انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته دانشگاه 97 یکی از مراحل مهم بعد از پشت سر گذاشتن کنکور سراسری می باشد و ذهن بسیاری از داوطلبان و علاقه مندان ورود به دانشگاه را به خود مشغول می کند چرا که قرار است چند سال از عمر خود را صرف تحصیل در رشته و دانشگاه انتخابی و قبول شده نمایند . با توجه به اینکه  در سال های اخیر کنکور سراسری  و آزاد ادغام شده است ، فرآیند کنکور سراسری و آزاد تا زمان اعلام نتایج اولیه باهم یکی می باشد ولی بعد از اعلام نتایج اولیه که در مرداد ماه می باشد فرآیند کنکور سراسری از آزاد جدا می گردد . از این رو در این باره بعضی داوطلبان ممکن است دچار سردرگمی شوند و حتی ممکن است دچار تفکرات و تصورات اشتباهی نسبت به انتخاب رشته شوند ما در این مقاله تصمیم داریم به فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد بپردازیم اگر شما نیز متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید بهتر است این مقاله را از دست ندهید . برای اطلاع از شهریه دانشگاه آزاد 97 – 98 در مقاطع و رشته های مختلف کلیک نمایید.

زمان  انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 از 15 مرداد خواهد بود. متقاضیان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی می توانند ازمورخ 15 مرداد 97 الی  22 مرداد 97 با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، و یا از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس گرفته و اقدام به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی و خرید کارت اعتباری نمایند.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 97 از 23 مرداد ماه 97 آغاز شد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی می باشد. برای اطلاع از مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اینجا کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند به فرآیند انتخاب رشته بپردازند. در اولین قدم بهتر است داوطلبان به کارنامه آزمون سراسری خود در سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و کد انتخاب رشته خود را مشاهده و یادداشت نمایند. کد انتخاب رشته کدی 7رقمی تحت عنوان کد دسترسی برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می باشد که در انتهای کارنامه داوطلبان درج شده است و برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا مراحل بعد از جمله مشاهده نتایج نهایی (انتخاب رشته) داوطلب ضروری می باشد. بعد از اطلاع از کد هفت رقمی خود داوطلب باید وارد سایت  azmoon.org شده و با پرداخت وجه ثبت نامی نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کند. پس از این مرحله می توانید وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزادشده برای ورود به این سامانه می بایست اطلاعاتی شامل  کد رهگیری انتخاب رشته(کد 7رقمی درج شده در انتهای کارنامه داوطلب)، شناسه ثبت نام و رمز ثبت نام را در دست داشته باشید.بعد از ورود به این سامانه می توانید انتخاب رشته خود را انجام دهید  شاید شنیده باشید که انتخاب رشته دانشگاه آزاد از اهمیت و حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب رشته دانشگاه سراسری برخوردار است دلیل آن این است که هر داوطلب در انتخاب رشته دانشگاه آزاد حداکثر فقط می تواند 20انتخاب داشته باشد  که در این 20انتخاب می بایست هم به علاقه خود به رشته ها توجه کنند هم به دانشگاه و شهر قبولی و هزینه  توجه کنند در حالی تعداد انتخاب ها در دانشگاه سراسری خیلی بیشتر(150انتخاب) است  و شانس قبولی داوطلبان بالاتر است . بهتر است که انتخاب های نخست خود را به رشته هایی اختصاص دهید که به آنها علاقمند هستید سپس انتخاب های بعدی را بر اساس فاکتورها ی دیگر تنظیم کنید.

تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سراسری 97

اگر شما تفاوت های انتخاب رشته دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سراسری را بدانید به شما کمک موثری است که در مسیر درست انتخاب رشته گام بردارید  بهتر است به نکات زیر توجه فرمایید تا دچار خطا و اشتباه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نشوید:

  1. در دانشگاه سراسری ملاک قبولی شما رتبه (منطقه ،کشور)می باشد ولی در دانشگاه آزاد ملاک فبولی تراز شماست
  2. درانتخاب رشته دانشگاه آزاد سهمیه بومی گزینی نداریم.
  3. تعداد انتخاب ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد20و در انتخاب رشته دانشگاه سراسری 150می باشد
  4. در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سهمیه بسیج فعال نیز منظور میگردد و تاثیر گذار است.

بهتر است انتخاب های خود را دسته بندی نموده و در انتخاب های نخست به علاقه مندی خود توجه نمایید و در انتخاب های بعدی فاکتورهای دیگر از جمله شهر،هزینه و دانشگاه را هدف قرار دهید. پس در ابتدا قبل از انتخاب رشته و ورود به تقاضانامه اینترنتی انتخاب رشته ،رشته های انتخابی خود را لیست کنید و کد رشته محل ها را یادداشت کنید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97

ممکن است داوطلبانی باشند که بنا به عللی در آزمون سراسری ثبت نام ننموده باشند یا نتوانسته باشند آنطور که باید و شاید برای آزمون سراسری مطالعه کنند و یا کسانی باشند که مدت ها از تحصیل دوره مانده اند ما برای این داوطلبان یک خبر خوشحال کننده داریم و ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد را پیشنهاد میکنیم . این ثبت نام برای دو ورودی مهرماه و بهمن ماه می باشدو شرایط آن این است که فقط مدرک لازم برای رشته دانشگاهی مورد نظر خود را داشته باشید که در مقاله ما منظورمان مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم می باشد.حتی در این ثبت نام معدل هم شرط نمی باشد پس اگر معدل پایینی دارید نگران نباشید و با خیال راحت از بابت تاثیر معدل ثبت نام کنید فقط بهتر است در اینجا یک نکته را متذکر شویم که داوطلبان بدون آزمون بهتر است در انتخاب واحد دانشگاهی و شهر و استان محل تحصیل خود حداکثر دقت را داشته باشند چرا که داوطلبانی که به طریقه بدون آزمون وارد دانشگاه آزاد می شوند حق هیچ گونه نقل و انتقالی را ندارند.

 

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید