آموزش سیستم دانا مدارس

سیستم دانا مدارس

جهت مشاوره در زمینه آموزش سیستم دانا مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آموزش سیستم دانا مدارس برای تمامی دوره ها کاربرد های ویژه ای دارد، این سامانه برای مدارس ابتدایی دوره اول متوسطه و دوم می تواند کار آمد باشد در ادامه این مقاله با کاربرد ها و کارایی سیستم دانا مدارس بیشتر آشنا خواهید شد.  سامانه دانا مدارس به گونه ای طراحی و تنظیم شده است که با دیگر نرم افزار های موجود در آموزش و پرورش بتواند ارتباط برقرار نماید. سامانه دانا با سیستم تاییدیه تحصیلی، برگزاری آزمون و سیستم دریافت تاییدیه تحصیلی در ارتباط بوده و می توان تمامی این مراحل را به واسطه سامانه دانا نیز انجام داد. از نحوه و روش نصب و کار کردن با سامانه دانا مدارس در این مقاله مطلع خواهید شد.

همه چیز درباره سیستم دانا

سیستم دانا یک سیستم نرم افزاری می باشد که با توجه به پیشرفت علم و فناوری، اطلاعات دانش آموزان به صورت نرم افزاری توسط مدیران مدرسه جمع آوری شده و در این سامانه وارد می شود. مدیران و دانش آموزان می توانند توسط این نرم افزار با یکدیگر در ارتباط بوده و تمامی مراحل آموزشی و ریز نمرات دروس را در این سامانه بررسی و مشاهده نمایند. در ادامه کاربرد های این نرم افزار برای شما آورده ایم.

کاربرد های سامانه دانا

سامانه دانا کاربرد های بسیار زیادی دارد از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ثبت نام دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی
  • کلاس بندی های دانش آموزان
  • تهیه لیست حضور و غیاب برای معلمان
  • تهیه و تنظیم کارنامه های میان ترم و پایان تحصیلی
  • چاپ کارنامه پایان تحصیلی برای دانش آموزان
  • ارائه تاییدیه تحصیلی به دانش آموزان
  • انجام مراحل فارغ التحصیلی و…

همه در سیستم دانا انجام می شود دانش آموزان می توانند تمامی این موارد را از مدیران و کارمندان اجرایی مدارس دریافت نمایند. در ادامه نحوه استفاده از این سیستم را آموزش خواهیم داد.

سیستم دانا مدارس با قابلیت های ویژه برای انجام فرایند های مربوط به حسابداری و امور مدرسه و ارتباط متقابل بین دانش آموزان و مدیران و معلمان و همچنین مدیران با اولیا دانش آموزان در فضای آنلاین می توان اشاره کرد. بهره گیری از خدماتی نظیر sms و ایمیل برای دانش آموزان و معلمان از خدمات دیگر سیستم دانا مدارس می باشد.

نحوه وارد کردن نمرات دانش آموزان انتقالی در سامانه دانا

نحوه وارد کردن نمرات دانش آموزان انتقالی در سامانه دانا مدارس به این صورت می باشد که اگر دانش آموزی از آموزشگاهی دیگر به اموزشگاه شما آمده باشد و بنا به هر دلیلی نمی تواند از طریق کد انتقالی یا سی دی انتقال اطلاعات آن را دریافت نمایید طبق روش ارائه شده در پی دی اف زیر می توانید نمرات دانش آموزان را از روی کارنامه موجود در پرونده وارد برنامه دانا نمایید. این روش برای دانش آموزان سنوات قبل نیز قابل اجرا می باشد. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید نحوه وارد کردن نمرات دانش آموزان انتقالی در سامانه دانا را مشاهده و بررسی نمایید.

pdf نحوه وارد کردن نمرات دانش آموزان انتقالی در سامانه دانا

راهنمای نصب و ورود به سیستم دانا مدارس

شما می توانید برای اطلاع و راهنمای نصب نرم افزار دانا مدارس این ویدیو آموزشی را مشاهده نمایید. در این ویدیو از نحوه نصب این نرم افزار بر روی سیسنتم شما صحبت شده است و شما می توانید از این نرم افزار استفاده نمایید.

برای ورود به سامانه دانا مدارس و استفاده از خدمات این سیستم آموزش و پرورش می توانید تمامی سوالات خود را در رابطه با نحوه ورود و نصب این سامانه از مجموعه صدای مشاوران پرسیده و یا با خرید بسته های تماس، از تخفیف ویژه در تماس های خود بهره مند شوید.

خطاهای سیستم دانا

خطاهای سیستم دانا برای سامانه و با داشتن مشکلات متعدد متفاوت می باشد. هر کد خطا در سیستم مربوط به یک مشکل در این سیستم می باشد. برای مثال کد خطای 25؛ این کد خطا مربوط به پایان اعتبار نگارش است و سیستم نیاز به دریافت نگارش جدید دارد. برای رفع خطا گزینه  “بروز رسانی سیستم” را انتخاب و اقدام به دریافت آخرین نسخه سیستم مدرسه الکترونیک از طریق اینترنت نمایید.

خطاهای دیگر مانند 1105 و 1057 و… وجو دارد که هر کدام مربوط به وجود مشکل خاص در سامانه دانا مدارس می باشد.

مدیران و کارمندان اجرایی مدارس می توانند در صورت وجود مشکل چاپ کارنامه در سیستم دانا مدارس و یا بازیابی اطلاعات در این سامانه با مشاوران ما در مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایند تا توسط ما مشکلات چاپ کارنامه و بازیابی رمز عبور برطرف شود. 

فیلم نحوه انتقال اطلاعات از سناد به دانا

این ویدیو برای آموزش نحوه انتقال اطلاعات از سامانه دانش آموزی سناد به سامانه دانا مدارس می باشد و برای راهنمای بهتر شما طراحی شده است با استفاده از این ویدیو می توانید اطلاعات مربوطه را از سامانه سناد به سامانه دانا منتقل نمایید.

 

نحوه تغییر زبان اعداد در سیستم دانا

ممکن است با این مشکل مواجه شده باشید که در سیستم دانا مدرسه تمامی اعداد بصورت لاتین بوده و یا پیش آمده باشد که برای چاپ برخی گزارشات مانند کارنامه یا دفتر امتحانات در سیستم دانا مدارس ، تاریخ صدور گزارش موردنظر یا برخی مشخصات دانش آموزان مانند شماره شناسنامه، تاریخ تولد یا سال تحصیلی به لاتین درج شده باشد. برای برطرف کردن مشکل سیستم دانا مدارس لازم است مراحل زیر را در سیستم خود انجام دهید:

  • ابتدا در پنجره Control panel بر روی گزینه Region and Language کلیک کرده و در سربرگ formats، از نوار کشویی زیر format گزینه persian را انتخاب کنید.
  • سپس در قسمت پایین سربرگ formats گزینه Additional settings را کلیک کرده و در سربرگ numbers در کشوی مقابل use native digits گزینه national را انتخاب کنید و در انتها کلیدهای Apply و ok را دوبار کلیک نمایید. در این صورت همه اعداد در سیستم دانا بصورت فارسی نمایش داده خواهند شد.

ثبت دبیر در سیستم دانا مدارس

نحوه ثبت دبیر در سیستم دانا مدارس به این صورت می باشد که ابتدا مدیر مدرسه از پنل سامانه دانا مدارس می تواند قسمت ساماندهی و ثبت نام را انتخاب نماید.

در صفحه باز شده گزینه شروع دوره ها را انتخاب نماید.

در مرحله بعد سال دوره را می تواند انتخاب نماید.

سپس کلید تایید را فشار دهید و به این ترتیب شما می توانید دبیر مربوطه را در سامانه دانا مدارس ثبت نمایید. در تصویر زیر نیز می توانید نحوه انجام این فرایند در سیستم دانا مدارس را مشاهده نمایید.

سامانه دانا مدارس

سامانه دانا مدارس متوسطه

یکی دیگر از اهداف سامانه دانا مدارس برگزاری امحان نهایی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه و ثبت نمرات آنان در این سامانه و برگزاری امتحانات نهایی می باشد. در ادامه می توانید اطلاعت دانش آموزان را در سامانه دانا به سامانه برگزاری امتحان نهایی وارد نمایید. دوره مورد نظر را خواسته و شما برای دوره ای که قصد ارسال اطلاعات به آن را دارید ، انتخاب نمایید مثلا دوره خرداد ماه دوره شهریور ما و…

مدیران و دبیران محترم می توانند برای اطلاع از نحوه ورود به سیستم دانا مدارس و دیگر ابهامات موجود با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید تا مشاوران ما از تمامی سوالات شما رفع ابهام نمایند. 

سوالات متداول

برای رفع خطای دریافت کارنامه از سامانه دانا مدارس باید چه کرد؟

مدیران مدارس باید بعد از هر بار بروز رسانی برنامه، در اولین ورود تیک «در هنگام ورود به سیستم اصلاح حروف و سایر روتین‌های اصلاحیه سوابق انجام شوند» را فعال کنند تا در هنگام چاپ کارنامه با مشکل مواجه نشوند.

نحوه تغییر زبان اعداد در سیستم دانا مدارس به چه صورت است؟

با مطالعه مقاله بالا می توانید از نحوه و روش تغییر زبان اعداد در سیستم دانا مطلع شوید.

آیا با سامانه دانا می توان دانش آموزان را ثبت نام نمود ؟

بله این سامانه برای مدیران این امکان را فراهم نموده است که ثبت نام دانش آموزان را انجام دهند.

جهت مشاوره در زمینه آموزش سیستم دانا مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید