بعد از کنکور چه کنیم

بعد از کنکور چه کار کنیم

جهت مشاوره در زمینه بعد از کنکور چه کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بعد از کنکور چه کنیم اولین سوال پس از اتمام جلسه ی کنکور در ذهن همه ی داوطلبان است. که پاسخ به این سوال به چند بخش مهم تقسیم می شود که در این مقاله به همه آنها می پردازیم. همچنین نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 99 را به صورت تصویری آموزش داده ایم.

  • بعد از کنکور، دو سال فشار آن را چگونه جبران کنیم.
  • بعد از کنکور خستگی کنکور را چگونه از تن بدر کنیم.
  • بعد از کنکور چقدر زمان تا اعلام نتایج مانده.
  • بعد از کنکور برزخ بلاتکلیفی رتبه را چگونه بگذرانیم.
  • پروتکل های بهداشتی بعد از کنکور را چه کنیم.
  • چگونه به نتایج کنکور اعتراض کنیم

بعد از کنکور چه کنیم

با کرونا بعد از کنکور چه کار کنیم

با کرونا بعد از کنکور چه کار کنیم سوالی بسار مهم و قابل تأمل است. زیرا که استرسی در ما بوجود می آید آیا پس از حظور در جلسه کرونا گرفته ایم یا خیر؟ بعد از کنکور هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. حوزه های جلسه کنکور ممکن است مانند فضاهای عمومی دیگر فرد ناقل و یا آلودگی داشته باشد. باید با توجه به موارد ایمنی و رعایت پروتکل های بهداشتی  از جان و سلامتی خود و عزیزانمان حفاظت کنیم. وقتی جلسه به پایان رسید اگر برایتان مقدور است دستان خود را ضد عفونی نمایید. از ماسک جدید استفاده نمایید. پس رسیدن به منزل به محض ورود تمامی موارد بهداشتی را رعایت نمایید.

کرونا بعد از کنکور

 استراحت بعد از کنکور 

یکی از مهم ترین کار هایی که بعد از کنکور می توان انجام داد استراحت است.به طور کلی بعد از 2 سال تحمل فشار و سختی در کنکور همه نیازی مبرم به استراحت پس از کنکور دارند. در سال  های پیش ما به همه سفر را پیشنهاد می کردیم. اما امسال با وجود ویروس کرونا این پیشنهاد می تواند برای داوطلبان مضر باشد. پیشنهاد سفر سر جای خود باقی است. اما باید پروتکل های بهداشتی و نکاتی را مورد توجه خود قرار دهید.

  1. همراهان تان را از بین خانواده خود انتخاب کنید و با دوستان تان برنامه ریزی سفر انجام ندهید.
  2. به اقوام برای تفریح و استراحت سر نزنید.
  3. از فضا های شلوغ مانند مراکز خرید و یا مکان های تفریحی حد الامکان دوری کنید.
  4. در طبیعت و فضاهای باز بمانید.
  5. ماسک را فراموش نکنید.
  6. اصول بهداشتی را رعایت نمایید.

با نکاتی که بالا به آن اشاره کردیم می توانید استراحتی لذت بخش داشته باشید. از فرجه خود تا انتخاب رشته استفاده کافی ببرید.

استراحت بعد از کنکور

بعد از کنکور خاطره ثبت کنیم

کنکور یکی از اتفاقات بزرگ در زندگی همه ما است. بعد از کنکور خاطره و وقایع آن را ثبت کنیم. مرور این خاطره در آینده برای شما به شدت لذت بخش خواهد بود. یاد آوری این روز ها در آینده به شدت به شما انرژی مثبت می دهد.

بعد از کنکور خاطره ثبت کنیم

بعد از آزمون درباره کنکور صحبت نکنید

بعد از کنکور همه با توجه به لطفی که به شما دارند و یا گاها صرفا برای دخالت در زندگی شما به طور مستمر از شما درباره کنکور از شما سوال خواهد شد. و این کار به مرور برای شما آزار دهنده خواهد بود. پس سعی کنید تا جای ممکن بعد از آزمون درباره کنکور صحبت نکنید. بگویید تمایلی برای بحث درباره آن ندارید.

زمان اعلام نتایج  کنکور سراسری

بعد از کنکور بزرگترین دغدغه زمان اعلام نتاج کنکور سراسری است. زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تغییر کرد. به علت وجود ویروس کرونا برگزاری کنکور سراسری با تاخیر مواحه شد. به طبع اعلام نتایج کنکور نیز با تاخیر مواجه خواهد شد. طبق گفته های جناب آقای دکتر ابراهیم خدایی (رئیس سازمان سنجش کشور) اعلام نتایج کنکور سراسری در انتهای ماه شهریور الی هفته اول مهر ماه صورت می پذیرد.

اعلام نتایج اولیه بعد از کنکور سراسری

نکته ای کلیدی بعد از کنکور حفظ آرامش و دریافت نتایج کنکور است. اعلام نتایج کنکور به صورت دو مرحله ای صورت می گیرد. اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ، اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری. در مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سازمان سنجش  کشور پس از بررسی پاسخنامه دانشجویان نتایج را وارد سایت خود می کند. همه داوطلبان باید با توجه به مراحل مشخص شده وارد حساب کاربری خود شوند. از این طریق نتیجه اولیه کنکور خود را مشاهده نمایید. با مشاور خود نتایج اولیه کنکور سراسری را بررسی کنید تا برای انتخاب رشته آماده شوید.

اعلام نتایج اولیه کنکور


اعلام نتایج نهایی  کنکور

بررسی و رویت نتیجه نهایی کنکور یکی دیگر از نکات مهم بعد از کنکور است. اعلام نتایج نهایی کنکور بدین صورت خواهد بود که مدتی پس از اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته انجام شده توسط داوطلبان نتایج انتخاب رشته و رشته و دانشگاه هایی که شما مجاز به تحصیل در آن ها هستید را به شما نمایش می دهد. طبق گفته های سرکار خانم فاطمه زرین (سخنگوی سازمان سنجش کشور) اعلام نتایج نهایی در آبان ماه 99 قابل مشاهده خواهد بود.

اعتراض به نتیجه  کنکور

یکی از کار هایی که بعد از کنکور قادر به انجامش هستیم اعتراض به نتیجه کنکور است. در تمامی آزمون های برگزار شده معترضانی وجود دارند. داوطلبان تصور می کنند اشتباهاتی صورت گرفته و حق آنها پایمال شده. اعتراض به نتیجه کنکور هم همانند تمام آزمون ها یک اتفاق متداول است. کنکور هم از این قاعده مستثنی نیست.

اعتراض به نتایج کنکور

 

موارد قابل اعتراض به نتیجه  کنکور

پس از مشکلاتی که داوطلبان با نتیجه کنکور پیدا میکنند ذهن آنها به سمت این پرسش می رود که موارد قابل اعتراض به نتیجه کنکور چیست؟ نگران نباشید تمامی موارد را در این بخش معرفی می کنیم.

  • اعتراض درباره سوالات و کلید آزمون
  • اشکال در تاثیر سوابق تحصیلی
  • عدم اعمال سهمیه ایثارگران و رزمندگان

بعد از کنکور و پس از اعلام نتایج اولیه می توانید از طریق سایت اصلی سنجش اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور نمایید.

نحوه ثبت اعتراض بعد از کنکور

نحوه ثبت اعتراض بعد از کنکور بخش به شدت حساسی است. زیرا در صورت اشتباه ممکن است به نتیجه ی مورد نظر خود نرسید. داوطلبان کنکور توجه داشته باشید که ثبت اعتراض در کنکور تنها به صورت اینترنتی و فقط از طریق سایت اصلی سازمان سنجش کشور امکان پذیر است.

به مراحل ثبت اعتراض را توجه فرمایید.

  1. مرحله اول پس از ورود به سایت سازمان سنجش باید در قسمت چپ سایت در  بخش سیستم پاسخگویی روی ورود به سیستم پاسخگویی بزنید.
    نحوه اعتراض به کنکور
  2. مرحله دوم بررسی وجود حساب کاربری مطابق با مشخصات شما است.در صورت عدم تطابق و یا عدم وجود حساب کاربری بر روی عضویت در سایت بزنید.

    مرحله دوم ثبت اعتراض
  3. مرحله  سوم در صفحه جدیدی که برای شما باز شده است باید تمامی اطلاعات مربوط به خود را با دقت وارد نمایید. توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز ورود به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در حفظ ایمیل ارسال شده کوشا باشید. زیرا از  طریق فرمی که در عکس زیر مشاهده می کنید می توانید اعتراض خود را به ثبت برسانید.مرحله سوم ثبت اعتراض 
  4. مرحله چهارم در این مرحله پس از اطمینان از وجود حساب کاربردی گزینه ی ورود به سیستم را بزنید.مرحله چهارم ثبت اعتراض 
  5. مرحله پنجم در این مرحله پست الکترونیکی و رمز عبور خود را وارد نمایید.مرحله پنجم ثبت اعتراض 
  6. مرحله ششم پس از ورود به حساب کاربری خود باید در قسمت سمت راست سایت بر روی گزینه ی درخواست جدید بزنید.مرحله ششم ثبت اعتراض 
  7. مرحله هفتم در این مرحله شما باید سال و نوع آزمون خود را مشخص نمایید؛که به عنوان مثال می توان گفت کنکور سراسری –  سال 99 . پس از آن جست و جو  را بزنید.فرم های مربوطه برای شما نمایش داده خواهد شد که با تکمیل کردن آن میتوانید اعتراض خود را ثبت نمایید.مرحله هفتم ثبت اعتراض 
  8. مرحله هشتم در میان نتایج نمایش داده  شده درخواست مورد نظر به  روی انتخاب کلیک کنید.مرحله هشتم ثبت اعتراض 
  9. مرحله نهم در این بخش باید نوع مشکل را در منوی مشخص شده انتخاب کنید؛پس از آن حتما در قسمت پیام مشکل خود را توضیح دهید؛ فراموش نکنید که حتما در بخش پیام کد ملی، شماره پرونده، شماره پرونده  و دیگر اطلاعات مورد نیاز و حائز اهمیت خود را وارد نمایید. پس از آن کد امنیتی در تصویر صفحه سنجش را وارد کنید.
    در آخر بر روی گزینه ثبت کلیک نمایید.

مرحله نهم ثبت اعتراض

مشاوره انتخاب رشته بعد از کنکور

بعد از کنکور حتما باید به مشاور مراجعه کنیم.مهم ترین مشاوره دوران تحصیلی مشاوره انتخاب رشته بعد از کنکور است. آینده خود را با انتخاب رشته درست رقم بزنید. برای پیدا کردن مسیر درست در زندگی به یک مشاور زبده نیازمندید.

کدام رشته مناسب شماست؟ کدام رشته متناسب با رتبه شما است؟ مشاوره برای انتخاب رشته با یک برنامه ریزی و آمارگیری دقیق و آنالیز نقاط قوت و ضعف ، علاقه مندی ، هدف ها و آرزو های شما به شما توصیه هایی برای انتخاب رشته می کند. شما می توانید با استفاده از مشاوره مسیر زندگی و آینده علمی و شغلی خود را ترسیم و بررسی نمایید.

جهت مشاوره در زمینه بعد از کنکور چه کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید