ثبت نام اتباع خارجی در کنکور | شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام اتباع خارجی در کنکور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اتباع خارجی در کنکور | شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور سراسری ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام اتباع خارجی در کنکور سراسری شرایط و ضوابط خاصی داشته که در این مقاله به تفصیل درباره آن توضیح داده می شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران موسسه تماس حاصل فرمایید.

 

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور سراسری

داوطلبان شرکت کننده اتباع غیر ایرانی، باید شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون را دارا باشند. شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور سراسری مطابق شرایط ذیل بوده و باید بند مربوط را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی www.sanjesh.org، علامت گذاری نمایند.

  • فقط «اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران» و دارای «اقامت قانونی» می توانند در آزمون سراسری ثبت نام کرده و در صورت شرکت اتباع غیر ایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان ملغی تلقی می گردد.
  • حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقاطع کارشناسی پیوسته برای آن دسته از متقاضیان تحصیل که در چهارچوب ضوابط و مقررات سازمان سنجش آموزش کشور در دوره های دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند، ۵ سال و در صورت افزایش سنوات، تمدید نیمسال تحصیلی به مدت دو نیمسال طبق تصمیم گیری کمیسیون موارد خاص دانشگاه پیام نور خواهد بود.
  • متقاضیان تحصیل در هر یک از رشته های تحصیلی باید واجد شرایط مقررات و ضوابط پذیرش بوده و محل تحصیل خود را با توجه به ضوابط مربوط انتخاب نمایند، در غیر این صورت قبولی آنان لغو گردیده و از ثبت نام و ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل می آید.
  • کلیه متقاضیان تحصیل پذیرفته شده آزمون سراسری دوره های روزانه (در کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی غیرپزشکی) موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیئت امنای دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر تا ۸۰ درصد شهریه دوره های نوبت دوم و در گروه پزشکی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند.
  • پذیرش اتباع غیرایرانی ورودی آزمون های سراسری، دوره های بدون آزمون (پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی)، پیام نور در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای ملزم به دارا بودن مدرک دیپلم از مدارس جمهوری اسلامی ایران و نیز مدارس بین المللی در داخل ایران است.

ثبت نام اتباع خارجی

نکات مهم ثبت نام اتباع خارجی در کنکور

  • کلیه مدارک دیپلم صادره از سوی مدارس جمهوری اسلامی ایران متقاضیان تحصیل، باید مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
  • پذیرش و ثبت نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طلاب مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه بر اساس گذرنامه و اقامت صادره آن مرکز بلامانع بوده و ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به اخذ گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی است.
  • متقاضیان تحصیل غیر ایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز به تحصیل بوده و تکرار مقطع تحصیلی در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، فراگیر پیام نور، جامع علمی کاربردی، بدون آزمون و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مؤسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و چنانچه در حین تحصیل متقاضیان تحصیل ورودی آزمونهای سراسری محرز گردد که دانشجو دارای یک مدرک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری بوده و با گواهی مدرک مقطع تحصیلی قبلی مجددا با شرکت در آزمون مربوطه در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل ایشان ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می گردد. دانشگاه محل تحصیل در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت نام اولیه است.
  • تحصیل متقاضیان در مؤسسات آموزش عالی و یا مرکز جامعه المصطفی(ص) و دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) به صورت همزمان ممنوع است.
  • دانشجویان غیر ایرانی به دلیل تابعیت غیر ایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی باشند.

نحوه ثبت نام خارجی ها در کنکور

کلیه اتباع غیرایرانی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 13، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، لازم است در زمان ثبت نام با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: sanjesh.org و ورود به لینک مربوطه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام نمایند؛ که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری ۱۳ رقمی داده خواهد شد که داوطلب می بایست این کد را دقیقا در محل مخصوصی که در بند ۳۰ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، پیشبینی شده است درج نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اتباع خارجی در کنکور

متقاضیان تحصیل پذیرفته شده در مرحله اول ثبت نام در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، ملزم به ارائه یکی از مدارک اقامتی معتبر زیر می باشند:

  1. گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت.
  2. دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
  3. کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.
  4. آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.

آیا اتباع افغانستان می توانند در کنکور ایران شرکت کنند؟

فقط «اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران» و دارای «اقامت قانونی» می توانند در آزمون سراسری ثبت نام کنند.

آیا دانشجویان غیر ایرانی مشمول نظام وظیفه کشور خودشان می شوند؟

دانشجویان غیر ایرانی به دلیل تابعیت غیر ایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی باشند.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اتباع خارجی در کنکور | شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور سراسری ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید