ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه پیام نور در پاییز هرسال و برای جذب دانشجویان متقاضی تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی در ایران آغاز می شود. در این مقاله شرایط ثبت نام، هزینه ثبت نام دانشگاه پیام نور، مصاحبه دانشگاه پیام نور، رشته های بدون کنکور، زمان برگزاری کنکور دکتری، شهریه دوره دکتری پیام نور، زمان اعلام نتایج، منابع کنکور دکتری دانشگاه پیام نور و مدارک زبان لازم برای دوره دکتری این دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دانشگاه پیام نور یکی از مراکز آموزش عالی در ایران است که از سال ۶۷ بر اساس روش آموزش از راه دور و نیمه حضوری اقدام به پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف می نماید. کلاس های این دانشگاه، به صورت غیر حضوری، نیمه حضوری و حضوری تشکیل می شود. دانشگاه پیام نور دارای بیش از ۵۰۰ مرکز دانشگاهی در سراسر کشور می باشد که به صورت نیمه حضوری و آموزش‌های خود را ارائه می دهد.

دانشگاه پیام نور بر اساس رتبه بندی های علمی در زمره دانشگاه های خوب کشور قرار میگیرد. بر اساس رتبه بندی وبومتریکس پنجمین دانشگاه برتر ایران، گروه QS بیست و دومین دانشگاه برتر ایران می باشد.

نحوه برگزاری امتحانات در این دانشگاه به صورت سراسری بوده و امتحانات پایان ترم که شامل ۱۲ نمره می باشد به صورت تستی و توسط سازمان مرکزی این دانشگاه از منابعی که که از قبل اعلام شده است طراحی می گردد و در سراسر کشور یکسان است.

در ادامه تلاش شده است تا اطلاعات جامع و کاملی پیرامون ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور به داوطلبین ارائه شود، در عین حال شما می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با مشاورین مجموعه صدای مشاوران از طریق شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم در خصوص دوره دکتری دانشگاه پیام نور را کسب نمایید.

ثبت نام مقطع دکتری دانشگاه پیام نور

ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور

ثبت نام مقطع دکتری دانشگاه پیام نور برای جذب دانشجویان تقریبا مانند سایر دانشگاههای کشور می باشد و داوطلبان پیش از ثبت نام می بایست دفترچه ثبت نام کنکور دکتری این دانشگاه را را با دقت مطالعه نمایید. به دانشجو می توانید دفترچه ثبت نام آزمون دکتری این دانشگاه را دریافت نمایید.

ثبت نام در این دانشگاه صرفا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت پذیرفته و هر داوطلب مجاز به انتخاب یک کدرشته محل ، براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری است.

 پذیرش دانشجویان در این دانشگاه به دو صورت بدون آزمون و باآزمون صورت می گیرد. کنکور دانشگاه پیام نور به دانشگاه سراسری در یک تاریخ و یک زمان مشخص مشترکا برگزار شده و تنها انتخاب رشته این دانشگاه با هم متفاوت می باشد. تحصیل در رشته هایی بدون کنکور دانشگاه پیام نور دارای شرایط خاصی است است که در مقاله زیر می توانید از آن مطلع شوید.

دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور

  • هزینه ثبت نام نام آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش به صورت خرید کارت اعتباری ثبت نام انجام می‌شود مبلغ ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان می باشد.
  • محل برگزاری این آزمون نیز در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور بر اساس انتخاب داوطلبان می گردد تعیین می گردد.
  • زمان برگزاری کنکور دکتری دانشگاه پیام نور در تاریخ 26 تیرماه سال 1399 می باشد.

شرایط ثبت نام دکترا دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام دکترا دانشگاه پیام نور نیز مانند سایر دانشگاه ها و به شرح ذیل می باشد.

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی
  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وجود مشکل در وضعیت نظام وظیفه داوطلب
  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی و اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی در یکی از دانشگاه های تایید شده وزارت علوم یا بهداشت
  • افرادی که در حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح ۳ را گذرانده اند، تنها می توانند در یکی از کد رشته‌های امتحانی مرتبط با گروه علوم انسانی شرکت نماید. این افراد در صورت قبولی با گذراندن دروس پیش نیاز مانند سایر دانشجویان می ‌توانند به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازد.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی تنها در صورتی می توانند در آزمون دکتری شرکت نمایند که تا پایان مهلت ثبت نام انصراف خود را از تحصیل نهایی کرده باشند.
  • دوره های روزانه در آزمون دکتری سال ۱۳۹۸، حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی سال ۱۳۹۹ نخواهد بود.

داوطلبانی که واجد شرایط ذکر شده میباشند، بایستی در زمان مشخص شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش، ثبت نام خود را نهایی کنند.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

مصاحبه دکتری پیام نور

مصاحبه دکتری پیام نور

پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه پیام نور به صورت نیمه تاریک و دوباره در نظر گرفته شده و پس از موفقیت در آزمون کتبی می بایست در مصاحبه حضوری دانشگاه پیام نور نیز شرکت بوده و به سوالات مصاحبه کنندگان پاسخ دهند.

 هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور در سال گذشته مبلغ ۷۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود این بود که ممکن است امسال افزایش کمی را داشته باشد.

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور به شرح زیر است.

  • اصل و کپی مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • اصل فیش واریزی هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور
  • تعداد 2قطعه عکس دارای پشت نویسی به سایر 4*3
  • اصل و کپی مدراک تحصیلی داوطلب شامل مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد. (با قید معدل)
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت برای برادران
  • کپی کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته
  • اصل و کپی مدارک ایثارگری و رزمندگان
  • اصل و کپی حکم کارگزینی ویژه استفاده از سهمیه مربیان
  • اصل گواهی استمرار همکاری برای استفاده از سهمیه مربیان
  • اصل مدرک پژوهشی شامل پایان نامه  کارشناسی ارشد، مقاله و کتاب های چاپ شده به همراه شناسنامه اثرات علمی داوطلب
  • اصل و کپی مدارک آزمون های زبان انگلیسی با اعتبار حداقل دو سال

لیست رشته های دکتری پیام نور

لیست رشته های دکتری پیام نور در مقطع دکتری در دسته بندی های مختلف به شرح جدول زیر می باشد. برای اطلاع دقیق در خصوص رشته های دانشگاهی در هرسال، به دفترچه شماره 2 یا انتخاب رشته مراجعه نمایید.

رشته  لیست رشته های دکتری پیام نور
فنی مهندسی مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق
علوم پایه ریاضی کاربردی گرایش تحقیق در عملیات – کنترل و بهینه سازی ، ریاضی محض- گرایش جبر، جابه جایی و همولوژی، ریاضی محض – گرایش هندسه، ریاضی محض، گرایش آنالیز، ریاضی گرایش کاربردی، شیمی – شیمی آلی، شیمی – شیمی تجزیه، شیمی – شیمی معدنی، آمار، فیزیک – گرایش فیزیک هسته ای، فیزیک – گرایش فیزیک نظری
کشاورزی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی، علوم خاک، زراعت و اصلاح نباتات، علوم باغی
علوم تربیتی روانشناس و آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی تربیتی، سنجش و اندازه گیری، برنامه ریزی آموزش از راه دور، برنامه ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی، فلسفه و تعلیم و تربیت.
ادبیات و زبان خارجه زبان شناسی همگانی، زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات عربی، زبان آلمانی، زبان روسی
مدیریت- اقتصاد-حسابداری حسابداری، مدیریت دولتی، مدیریت فن آوری اطلاعات، مدیریت توسعه، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت اطلاعات
الهیات و علوم اجتماعی الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، ادیان و عرفان ، فلسفه و کلام اسلامی ، علوم و قرآن حدیث ، فقه و حقوق اسلامی ، تفسیر تطبیقی ، علوم و معارف نهج البلاغه ، الهیات و معارف اسلامی، ارشاد، فقه و حقوق جزا، فقه و حقوق خصوصی ، مدرسی معارف اسلامی ، حکمت متعالیه ، جامعه شناسی ، جامعه شناسی توسعه اجتماعی روستایی ، جمعیت شناسی ، سیاست گذاری فرهنگی ، مطالعات زنان

شهریه دوره دکتری دانشگاه پیام نور

میزان شهریه دوره دکتری پیام نور در رشته های بدون آزمون و با آزمون هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارد. شهریه دکتری دانشگاه پیام نور نور به صورت کلی پایینتر از شهریه سایر دانشگاه ها در مقطع دکتری می باشد. اما پیشنهاد می شود حتما قبل از ثبت نام اطلاعات کاملی را در خصوص میزان شهریه دانشگاه پیام نور کسب نمایید. در ادامه می توانید در جدول زیر میزان شهریه این دانشگاه را در گروه های مختلف تحصیلی مشاهده نمایید.

میزان شهریه دکتری دانشگاه پیام نور

گروه تحصیلی علوم انسانی و ادبیات رشته های مهندسی، کشاورزی، علوم پایه
شهریه ثابت هر نیمسال 2/475/000 2/475/000
شهریه متغیر هر واحد عمومی 165/000 165/000
شهریه متغیر هر واحد پایه 165/000 165/000
شهریه متغیر هر واحد اصلی و تخصصی 165/000 165/000
شهریه متغیر هر واحد عملی 635/000 635/000
شهریه متغیر هر واحد در پایان نامه 635/000 770/000
  • قیمت ها به تومان می باشد.
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های علوم انسانی حدود  7/000/000 الی 8/500/000 تومان برآورد می شود.
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های مهندسی، کشاورزی و علوم پایه این دانشگاه حدود  7/000/000 الی 8/500/000 تومان برآورد می شود.

دکتری پیام نور

منابع کنکور دکتری دانشگاه پیام نور

منابع کنکور دکترای دانشگاه پیام نور در رشته ها و گروه های تحصیلی مختلف متفاوت خواهد بود. اما به صورت کلی برای آزمون دکترا تفاوت خاصی منابع کنکور ریاضی دانشگاه های دولتی ، پیام نور و آزاد وجود ندارد. به صورت رسمی هیچگونه منبع مشخصی برای طراحی سوالات کنکور کور معرفی نشده است اما به صورت کلی سوالات در بخش های مختلف بر اساس سرفصل های از پیش ساخته شده طراحی خواهد شد.

 در ادامه و با دانلود فایل pdf زیر می ‌توانید رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نموده، و دروس لازم برای آزمون دکتری را مشاهده نمایید.

منابع آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج کنکور دکتری دانشگاه پیام نور 

بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور دکتری ، نتایج نهایی آزمون دکتری در هفته نخست شهریور ماه در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام خواهد شد و داوطلبان با مراجعه به این سایت از رشته و محلی که در آن قبول شده اند مطلع خواهند شد. چند روز پس از اعلام نتایج نهایی، کارنامه کنکور دکتری نیز در همین سایت در دسترس خواهد بود.

به محض اعلام زمان دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99 ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

البته با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون دکتری 99، اعلام نتایج ممکن است با تاخر یک ماهه نسبت به سال های گذشته صورت بگیرد.

سایت ثبت نام دکترا دانشگاه پیام نور

سایت ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور همان سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org بوده و متقاضیان ثبت نام می بایست در زمان تعیین شده برای ثبت نام با توجه به راهنمای تصویری زیر اقدام به ثبت نام نمایند.

  1. ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور
  2. انتخاب گزینه دکتری تخصصی از منو سمت راست سایت سازمان سنجش

سازمان سنجش

  •  انتخاب گزینه “ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری ( ph.d ) سال 99”
    این لینک در زمان ثبت نام فعال خواهد شد.
  • خرید کارت اعتباری و بارگزاری عکس اسکن شده

ثبت نام کنکور دکتری

  • وارد کردن اطلاعات ثبت نامی مورد نیاز در سایت سازمان سنجش

سایت ثبت نام دکتری پیام نوردر انتها با انتخاب گزینه تایید، ثبت نام شما با موفقیت انجام خواهد پذیرفت.

متقاضیان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور می توانند ثبت نام خود را به صورت تلفنی و از طریق مشاورین مجموعه صدای مشاوران در زمان مشخص شده انجام دهند.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور”
  1. آیا در صورت قبول نشدن در کنکور کارشناسی ارشد هزینه کنکور بازگردانده می شود؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید