انتخاب رشته متمرکز در کنکور سراسری 97

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته متمرکز در کنکور سراسری 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته کنکور سراسری 97 به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز انجام می شود. در این مقاله به بررسی روش انتخاب رشته متمرکز در کنکور سراسری 97، می پردازیم و جنبه های مختلف این روش و سئوالاتی که ذهن داوطلبان کنکور را مشغول نموده را به تفضیل شرج خواهیم داد. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی راجع به شرایط گزینش متمرکز و…کسب خواهید کرد.

پذیرش متمرکز کنکور 97، در یک مرحله انجام می شود. پذیرش یا به صورت با آزمون و یا بر مبنای سوابق تحصیلی می باشد. دانشگاههایی مثل مالک اشتر، امام حسین و … قبل از اعلام نتایج با داوطلبان مصاحبه هایی خواهند داشت، ولی چون نتیجه قبولی هم زمان با اعلام نتایج نهایی است، پذیرش آنها متمرکز قلمداد می شود. پذیرفته شدگان در ورودی نوبت اول، مهر ماه به سر کلاس خواهند رفت و پذیرفته شدگان در ورودی نوبت دوم، از بهمن ماه به سر کلاس خواهند رفت.

انتخاب رشته متمرکز در کنکور سراسری 97

شرایط انتخاب رشته متمرکز در کنکور سراسری 97

انتخاب رشته به روش متمرکز برای گزینش دانشجو در کد رشته محل هایی که پذیرش آنها براساس کنکور سراسری با نمرات آزمون و اعمال ثبت سوابق تحصیلی است. روشی که صرفا نمرات کنکور و سوابق تحصیلی داوطلبین مبنای پذیرش قرار میگیرد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله و به طور یکجا اعلام می گردد.

در این روش هر داوطلب با توجه به شرایط وی از نظر سهمیهه ها ،بومی بودن و … بر اساس نمره کل اکتسابی در زیر گروه مربوطه به اولین کد رشته انتخابی ،که از نظر علمی برتری دارد، در صورت وجود ظرفیت معرفی خوااهد شد.

هر داوطلب با توجه به شرایط فردی از نظر سهمیه ها ،بومی بودن و .. براساس معدل کتبی دیپلم، به اولین کد رشته انتخابی که از نظر علمی برتری دارد، معرفی می شود.

گزينش رشته های متمرکز کنکور سراسری 97

همان طور که در بالا ذکر شد، در این روش فقط نمرات آزمون و سوابق تحصيلي داوطلبان واجد شرايط مبناي پذيرش قرار مي گيرد و اسامي پذيرفته شدگان در يک مرحله و به طور يکجا اعلام مي شود. گزينش اکثر رشته هاي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي به روش متمرکز صورت خواهد گرفت.

به منظور اعلام اسامي پذيرفته شدگان نهايي به اين روش، اقدامات زير انجام مي شود:

  • بررسي کد رشته هاي متمرکز داوطلبان و ذخيره کردن آن به همراه ساير اطلاعات
  • تعيين نقطه يا اولويت قبولي هر داوطلب با توجه به شرايط و وضعيت داوطلب و مقايسه ای که بين هر داوطلب با ديگر داوطلبان با وضعيت مشابه آن فرد انجام مي گيرد.
  • اعلام اسامي پذيرفته شدگان نهايي

** نکته: در روش انتخاب رشته متمركز کنکور، پذيرش در بعضی از رشته ها به صورت شرايط خاص انجام می شود و اسامي پذيرفته شدگان نهايی اين رشته ها با اعمال نتايج مراحل فوق، مطابق ظرفيت هر کد رشته مشخص خواهد شد. نتايج پذيرفته شدگان اين رشته ها به همراه ساير رشته هاي متمركز اعلام مي گردد.

داوطلبان گرامی می توانند جهت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته متمرکز کنکور 97 و دانشگاه مناسب با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

 

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته متمرکز در کنکور سراسری 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید