3 نکته مهم در رابطه با چگونه در دانشگاه پیام نور درس بخوانیم

3 نکته مهم در رابطه با چگونه در دانشگاه پیام نور درس بخوانیم

جهت مشاوره در زمینه 3 نکته مهم در رابطه با چگونه در دانشگاه پیام نور درس بخوانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از مشکلات و معضلات بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور این است که تمامی دانشجویان از حجیم بودن منابع امتحانی در دانشگاه پیام نور شکایت دارند و همیشه به دنبال این هستند که بهترین روش درس خواندن در دانشگاه پیام نور به چه صورت می باشد که انمیدواریم با خواندن این مقالهخ مشکل اعظم شما عزیزان برطرف شود.

از آنجایی که منابع و کتاب هایی که از آنها آزمون گرفته می شود در ابتدای ترم توسط دانشگاه پیام نور اعلام می شود ، گاه دیده شده در بعضی از دروس منبعی با 500 صفحه اعلام شده است که خب این موضوع باعث میشود که داوطلب دچار دلهره و ترس شود که آیا می تواند این منبع را تا پایان ترم مطالعه کند. چرا که اولا بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور شاغل هستند و دیگر اینکه شما حساب کنید که 20 واحد درسی در یک نیم سال تحصیلی اخذ کرده اید و حالا میخواهید برای خواندن تمامی منابع حجیم درس های خود را بخوانید بنابراین چگونه در دانشگاه پیام نور درس بخوانیم ، سوالی است که همیشه ذهن دانشجویان دانشگاه پیام نور را درگیر می کند که می توان با برنامه ریزی و بارم بندی دروس پیام نور ، می توان به راحتی در امتحانت دانشگاه پیام نور نمره لازم را کسب نمود.

بنابراین 3 نکته مهم می توان برای اینکه چگونه در دانشگاه پیام نور درس بخوانیم بگوییم که به شرح ذیل می باشد:

1) بهترین روش درس خواندن در دانشگاه پیام نور

2) روش مطالعه امتحانات پیام نور

3) نحوه محاسبه نمرات در دانشگاه پیام نور

بهترین روش درس خواندن در پیام نور

در توضیح بهترین روش درس خواندن در پیام نور باید بگوییم که ، شما کافی است سه گام گفته شده را به ترتیب عمل نمایید تا بتوانید نمره مورد نظر خود را در امکتحانات پیام نور کسب نمایید.

گام اول : اولین قدم شناخت منابع دروس می باشد که توسط دانشگاه پیام نور تحت عنوان وضعیت منابع می توانید از سایت دانشگاهی خود تهیه نمایید. نکته مهم این است که بفهمید که آیا منابع دروس پیام نور سال تحصیلی شما با سالهای پیش متفاوت شده یا همانند آن است. علت این کار این است که ببینید آیا می توانید از نمونه سوالات سال های پیشین بهره ببرید یا خیر

گام دوم : با استفاده از نمونه سوالات سال های پیش یا مشورت با یک مشاور مجرب در زمینه دانشگاه پیام نور می توانید مباحثی که پر تکرار هستند را شناسایی کنید و یا به عبارتی می توانید بر اساس بارم بندی دروس پیام نور مباحثی را که هم زمان بر و هم اینکه سوال کمتری از ؟آنها در امتحانات پیام نور آمده است را حذف کنید.

برای تماس با مشاورین صدای مشاوران میتوانید با شماره هایی که در سایت درج شده است تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات و ابهامات خود را در زمینه بارم بندی دروس پیام نور و روش های موفقیت در امتحانات پیام نور خود را با آنان در میان بگذارید

گام سوم :پس از اینکه در گام دوم تمامی سوالات پر تکرار و مباحث مهم کتاب خود را شناسایی کردید حال می توانید زمان بییشتری برای مطالعه بر روی این مباحث داشته باشید بنابراین خواندن این مباحث را در اولویت خود قراردهید. در هنگام خواندن دروس حتما یادداشت برداری کنید تمامی نکات مهم و فرمول های دروس را در برگه ای جداگانه یادداشت کنید تا در زمان جمع بندی بتوانید از آنها بهره ببرید. تا می توانید جزوه کسانی که در کلاس ها شرکت کرده اند و نکاتی که استاد گفته اند را تهیه کنید چرا که ممکن است یک جزوه 50 صفحه ای تمام نکات مهم یه کتاب 300 صفحه ای را در بر داشته باشد. در این مرحله از حل سوالات تستی غافل نشوید تا جایی که میتوانید تست و نمونه سوال حل کنید.

سوالات تشریحی در دروس پایه اغلب از سوالات تشریحی حل شده در بین مثال های حل شده در کتاب انتخاب می شوند

روش مطالعه امتحانات پیام نور

در رابطه با روش مطالعه امتحانات پیام نور در ابتدا باید بگوییم که امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت تلفیقی از سوالات تشریحی و تستی و یا به صورت تستی کامل می باشد. امتحانات در دانشگاه پیام نور به صورت سراسری برگزار و نمره دهی می شود. توجه داشته باشید سوالات تشریحی توسط استاد خودتان تصحیح می گردد. همنانطور که گفته شد غالبا سوالات تشریحی از سوالات حل شده در کتاب در آزمون مطرح می شود پس حتما تمامی نمونه سوالاتی که در کتاب حل شده است را بررسی نمایید. حل نمونه سوالات تستی سال های گذشته به مشا کمک فراومانی می کند تا یک دید کلی از چگونگی طرح سوالات در این آزمون به شما بدهد بنابراین با دانلود نمونه سوالات پیام نور می توانید خودتان را هر چه بهتر برای امتحانات پیام نور آماده کنید.

نکته مهی که باید به تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور گوشزد کنیم این است که نمره میان ترم خود را دست کم نگیرید چرا که 8 نمره از نمره نهایی شما را تشکیل می دهد و به شما این امکان را می دهد که قسمتی از نمره خود را به راحتی کسب کنید چرا که سوالات میان ترم توسط اساتید مطرح می شود و اصولا اساتیدذ دانشگاه پیام نور منبع درسی برای امتحانات میان ترم را محدود می کنند و تا حدودی نمره شما بسته به حضور مداوم شما در کلاس و استاد درس شما بستگی دارد.

نحوه محاسبه نمرات پایان ترم پیام نور

8 نمره از 20 نمره به میان ترم پیام نور تعلق می گیرد. و نمره پایان ترم بر اساس 12 نمره برگزار می شود. داوطلبی که هیچ نمره ای برای نمره میان ترم آن وارد نشود، نمره ترم ان از 12 نمره بوده و ضبدر 10 تقسیم بر 6 میشود.تا از 20 به دست آید. شرط شرکت در امتحان میان ترم در نحوه برگزاری کلاس های پیام نور، به عبارتی حضور در بیش از نصف ساعات کلاس و فعالیت های مربوطه می باشد . اما باز هم این شرایط بسته به استاد متغییر است.شاید برخی اساتید به داوطلبان جهت دریافت نمره میانترم پروژه بدهند.

1– اگر دانشجو نمره میان ترم داشته باشد:

8 نمره میان ترم + 12 نمره پایان ترم = ۲۰

۲- اگر دانشجو نمره میان ترم نداشته باشد و یا درس خودخوان باشد:

12 نمره پایان ترم ضربدر ده ششم = ۲۰

جهت مشاوره در زمینه 3 نکته مهم در رابطه با چگونه در دانشگاه پیام نور درس بخوانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید