تاثیر معدل در کنکور سال 99 | شرایط تاثیر معدل برای نظام قدیم و جدید

تاثیر معدل در کنکور سال 99

جهت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در کنکور سال 99 | شرایط تاثیر معدل برای نظام قدیم و جدید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تاثیر معدل در کنکور سراسری سال 99 طبق اطلاعیه سازمان سنجش حداکثر 30 درصد مثبت است. در ادامه به تشریح تاثیر معدل در کنکور سال 99 و نحوه تاثیر معدل دیپلم نظام قدیم و جدید می پردازیم. این مقاله که توسط گروه مشاوران سایت صدای مشاور تهیه شده را برای کسب اطلاعات بیشتر دنبال کنید.

زمزمه های حذف کنکور از نیمه دوم دهه 80 در ایران کم کم بر سر زبان ها افتاد و تا به امروز مسئولین در تلاش هستند تا هر ساله با افزایش تدریجی میزان تاثیر معدل در هر سال به تدریج کنکور را حذف کنند.

در ادامه تلاش می کنیم به بررسی تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 پرداخته و و روش محاسبه آن را برای  دیپلم نظام قدیم و نظام جدید توضیح دهیم.

اگر ابهامی در ذهن شما در رابطه با تاثیر معدل در کنکور سال 99 وجود دارد، اصلا نگران نباشید. با مشاورین سایت صدای مشاور تماس بگیرید. اگر وقت و حوصله مطالعه این مقاله را ندارید می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

چگونگی اعمال تاثیر معدل در کنکور سال 99

در سال 94 بر اساس مصوبه ای معدل داوطلبان تاثیر قطعی در رتبه آن ها داشت. به عبارت دیگر هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی می توانست داشته باشد. اما خوشبختانه از سال 95، این تاثیر منفی معدل پایین لغو، و تنها معدل بالا در رتبه داوطلبان تاثیر مثبت دارد. از امسال شاهد تاثیر مثبت 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره دبیرستان و اثر مثبت 5 درصدی نمرات دروس نهایی پیش دانشگاهی دانش آموزان هستیم.

به بیان واضح تر هیچ گونه جای نگرانی برای دانش آموزانی که موفق به کسب معدل بالا نشده اند، وجود ندارد. زیرا تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 حداکثر 30 درصد و به صورت مثبت محاسبه می گردد.

نحوه تاثیر معدل دیپلم نظام قدیم

نحوه تاثیر معدل دیپلم نظام قدیم

مشمولین تاثیر مثبت 5 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 99

تاثیر معدل در کنکور سال 99 یرای داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در هرکدام از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی از سال 1390 – 1391 به بعد دریافت نموده باشند. در صورتی که تعدادی از دروس پیش دانشگاهی خود را به صورت امتحان نهایی گذرانده باشند، شامل اعمال 5 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال 99 می شوند. بهتر بگوییم معدل دروس نهایی پیش دانشگاهی این دانش آموزان به میزان 5 درصد به صورت مثبت بر رتبه فرد تاثیر می گذارد.

مشمولین تاثیر مثبت 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 99

اگر از سال 1384 تا 1397 در یکی از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی دیپلم گرفته باشید و تعدادی از دروس شما به صورت امتحان نهایی برگزار شده باشد مشمول اعمال 25 درصدی معدل در کنکور سراسری خود می شوید. یعنی سوابق تحصیلی شما به میزان 25 درصد و به صورت مثبت بر رتبه کنکورتان موثر خواهد بود.

مشمولین تاثیر مثبت 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 99

چنانچه شما داوطلبی باشید که همزمان هم امتحانات دیپلم و هم پیش دانشگاهی شما به صورت نهایی برگزار شده باشد. شما مشمول تاثیر مثبت و 30 درصدی بر نتیجه کنکور خود خواهید شد.

تاثیر معدل در کنکور سال 99 نیز به همین صورت است  اگر شما دیپلم خود را در یک از رشته های ریاضی ، انسانی ، تجربی و علوم معارف اسلامی در نظام آموزشی جدید اخذ کرده باشید و یک یا چند درس از دروس پایه دوازدهم شما به صورت نهایی و کشوری برگزار شده باشد. سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز به میزان 30 درصد مثبت بر تراز نهایی کنکور شما تاثیر خواهد داشت.

تاثیر معدل برای داوطلبین دارای دیپلم غیر مرتبط

اگر شما از آن دست داوطلبینی هستید که قصد شرکت در کنکور، در رشته ای به غیر از رشته دیپلم خود هستید باید توجه داشته باشید: در کنکور سراسری 99 فقط معدل دروس مشترک که البته به صورت نهایی برگزار شده اند را میتوانید استفاده کنید. یعنی معدل دروس غیر مشترک برای شما محاسبه نمی شود.

تاثیر معدل برای داوطلبین دارای دیپلم فنی حرفه ای

تاثیر معدل در کنکور سال 99 برای دانش آموزانی که با مدرک دیپلم فنی حرفه ای قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند. نه به شکل مثبت و نه به شکل منفی بر روی تراز و رتبه آن ها اعمال نخواهد شد.

نحوه محاسبه دقیق میزان تاثیر معدل بر تراز نهایی کنکور 99

نتیجه = (تراز در امتحان نهایی سوم دبیرستان × 0/25) +(تراز در امتحان نهایی پیش دانشگاهی × 0/05) + (تراز در آزمون سراسری× 0/70)

به عبارت دیگر اگر شما هم دروس پیش دانشگاهی و هم دیپلم خود را به صورت امتحان نهایی گذرانده باشید به شکل بالا رتبه و تراز شما بالاتر خواهد رفت.

لازم به ذکر است اگر داوطلبی فقط دروس دیپلم خود را به صورت نهایی امتحان داده باشد. نحوه ی  تاثیر معدل برای وی به صورت زیر خواهد بود.

نتیجه = (تراز در امتحان نهایی سوم دبیرستان × 0/25) + (تراز در آزمون سراسری× 0/75)

در بقیه حالات نیز با همین منطق می توان محاسبه محاسبه دقیق میزان تاثیر معدل بر تراز نهایی کنکور 99 را انجام داد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانستن همه چیز درباره تاثیر معدل در کنکور سال 99 می توانید با مشاورین ما از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9092301613 از خطوط ثابت در تهران و شماره تلفن 9099071613 در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در کنکور سال 99 | شرایط تاثیر معدل برای نظام قدیم و جدید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید