استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹

جهت مشاوره در زمینه استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

متقضیان شرکت در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، برای استخدام در سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و کسب اطلاع درباره آزمون، در این آزمون شرکت نمایند. برای اطلاعات بیشتر در این باره، با این مقاله همراه باشید.

تمدید ثبت نام آزمون استخدامی

متقاضیان شرکت در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشورسال 99 : بدلیل برگزارهمزمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری و ثبت نام آزمون استخدامی و بار شدید مراجعه کنندگان به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور تعدادی از متقاضیان نتوانستند ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهند.

در همین راستا زمان ثبت نام آزمو استخدامی تمدید شد،  متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش جهت ثبت نام خود اقدام نمایند.

متقاضیانی که دارای سهمیه ایثارگر هستند و در بازه زمانی گفته شده سهمیه آنان برای آزمون استخدامی مورد تایید قرار نگرفته است در صورتی که با مراجعه و پیگیری موضوع سهمیه خود را حل نموده اند میتوانند در مهلت زمان 1/7/99 لغایت 4/7/99 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند و اطلاعات آنان با موفقیت ثبت شده است می توانند نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

زمان ثبت نام آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور در ارتباط با زمان شروع ثبت نام و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در هشتمین آزمون مشترک فراگیر استخدام دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ زمان ثبت نام آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ از ساعت 12:00 ظهر روز پنج شنبه مورخ 1399/06/20  الی ساعت 24:00 روز شنبه مورخ 1399/06/29 می باشد. ثبت نام این آزمون در درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی sanjesh.org انجام می گردد.

مهلت ثبت نام آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور
تاریخ شروع ثبت نام ساعت شروع ثبت نام تاریخ خاتمه ثبت نام ساعت خاتمه ثبت نام
99/06/20 12:00 99/06/29 24:00

نکته: این مهلت به هیچ عنوان قابل تغییر نخواهد بود.

شرایط عمومی آزمون استخدامی سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

متقاضیان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور برای پذیرفته شدن و قبولی در آزمون باید چند شرط عمومی را دارا باشند. در بخش زیر، لیستی از شرایط عمومی آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ را مشاهده می نمایید.

  1. داشتن تابعیت ایران
  2. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  3. پای بندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  4. انجام دادن خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای آقایان
  5. عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  6. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که قرار است در آن استخدام شوند
  7. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  8. داوطلبان استخدام نباید عضو نیرو های بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و بازنشسته باشند
  9. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط رای های مراجعه قضایی و ذیصلاح
  10. به استناد ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، تمامی کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت پیمانی و رسمی دارا می باشند، بعد از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء استخدامی های رسمی یا پیمانی دستگاه های اجرایی دیگر باشند.
    تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پدیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، بر عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون می باشد.
  11. داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم، حداکثر 30 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر 35 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر 45 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری
مدرک تحصیلی سن مورد نیاز برای استخدام در سال ۱۴۰۱
دیپلم حداقل 20 سال و حداکثر 25 سال
فوق دیپلم حداکثر 30 سال
لیسانس حداکثر 35 سال
فوق لیسانس حداکثر 40 سال
دکتری حداکثر 45 سال

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ باید شرایط اختصاصی خاصی را دارا باشند. در بخش زیر دو مورد پر اهمیت از شرایط اختصاصی استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ را مشاهده می نمایید.

  1. طی نمودن موفقیت آمیز دوره های آموزشی تخصصی هواشناسی به مدت ماه در مرکز آموزش هواشناسی و علوم جو جهت دارندگان سایر مدارک تحصیلی ( غیر از رشته تحصیلی هواشناسی ) برای متقاضیان مشاغل اختصاصی هواشناسی التزامی است. صدور حکم کارگزینی و پرداخت حقوق منوط به موفقیت و کسب امتیاز های لازم در دوره مربوطه می باشد.
  2. ارائه تعهد خدمت نوبت کاری ( شیفتی ) در مشاغل پیش بینی هواشناسی، کارشناسی زیر ساخت ارتباطات هواشناسی و کارشناس هواشناسی همدیدی الزامی می باشد.

دانلود دفترچه آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱

سازمان سنجش و آموزش کشور در سامانه رسمی خود، دفترچه راهنمای ثبت نام هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرای کشور برای آبان ماه 1399 را منتشر کرد. متقاضیان شرکت در آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ می توانند با دریافت دفترچه و مطالعه کد شغل های این آزمون، نسبت به دادن امتحان اقدام نمایند. پس از پایان آزمون و اعلام نتایج، پذیرفته شدگان آزمون به مصاحبه حضوری دعوت می شوند.

لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ 

مدارک مورد نیاز پذیرفته شدگان سازمان هواشناسی

پدیرفته شدگان آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور باید نسبت به تکمیل مدارک خود با توجه به لیست زیر اقدام نمایند. تمامی مدارک نوشته شده در بخش زیر، باید توسط پذیرفته شدگان نهایی، به اداره کل توسعه مدیریت و منابع تحویل داده شوند.

مدارک مورد نیاز پذیرفته شدگان سازمان هواشناسی

مواد آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

متقاضیان شرکت در آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور، باید یک سری دروس عمومی و یک سری دروس خصوصی را مطالعه کرده و در آزمون به آن ها پاسخ دهند.

  • مواد عمومی آزمون برای تمامی شرکت کننده های تمامی ردیف های شغلی یکسان می باشد. در تصویر زیر تمامی مواد عمومی که در آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ و دیگر آزمون های دستگاه های اجرایی خواهد آمد، نوشته شده است.

مواد عمومی آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور
تبصره: اقلیت های دینی مطرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف هستند و در این صورت نمره کسب شده توسط این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

  • مواد تخصصی آزمون برای هر کدام از مشاغل متفاوت است و در جدول شماره 1 در دفترچه راهنمای ثبت نام نوشته شده است. ( لینک دانلود در همین مقاله کمی بالاتر قرار داده شده است )
    مواد تخصصی آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ در صفحات ( 19,21,24,28,36,51,415,416,417,418,419,420,421 ) دفترچه راهنما نوشته شده است.

تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب 1 می باشند. به ازای هر پاسخ اشتباه، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

مراحل ثبت نام آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

مراحل ثبت نام آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹ 

داوطلبان شرکت در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور می بایست برای ثبت نام چند مرحله را طی نمایند. تمامی این مراحل به تفصیل در دفترچه راهنمای آزمون فراگیر منتشر شده از سوی سازمان سنجش نوشته شده است و ما به طور خلاصه به آن می پردازیم.

  1. داوطلب باید یک عکس پرسنلی با شرایط مندرج در دفترچه آماده نموده و آن را برای آپلود در سامانه ثبت نام آماده نماید.
  2. متقاضیان واجد شرایط می بایست به سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و پس از پرداخت مبلغ 61000 ( شصت و یک هزار تومان ) به صورت الکترونیکی نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
  3. تقاضانامه ثبت نام را طبق قوانین مندرج در دفترچه راهنما تکمیل نمایید.

مراحل ثبت نام

  • برای ثبت نام ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و گزینه استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی را انتخاب نمایید.
    مراحل ثبت نام آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹ 
  • در صفحه بعدی روی گزینه ثبت نام هشتمین آزمون استخدامي متمركز دستگاه‌هاي اجرايي كشور سال 1399 کلیک نمایید.
    مراحل ثبت نام آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹ 
  • در این صفحه پس از مطالعه کامل قوانین، گزینه تایید و ادامه – گام بعدی را انتخاب نمایید.
    مراحل ثبت نام آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹ 
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده را وارد نمایید و وارد صفحه ثبت نام شوید.

باقی مراحل را می توانید با مطالعه دفترچه راهنمای منتشر شده در سایت سازمان سنجش که در این مقاله لینک دانلود آن قرار داده شده است، انجام دهید.

زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

در سال های گذشته معمولا نتایج آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور تقریبا دو ماه پس از اتمام آزمون، منتشر می شد. امسال نیز احتمالا همین روند برای اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال 99 نیز طی خواهد شد. برای اطلاع از نحوه اعلام نتایج، راهنمای تصویری و مرحله به مرحله دیدن نتایج اعلام شده را در ادامه قرار داده ایم.

  • در مرحله اول وارد سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و گزینه استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی را انتخاب نمایید.
    زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹ 
  • روی گزینه اعلام نتيجه نهایی هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال 1399 کلیک کنید.
    زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹ 
  • در این بخش، از یکی از دو روش خواسته شده ( شماره پرونده و شماره شناسنامه یا نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه )، اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.
    زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۹۹ 
  • حال می توانید نتایج اعلام شده را در صفحه اصلی خود مشاهده نمایید.

سوالات متداول

  1. تاریخ اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در چه تاریخی می باشد؟
    تاریخ دقیقی برای اعلام نتایج این آزمون مشخص نشده است و احتمالا دو ماه پس از برگزاری آزمون، نتایج اعلام می شوند.
  2. نتایج به صورت چند مرحله ای منتشر می گردند؟
    به صورت تک مرحله
  3. مواد اختصاصی آزمون استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ چیست؟
    در دفترچه راهنمای آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی درج شده است.

جمع بندی

در این مقاله در ارتباط با آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی کشور صحبت کردیم. نحوه ثبت نام و مواد امتحانی آزمون که داوطلبان باید برای امتحان مطالعه نمایند را برشمردیم و شرایط عمومی و اختصاصی شرکت و پذیرفته شدن در این آزمون را بررسی نمودیم. در صورتی که هرگونه سوال یا مشکلی در رابطه با چگونگی استخدام در سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱ دارید، می توانید با کارشناسان صدای مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

جهت مشاوره در زمینه استخدام سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید