تاریخ نهایی برگزاری آزمون آیلتس در ایران

تاریخ نهایی برگزاری آزمون آیلتس در ایران

جهت مشاوره در زمینه تاریخ نهایی برگزاری آزمون آیلتس در ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تاریخ نهایی برگزاری آزمون آیلتس IELTS در ایران مشخص شد. پس از کش و قوس های فراوان و نگرانی هایی که میان داوطلبین و مسئولین در خصوص زمان این امتحان مهم بین المللی در کشور وجود داشت و به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این آزمون دور از ذهن به نظر می رسید. اما سرانجام موسسات مربوط به برگزاری این آزمون موفق شدند با رعایت پروتکل های بهداشتی و تب سنجی مجوز برگزاری این امتحان بین المللی را کسب کنند.

از ابتدای اسفند ماه شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت رسمی توسط وزارت بهداشت تایید شد و در ادامه تمامی آزمون های دانشگاهی، دانش آموزی و بین المللی برای جلوگیری از گسترش این بیماری به حالت تعلیق در آمد و به زمان دیگری موکول شد. بسیاری از افراد برای آزمون آیلتس برنامه ریزی کرده بودند، و حتی در بسیاری از موارد در مرحله نهایی مهاجرت یا اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد نظر قرار داشتند.

در این مقاله علاوه بر معرفی مختصر این آزمون ، تاریخ نهایی برگزاری آزمون آیلتس را بررسی نموده و در نهایت پروتکل هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری این آزمون مشخص کرده است را مرور می کنیم.

داوطلبان گرامی شرکت در آزمون های بین المللی می توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم را به صورت تکمیلی در خصوص زمان برگزاری آزمون آیلتس در ایران را از مشاورین مجموعه صدای مشاوران اخذ نمایند.

زمان نهایی برگزاری آزمون آیلتس IELTS در تاریخ یکم خردادماه سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS

زمان نهایی برگزاری آزمون آیلتس

بر اساس اخبار واصله زمان نهایی برگزاری آزمون آیلتس که با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و موسسات متولی اجرای آن در تاریخ اول خرداد ماه ۱۳۹۹برگزار خواهد شد.

در ایران موسسات گوناگونی برای برگزاری آزمون آیلتس در وجود داشته ستاد ملی مقابله با کرونا آن ها را موظف به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در حین برگزاری این آزمون نموده و از آنها خواسته است شرایط لازم را برای تضمین سلامت داوطلبین فراهم نمایند.

سنجش دمای بدن شرکت کنندگان در آزمون پیش از ورود به حوزه می بایست توسط تب سنج دیجیتال انجام شده و چنانچه هر کدام از افراد دمای بدن بالاتر از حد نرمال داشته باشند از ورود آنها به حوزه امتحان جلوگیری به عمل آید.

همچنین این موسسه برگزار کننده آزمون آیلتس می بایست حداکثر دو روز پیش از زمان برگزاری آزمون آیلتس از تاریخچه سلامت داوطلبان مطلع شده و با ارسال یک ایمیل جزئیات وضعیت سلامتی داوطلب را جویا شود. در صورتی که داوطلبان به ایمیل موسسه پاسخ ندهند،  موسسات برگزار کننده آزمون های بین المللی موظف می باشد به صورت تلفنی از سلامت داوطلبین کسب اطلاع نماید.

معرفی اجمالی امتحان آیلتس IELTS

آزمون IELTS

آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین و شناخته شده ترین امتحانات جهت ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی و سوی موسسات مختلف برگزار شده و در هر سال بیش از ۲ میلیون نفر از متقاضیان مهاجرت، کار و تحصیل در این امتحان شرکت می نمایند. همانطور که گفته شد در بسیاری از دانشگاه های جهان پیش نیاز ورود به مراکز آموزشی دارا بودن مدرک معتبر زبان مانند آیلتس می باشد. همچنین بسیاری از کارفرمایان درسراسر جهان آیلتس را به عنوان مدرکی معتبر و نشان دهنده توانایی افراد در استفاده از مهارت های مختلف زبان انگلیسی تلقی می کنند.

آزمون آیلتس IELTS معمولا به شکل آکادمیک یا جنرال برگزار خواهد شد. تفاوت این دو آزمون ناشی از از دلایل متقاضیان برای کسب این مدرک بین المللی می باشد. افرادی که برای مهاجرت نیاز به مدرک آیلتس دارند معمولا در آزمون جنرال شرکت می کنند. اما متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور می بایست در آزمون آکادمیک نمره لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر را کسب نمایند.

تفاوت این دو آزمون در بخش reading و writing  بوده و در دو مهارت دیگر مشترک هستند.

آزمون آیلتس از چهار مهارت اصلی تشکیل شده داوطلبِین بوده و شرکت کنندگان موظف به پاسخگویی و کسب موفقیت در تمامی این چهار مهارت می باشند.

مدت پاسخگویی و نحوه سوالات در جدول زیر ذکر شده است.

نام مهارت در آزمون آیلتس تعداد سوالات آزمون آیلتس زمان پاسخگویی سوالات آزمون آیلتس
مهارت گوش دادن Listening 40 30 دقیقه
مهارت صحبت کردن Speaking مصاحبه رو در رو 15 دقیقه
مهارت خواندن Reading 40 60 دقیقه
مهارت نوشتن Writing دو بخش نوشتاری 60 دقیقه

 

جهت مشاوره در زمینه تاریخ نهایی برگزاری آزمون آیلتس در ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید