نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی + راهنمای جامع دریافت تاییدیه تحصیلی

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی + راهنمای جامع دریافت تاییدیه تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی در این مقاله ارائه شده است. این مقاله می تواند از سایت و سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی نیز شما را مطلع نماید. نحوه درخواست تاییدیه تحصیلی را می توانید در ادامه مشاهده نمایید. emt.medu.ir سایت درخواست تاییدیه تحصیلی می باشد در ادامه از نحوه درخواست در این سایت بیشتر آشنا خواهید شد.

نحوه و چگونگی دریافت تاییدیه تحصیلی

کسانی که بنا به درخواست دانشگاه و یا سازمان استعالم گیرنده متقاضی دریافت تأییدیه تحصیلی هستند می توانند به سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی واردشده و درخواست خود را ثبت می نمایند. این درخواست به منطقه صادر کننده مدرک تحصیلی ارسال شده و پس از بررسی و اطمینان از وجود و صحت مدرک گواهی تاییدیه تحصیلی صادر شده و به صورت الکترونیک برای استعالم گیرنده ارسال می شود. در ادامه می توانید از نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی مطلع شوید.

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی شامل موارد زیر می باشد. فرد ضمن گرد آوری این مدارک می تواند قدام به دریافت تاییدیه تحصیلی نماید.

  1. در دست داشتن اقدام اطلاعاتی گواهینامه فارغ التحصیلی
  2. داشتن شماره تلفن همراه
  3. مشخص بودن دانشگاه و یا سازمان استعالم گیرنده تاییدیه تحصیلی
  4. داشتن کارت بانکی و رمز دوم جهت پرداخت الکترونیکی

مرحله اول انتخاب نظام آموزشی و مقطع تحصیلی می باشد. نظام آموزشی شامل نظام جدید 3-3-6 متوسطه، نظام سالی واحدی، نظام سالی واحدی (نظام سالی واحدی متوسطه و نظام سالی واحدی پیش دانشگاهی) ، نظام ترمی واحدی (متوسطه و پیش دانشگاهی )، نظام چهار ساله متوسطه و نظام شش ساله متوسطه.

قدم بعدی برای اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی ارائه مشخصات هویتی و تحصیلی می باشد. شما می توانید مشخصات شناسنامه ای و تحصیلی خود را بر اساس اطلاعات موجود در مدرک تحصیلی خود درج کنید. لازم به ذکر است بایستی دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده خود را انتخاب نمایید. شما می توانید در قدم بعدی اطلاعات را در صورت صحت،تایید نمایید و در صورت عدم صحت و لازم داشتن به ویرایش می توانید با کلیک بر روی دکمه قبلی اطلاعات خود را ویرایش نمایید. در آخر می توانید از طریق درگاه بانکی و کارت های عضو شتاب کارمزد دریافت تاییدیه تحصیلی را پرداخت نموده و کد پیگیری مربوطه را دریافت نمایید.

دریافت تاییدیه تحصیلی  پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری

پیرو اطلاعیه مورخ 99/07/24 درخصوص اعلام نتایج پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت ‌دوم ‌(شبانه)، مجازی، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس خودگردان و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی سراسری سال 1399، به اطلاع می رساند با توجه به مهیا شدن دریافت تاییدیه تحصیلی بصورت الکترونیکی از وزارت آموزش و پرورش توسط پذیرفته شدگان جهت ارائه به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل قبولی، فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم پذیرفته شدگان به شرح زیر می باشد :

1- دانشجو به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی (دیپلم) به آدرس emt.medu.ir مراجعه نموده و پس از پر کردن اقلام داده ای، یک کد رهگیری دریافت می کند.

2- اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج نماید.

3- اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می تواند پس از مراجعه به آدرس kemt.medu.ir  وارد شده و با وارد کردن کد رهگیری دانشجویان، تاییدیه را دریافت نماید.

تاییدیه تحصیلی چیست و چه کاربردی دارد

تاییدیه تحصیلی به مدرکی گفته می شود که در پاسخ استعلام از وضعیت آموزشی و مدرک وی که شامل دیپلم و پیش دانشگاهی است می باشد. در سامانه درخواست تاییدیه تحصیلی می توانید مدارک تحصیلی خود را استعلام گرفته و تاییدیه تحصلیی آم به مراکز و مراجع زی ربط ارسال خواهد شد.

هدف از ارائه این کار ارائه خدمات اطلاعات فارغ التحصیلان به سازمان ها و موسسات دولتی و دانشگاه ها است که مایلند در مورد اعتبار مدرک تحصیلی ارائه شده از طرف کارمندان و یا دانشجویان خود اطمینان حاصل کنند.

برای اطلاع از دیگر شرایط دریافت تاییدیه تحصیلی و یا دریافت تاییدیه تحصیلی بدون صرف وقت می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید و یا در صورت در دسترس نداشتن تلفن ثابت از سایت صدای مشاوران بسته های تماسی دریافت کرده و تاییدیه تحصیلی خود را دریافت نمایید.

هزینه دریافت تاییدیه تحصیلی

هزینه دریافت تاییدیه تحصیلی را می توان از طریق درگاه بانکی با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت نمود. در صورت تایید پرداخت می توانید دیگر مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی را انجام دهید.

مطالب مرتبط

استعلام دیپلم از طریق اینترنت | اخذ تاییدیه تحصیلی

سامانه پیگیری استعلام تاییدیه تحصیلی

 

سایت دریافت تاییدیه تحصیلی

سایت دریافت تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش جایگزین پیشخوان خدمات دولت با آدرس emt.medu.ir راه اندازی شد. پذیرفته شدگان دانشگاه باید به این سامانه وارد شده درخواست تاییدیه تحصیلی خود را بدون نیاز به مراجعه به پیشخوان ثبت نمایند.  هزینه درخواست در این مرحله ۲۳۰۰ تومان است.

مشکلات دریافت تاییدیه تحصیلی دانشجویان

مشکلات دریافت تاییدیه تحصیلی شامل این مورد می باشد که درصورت ثبت اشتباه هر یک از موارد، علاوه بر برگشت خوردن تاییدیه و عدم صدور آن، فرآیند صدور تاییدیه زمان بر خواهد شد و متقاضی علاوه بر ثبت دوباره تاییدیه،متحمل هزینه جدید خواهد شد. بنابرین افراد باید به این نکته توجه نمایند که در ثبت اطلاعات اشتباهای مرتکب نشوند. لذا داوطلبان جهت پرکردن اطلاعات فرمها درسامانه مذکور باید به موارد زیر توجه نمایند.

  • اطلاعات کامل هویتی و فارغ التحصیلی (قابل دسترسی در گواهینامه پایان تحصیلات و یا دیپلم موقت و یا کارنامه فارغ التحصیلی)
  • داشتن شماره‌تلفن همراه فعال متقاضی (و یا پدر و مادر) جهت دریافت پیامک تاییدیه و پیگیریهای بعدی
  • مشخص‌بودن نام دانشگاه استعلام گیرنده تاییدیه تحصیلی (دانشگاه پذیرفته شده)
  • داشتن کارت بانکی معتبر و رمز دوم جهت پرداخت الکترونیکی ( مبلغ 2300 تومان بابت هزینه صدور تاییدیه)

نکات مهم در دریافت تاییدیه تحصیلی

  1. در این سامانه متقاضیان تاییدیه تحصیلی با درج مشخصات فردی و مشخصات مدرک تحصیلی خود از منطقه آموزش و پرورش صادر کننده مدرک، برای دانشگاه استعلام گیرنده، تقاضای استعلام مدرک تحصیلی مینمایند.
  2. پس از انجام مراحل ثبت درخواست،شماره پیگیری صادر می شود که به صورت پیامک برای موبایل متقاضی ارسال می شود. متقاضی می تواند از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه، آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند.
  3. این درخواست در مناطق آموزش و پرورش بررسی می شود و در صورت وجود و صحت مدرک تحصیلی متقاضی، بر اساس مدارک و مستندات موجود در آموزش و پرورش، گواهی تاییدیه تحصیلی صادر می شود.
  4. این تاییدیه به صورت الکترونیکی برای دانشگاه استعلام گیرنده ارسال می شود و بهیچ عنوان نیازی به حضور متقاضی به ادارات آموزش و پرورش جهت دریافت تاییدیه نمیباشد.(ادارات آموزش و پرورش از دادن تاییدیه به صورت دستی به متقاضی معذورند.)
  5. در ثبت کلیه اطلاعات مربوطه دقت شود.
    ( انتخاب دقیق نظام آموزشی و مقطع ،اطلاعات هویتی ،فارغ التحصیلی،دانشگاه استعلام گیرنده و…)
  6. در این سامانه گواهی تاییدیه تحصیلی فعلا برای ثبت نام دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و همچنین متقاضیان تاییدیه تحصیلی دانشگاهها و دفاتر دارالترجمه های رسمی صادر می شود و پس از آن به تدریج بقیه سازمانها و موسسات نیز در آن اضافه خواهد شد.

جمع بندی

مقاله بالا می تواند کمک شایانی در رابطه با نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه دریافت تاییدیه تحصیل نماید. شما می توانید مراحل و نحوه استعلام را در سایت emt.medu.ir را به کمک مقاله بالا می توانید بررسی نمایید.

جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی + راهنمای جامع دریافت تاییدیه تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
3 دیدگاه برای “نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی + راهنمای جامع دریافت تاییدیه تحصیلی”
  1. سلام من در سامانه تاییدیه تحصیلی وارد شدم ولی رد زدن و نوشته نقص اطلاعات و علت نقص هم گفته رشته تحصیلی صحیح نمیباشد در صورتی که من رشتم تجربیه و تجربی رو هم انتخاب کردم الان چیکار کنم ؟

    • سلام دوست محترم ایا نظام اموزشی رو درست انتخاب نموده اید؟ درصورت تمایل بامشاوران ما در ارتباط باشید

  2. سلام وقت بخیر برای دریافت تاییدیه تحصیلی وارد سامانه که میشی قسمت مشخصات استعلام گیرنده یه کادر هست به اسم نوع استعلام گیرنده چنتا گزینه داره من برای ترمیم معدل میخام باید کدوم گزینه رو انتخاب کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید