انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور

انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور

جهت مشاوره در زمینه انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آن دسته از داوطلبانی که قصد انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور را دارند می توانند از اطلاعات مندرج دراین مقاله استفاده نمایند. شرایط انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور و همچنین ضوابط تحصیل مجدد برای شما در این مقاله قرار گرفته شده است. در ادامه اطلاعیه دانشگاه پیام نور مبنی بر بخشودگی سنوات و جریمه انصراف از تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور، قرار گرفته شده است علاوه بر آن از جریمه انصراف تحصیل آن دسته از دانشجویانی که شامل طرح بخشودگی نیستند می توانید مطلع شوید.

زمان انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور

زمان انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور برای آن دسته از دانشجویان که قصد ترک تحصیل را دارند تاریخ مشخصی ندارد و دانشجویان در هر زمان که بخواهند می تواند اقدام به انصراف از تحصیل کرده و ضمن پرداخت جریمه مربوطه انصراف خود  را ثبت نمایند. آن دسته از دانشجویانی که قصد شرکت در کنکور ارشد را دارند می توانند برای انصراف از تحصیل تا تاریخ 30 بهمن انصراف خود را ثبت نمایند. برای این داوطلبان نیز جریمه انصراف در نظر گرفته می شود.

آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه پیام نور پذیرش شده اند ولی به دلایلی از رفتن به دانشگاه بازمانده اند می توانند طی اعلام رئیس دانشگاه پیام نور و با توجه به تقاضای بسیار دانشجویان از سراسر کشور امکان ادامه تحصیل، مجوز لازم اخذ و امکان بازگشت به تحصیل برای دانشجویان عدم مراجعه با بخشودگی بدهی و سنوات فراهم شده است.

لازم به ذکر است طرح بخشودگی انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور مربوط به دانشجویان ورودی 1401 به قبل می باشد و دانشجویانی که تقاضای ادامه تحصیل را دارند حداکثر تا 30 دی ماه ۱۴۰۲ باید درخواست خود را به بخش آموزش مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ارائه دهند. در غیر اینصورت درخواست آن ها رسیدگی نخواهد شد. دانشجویان توجه داشته باشند که امکان ارائه درخواست بعد از تاریخ مذکور وجود نخواهد داشت و دانشجویانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام می کنند از تمامی تسهیلات ویژه دانشجویان جدید بهره مند می شوند.

جریمه انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور

جریمه انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور یک و نیم برابر شهریه ثابت می باشد. داوطلبانی که قصد انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور را دارند با توجه به شهریه ثابت در هر ترم تحصیلی می توانند این جریمه را پرداخت نمایند.

رئیس دانشگاه پیام نور با اعلام این مطلب که در سال جدید اقدام به بخشودگی جریمه دانشجویان انصرافی که سال ورودشان در 1401 به قبل می باشد خبر داده است . این جریمه برای دانشجویانی می باشد که به هردلیلی نتوانسته اند در دانشگاه حضور پیدا نمایند . دانشجویان ترک تحصیل کرده دانشگاه پیام نور نیز مانند اینگونه دانشجویان بوده و در صورت پرداخت نکردن جریمه و مراجعه به دانشگاه از ادامه تحصیل باز خواهند ماند.

امکان تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی دانشگاه پیام نور

دانشجویان انصرافی کارشناسی ارشد پیام نور می توانند با مراجعه به دانشگاه و اقدام به پرداخت جریمه امکان تحصیل مجدد در دانشگاه پیام نور را داتشه باشند. اما با توجه به طرح جدید دانشگاه پیام نور این گونه دانشجویان که طی سال های قبل در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده و برای ادامه تحصیل مراجعه نکرده اند، سنوات و بدهی آن ها بخشوده خواهد شد و امکان تحصیل مجدد برای آنان فراهم خواهد شد.

توجه داشته باشید این طرح در تاریخ مذکور در این مقاله قرار گرفته شده لذا باید در زمان مقرر و اعلام شده برا تحصیل مجدد در دانشگاه اقدام نمایید و در غیر اینصورت ممکن است این طرح شامل حال شما نشده  و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور برای شما فراهم نشود.

در صورت قصد تحصیل مجدد و آگاهی کامل از بخشودگی سنوات انصراف از تحصیل دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانید با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید و یا سوال خود را در زیر همین مطلب کامنت نمایید مشاوران مجموعه صدای مشاوران در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

شرایط انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور

  • ترک تحصیل بدون دریافت اجازه از مرکز، انصراف از تحصیل محسوب شده و دانشجوی انصرافی حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت.
  • دانشجویانی که قصد انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور را داشته باشند، باید در خواست خود را به صورت کتبی به آموزش مرکز خود ارائه دهند.
  • مرکز موظف است حداکثر تا مدت یک ماه انصراف دانشجو را در مرکز نگهداری کند، پس از انقضای مهلت یک ماه در سیستم جامع خدمات آموزشی ثبت نماید.
  •  پس از انقضای مهلت یک ماه، انصراف دانشجو  قطعی تلقی شده و حق بازگشت به تحصیل را نخواهد داشت.
  •  دانشجوی انصرافی موظف است به کلیه تعهداتی که در دوران تحصیل سپرده است عمل نماید.
  • دانشجوی انصرافی از طریق آزمون سراسری و یا فراگیر می تواند مجددا برای پذیرش در دانشگاه شرکت نماید.
  • دانشجویان انصرافی استفاده کننده از معافیت تحصیلی حق استفاده مجدد از معافیت تحصیلی پس از پذیرفته شدن مجدد در آزمون سراسری و یا فراگیر را ندارند.
  • دانشجویان استفاده کننده از معافیت تحصیلی، چنان چه در مدت سنوات مجاز تحصیلی موفق به اتمام تحصیل، تکمیل سقف دوره و یا احراز میانگین کل، نشوند نباید از تحصیل انصراف دهند، بلکه به عنوان اخراجی به حوزه نظام وظیفه معرفی می شوند، این گونه دانشجویان در صورت گذراندن 70 واحد مصوب دوره با مدرک کاردانی به خدمت وظیفه معرفی می‌گردند.
  • دانشجویان متقاضی تغییر رشته یا انتقالی نباید از رشته یا محل تحصیل اولیه خود انصراف دهند.

جهت مشاوره در زمینه انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
1 دیدگاه برای “انصراف از کارشناسی ارشد پیام نور”
  1. سلام ببخشید من اگر ارشد رو دو یا سه ترم بخونم بعد بنابه شرایطی انصراف بدم و برم سربازی،آیا بعد از سربازی امکان ادامه تحصیل دارم؟آیا واحدهای پاس شده تطبیق داده میشه؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید