تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان بسته حمایتی دولت

تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان بسته حمایتی

جهت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان بسته حمایتی دولت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پاسخ اینکه آیا تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان بسته حمایتی انجام می شود را در این صفحه بخوانید. در راستای ابلاغیه بسته حمایتی دولت ، سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است تا براساس اطلاعات هویتی مشمولین که درآمد آنها کمتر از ۳ میلیون تومان است و اطلاعات آنها توسط وزارت کار به آن سازمان ارسال می‌گردد معادل ریالی سبد حمایتی غذایی را (یک تا ۳ میلیون ریال) به حساب مشمولین واریز و گزارش پرداخت آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمایند.

نحوه ثبت درخواست بسته حمایتی

نحوه ثبت نام درخواست بسته حمایتی از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، برای مشمولان بسته حمایتی به این صورت است که باید درخواست‌های خود ر‌ا در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #8*142* اعلام کنند ، همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #8*1420* پیگیری می‌کردند، شماره تماسی نیز برای ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد.

تعداد زیادی از کارگران بیمه ای بسته حمایتی نگرفتند

قرار بود تعداد پنج بسته پیش از پایان سال 97 واریز شود، اما در جال حاضرحتی بسته اول نیز صورت کامل واریز نشده است.

ثبت‌نام در روز چهارشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۷ پایان یافت و بعد از این مرحله، استحقاق سنجی ثبت نام شدگان در طول  مدت یک هفته کاری انجام می شود. پس بر اساس نتایج بررسی ها به تمام متقاضیان از طریق شماره تلفن همراهی که با آن کد ملی خود را اعلام کرده‌اند، پاسخ داده خواهد شد.

اعتراض به نگرفتن بسته حمایتی

اگر بسته حمایتی خود را دریافت نکرده اید، برای ثبت اعتراض خود در سامانه مذکور، ده روز فرصت داشتید. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها درخواست هایی را پیگیری می کند که کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر به همراه شماره تلفن وی و یا یکی از اعضای خانوارش در سامانه ثبت شده باشد.

مهلت تا 17 بهمن ماه اعلام شده بود و بعد از آن پیگیری اعتراضات تمام می‌شود، به نقل از سایتهای خبری در این دهه هیچ یک از سامانه‌ها و کد‌های دستوری برای ثبت اعتراض فعال نبود است و ریالی به مشمولین بسته پرداخت نشده است.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، بسته حمایتی بیمه پردازان تامین اجتماعی به حساب بانکی که یارانه سرپرست خانوار واریز شده است واریز میشود، لازم است افراد قبل از ثبت اعتراض، از عدم واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار اطمینان حاصل کنند.

ارسال پاسخ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افراد معترض، حداقل دو هفته زمان خواهد برد و نتیجه به صورت پیامک، به شماره تلفنی ارسال می‌شود که در زمان ثبت اعتراض، به سامانه وارد شده است. بر این اساس، افراد برای پیگیری اعتراض و یا دریافت پاسخ، نیازی نیست به سازمان یا ادارات دولتی مراجعه کنند و تنها از طریق سامانه یاد شده اطلاع رسانی انجام می‌شود.

تا زمانی که پاسخگویی به اعتراضات به پایان نرسیده است، طرح حمایت غذایی ادامه دارد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

عدم پرداخت بسته حمایتی به کارگرانی که بیمه نیستند یکی از تبعیض های مزدی است.

علی خدایی، عضوشورای عالی کار درباه بسته مبلغ اختصاص یافته ای که برای این موضوع اختصاص یافته است برای پرداخت بسته حمایتی به کارگران اگر تقسیم بر مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کنیم، این رقم برای حدود ۷.۵ میلیون نفر پیش بینی شده است. بنابر این اگر بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شاغل و بازنشسته را در نظر بگیرید مشاهده می کنید ،۱۱.۵ میلیون نفر بیمه شده داریم و از طرفی ۳.۵ میلیون نفر هم بازنشسته داریم که از این حدود ۱۵ میلیون نفر می توان گفت که تنها ۷.۵ میلیون نفر مشمول بسته حمایتی می شوند. آمار تأمین اجتماعی نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد آمار مشمول تأمین اجتماعی درآمدی کمتر از ۳میلیون تومان دارند.

با اعلام محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بسته حمایتی خود را در مرحله اول دریافت کردند، اما افرادی نیز هستند که با توجه به دارا بودن شرایط دریافت بسته حمایتی، اما دولت تا کنون از همه حمایت نکرده است.

تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان بسته حمایتی

جاماندگان دریافت بسته حمایتی توجه کنند:

رحیم اردلان معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: تا کنون ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر سبد کالا دریافت کرده اند. وی با بیان اینکه دو کد دستوری در اختیار هموطنان و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی قرار داده بودیم، ادامه داد: بیمه شدگان می‌توانستد از طریق دو کد دستوری استعلام خود را انجام دهند؛ همچنین در این کد‌های دستوری ۱۳ آیتم مشخص شده بود که اعلام می‌کرد افراد واجد کدام یک از آیتم‌ها هستند.
 
اردلان ادامه داد: هموطنان اگر واجد شرایط هیچ از آیتم‌ها نبودند می‌توانستند با استفاده از یک کد دستوری دیگر ثبت نام کنند.
 
وی با بیان اینکه تا امروز ۳ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند، گفت: ظرف یک هفته بررسی درخواست‌ها انجام می‌شود و اگر این افراد  واجد شرایط دریافت سبد کالا باشند به آن‌ها اعلام خواهد شد.
 
اردلان افزود: مکاتبه‌هایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت اخذ اعتبار انجام خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه اکثر تماس‌گیرندگان و ثبت نام شدگان بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی نبوده اند، افزود: این افراد بیمه شده سایر صندوق‌ها بودند یا تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امام قرار داشتند.
 
معاون امور اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مجددا بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد و اگر این افراد واجد شرایط باشد مشمول بسته حمایتی می‌شوند.
 
اردلان با بیان اینکه ۶-۵ سامانه ایجاد کرده ایم که در این مدت واحد مشاوره سازمان  نیز پاسخگوی افراد بود.
 
وی با بیان اینکه اکثر افراد ثبت نام‌های خود را انجام دادند، خاطرنشان کرد: مهلت زمان پیگیری بسته حمایتی تمدید نخواهد شد و امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه آخرین روز برای پیگیری بسته حمایتی است.
بسته‌های حمایتی دولت به صورت مرحله ای انجام می شود، هر مرحله به طور متوسط حدود ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد که این تسهیلات به صورت ریالی در کارت‌های یارانه افراد در مجموع به میزان ۶۰۰ هزار تومان واریز خواهد شد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بسته حمایتی خود را دریافت کنند. احتمالا حدود 3 یا 5 مرحله واریز انجام می شود.
. . . .

جهت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان بسته حمایتی دولت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید