در هفته های پایانی کنکور چه باید کرد

در هفته های پایانی کنکور چه باید کرد

جهت مشاوره در زمینه در هفته های پایانی کنکور چه باید کرد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای این که بتوانید از روز ها و هفته های اخر کنکور بهترین استفاده و نتیجه را بگیرید بهتر این است که از همین الان شروع کنید. اصلا نگران  تایم کم خود نباشید شما می توانید در این مدت زمان بهترین بهره برداری را از زمان خود را داشته باشید تا بتوانید نتیجه خوبی از تلاش هایی که کرده اید به دست بیاورید و با رتبه ای بالا در کنکور99 قبول شوید.

 در این مقاله برای راهنمایی بهتر شما کنکوری های عزیز تمام کارهایی که باید در این زمان باقی مانده انجام دهید که شامل: راه کارهای بالا بردن تمرکز در زمان مطالعه، نحوه مرور درس ها، برنامه ریزی درست و قابل اجرا در مدت زمان کم، راه های تنظیم خواب و تغذیه مناسب برای شما  ارائه داده شده است.

بالا بردن تمرکز در هفته اخر کنکور

نسبت به زمان کمی که دارید تمرکز خودتان را بالا ببرید و از استرس دوری کنید تا به هدف نهایی خود برسید. یکی از مهم ترین کارها در هفته های اخر کنکور بالا بردن تمرکز به هنگام مطالعه است. فکر ها و انرژی های منفی را از خود دور کنید از خود و توانایی هایی که دارید نا امید نشوید. مطمئن باشید که با تلاش زیاد و پشت کار به خواسته خود می رسید.

با همه مشکلات و رقابت های زیادی که در کنکور وجود دارد شما می توانید با تمرکز و درست عمل کردن به کار های باقی مانده بهترین نتیجه را از کنکور بگیرید و نتیجه این همه تلاش خود را ببینید.

روش های بالا بردن تمرکز در هفته های اخر کنکور

برای این که تمرکز بالایی در هفته اخر کنکور داشته باشید راه کار های زیر را امتحان و به آنها عمل کنید:

  • در رویاهای غیر واقعی خود به دنبال موفقعیت در کنکور نگردید و برای پیشرفت تلاش کنید.
  • برای شکست برنامه ریزی نکنید. به شکست فکر نکنید تمام سعی خود رابرای قبولی انجام دهید.
  • از اظطراب و کم کاری پرهیز کنید. مشکلات و فکر های بیهوده را از ذهن خود پاک کنید و کاملا تمرکز خود را بالا ببرید.
  • روی یک کار تمرکز کنید. انجام دادن چندین کار همزمان باعث ایجاد استرس برای شما می شود.
  • در خواندن درس عجله نکنید شب بیداری و زیاد خوندن درس تغییر زیادی در نتیجه شما ایجاد نمی کند. 

مرور درس ها در روزهای پایانی کنکور

بهترین کار برای تسلط بر درس های خوانده شده مرور درس ها در روزهای پایانی کنکور می باشد. داوطلبین نباید در این تایم کمی که دارند وقت خود را صرف خواندن درس ها و مطالب جدید بکنند بلکه در این زمان باقی مانده مرور درس ها بهترین و مفید ترین کار می باشد. مسلما هر درسی که خوانده می شود بهتر است که مرور شوند تا مفاهیم مطالب خوانده شده به طور کامل در ذهن شما کنکوری ها بماند و فراموش نشود.

https://www.instagram.com/moshaver_24/

برای خیلی از کنکوری ها سوال پیش می آید که آیا مرور کردن همان دوباره خوانی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر، دوباره خوانی درس ها بسیار وقت گیر است اما مرور درس ها فرآیندی سریع و مفید است. شما باید از مطالبی که قبلا خوانده اید نت برداری کنید و برای مرور، همان نکات اساسی و مهم را بخوانید تا نتیجه بهتری را در کنکور به دست بیاورید.

برنامه ریزی در هفته های اخر کنکور

شرط لازم برای موففعیت کنکوری ها داشتن یک برنامه ریزی درست و کار آمد در اخربن روزهای پایانی کنکور است. برای داشتن یک برنامه ریزی مفید نباید حتما روزی 12 ساعت درس بخونید با ساعت معقول و همیشگی خودت شروع کن و کم کم زمان مطالعه خودت را بالا ببر. پیوسته و پشت هم مطالعه نکنید بهتر است بعد از یک ساعت و نیم مطالعه پیوسته یک استراحت کوتاه داشته باشید تا زود خسته نشید و بتونید به درس خوندن ادامه بدید.

برنامه ریزی مناسب برای هفته های اخر کنکور به شرح زیر می باشد:

  • خواندن روزی 3 تا درس اختصاصی و 2 یا 3 درس در روز عمومی 
  • خوتندن درس های عمومی و تخصصی به صورت جداگانه در روز های متفاوت
  • داشتن برنامه ای منطقی و قابل اجرا
  • مرور درس ها در تایم مشخص آنها کار ههای خود را نسبت به برنامه انجام دهید
  • برای برنامه ریزی خود هدف نعیین و با امید رسیدن به هدفتون تلاش کنید

تنظیم ساعت خواب یک ماه مانده به کنکور

برنامه ساعت خوابیدن و استراحت کردن خود را در روزهای اخر تنطیم کنید تا با خوابالودگی و خستگی در طول روز مواجه نشوید. بعضی از شما ساعت مطالعه متفاوتی را دارید و هر یک در ساعات مختلفی درس می خوانید اما در این مدت کم باقی مانده بهتر است عادت های خود را ترک و ساعات استراحت و خوابیدن خودتان را یک ماه مانده به کنکور تنظیم کنید.

برای این که در طول روز انرژی کافی برای مطالعه کردن را داشته باشید بهتر است در تایم مشخصی بخوابید و در زمان مناسب خود بیدار شوید تا انرزی لازم را داشته باشید.

کنکوری ها باید 6 تا 8 ساعت خواب کافی داشته باشند و برنامه درسی خود را طوری تنظیم کنند که تایم استراحت آنها کم و یا زیاد نشود. ساعت خواب خود را در شب کمتر از 6ساعت نکنید. سعی داشته باشید در تایمی که بیدار هستید مفید و کامل مطالعه کنید.

ساعت خواب عصر شما بهتر است بین 30 تا 45 دقیقه باشد اگر تایم زیادی را در طول روز بخوابید بدن شما آماده خواب طولانی می شود و بعد از بیداری کسل و بی حال هستید و بدن شما توانایی مطالعه کردن نخواهد داشت.  اوج هوشیاری کنکوری ها از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و 8 تا 10 شب می باشد.

تغذیه مناسب در هفته های اخر کنکور

تغذیه کنکوری ها در هفته های اخر کنکور خیلی مهم و ضروری می باشد. در این مدت حذف کردن وعده های غذایی برای شما بسیار اشتباه است. در هنگام مطالعه به تغذیه خود اهمیت بسیار بدهید توجه نکردن به تغذیه مناسب باعث افت فشار و قند خون، سستی و بی حالی شما می شود. رعایت نکردن این موارد باعث از دست رفتن تمرکز و بنیه کافی برای ادامه مراحل مطالعه کردن شما می شود.

قبل از کنکور چی بخوریم

صبحانه یک وعده بسار مهم برای همه مخصوصا کنکوری ها می باشد. خوردن صبحانه باعث بالا رفتن قند خون و دریافت انژی لازم برای ادامه فعالیت در طول روز می شود. استفاده از کربوهیدارت های پیچیده مانند نان و غلات و خوردن پروتئین ها مانند تخم مرغ و لبنیات و همچنین مصرف مغز ها مانند گردو و دیگر مغز ها و مصرف آبمیوه در وعده صبحانه باعث افزایش میزان حافظه افراد در طول روز و کار کرد بالای آنها می شود.

رعایت هرم غذایی و استفاده از همه ی گروه های غذایی به شکل متعادل مانند: نان، غلات، سبزیجات، گوشت و پروتئین ها باعث برطرف شدن نیاز های اساسی بدن و کارکرد بهتر مغز شما می شود. خوردن مکمل ها  ممکن است تاثیر منفی به صورت مستقیم و یا غیر مسنفیم بر روی شما بگذارد.

تغذیه نامناسب در هفته اخر کنکور

غذا های نامناسب پیش از کنکور شامل قتد های ساده مانند شکر، مربا، نوشابه و کیک و تنقلات دیگر که باعث بالا رفتن ناگهانی قند خون می شود و در مدت زمان کم خستگی بی حالی و سردرد را برای شما به همراه دارد. خوردن این نوع  از شیرینی ها غیر مفید و تحرک کم در دوران کنکور باعث اضافه وزن و به وجود آمدن مشکلات دیگر در شما کنکوری ها می شود.

شما می توانید به جای استفاده از کربوهیدرات ها و قند های مضر ار قند ها و شیرینی های طبیعی مانند خرما، عسل و از این قبیل شیرینی ها استفاده کنید. خوردن شکلات تلخ به دلیل نداشتنن مواد قندی و داشتن کالری کمتر نسبت به شکلات های دیگر برای کنکوری ها مناسب می باشد به شرطی که در خوردن آنها زیاده روی نشود.

جهت مشاوره در زمینه در هفته های پایانی کنکور چه باید کرد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید