بازگشایی مدارس پس از کرونا

بازگشایی مدارس پس از کرونا

جهت مشاوره در زمینه بازگشایی مدارس پس از کرونا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بازگشایی مدارس پس از کرونا این روزها مهمترین دغدغه بیشتر اعضای جامعه می باشد. از سوی خانواده ها نگران وضعیت تحصیلی فرزندانشان هستند، از سوی دیگر معلمان و کادر آموزشی کشور در وضعیتی بلاتکلیف به سر می برند و همچنین دانش آموزان و داوطلبین نگران زمان برگزاری کنکور سراسری ، زمان پذیرش دانشگاه ها و امتحانات پایانی خود می باشند.
همچنین سوالات بسیاری پیرامون نحوه برگزاری کلاس های جبرانی و شایعاتی که مبنی بر فشرده سازی آموزش و حضور دانش آموزان در مدرسه در روزهای پنجشنبه و جمعه به گوش می رسد، به این نگرانی ها دامن زده است.

 در این مقاله تلاش می کنیم سناریوهای موجود برای بازگشایی مدارس پس از کرونا و فروکش کردن اپیدمی این بیماری را بررسی نماییم.

شما می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و به صورت تلفنی از مشاورین سایت صدای مشاوران در خصوص زمان دقیق بازگشایی مدارس پس از کرونا کسب اطلاع نمایید.

زمان بازگشایی مدارس پس از کرونا

در خصوص زمان بازگشایی مدارس پس از کرونا سناریوی عمده مطرح میشود، که برای هرکدام از این سناریوها راه حل ها و پیشنهاداتی ارائه شده است. ادامه به بررسی هر یک از این سری ها خواهیم پرداخت.

 تعطیلی مدارس تا پایان فروردین

 در این حالت که قابل پیش بینی ترین سناریوهای ممکن می باشد و تقریبا تمامی مسئولین بر آن اتفاق نظر دارند، مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان فروردین ماه تعطیل بوده و از ابتدای اردیبهشت مدارس روال عادی خود را از سر خواهد گرفت. در این حالت با توجه به برگزاری دوره های مجازی تنها چیزی حدود ۳۰ درصد حجم کتاب های درسی برای تدریس باقی می ماند که در مدت زمان باقی مانده و بدون تغییر تقویم آموزشی می‌توان این ۳۰ درصد را تدریس و امتحانات و کنکور سراسری نیز در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

 تعطیلی مدارس تا پایان اردیبهشت

 در صورتی که مراکز آموزشی به تعطیلی خود تا پایان اردیبهشت ماه یا حتی روزهای اول خرداد ادامه دهند با توجه به حجمی که از کتب درسی باقی مانده است نمی توان انتظار داشت که در تقویم آموزشی مقرر مقاطع تحصیلی را به پایان برد. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش لازم است مجوز برگزاری کلاسهای درسی را در ماه خرداد از مجلس شورای اسلامی کسب نماید، زیرا دخل و تصرف در تقویم آموزشی کشور از اختیارات وزارت آموزش و پرورش نیست.

  بنابر این سناریو کلاسها در خرداد ماه دایر بوده و روزهای پنجشنبه است به تقویم آموزشی مقاطع اضافه خواهد شد.

 تعطیلی مدارس تا ابتدای تابستان

 در حالت اگر تصور کنیم به دلیل عدم کنترل شیوع ویروس کرونا نتوان مدارس کشور را تا انتهای خرداد ماه بازگشایی کرد، با یکی از از جدی ترین چالش های تقویم آموزشی در کشور مواجه خواهیم شد. پیش بینی کارشناسان در صورت وقوع این سناریو، کلاسهای فشرده رفع اشکال به مدت یک ماه حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه می باشد. در این صورت حدود ۱۰ روز پس از از اتمام امتحانات نهایی دیپلم یا پایه دوازدهم کنکور سراسری برگزار خواهد شد. و اما چالش اصلی به نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها باز می گردد. در این صورت دانشگاه‌ها احتمالاً پذیرش دانشجویان را از نیمسال دوم تحصیلی آغاز خواهند کرد.

در ادامه پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات دقیق تر با مشاوره سایت صدای مشاوران به صورت تلفنی در ارتباط باشیم.

جهت مشاوره در زمینه بازگشایی مدارس پس از کرونا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید