حذف کنکور ارشد و دکتری

حذف کنکور ارشد و دکتری

جهت مشاوره در زمینه حذف کنکور ارشد و دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

وزیر علوم اعلام کرده است که هنوز برنامه دقیق و مشخصی برای حذف کنکور ارشد و دکتری وجود ندارد و تصمیم گیری درباره حذف این دو کنکور در آینده صورت خواهد گرفت. شما میتوانید جزئیات مربوط به  طرح حدف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را در این مقاله مطالعه نمایید.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

حذف کنکور ارشد و دکتری ۱۴۰۰

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سهمیه‌های کنکورهای سراسری گفته است «لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی» از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفته است. او این طور گفته ست که کنکور سراسری آزمونی می باشد که در حال حاضر در 4 ساعت سرنوشت دانش آموزان را تعیین می کند اما شرکت در این آزمون برای دانش اموزان همراه با اضطراب، نگرانی و فشار عصبی می باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برگزاری کنکور سراسری روش دقیقی نمی باشد گفته است در سراسر دنیا به صورت معمول این سبک امتحانات و آزمون ها متداول نمی باشد و کنکور کارشناسی ارشد و دکتری باید حذف شود و اختیار آزمون و پذیرش دانشجو در  مقاطع تحصیل مختلف کارشناسی ارشد و دکتری باید  به دانشگاه‌ها داده شود.

حذف کنکور ارشد و دکتری

خبر ها طبق گفته وزیر علوم به این شکل است که اتفاق خاصی برای کنکور ارشد و دکتری در سال 1400 نخواهد افتاد. در ادامه می توانید بیشتر در رابطه با حذف کنکور ارشد و دکتری بخوانید .

حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبه ساماندهی کنکوراعلام کرده است که به دنبال حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری می باشند و برای انجام این روند نیاز به یک سال زمان می باشد تا تهمیدات لازم صورت گیرد. وزیر علوم  نیز در حال حاضر اعلام کرده است که سوالات کنکور براساس منابع جدی طراحی خواهند شد.

هر سال قبولی و پذیرش دانشجویان دکتری در کنکور دکتری با مشارکت و همکاری دانشگاه های دولتی و آزاد کشور صورت می گیرد. نحوه پذیرش دانشجویان دکتری بدین صورت است که ابتدا باید در آزمون  دکتری در سایت سنجش ثبت نام نمایند و پس از کسب نمره قبولی لازم به صورت دو تا سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان به دانشگاه ها معرفی خواهند شد تا مصاحبه دکتری صورت گیرد.

قبولی نهایی دکتری در صورت قبولی در مصاحبه دانشگاه ها و کسب نمره لازم قبول می باشد. دانشگاه ها با بررسی مدرک تحصیلی و مصاحبه افرادی واجد شرایط برای تحصیل در رشته های دکتری را انتخاب می نمایند و نتایج نهایی اعلام می گردد. قبولی دانشجویان در رشته های کارشناسی ارشد نیز از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد.

 

 فعلا برنامه مصوبی برای حذف پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از طریق کنکور سراسری وجود ندارد.

 

به گزارش مهر اخیرا ، معاون آموزشی وزیر علوم عنوان کرده بود که این وزارتخانه موافق حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در صورت فراهم آمدن شرایط آن است . این درحالی است که در حال حاضر وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور در حال مقدمه سازی برای حذف کنکور کارشناسی هستند که براساس اقدامات صورت گرفته مقرر شد شیوه پذیرش دانشجو تغییر کرده و برای سال ۹۸ دو روش با کنکور و بدون کنکور اعمال شود . بخشی از پذیرش بدون کنکور نیز در بهمن ماه صورت می گیرد .

در سال ۹۸ نیز ، هم کنکور و هم روش بدون استفاده نمره کنکور اعمال خواهد شد لذا داوطلبان سال ۹۸ می توانند ثبت نام کرده و در رشته های پر متقاضی آزمون بدهند .داوطلبانی هم که قصد داشته باشند در رشته محل هایی که سازمان سنجش اعلام می کند، تحصیل کنند ، می توانند در آزمون سراسری ثبت نام نکرده و فقط به سایت دانشگاه ها مراجعه کنند، سازمان سنجش آنها را راهنمایی خواهد کرد تا از این طریق جذب شوند .

 

حذف کنکور نظام قدیم

زمان حذف کنکور نظام قدیم از چه سالی می باشد؟ زمان دقیق آن تاکنون مشخص نشده است.خبر هایی که در سال قبل منتشر شده بودند خبر از حذف کنکور سراسری نظام قدیم در سال 1400 میداد اماکمیسیون آموزش با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرد. سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان است.سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان خواهد بود و طبق منابع جدید طراحی خواهد شد. سوالات بسیاری در رابطه با نحوه برگزاری این آزمون  وجود دارد که می توانید در مقاله زیر پاسخ سوالات خود را پیدا نمایید.

 

حذف کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰

حذفیات دروس تخصصی و عمومی کنکور سراسری 99 – 1400 ( نظام قدیم )

حذف کنکور ارشد و دکتری

 

جمع بندی مقاله

برنامه دقیقی برای حذف کنکور ارشد و دکتری وجود ندارد و تصمیم گیری درباره حذف این دو کنکور در آینده انجام خواهد شد. قبولی دانشجویان در رشته های کارشناسی ارشد نیز از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد. پذیرش در رشته های دکتری نیز از طریق شرکت در آزمون دکتری و همچنین انجام مصاحبه وارائه مدارک لازم به دانشگاه های مربوطه انجام می شود.

 

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه حذف کنکور ارشد و دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید