اصول مهم تست زنی

جهت مشاوره در زمینه اصول مهم تست زنی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اصول تست زنی و آشنايي با آن لازمه موفقيت هر دانش آموز و دانشجو  است، يادگيري شيوه تست زنی کار سختي نيست اما براي کسب موفقيت بهتر است اصول تست زنی را بدانيد و هنگام تست زدن از آنها استفاده کنيد، زيرا موفقيت شما به روش شما بسيار بستگي دارد. هنگام پاسخ به سوالات نه تنها يادگيري مطلب ضروري است بلکه اطلاعات ياد گرفته شده را بتوانيد با هم ترکيب کنيد و گزينه درست را انتخاب کنيد بسيار اهميت دارد.

اصول مهم تست زني

فنون و رمز و راز تست زنی

دانستن فنون و رامز و راز تست زنی براي شرکت در کنکور سراسري و ديگر امتحانات چهار گزينه اي بسيار اهميت دارد، در اين مقاله مي خواهيم 10 اصول کلي تست زنی را با هم مرور کنيم:

درک مطلب

اينکه يک مطلب را به خوبي متوجه شويم و هنگام تست زنی بخواهيم آن را به کار بگيريم و يا با ديگر مطالبي که مي دانيم ترکيب کنيم بسيار مهم است داشتن دانش براي حل يک سوال پر اهميت ترين اصول تست زنی و حل سوال چند گزينه اي  است.

حفظ روحیه مهمترین اصول تست زنی

اين را بدانيد که سوالات کنکور به سه گروه آسان، متوسط و سخت تقسيم مي شود و اگر به چند سوال سخت پشت سر هم رسيديد روحيه خود را از دست ندهيد زيرا سوالات طبقه بندي شده است و براي همه داوطلبان کنکور اين امر صدق مي کند.

و با رعايت اصول تست زنی به بهترين نتيجه ممکن خواهيد رسيد.

آمادگي سوالات سخت را داشته باشيد و هنگام ديدن سوال سخت و يا طولاني نترسيد و روحيه جنگجو خود را کماکان حفظ کنيد. از اصطراب بپرهيزيد.

تکنيک ها تست زنی

از تکنيک يک ستاره و دو ستاره استفاده کنيد: اگر به سوالي برخورديد که مي دانيد درصورت وقت گذاشتن مي توانيد آن را حل کنيد در مقابل آن يک ستاره قرار دهيد و اگر زمان بيشتري لازم داشتيد از دو ستاره در مقابل سوال خود استفاده کنيد، و در پايان اگر وقت کافي داشتيد و خواستيد سوالات را مرور کنيد ميتوانيد به سوالات يک ستاره و سپس به سوالات دو ستاره پاسخ دهيد.

اصول تست زنی هميشه شامل بهترين طرح هاي پيشنهادي است.

ايا به زمان نياز داريد  چند ستاره زمان حل سوال الويت پاسخ دهي
خير  سوال را حل کنيد مرور اول خيلي زياد
بله کم دو ستاره ** مرور دوم زياد
بله زياد سه ستاره *** مرور سوم اگر زمان داشتيد کم

خواندن کل اجزا سوال و گزينه

سوال را تا اخر بخوانيد  جزئيات سوال و گزينه ها بسيا مهم اند به آن توجه کنيد، ممکن است در سوال از فعل هاي منفي استفاده شود مانند:(نبود، نيست، غلط است و …) استفاده شده باشد، اگر گزينه ها شبيه هم بود آن را دوباره و دوباره بخوانيد تا متوجه اختلاف آنها شويد. اين از نکات ريز تست زنی است.

گاهي وقت ها پيش ميايد که يک گزينه از لحاظ دستوري دشوار است به نگارش و غلط دستوري توجه کنيد، معمولا گزينه هايي که داراي نگارش غلطاند اشتباه هستند.

اين نکته جز اصول مهم تست زنی است.

نمره منفی در کنکور

با زدن سه تست اشتباه، يک جواب صحيح شما لحاظ نمي شود پس به نمره منفي توجه کنيد، اگر در يک سوال به چهار گزينه شک داشتيد از سوال بگذريد و سوال بعدي را پاسخ دهيد، اگر در يک سوال به سه گزينه شک داشتيد هم از سوال بگذريد و به سوال بعدي پاسخ دهيد، اما اگر به دو گزينه شک داشتيد حتما يک گزينه را انتخاب کنيد.

اين امريکي از موارد مهم اصول تست زنی است آن را ناديده نگيريد.

اگر شما در 10 سوال بين دوگزينه شک داشته باشيد و 50% انهارا درست پاسخ دهيد باز هم  به نفع شما خواهد بود.

مديريت زمان در تست زنی

اين را در نظر داشته باشيد که زمان شما براي تست زنی محدود است روي يک سوال زياد وقت نگذاريد بدانيد اگر حل يک سوال به طور مثال وقت شما را سه دقيق به خود اختصاص دهد، ممکن است يک سوال ديگر وقت شما را سه ثانيه به خود اختصاص دهد پس لازم نيست براي تمام سوالات به يک اندازه وقت بگذاريد.

سعي کنيد به گونه اي برنامه ريزي کنيد که زماني براي مرور سوالات تست ی هم داشته باشد در زمان مرور اگر به گزينه اي برخورديد که در آن شک داشتيد از آن بگذريد اما اگر به گزينه اي برخورديد که مطمئن بوديد که پاسخ اشتباه داديد حتما آن را اصلاح کنيد.و اگر از تکنيک تست زنی يک ستاره و دوستاره استفاده کرده ايد پاسخ سوالات را به ترتيب بدهيد.

سرعت عمل در تست زنی

سرعت عمل در تست زدن بسيار مهم است اگر سرعت عمل پاييني داشته باشيد ممکن است نتوانيد به خوبي زمان خود را مديريت کنيد و سرعت عمل تست زنی علاوه بر داشتن دانش حل سوال به تمرين و تکرار بسيار بستگي دارد و با تمرين کافي مي توانيد به خوبي سرعت عمل خود را بالا ببريد.

بروي سوالات تمرکز داشته باشيد تا مجبور نشويد يک سوال را چندبار بخوانيد و وقت خود را هدر دهيد و همينطور هنگام خواندن سوالات حوصله به خرج دهيد و در درک مطلب تلاش کنيد.

يکي از گزينه هاي مهم اصول تست زنی سرعت عمل مناسب است.

محاسبات عددی

هنگام  به کارگيری محاسبات به هيچ وجه عجله نکنيد و سعي کنيد تمام تمرکزتان به سوال باشد عدم تمرکز باعث مي شود شما نياز به تکرار حل يک سوال داشته باشيد پس بهتر است براي صرفه جويي در زمان يکبار باحوصله و تمرکز سوال را حل کنيد.

با به کارگيري اصول تست زنی متوجه مي شويد در درس رياضي شيمي و فيزيک  به ظاهر راه حل طولاني است در حالي که اگر دقت کنيد مي بينيد يک يا دو مورد خاص را از ما مي خواهد و دنبال راه حل هاي طولاني نيستند.

چک کردن گزينه ها

هنگام تست زنی از اصول تست زنی استفاده کنيد چند مرتبه شماره سوال و شماره پاسخ نامه را چک کنيد که اشتباه نکرده باشيد و سوالات را جابه جا پاسخ نداده باشيد زيرا زحمت شما به حدر ميرود.

اصول تست زني

وضعيت مناسب جسمانی

اگر شما اصول تست زنی را به خوبي بندانيد اما از وضعيت جسماني مناسب برخوردار نباشيد مطمئنا دچار مشکل مي شويد.

از استرس دوري کنيد کنکور و تست زنی را براي خود يک وظيفه ندانيد و سعي کنيد با آرامش سراغ کنکور برويد و آن را براي خود ساده کنيد نداشتن استرس در تست زنی کمک زيادي به تمرکز و آرامش شما مي کند.
تغذيه مناسب تاثير مثبتي در حالت روحي و جسماني شما دارد رژيم غذايي مناسب بسيار پراهميت است.
خواب کافي در وضعيت جسماني شما و تمرکز در تست زنی مهم است.
سرجلسه حتما با خود خراکي به همراه داشته باشيد تا از ضعف و افت فشار جلوگيري کنيد.
زماني که بر روي صندلي کنکور نشسته ايد از قوز کردن بپرهيزيد زيرا باعث نرسيدن خون به مغز و خستگي مي شود.

اين موارد و اصول تست زنی راه موفقيت را براي شما هموار مي کند.

جهت مشاوره در زمینه اصول مهم تست زنی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید