی مطالعه کنکور به دلایل مختلفی می تواند رخ بدهد، که عمده ترین دلایل به شرح زیر می باشد.

  1. خستگي ناشي از فشار درس خواندن
  2. عدم رضايت دانش آموز از نتايج كسب شده
  3. نااميدي
  4. استرس روزهاي باقي مانده
  5. یکنواخت بودن برنامه یا خطای برنامه ریزی
  6. ترس از تمام نکردن دروس
  7. عدم مطالعه صحیح و اصولی
  8. تغذیه نامناسب و …

روش های افزایش بازدهی مطالعه

روش های افزایش بازدهی مطالعه قطعا برای افراد مختلف متفاوت می باشد. پیشنهاد می شود در این مورد حتما از یک مشاور حاذق کمک بگیرید.

در ابتدا دانش آموز بايد باور داشته باشه كه حتي بهترین و قوي ترين دانش آموزان هم در طی سال كنكور، دچار اين گونه افت و کاهش بازدهی مطالعه مي شوند و اصلا اتفاقی غير منتظره و يا عجيب نيست!

مهمترین مساله نحوه ي مديريت مطالعه کردن می باشد.
روشي كه مورد پسند بسیاری از مشاورین می باشد، يک برنامه ي تفريحي مختصر و مهمتر از آن، تغييرات و تنوع  در برنامه ریزی مطالعاتي دانش آموز است.

اگه خواهان رتبه خوب و رشته های خوب هستيد، مطمئن باشيد كه اين ايام پيش رو ، فاصله ی زیادی میان داوطلبان به وجود خواهد آورد و به نوعي طبقه بندی اوليه دانش آموزان انجام خواهد شد.

کوتاه کردن زمان مطالعه

کوتاه کردن زمان مطالعه بدون شک یکی از روش های موفقیت در کنکور و درس خواندن است.
اگر بخواهیم واقعا چیزی را به سرعت یاد بگیریم، باید زمانی اقدام به آموختن کنیم که ذهن‌مان تازه‌نفس باشد.
به جای آن که در هر وعده یا بخشی 100 دقیقه درس بخوانید، این زمان را کوتاه تر کرده (حداقل 45) دقیقه و پس از استراحت کوتاهی دوباره آغاز کنید.

طرح سوال پیش از مطالعه

طرح سوال پیش از مطالعه دقیق، یکی از روش های افزایش بازدهی مطالعه می باشد که فرد را وادار می کند تا به طور فعالانه و با تمرکز، دقت کافی، انگیزه و علاقه، به مطالعه بپردازد. طرح سؤال هنگام مطالعه، یکی از روش هایی است که خواننده را فعال و به طور عمیق او را درگیر مطالعه می کند و سبب برانگیختن جدیت و تلاش وی به هنگام مطالعه می شود. فرد برای یافتن پاسخ سؤالات خود، بایستی تمرکز حواس خود را حفظ کند؛ زیرا در هنگام مطالعه، نمی توان بدون تمرکز، پاسخ سوالات را پیدا کرد. بعد از خواندن مطلب و با طرح سوال، توان میزان فراگیری خود را ارزشیابی کرده، به نقاط قوت و ضعف خود پی می برید.

تندخوانی و بالا بردن سرعت مطالعه

تندخوانی و بالا بردن سرعت مطالعه ، باعث توجه و تمرکز بیشتر و فهمیدن مطالب و در نتیجه، باعث یادگیری بهتر می شود. فکر و ذهن ما قادر است هزاران کلمه را در دقیقه از خود عبور دهد؛ ولی اگر سرعت مطالعه ما پایین باشد، ذهن، وقت اضافی می آورد و ناچار به این شاخه و آن شاخه می پرد و در نتیجه، حواس پرتی ایجاد می شود. مطالعه سریع یا تندخوانی، فرصت جولان به ذهن نمی دهد و سبب برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شود.

خواندن اجمالی دروس

خواندن اجمالی دروس یکی از بهترین روش های افزایش بازدهی مطالعه ،که مبتنی است بر یک نمونه گیری سریع از نکات اساسی و صرف نظر کردن از جزئیات. در این روش، خواننده، مطالب را سازمان بندی می کند و آن گاه هدف از مطالعه خود را مشخص کرده، مقدار زمان مطالعه و میزان دشواری کتاب را تخمین می زند و سپس از طریق سوال کردن، کنجکاوی، علاقه، دقت و تمرکز حواس خود را افزایش می دهد.

خط کشیدن زیر مطالب مهم

این روش، یکی از شایع ترین روش هایی است که اغلب دانش آموزان از آن استفاده می کنند. هنگام مطالعه، با استفاده از یک مداد، و مطالب مهم و اساسی را علامت گذاری کنید؛ زیرا برای مشخص نمودن مطالب مهم و اساسی، خط کشیدن زیر مطالب مهم لازم است

ترک افکار منفی و داشتن افکار مثبت

ترک افکار منفی و داشتن افکار مثبت با افزایش بازدهی مطالعه و یادگیری ثمربخش رابطه ای مستقیم دارد. این امر وقتی حاصل می شود که فرد، تصور مثبتی از خود داشته باشد و به خود اعتماد کند؛ زیرا اعتماد به خود، مهارت و نیرو را افزایش داده، مغز را سالم تر می کند. وقتی می خواهید کاری انجام دهید، از گفتن کلماتی مانند نمی خواهم، نمی دانم و نمی توانم، بپرهیزید و جمله «این کار محال است» را از دفتر زندگی خود خط بزنید. ترس، بدگمانی و بی ارادگی را از خود دور کنید و هرگز به خود اجازه ندهید تا هیجانات و افکار منفی، شما را در خود غرق سازد و تمرکز حواس شما را مختل کند. اعتماد به نفس داشته باشید و پیوسته با خود تکرار کنید که قادر به انجام هر کاری هستید و بدین طریق، تفکر مثبت را در خود پرورش دهید.

یادداشت برداری هنگام مطالعه

یادداشت برداری هنگام مطالعه یکی از روش های موفقیت در کنکور ، نوعی تکرار درست است که هم سبب تمرکز حواس و هم موجب بیشتر به خاطر سپردن مطلب می شود. برای برقراری تمرکز حواس جهت نوشتن، هماهنگی چشم و مغز (به منزله نوعی یادگیری تجسمی چند بعدی) با عاملی بی نظیر است که تمرکز حواس را تقویت کرده، فهم مطالب و سرعت یادگیری را افزایش نباشید.

 نظم مکانی، تمرکز حواس را تقویت می کند

یکی دیگر از روش های موفقیت در کنکور و  افزایش بازدهی مطالعه رعایت نظم مکانی است که باعث تقویت تمرکز حواس می شود. هر وضعیت درونی، انعکاسی بیرونی و محیطی دارد و هر وضعیت محیطی، بازتابی درونی؛ یعنی وضعیت منظم پیرامون شما، به نظم فکری و درونی شما کمک می کند. بنابراین، قبل از مطالعه، دو سه دقیقه هم که شده، به مرتب کردن اتاق یا میز مطالعه خود بپردازید و این مسئله را جدی بگیرید.

 تسلیم حواس پرتی های بیرونی نشوید

در کلاس های درس بگذارید افراد بیایند و بروند و سرفه کنند؛ تسلیم حواس پرتی های بیرونی نشوید! بدون این که کوچک ترین نگاهی به آنها بکنید؛ گویی آن جا نیستید. بین خودتان و استاد، تونل برقرار کنید. وقتی با کسی در حال گفت و گو هستید، توجهتان را به او معطوف کنید؛ به صورتش بنگرید و به گفته هایش توجه کنید و بقیه دنیا را از ذهنتان بیرون کنید.

روش های موفقیت در کنکور

یادداشت و حذف عوامل حواس پرتی

افزایش بازدهی مطالعه نیازمند کنترل ذهنی شماست. حتی اگر بهترین شیوه مطالعه را در پیش گرفته باشید، هیچ گاه عوامل حواس پرتی شما به صفر نمی رسد؛ زیرا ممکن است بعداز مدتی تمرین، حواس پرتی شما تا حد فوق العاده زیادی کم شده باشد؛ اما برخی از اوقات، افکار دیگری غیر از موضوع مطالعه، به سراغ ذهن شما می آید و حواستان را پرت می کند. بهترین و موثرترین راه برای مقابله با این حواس پرتی باقی مانده، نوشتن آنها بر روی یک برگ کوچک کاغذ و اختصاص دادن زمانی برای فکر کردن درباره این مسائل است.

دانش آموزان و والدین گرامی ، می توانند جهت مشاوره تلفنی و اطلاع از  روش های افزایش بازدهی مطالعه و روش های موفقیت در کنکور از طریق تلفن 9099071613 ثابت با کارشناسان سایت صدای مشاوران تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه روش های افزایش بازدهی مطالعه | روش های موفقیت در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید