خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین 1401

مرخصی به سربازان آموزشی در اربعین

جهت مشاوره در زمینه خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از شرایط خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین 1401 مطلع می شوید. اگر مشمولان غایب هستید، این صفحه را به دقت مطالعه کنید. جزئیات کامل شرایط خروج از کشور برای مشمولان به اطلاع عموم می رسد:

خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین سال 1401

خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین سال 1401 ، موضوع خروج از کشور مشمولان تابع ضوابطی است که از سوی سازمان وظیفه عمومی در قالب ، دستورالعمل هایی ابلاغ شده است. موضوع خروج از کشور مشمولانی که در یکی از گروه های دانش آموزی، دانشجویی یا طلاب حوزه علمیه دارای معافیت تحصیلی می باشند برای سفرهای سیاحتی ، زیارتی و علمی در نظر گرفته شده و هرکدام دستورالعمل های مشخصی دارند. مشمولان با ثبت درخواست از درگاه اینترنتی و از طریق دریافت گذرنامه و سپردن مبلغ وثیقه ، مجاز می باشند تقریبا به مدت یک ماه به خارج از کشور سفر کنند. میزان وثیقه برای سفر‌های زیارتی 3 میلیون تومان است. اگر مشمولانی که به سفر خارجی رفته‌اند در بازه زمانی مشخص شده مراجعه نکنند، وثیقه شان ضبط می شود.

احتمالا شنیده اید که مشمولان غایب مجاز به خروج از کشور نیستند. اما اخیرا طرحی برای خروج مشمولان غایب در نظر اجرا شده است که امکان خروج را به این مشمولان می دهد.

کسانی که 8 سال غایب بودند طی شرایطی می توانند برای سفر کربلا اقدام کنند.

شرایط خروج افرادی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده‌اند:

امکان خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین ، برای مشمولان غایب که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده و 50 درصد جریمه را پرداخت نموده اند و اقساط معوقه ندارند، وجود دارد. برای این افراد نیز وثیقه در نظر گرفته شده همانند وثیقه مشمولان دارای معافیت است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد افرادی که برگ اعزام به خدمت دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند در مهلت اعلام شده، با مراجعه به سامانه پلیس ثبت نام و مجوز خروج از کشور را از سازمان وظیفه عمومی ناجا دریافت کنند.

طرح وثیقه برای خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین

طرح وثیقه برای خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین، به این ترتیب است که کسانی که نام نویسی کرده اند با پرداخت جریمه از این طرح استفاده می کنند. ثبت نام کسانی که مشمول جریمه خدمت سربازی بوده و بیشتر از 8 سال غایب بوده اند، بعد از سال 94 مشمول طرح پرداخت جریمه شده اند و کارت معافیت دارند امکانپذیر است. (در سال های گذشته تعدادی از مشمولان غیاب جریمه را پرداخت کردند).

کسانی که 8 سال غایب بودند و بیش از 50 درصد قسط خود را پرداخت کرده اند، می توانند برای سفر کربلا اقدام کنند.

تنها مرجع اطلاع از قوانین نظام وظیفه سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی است، مشمولان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پلیس مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد ، کسانی که برگه اعزام به خدمت را دریافت کنند، حتی مشمولان غایب می توانند از تسهیلات سفر اربعین بدون وثیقه استفاده کنند. افراد متاهل و مشمول غایب نیز به ازای هر فرزند می توانند سه ماه کسری خدمت بگیرند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا ضوابط و مقررات خروج از کشور بدون نیاز به سپردن وثیقه برای مشمولان غیرغایب که متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر هستند را تشریح کرد.

به گزارش صدای مشاوران به نقل از سازمان وظیفه عمومی فراجا، این سازمان اعلام کرد در راستای ارائه تسهیلات به مشمولان غیرغایب متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر به ویژه راهپیمایی اربعین حسینی، این دسته از عزیزان در صورت نداشتن غیبت سربازی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه و با ثبت درخواست خود به صورت اینترنتی در این سفر معنوی شرکت کنند.

تمام مشمولان غیرغایب که قصد حضور در این مراسم پرشکوه را دارند باید در محدوده زمانی هشتم مرداد تا پنجم مهر مصادف با اول محرم‌الحرام تا پایان ماه صفر، از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

در این اطلاعیه شرایط کلی مشمولان برای شرکت در این سفر معنوی به شرح ذیل اعلام می‌شود:

  1. دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه علمیه دارای معافیت تحصیلی
  2. مشمولان فارغ‌التحصیل در مهلت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی
  3. مشمولان غیرغایب که درخواست معافیت‌های پزشکی، کفالت و موارد خاص در حال بررسی دارند.
  4. مشمولان غیرغایب دارای معافیت موقت پزشکی و کفالت در مدت اعتبار معافیت موقت
  5. مشمولان دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت تا ۱۵ روز مانده به تاریخ اعزام به خدمت
  6. متقاضیان کارت‌های المثنی معافیت و پایان خدمت در صورت وجود سابقه، ثبت و تأیید درخواست در سامانه وظیفه عمومی
  7. متعهدین خدمت که تعهد آنان در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ثبت شده و توسط سازمان وظیفه عمومی تأیید شده است.
  8. سربازان حین خدمت بدون نیاز مراجعه به معاونت‌های وظیفه‌های عمومی می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت به منظور شرکت در این مراسم معنوی مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

با توجه به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح برای تمامی زائرین اربعین الزامی است.

برای ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیک پلیس و برای بازگشت مشمولان غایب و غیرغایب بدون دادن وثیقه با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه خروج از کشور مشمولان غایب در اربعین 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید