معرفی رشته پرستاری

رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته پرستاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به معرفی رشته پرستاری خواهیم پرداخت. در معرفی رشته پرستاری به بررسی موضوعاتی از قبیل واحدهای درسی پرستاری، ادامه تحصیل در این رشته، بازار کار و درآمد رشته پرستاری و… می پردازیم. توصیه ما به متقاضیان و علاقمندان به تحصیل و اشتغال در رشته پرستاری این است که جهت کسب اطلاعات بیشتر مقالات کوتاه ذیل را مطالعه نمایند:

معرفی رشته پرستاری | بازار کار پرستاری

در معرفی رشته پرستاری و بازار کار این رشته باید بگوییم که ، پرستاری رشته ای عملی می باشد و صرفا محدود به مطالعه دروس تئوری نیست و فارغ التحصیلان این رشته باید قادر به تجزیه و تحلیل اطلاعات و دوره های آموزشی که سپری نموده اند و بکارگیری آموخته ها در زمان و شرایط متعدد باشند. محیط های کار برای پرستاران اغلب مراکز درمانی نظیر بیمارستانها، کلینیک ها، اورژانس ، هلال احمر، مراکز حمایتی نظیر بهزیستی، شیرخوارگاه، مددکاری اجتماعی، سرای سالمندان و مراکز آموزشی و ورزشی و تادیبی و امنیتی و… می باشد.

ادامه تحصیل در رشته پرستاری

ادامه تحصیل در رشته پرستاری در دو مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری امکانپذیر می باشد. برخی از گرایشات این رشته شامل : آناتومي، فيزيولوژي، بافت شناسي ، پرستاری داخلي جراحي، روان پرستاري، پرستاري ويژه، سلامت جامعه، اپيدميولوژي، اطفال، مديريت، بهداشت و … می باشد. داوطلبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند جهت تحصیل با کنکور و بدون کنکور رشته پرستاری از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد با شماره ده رقمی 9099071613 با کارشناسان تماس حاصل فرمایند.

میزان درآمد و شرح فعالیت پرستاران

توجه داشته باشید که شرح وظایف پرستاران و بهیاران متفاوت می باشد و کارهایی نظیر نظافت بیماران (بیمارانی که قادر به استفاده از سرویس بهداشتی نمی باشند) بر عهده بهیار می باشد و از جمله وظایف پرستاران نیست. از لحاظ حقوق و مزایا ، درآمد بهیاران و پرستاران متفاوت می باشد، درآمد رشته پرستاری با توجه به میزان مهارت و تخصص پرستار و محل فعالیت تا 10 میلیون تومان در ماه نیز می رسد.

بازار کار پرستاری خارج از کشور

میزان درآمد پرستاری در کشورهایی نظیر آمریکا و استرالیا مناسب و میزان درآمد رو به رشد می باشد، میزان استخدام پرستاران در آمریکا با رشد 26 درصدی در حال فزایش می باشد و این رشد در استرالیا 28 درصد می باشد و فرصت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان فراهم گردیده است.

متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری می توانند جهت اطلاع از میزان حقوق پرستاری با توجه به شرایط ، ثبت نام بدون کنکور پرستاری و انتخاب رشته موفق در کنکور و قبولی در رشته پرستاری، از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

جدول واحدهای درسی رشته پرستاری:

نام واحد درسی تعداد واحد
درس های عمومی ۲۰ واحد
درس های تخصصی ۴۶ واحد
درس های نظری ۱۶ واحد
درس های اصلی ۱۲ واحد
درس های کارآموزی ۱۲ واحد
تعداد کل واحدها ۱۳۰ واحد

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته پرستاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید