نحوه تغییر رشته پایه دهم 99

نحوه تغییر رشته پایه دهم 99

جهت مشاوره در زمینه نحوه تغییر رشته پایه دهم 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بسیاری از دانش آموزان در هنگام تحصیل خود تصمیم به تغییر رشته ی تحصیلی می گیرند. سوالات بسیاری درباره چگونگی تغییر رشته از پایه دهم به یازدهم وجود دارد. ما در این مقاله به بررسی نحوه و شرایط  تغییر رشته پایه دهم تحصیلی و سوالات شما به صورت کاملا جامع پرداخته ایم.

با ما تا پایان این مقاله برای آگاهی از روند تغییر رشته از دهم به یازدهم همراه باشید.

نحوه تغییر رشته دهم

تغییر رشته دهم دارای اصول و ضوابط خاصی است که در بخشنامه جدیدی که منتشر شده  این اصول درج شده است. در ادامه می توانید نحوه تغییر رشته پایه دهم را مطالعه نمایید :

  1.  این نمون برگ باید تا دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد یا شهریورماه، توسط دانش‌آموز تکمیل و به تأیید (امضا و اثرانگشت) ولی وی برسد و جهت اقدام لازم به مدیر واحد آموزشی تحویل داده شود.
  2. این نمون برگ تغییر شاخه/ رشته در دو نسخه تکمیل و یک نسخه آن تحویل دانش‌آموز و نسخه دیگر در پرونده تحصیلی وی نگهداری می‌شود.
  3. چناچه دانش‌آموز در دو مرحله خرداد و شهریور در امتحان تغییر شاخه / رشته شرکت کند باید نمونه برگ تغییر شاخه/ رشته را برای هر مرحله جداگانه تکمیل کند.
  4. به منظور آمادگی دانش‌آموزان متقاضی شرکت در امتحان تغییر شاخه / رشته ضرورت دارد اطلاع‌رسانی و راهنمایی لازم توسط مشاور در واحد آموزشی در طول سال تحصیلی پایه دهم صورت گیرد.
  •  مرحله یک : تکمیل نمون برگ شماره یک و درخواست تغییر رشته دانش آموز

مراحل انجام تغییر شاخه / رشته در پایان پایه یازدهم

  • مرحله دو :معرفی دانش‌آموزان متقاضی شرکت در امتحان تغییر رشته درون شاخه ای

نکته: واحد آموزشی باید امتحان از دانش آموز معرفی شده بگیرد و پس از انجام امتحان تغییر رشته در پایه تحصیلی دهم باید بخش (ب) نمون برگ شماره دو را تکمیل نماید. و سپس این نمون برگ را از طریق اداره آموزش و پرورش به واحد آموزشی مبدا ارسال کند.

در صورتی که در روند تغییر رشته پایه دهم به یازدهم تحصیلی با ابهامی مواجه هستید می توانید سوالات خود را از مشاوران سامانه صدای مشاوران بپرسید تا شما را به خوبی راهنمایی نمایند.

شرایط تغییر رشته پایه دهم

تغییر رشته پایه دهم دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد. در ادامه می توانید تمامی شرایط تغییر رشته پایه دهم را به طور کامل مطالعه نمایید :

 

  1. نمره قبولی کلیه دروس در رشته قبلی که با دروس رشته جدید دارای کد درسی یکسان هستند به عنوان دروس گذرانده شده در رشته جدید پذیرفته می‌شود. شایان ذکر است چنانچه دانش‌آموز برخی از دروس پایه یازدهم رشته جدید را در رشته قبلی گذرانده باشد نیاز به انتخاب و گذراندن آن دروس در پایه یازدهم رشته جدید را ندارد.
  2. نمرات دروس امتحان تغییر شاخه / رشته همانند نمره دروس غیرحضوری محاسبه می‌شود و نمرات مأخوذه صرفاً در معدل کل دانش‌آموز در رشته جدید تأثیر خواهد داشت.
  3.  هزینه طرح سؤال و تصحیح اوراق و برگزاری امتحانات دروس تغییر شاخه / رشته مطابق با تعرفه امتحانات داوطلبان آزاد از دانش‌آموز دریافت و هزینه می‌شود.
  4. آن تعداد دروس گذرانده شده که کد یا عنوان آن مشابه با دروس رشته جدید نمی‌باشد ولی از نظر محتوا مشابهت دارند بر اساس جدول زیر قابل تطبیق می‌باشد و نمره درس گذرانده شده از دانش‌آموز پذیرفته می‌شود و جایگزین نمره آن درس، در رشته جدید می‌شود.
  5. چنانچه تعداد واحدهای گذرانده شده با تعداد واحدهای دروس تطبیقی موضوع جدول تطبیق زیر یکسان نباشد، تعداد واحدهای درسی رشته جدید ملاک محاسبه خواهد بود. به عنوان مثال درس ریاضی 1 ویژه رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی که درس 4 واحدی است به جای درس ریاضی و آمار 1 رشته‌های علوم و معارف اسلامی و ادبیات وعلوم انسانی به ارزش 3 واحد تطبیق داده می‌شود.
  6. پس از ثبت‌نام دانش‌آموز در رشته جدید، تطبیق دروس از طریق سیستم رایانه‌ای انجام می‌شود و دروسی که دانش‌آموز جهت فارغ‌التحصیلی ملزم به گذراندن آن‌ها می‌باشد با درج کلمه کمبود در کارنامه مشخص خواهد شد. دروسی که از پایه دهم رشته قبلی دانش‌آموز در رشته جدید پذیرفته نمی‌شود (علی‌رغم کسب حدنصاب قبولی) با درج کلمه مازاد در کارنامه تحصیلی وی مشخص خواهد شد.

نحوه تغییر رشته پایه دهم 99

جدول دروس قابل تطبیق در تغییر شاخه/ رشته که دارای کد یا عنوان یکسان نیستند:

نحوه تغییر رشته پایه دهم 99

جدول دروس تغییر رشته دانش‌آموزان از پایه دهم به پایه یازدهم در دوره دوم متوسطه

رشته /شاخه رشته ریاضی فیزیک رشته تجربی رشته ادبیات و علوم انسانی رشته علوم و معارف اسلامی رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای رشته مهارت‌های شاخه کاردانش
نام درس تغییررشته ریاضی۱
هندسه۱
فیزیک۱شیمی۱
ریاضی۱فیزیک۱

شیمی۱

زیست‌شناسی۱

علوم و فنون ادبی۱جامعه‌شناسی۱

اقتصاد

منطق

تاریخ۱(تخصصی رشته)عربی (زبان تخصصی رشته)۱

اصول عقاید۱

علوم و معارف قرآنی ۱

شرکت در آزمون تمامی دروس اختصاصی(دروس شایستگی‌های فنی و غیرفنی)رشته موردنظر و کسب نمره قبولی شرکت در تمامی آزمون‌های دروس اختصاصی (قبولی در دروس شایستگی‌های غیرفنی) و گذراندن شایستگی فنی «استاندارد مهارت» و قبولی برابر با نمرات دستگاه متولی تا پایان پایه یازدهم

دانلود بخشنامه تغییر رشته پایه دهم

بخشنامه جدیدی در حال حاضر برای آشنایی کامل دانش آموزان با نحوه تغییر رشته پایه دهم تحصیلی به پایه یازدهم منتشر شده است. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید فایل pdf مربوط به بخشنامه تغییر رشته پایه دهم و همچنین نمون برگ های لازم برای پر کردن فرم را دانلود نمایید.

 

جمع بندی مقاله

در این مقاله به بررسی نحوه تغییر رشته پایه دهم تحصیلی به صورت کامل و جامع پرداخته شده است. شما می توانید شرایط و ضوابط تغییر رشته دهم به یازدهم در این مقاله مطالعه نمایید و طبق آن اقدام به تغییر رشته نمایید.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه نحوه تغییر رشته پایه دهم 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
1 دیدگاه برای “نحوه تغییر رشته پایه دهم 99”
  1. سلام ، دو تا سوال داشتم
    ۱- من امسال دهم تجربی هستم و میخوام برای سال دیگه به انسانی برم ، میخواستم بدونم تا زمان باقی مانده تا سال یازدهم درس های تخصصی تجربی را باید بخونم یا نخونم و نمره درس های اختصاصی برای تغیر رشته مهمه و اینکه درس های عمومی انسانی و تجربی چیست ؟
    ۲- اصلا نمره های دهم تجربی من برای سال دیگه که میخوام تغیر رشته بدهم مهمه؟ یعنی می تونم ملا درس های تجربی را هیچکدامش را امسال نخونم و خودمو برای تغیر رشته که توی شهریور سال دیگه است ؟
    آماده کنم
    لطفا کمکم من اصلا تجربی را دوست ندارم و لمسال هم که هوز آبان ماه است و قبل از امتحانات نوبت اول است نمیتوانم نغیر رشته بدم و تابستان سال دیگه باید امتحان تغیر رشته بدم ببخشید ازتون پرسیدم چون چاره دیگری نداشتم

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید