اولویت انتخاب رشته چقدر اهمیت دارد

تغییر رشته پایه یازدهم

جهت مشاوره در زمینه اولویت انتخاب رشته چقدر اهمیت دارد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اگر می خواهید بدانید اولویت انتخاب رشته چقدر اهمیت دارد و بهترین انتخاب رشته در کنکور 98 را انجام دهید، این مقاله را به دقت مطالعه کنید. مهم است که بدانید انتخاب رشته برچه اساسی اولویت بندی شود. اینکه دلیل تاکید بر علاقمندی در انتخاب رشته و اطلاع از بازار کار هر رشته دارای اهمیت است. کیفیت رشته و گرایش و امکان ادامه تحصیل و آینده شغلی رشته ای که انتخاب می کنید را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد می دهیم برای انجام انتخاب رشته ، از نرم انتخاب رشته سازمان سنجش استفاده کنید. برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته روی لینک زیر کلیک کنید:

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

در کنکور 98 اولویت انتخاب رشته چقدر اهمیت دارد

در کنکور 98 اولویت انتخاب رشته بسیار مهم است و برای انتخاب رشته ، لازم است از فرمول خاصی برای موفقیت تبعیت کنید. همانطور که در بخش قبل نیز شرح دادیم، لازم است علاقمندی را مهمترین ملاک در اولویت انتخاب رشته خود قرار دهید. معیار اولویت بندی در انتخاب رشته سازمان سنجش به این ترتیب است که ابتدا رتبه ها را از بهترین به بدترین مرتب خواهد کرد. در مرحله بعدی، انتخاب ها را با توجه به رتبه داوطلبان بررسی می کند.

به طور مثال :سازمان سنجش در انتخاب رشته ابتدا اولویت های داوطلبانی که رتبه پایین تری را کسب کرده اند، بررسی می کند. اگر داوطلب در یکی از رشته های انتخابی خود مورد پذیرش قرار بگیرد، فرایند انتخاب رشته در همان لحظه متوقف می شود. یعنی سایر انتخاب ها بررسی نمی شود و در شهریور ماه بقیه انتخاب های داوطلب بررسی نخواهد شد. بنابراین مهم است که در انتخاب رشته خود دقت و آگاهی لازم را داشته باشید. 

لازم است بدانید شرایط تحصیل در هر رشته ، بازار کار برای فارغ التحصیلان ، شرایط ادامه تحصیل در رشته انتخابی و … به چه صورت است. علاقمندی و داشتن آگاهی کامل از شرایط تحصیل در هر دانشگاه و رشته ، رتبه لازم برای قبولی و … موفقیت شما در انتخاب رشته کنکور را تضمین می کند. 

اولویت انتخاب رشته چقدر اهمیت دارد

نکات مهم در اولویت بندی انتخاب رشته کنکور سراسری 98

توجه داشته باشید که از تعداد 150کدرشته انتخابی، حداقل 40انتخاب اول شما انتخاب های رویایی باشند. 50 انتخاب کد رشته بعدی خود را به رشته هایی اختصاص دهید که نسبت به قبولی در آن رشته ها خوش بین می باشید. 40انتخاب بعدی خود را به رشته هایی اختصاص دهید که به احتمال زیاد قبول خواهید شد. در نهایت 20انتخاب آخر خود را به رشته هایی اختصاص دهید که قطعا در آن قبول می شوید. برای انجام این اولویت بندی ، نیاز به اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی هر رشته و هر دانشگاه خواهید داشت. برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. 

نرم افزار تخمین رتبه ، رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر رشته و دانشگاه را در اختیار داوطلبان قرار میدهد. برای استفاده از این نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید:

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری 

پیشنهاد می دهیم حتما برای مشاوره اولویت انتخاب رشته کنکور 98 ، از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مراکز معتبر که سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند استفاده کنید. توصیه ما به شما، مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور است. داوطلبان می توانند برای تماس با این سامانه مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور، با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند.

جهت مشاوره در زمینه اولویت انتخاب رشته چقدر اهمیت دارد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید