تحصیل همزمان دو رشته ی غیر پزشکی در دانشگاه آزاد

تحصیل همزمان دو رشته ی غیر پزشکی در دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه تحصیل همزمان دو رشته ی غیر پزشکی در دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله می توانید شرایط و ضوابط تحصیل همزمان دو رشته ی غیر پزشکی در دانشگاه آزاد را مشاهده نمایید و با استفاده از آن می توانید اقدام به تحصیل در دو رشته نمایید. شما می توانید در ادامه از نحوه انتخاب رشته در دو رشته به صورت همزمان آگاه شوید. در صورت داشتن هر گونه سوال بعد از مطالعه مطلب فوق می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نموده و پرسش خود را مطرح نمایید.

شرایط تحصیل همزمان دو رشته غیر پزشکی در دانشگاه آزاد

پذیرفته شدگان و دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی / کارشناسی (پیوسته و نا پیوسته ) واحد های دانشگاهی علاوه بر تحصیل حضوری یا مجازی در مقطع و رشته فعلی خود می توانند در یک رشته دیگر در همان مقطع تحصیلی یا در مقطع تحصیلی پایین تر در واحد دانشگاهی مبدا یا واحد دانشگاهی دیگر بطور همزمان تحصیل نمایند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتنری نیز می توانند در یک رشته از رشته های مقاطع کاردانی یا کارشناسی ( پیوسته و نا پیوسته ) در صورت رعایت این شیوه نامه بطور همزمان در رشته دوم تحصیل نمایند.

برای کسب اطلاعات در رابطه با تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه آزاد می توانید با شماره های درج شده در انتهای این مقاله تماس حاصل نموده و سوالات خود را از کارشناسان متخصص جویا شوید

داوطلبان باید به این نکته توجه نمایند که از طریق سنجش و پذیرش در رشته تحصیلی دوم پذیرفته شده و اقدام به تحصیل نمایند. همچنین اعضای هیئت علمی می توانند در یکی از رشته های علوم انسانی در مقطع کارشناسی تحصیل نمایند.

لازم به ذکر است متقاضیان ادامه تحصیل در رشته دوم می توانند فقط از مدت زمان معافیت نظام وظیفه در رشته اول، از تحصیل همزمان در دو رشته استفاده نمایند.

انتخاب واحد همزمان دو رشته غیر پزشکی

دانشجوی متقاضی تحصیل در دو رشته همزمان می تواند پس از ورود به رشته دوم بنابر ماده 19 آئین نامه آموزشی دانشگاه آزاد انتخاب واحد درسی نماید. در صورتی که دانشجو به طور همزمان در دو رشته تحصیل نماید و نتواند در مدت زمان مجاز تحصیل در رشته اول تعداد واحد های درسی را به پایان برساند، کمیسیون موارد خاص آموزشی واحد ، استان و دانشگاه در خصوص ادامه تحصیل وی در رشته دوم تصمیم گیری خواهد کرد.

نحوه تطبیق واحد ها در دو رشته

دروسی که عنوان یا شرح درس آن در برنامه درسی رشته های مورد تایید و مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود داشته باشد. قابلیت معادل سازی را دارد. داوطبان تحصیل در دو رشته همزامان باید توجه داشته باشند که نمره درس گذرانده شده در مقطع کاردانی یا کارشناسی حداقل 12 و بالاتر باشد و دروس گذرانده شده تنها درمقطع هم سطح یا پایین تر قابل معادل سازی می باشد.

جمع بندی

تحصیل همزمان دو رشته مزیت های فراوانی را برای دارندگان شرایط این گونه تحصیل فراهم می نماید. در مقاله بالا می توانید تمامی شرایط و ضوابط اجرای طرح تحصیل همزمان در دو رشته را مطالعه نمایید و با استفاده از آن در دو رشته اقدام به تحصیل همزمان نمایید.

جهت مشاوره در زمینه تحصیل همزمان دو رشته ی غیر پزشکی در دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید