ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد

ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.irسال 98 از 29اردیبهشت 98 آغاز شد. نرخ ارز دانشجویی برای تحصیل در خارج در شش ماهه اول 98 مشابه نرخ ارز در شش ماهه دوم 97 است. محاسبه به صورت ارز شناور که هر روز بانک اعلام می کند (ETS) است. برای ورود به سامانه سجاد و ثبت نام ارز دانشجویی 98 نیاز به رمز و نام کاربری دارید. اگر رمز سامانه سجاد ارز دانشجویی را فراموش کرده اید روی لینک زیر کلیک کنید:

بازیابی و تغییر نام کاربری و رمز عبور سامانه سجاد

رئیس سازمان امور دانشجویان نرخ ارز دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را اعلام کرد. زمان و شرایط ثبت نام ارز دانشجویی را در همین صفحه میخوانید.

برای ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد سال 98

ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد انجام می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.irسال 98 از 29اردیبهشت 98 آغاز شد. نرخ ارز دانشجویی برای تحصیل در خارج در شش ماهه اول 98 مشابه نرخ ارز در شش ماهه دوم 97 است. محاسبه به صورت ارز شناور که هر روز بانک اعلام می کند (ETS) است. متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته باشند و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نمایند. ارز دانشجویی در دوره کارشناسی به افرادی تعلق می گیرد که تحصیل خود را پیش از اردیبهشت 97 شروع کرده اند.

پیرو ضوابط پرداخت ارز دانشجویی و با توجه به بخشنامه بانک مرکزی و تامین و پرداخت ارز دانشجویی شامل مقرری و شهریه ، به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز می باشد. 

دانلود

برای دانلود فایل pdf سوالات ارز دانشجویی همینجا کلیک کنید:

دانلود سوالات ارز دانشجویی

معاون وزیر علوم اعلام کرد، ارز دانشجویی برای ایجاد فرصت مطالعاتی دانشجویان است. فقط متقاضیان واقعی برای دریافت ارز ثبت نام نمایند. سازمان امور دانشجویان ، دانشجو بودن متقاضی را تایید و برای دریافت ارز به بانک تجارت و سامان معرفی می کند. در سال 98 به دانشگاه ها یک سری سهمیه با هدف اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی اختصاص خواهیم داد. این سهمیه در سال 98 محدود است.

سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی خراج از کشور برای شش ماه اول سال 98 است. دانشگاه ها با اولویت بندی های خود دانشجو معرفی کنند. ثبت نام برای ارز دانشجویی آزاد یا شناور از طریق سایت امور دانشجویان سجاد انجام می شود.

ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد

متن اطلاعیه ثبت نام ارز دانشجویی سال 98

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

اطلاعیه شماره ۱ (سال ۱۳۹۸)
با توجه به نامه شماره ۴۱۳۰۷/۹۸ اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی می‌رساند، متقاضیان (مشابه ۶ ماهه دوم سال ۹۷) می‌توانند ازامروز ۲۹ اردیبهشت فرم‌های لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیلو در سامانه سجادبه آدرس portal.saorg.ir بارگذاری نمایند.

شایان ذکر است سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، روند و ضوابط پرداخت ارز براساس بخشنامه‌های بانک مرکزی ج. ا. ا. می‌باشد. ضمنا تامین و پرداخت ارز دانشجویی (اعم از مقرری و شهریه) به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) می‌باشد.

اطلاعیه شماره ۲ (سال ۱۳۹۸)
* ارز دانشجویی شش ماهه اول صرفاً در بازه زمانی فروردین تا آخر شهریور ۱۳۹۸ تعلق می‌گیرد.

* طبق نامه شماره ۴۱۳۰۷/۹۸اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنای نرخ ارز درخصوص تامین و پرداخت ارز دانشجویی (اعم از مقرری و شهریه) به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) می­باشد.

* طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز دانشجویی به مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد و برای مقطع کارشناسی فقط دانشجویانی که شروع به تحصیل آن‌ها قبل از ۳۱/۲/۹۷ می‌باشد می‌توانند درخواست نمایند.

* شایان ذکر است سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) براساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی ج. ا. ا. بر عهده بانک‌های عامل (تجارت و سامان) می‌باشد.

* با عنایت به نرخ ارز (آزاد)، توصیه می‌­شود تنها متقاضیان واقعی، درخواست خود را در سامانه سجاد بارگذاری نمایند.

* با توجه به اینکه کلیه فرآیند‌ها و خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه انجام می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری نمی‌باشد.

* جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت سوالات متداول در سامانه سجاد مراجعه نموده ودر صورتی که پاسخ مورد نظر شما وجود نداشت، سوالات خود را از طریق تماس با شماره تلفن های موجود در همین صفحه پیگیری نمایید.

* برای کسب اطلاع و پیگیری از وضعیت درخواست، متقاضی می‌تواند به پروفایل و ایمیل شخصی و همچنین به پیام ارسال شده به شماره تلفن همراه ارائه شده (ثبت شده در سامانه) مراجعه نماید.

* جهت ارتباط با پشتیبانی سامانه، از گزینه درخواست پشتیبانی سامانه سجاد در منوی خدمات استفاده نمائید.

* طبق مصوبه هیأت محترم وزیران هزینه دریافتی از طریق سامانه بابت بررسی درخواست شما می‌باشد و درصورت عدم تایید قابل عودت نمی­ باشد.

برای ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

 

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید