تکمیل ظرفیت | راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 1401

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت | راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای اطلاع از اطلاعیه رئیس دانشگاه آزاد درمورد تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کلیک کنید.

معمولا بعد از اعلام نتایج کنکور، زمانی برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تعیین می شود. تکمیل ظرفیت فرصت خوبی برای کسانی است که با فاصله کمی در رشته مورد علاقه خود مردود شده اند.

تکمیل ظرفیت فرصت دوباره ای است که هم ظرفیت های خالی دانشگاه ها تکمیل شود و هم دانشجویان فرصت و شانس دوباره ای برای قبولی داشته باشند. تکمیل ظرفیت به خصوص برای کسانی که فاصله کمی تا قبولی در رشته مورد نظر خود داشته اند فرصتی عالی و طلایی است.

 

این مطلب راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت است و قصد داریم در ادامه به راهنمایی داوطلبان برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 1401 بپردازیم.

 

 

 

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون سراسری – آبان ماه 

 

برای مشاهده اعلام نتایج و دریافت کارنامه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 1401 به سایت azmoon.iau.ac.ir/enp مراجعه کنید.

با تکمیل کادر های مربوط به کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته می توانید نتایج تکمیل ظرفیت آزاد 1401 را مشاهده نمایید.

در صورت وجود هر گونه ابهام و سوالی در این زمینه می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاهده نتیجه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت 1401 با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

در سال های اخیر برای بسیاری از رشته ها این امکان فراهم شده که پذیرش دانشجو بدون کنکور صورت بگیرد. به همین دلیل بخش قابل توجهی از ظرفیت دانشگاه ها به همین ترتیب تکمیل می شود.

بسیاری از داوطلبان کنکور که در دو رشته مختلف در دو دانشگاه آزاد و سراسری پذیرفته شده اند، رشته و دانشگاه سراسری را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند و یا به هر دلیل در دانشگاهی که پذیرفته شده اند ثبت نام نمی کنند. به این شکل ظرفیت های خالی در اکثر رشته ها و دانشگاه های آزاد به وجود می آید که مطلع شدن از زمان تکمیل ظرفیت و استفاده از این فرصت می تواند سرنوشت بسیاری از داوطلبان را تغییر دهد.

از طرفی موضوع مهم دیگری که به ویژه داوطلبان کنکور گروه آموزشی تجربی باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که رشته های گروه آزمایشی تجربی معمولا پذیرش بدون کنکور ندارند. به همین دلیل اطلاع از زمان دقیق تکمیل ظرفیت و اطلاع از شرایط و رشته های تکمیل ظرفیت موضوع بسیار مهمی به شمار می رود.

برای آگاهی از اینکه در گروه آموزشی و رشته مورد نظر شما، پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد در سال 1401 و سال های قبل تر چگونه بوده و برای پاسخ به هر گونه سوال و ابهامی، می توانید از طریق تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

 

 

چه کسانی می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنند؟

همه داوطلبان در صورتی که در جلسه کنکور آزاد حاضر شده و شرکت کرده باشند، می توانند در زمان اعلام تکمیل ظرفیت، در همان گروه آزمایشی که در ابتدا انتخاب نموده و آزمون داده اند، برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

تنها حضور یافتن در جلسه کنکور کافی بوده و امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت حتی برای داوطلبانی که در مرحله قبل انتخاب رشته نکرده بودند نیز وجود دارد.

این بدان معناست که اگر داوطلبی در ابتدا در کنکور گروه آزمایشی تجربی را انتخاب کرده باشد، نمی تواند در زمان تکمیل ظرفیت رشته های گروه آزمایشی انسانی و یا گروه آزمایشی هنر را انتخاب نماید.

حتی داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج در یک رشته و دانشگاه آزاد قبول شده باشند هم می توانند در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد، اقدام به ثبت نام کرده و شانس خود را یک بار دیگر امتحان کنند.

موضوعی که باید به آن توجه شود این است که این دسته از داوطلبان اگر در تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند، دیگر نمی توانند در رشته و دانشگاه آزاد قبلی که در آن پذیرفته شده بودند به تحصیل بپردازند. اما این موضوع مشکلی در قبولی دانشگاه هایی غیر از دانشگاه آزاد ایجاد نمی کند.

پس لازم است با دقت و توجه کافی تنها رشته محل هایی را انتخاب کنید که حتما نسبت به رشته محل کنونی که در آن مشغول به تحصیل هستید در اولویت باشند.

 

پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت آزاد از کی مشغول به تحصیل می شوند؟

بعد از ثبت نام تکمیل ظرفیت، با اعلام نتایج و اطلاع از نتایج تکمیل ظرفیت،  بسته به شرایط مختلفی از جمله آمادگی دانشگاه آزاد مورد نظر، ممکن است داوطلبان ورودی مهرماه یا بهمن ماه باشند که این موضوع از طریق دانشگاه به اطلاع دانشجویان می رسد.

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت | راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید