نتایج کنکور ۹۹

جهت مشاوره در زمینه نتایج کنکور ۹۹

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۹ روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

هم اکنکون می توانید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و کارنامه اولیه خود را در یافت کنید.

نتایج کنکور ۹۹ در دو مرحله نتایج اولیه و نتایج نهایی اعلام می شود داوطلبانی که در دانشگاه های ( روزانه، شبانه،غیرانتفاعی پردیس خودگردان،پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی) در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند.

بعد از برگزاری کنکور سراسری نتایج اولیه که شامل  کارنامه ای حاوی اطلاعات ثبت نامی ، درصد دروس امتحانی و رتبه و تراز اکتسابی داوطلب صادر می شود و داوطلب با تراز و رتبه ای که کسب کرده می توانند دانشگاه ها و رشته هایی که قصد دارند در آن تحصیل کنند را انتخاب نمایند.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹

همانطور که گفته شد اعلام نتایج کنکور ۹۹ به دو صورت کارنامه اولیه و کارنامه نهایی به داوطلبان اعلام می شود. کار نامه اولیه شامل  اطلاعات ثبت نامی ، درصد دروس امتحانی و رتبه و تراز اکتسابی داوطلب صادر شده است و داوطلب با دراختیار داشتن این اطلاعات می تواند تخمین بزند در چه رشته و دانشگاهی می تواند پذیرش بگیرد.

در کارنامه نهایی رشته هایی که بر اساس اولویت انتخاب کرده مجاز و غیر مجاز بودن آنها مشخص می شود.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹

کنکور سراسری سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاخیر در برگزاری کنکور به تعویق افتاد به همین دلیل اعلام نتایج کنکور نیز به تاخیر افتاده زمان اعلام نتایج کنکور اولیه 30 شهریور ماه سال جاری اعلام شده است. و داوطلبان هم اکنون میس توانند نتایج کنکور را بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند.

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور ۹۹

در اواخر شهریور ماه یا هفه اول مهر ماه نتایج اولیه کنکور اعلام می شود برای دریافت نتایج اولیه کنکور 99 شما می توانید مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.
  2. از پنل سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنید.

نتایج کنکور ۹۹

3. از لینک های موجود بر روی لینک کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1399 کیلیک کنید.

وارد صفحه دریافت کارنامه اولیه کنکور می شوید.

4. در این قسمت شما به سه روش می تواند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایید.

نتایج کنکور ۹۹

  • روش اول: با استفاده از شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد داوطلب می توانید نتیجه اولیه کنکور سراسذی را مشاهده نمایید.
  • روش دوم: با استفاده از شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه داوطلب می توانید نتیجه اولیه کنکور را مشاهده نمایید.

روش سوم: داوطلبان می توانند با استفاده از شماره پرونده، شماره سریال و شماره شناسنامه خود نسبت به دریافت کارنامه اولیه کنکور اقدام نمایند.
در هر قسمت داوطلبان باید رمز امنیتی را به طور صحیح وارد نمایند تا بتوانند کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.

اطلاعات کارنامه اولیه نتایج کنکور ۹۹

کارنامه اولیه که هم اکنون توسط سایت سازمان سنجش انتشار داده شده است دارای اطلاعات مهمی است داوطلبان با در اختیار داشتن این اطلاعات می توانند بهترین گزینه ها را برای دریافت انتخاب شهر و رشته مورد نظر خود انتخاب نمایند. در ادامه به توضیح جزئیات کارنامه اولیه کنکور خواهیم پرداخت.

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

  1. بند اول كارنامه- آدرس سامانه سازمان سنجش در این قسمت ادرس سایت سازمان سنجش درج شده است که در صورت وجود مشکل می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.
    برای این کار شما باید از قسمت سیستم پاسخگویی اقدام نمایید.
  2. بند دوم كارنامه- شرح وضعیت داوطلبان
  3. بند ســوم تا پنجم كارنامه- مشخصات شناسنامه اي و تحصيلی شامل اطلاعاتی است که شما هنگا ثبت نام در سایت سامان سنجش ثبت کرده اید.
  4.  در بند چهارم كارنامه سهميه نهايى شما براساس سهمیه گزینش می شوید (در صورت داشتن سهمیه) و تایید سازمان و ارگان مورد نظر.
    ظرفيت رشته ها بين سهميه ها تقسيم مى شود.
    داوطلبان هر ســهميه در ظرفيت مختص آن ســهميه با هم رقابت مى كنند. اما در بخشي از ظرفيت (سهميه آزاد) همه داوطلبان بدون توجه به سهميه با هم رقابت مي كنند.
  5. در بند پنجم كارنامه، استان، ناحيه و قطب بومي شما مشخص شده است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

با انتخاب رشته هاي با گزينش بومي، احتمال قبولي شما دردانشگاه هاى منطقه بومى تان يا مناطق نزديك به آن بيشتر مي شود.
در اين دفترچه راهنما، در مقابل رشــته محل هاى روزانه، نوع گزينش كشوری يا بومی (استانى،ناحيه اى يا قطبى) آن مشخص شده است.
اگر در تصميم گيری خود براي انتخاب رشته، در موقعيتی قرار گرفتيد كه بخواهيد بين رشته محل بومي و غير بومي يكی را انتخاب كنيد، بايد بدانيد كه احتمال قبولي شما در رشته محل هاي بومی
بيشتر از غير بومی است.

6. بند ششم كارنامه- اعلام علاقه مندی

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

اين قسمت هم طبق اطلاعاتي است كه هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام كرده ايد.
داوطلباني مي توانند از مجموعه رشته هاي پيام نور و غيرانتفاعي انتخاب نمايند كه در رديف زير آن، كلمه بلي درج شده باشد.
اگــر در زمان ثبت نام بــه هر دليلي علاقه مندي خود را به دوره هــاى غيرانتفاعى و پيام نور اعلام نكرده ايد. مي توانيد با پرداخت هزينه مربوط، اعلام علاقه مندي نماييد(در محدوده زمانى
انتخاب رشته کنید.

7. بند هفتم كارنامه: اطلاع از مجاز بودن انتخاب ها

براي رشته هاي با آزمون اين بند نشان مي دهد طبق نتايج آزمون، شما از چه دوره هاي تحصيلى مي توانيد انتخاب رشته كنيد.
اگر در چند گروه آزمايشی شركت كرده باشيد، وضعيت آزمون های شما، به ترتيب در چند رديف نشان داده مي شود. هر داوطلب فقط از دوره هايي كه مجاز شده است می تواند انتخاب رشته نمايد.
8. بند هشتم مجاز شــدن

به اين معنی است كه شما در آن دوره، حداقل نمره لازم(و البته ساير شرايط وضوابط) را به دست آورده ايد و بنابر اين می توانيد از آن دوره ها، رشته هايی را انتخاب نماييد.
– تنها شرط انتخاب رشته، مجاز بودن نيست، هر كدام از دوره هاي تحصيلی شرايط و مقرراتي دارند كه پيش از انتخاب رشته از آن دوره ها، لازم است به آنها توجه كنيد.
– اگر از دوره اي كه مجاز به انتخاب رشته نيستيد، رشته اي را انتخاب نماييد، سامانه انتخاب رشته، به شما اجازه انتخاب نمى دهد.
– براي انتخاب رشته هاي پيام نور، غيرانتفاعي و دانشگاه فرهنگيان مجاز بودن كافي نيست، بلكه بايد علاقه مندی تان را هم اعلام كرده باشيد.
– براى اعلام علاقه مندى به رشته محل هاى دانشگاه فرهنگيان، مى توانيد از قسمت خريد كارت اعتبارى با پرداخت هزینه تعیین شده  اقدام نماييد.

9. بند نهم كارنامه – وضعيت اعمال سوابق تحصيلی
ً دانش آموزان بايد قبلا در تاريخى كه اعلام شده است، سوابق تحصيلي خود را در وبگاه آموزش و پرورش ديده و آن را تأييد كرده باشند.
اطلاعات اين قســمت مخصوص كساني است كه ديپلم خود را از سال1384 به بعد و مدرك پيش دانشگاهي خود را از سال1391 به بعد گرفته اند و فقط نشان مي دهد سوابق تحصيلي آنها به سازمان سنجش رسيده و تأثير مثبت آن در نمره كل نهايی، بررسي شده است.

10. بند دهم كارنامه- وضعيت رتبه و نمره كل
در اين قســمت مى توانيد وضعيت رتبه در منطقه يا سهميه نهايى، رتبه كشوري(بدون سهميه) و نمره كل نهايي خود را در هر زير گروه مشاهده كنيد. كساني كه در دو يا سه گروه آزمايشي
شركت كرده اند، براي هر گروه آزمايشي جدولي جداگانه دارند.

در رديــف اول و دوم اين بند، ميزان تأثير ســوابق تحصيلي ديپلم و پيش دانشــگاهي براي داوطلبان نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي را مي بينيد. اطلاعات مربوط به سوابق تحصيلى فقط
براي آگاهي شماست و كاربردي در تصميم گيري براي انتخاب رشته ندارد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

مهم ترين معيار شــما براي انتخاب رشــته، رديف ســوم اين جدول، يعني رتبه در ســهميه و زيرگروه هاي مقابل آن است.
مي دانيد كه با توجه به ضريب درس ها، هر گروه آزمايشي چند زير گروه دارد. هر داوطلب به تعداد زير گروه ها، رتبه دارد.
براي انتخاب هر رشته، بايد بدانيد آن رشته، در كدام زير گروه قرار دارد و وضعيت شما در آن زير گروه چگونه است.
احتمال قبولي شما در زيرگروهي كه رتبه بهتري داريد(عدد كمتر) بيشتر است.

11. بند يازدهم كارنامه: نمره هاي خام درس هاي امتحاني
در اين قسمت نمرة خام(نمرة درصدي) درس هاي امتحاني خود را مي بينيد. براي داوطلبان گروه هاي آزمايشي علوم رياضي و فني (داوطلبان نظام آموزشي غير 3-3-6 ،(علوم تجربي (داوطلبان نظام
آموزشــي غير 3-3-6 (و علوم انساني (داوطلبان هر دو نظام آموزشي) در ذيل نمره خام هر يك از دروس تخصصي، نمره هم ترازي (ملاك عمل) نيز درج شده است كه نمرات هم ترازي، ملاك عمل براي محاســبه نمرات كل نهايي هر داوطلب در هر زيرگروه مي باشد. در 3 گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني، نمرات خام دروس تخصصي دو نظام آموزشي ابتدا با روش هاي آماري مطابق با اصول سنجش و اندازه گيري، هم تراز مي شود (در صورت هم تراز شدن نمــرات، نمرات حاصل از هم ترازي در كارنامه نتايج علمــي داوطلبان ذيل نمرات خام هر درس
درج شده است)، سپس نمرات حاصل از هم ترازي باهم براي هر دو نظام تراز مي شود.
12.بند دوازدهم كارنامه: نمرة كل و رتبه ها

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

ممكن است داوطلبانى به دليل نمره كل مشابه، رتبه مشابهى داشته باشند(در يك سهميه).
رتبه داوطلبان از سهميه هاى مختلف، باهم قابل مقايسه نيست. داوطلبان سراسر كشور را با رتبه كشورى مى توان با يكديگر مقايسه نمود.

13.بند ســيزدهم كارنامه: براى داوطلبان علاقه مند به اســتفاده از نرم افزارهاى مشاوره اى– براى پيش بينى احتمال قبولى در رشــته ها- سيســتم انتخاب رشته مجازى سازمان سنجش به دليل استفاده از اطلاعات واقعى داوطلبان معتبرترين مرجع مى باشد.

14.بند چهاردهم كارنامه: كد دسترسي براي انتخاب رشته در سايت دانشگاه آزاد اسلامی داوطلبان در مهلتى كه دانشگاه آزاد اسلامى اعلام مي كند، مى توانند با كدى كه در اين كارنامه
در اختيارشان گذاشته شده است، در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامى وارد شوند و انتخاب رشته نمايند. براي اطلاع از جزييات انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامى بايد به وبگاه اين دانشگاه به نشاني org.azmoon.www مراجعه كنيد.

داوطلبان شرکت در آزمون سراسری با در نظر گرفتن توضیحات فوق می توانند به خوبی از اطلاعاتی درج شده در کارنامه آزمون هنر خود اطلاعات کسب کنند و کمتر دچار مشکل شوند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 99

بعد از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری لازم است با اطلاعاتی که توسط کارنامه اولیه خود بدست آورده اید، تخمین بزنید که می توانید در چه شهر ها و رشته هایی رتبه قبولی کسب کنید.

با گذشته دو هفته بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور نتایج نهایی کنکور اعلام می شود،

در کارنامه نهایی کنکور سراسری رشته هایی که در آن مجاز شده اید مشخص می شود.

نحوه دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹

با گذشت دو هفته از اعلام نتایج اولیه کنکور نتایج نهایی در سایت سازمان سنجش بارگزاری می شود و داوطلبان می توانند نتایج تلاش و زحمات خود را ببینند که آیا در دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در رشته مورد اعلاقه خود را دارند یا خیر؟

وارد سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org شوید.

علام نتایج کنکور 99

ار پنل سمت راست گزینه سراسری را انتخاب نمایید.

در صفحه باز شده لینک دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 را انتخاب کنید ( این لینک در حال حاضر فعال نیست و با فعال شدن این لینک توسط سازمان سنجش این مقاله بروزرسانی می شود).

به دو روش می توانید کارنامه نهایی خود را دریافت کنید:

روش اول: با ثبت نام خانوادگی و شماره شناسنامه می توانید کارنامه نهایی خود را دریافت کنید.

روش دوم: با استفاده از شماره پرونده و شماره شناسنامه می توانید کارنامه خود را دریافت نمایید.

در هر دو روش باید کد امنیتی را به طور صحیح وارد کنید تا بتوانید کارنامه نهایی خود را دریافت نمایید سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

عتراض به نتایج کنکور سراسری 99

داوطلبان بعد از دریافت نتایج کنکور اعم از نتایج اولیه و یا نتایج نهایی می توانند نسبت به کارنامه خود اعتراض کنندو هرگونه نارضایتی را به سازمان پاسخگویی سنجش اعلام کنند.

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری داوطلبان داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به رتبه و بررسی مجدد نمره می بایست به سایت سازمان سنجش بروند و و اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

همچنین حدودا چند روز بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور سراسری 99 در سایت سازمان سنجش اعلام شود ، کارنامه ای برای تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور 99 شرکت کرده اند اعم از پذیرفته شدگان و مردودین تحت عنوان کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود که این کارنامه حاوی رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد  پذیرفته شده در سهمیه آزاد در هر انتخاب می باشد .

آن دسته از داوطلبانی که بعد از مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور 99 را دارند نیز می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را ثبت کنند .

سوالات متداول

  1. از چه سایتی می توان کارنامه خود را دریافت کنیم؟
    از سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org
  2.  آیا بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری امکان تغییر اولویت وجود دارد ؟پس از بررسی کارنامه کنکور سراسری در صورت داشتن شانس قبولی می توانید نسبت به تغییر اولویت قبولی خود اقدام کنید که در این مقاله بیان شده است.

جمع بندی

نتایج نهایی کنکور 99 با تاخیر در اواخر شهریور یعنی در 29 و 30 این ماه اعلام می شود در این مقاله نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور و همینطور نحوه بررسی کارنامه به طور کامل شرح داده شده است در صورتی که داوطلبان هنگام دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 به مشکل برخوردند می توانند با مشاورین صدای مشاوران تماس حاصل فرماید برترین مشاورین کشور در مجموعه صدای مشاوران برای خدمت رسانی به شما حاضرند.

جهت مشاوره در زمینه نتایج کنکور ۹۹

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید