شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان امام خمینی کاشان

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

وزارت آموزش و پرورش ایران هر ساله در راستای تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد، از طریق آزمون سراسری اقدام به پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان می نماید. در این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان پرداخت شده توضیحات جامعی در این خصوص ارائه می شود.

با توجه به اهمیت بسیار بالایی که معلمان در تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور دارند، پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان کمی سخت گیرانه تر از دیگر دانشگاه ها می‌باشد و از همین روی پذیرش دانشجو به صورت نیمه متمرکز در این مراکز انجام می گردد.

پس از ثبت نام داوطلبان در کنکور سراسری و کسب حداقل تراز لازم ۶۵۰۰، داوطلبان نسبت به انتخاب رشته و شهر مورد نظر اقدام می نمایند و دانشگاه های فرهنگیان بیش از سه برابر ظرفیت داوطلبین را به مصاحبه حضوری دعوت می نماید. متقاضیان در صورت قبولی در مصاحبه حضوری می‌توانند به عنوان دانشجو معلم استخدام آموزش و پرورش در آمده و در این دانشگاه‌ها مشغول تحصیل شوند.

در ادامه این مقاله مزایای دانشگاه فرهنگیان، شرایط ویژه تحصیلی دانشجو معلمان، شرایط ثبت نام، انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان، تکمیل ظرفیت این دانشگاه و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کاشان نیز معرفی خواهد شد.

داوطلبین گرامی می توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با تلفن های تماس گرفته و اطلاعات لازم در خصوص شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کاشان را از مشاورین سایت صدای مشاوران اخذ نمایند.

 معرفی دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان

کاشان

کاشان یکی از شهرهای تاریخی استان اصفهان محسوب شده و جز شهرهای خیابانی ایران به شمار می آید. جمعیت کاشان بالغ بر ۳۱۰ هزار نفر و زبان آن ها فارسی با گویش کاشانی می‌باشد. استان اصفهان دارای ۵ مرکز آموزش عالی یا دانشگاه فرهنگیان بوده که شامل دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان، پردیس شهید باهنر اصفهان، مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان، مرکز آموزش عالی شهید آیت نجف آباد و پردیس فاطمه الزهرا اصفهان می باشد.

دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان هر ساله و پس از انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های اعلام شده توسط دانشگاه می نماید. با توجه به حجم بالای متقاضیان دانشگاه های فرهنگیان شرط بومی گزینی را لحاظ نموده و اولویت پذیرش را به داوطلبان بومی همان شهر یا استان اختصاص می دهند.

از آنجایی که تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان به صورت تمام وقت بوده و کلاس‌های این دانشگاه از روزهای شنبه تا چهارشنبه تشکیل می شوند لازم است امکانات رفاهی مناسبی را برای دانشجو معلمان فراهم آورد. این دانشگاه با دارا بودن امکانات مناسبی از جمله خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی، سلف سرویس، سالن اجتماعات، کلاسهای درس هوشمند و همچنین کتابخانه تلاش نموده است فضای مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم آورد.

 رشته های تحصیلی در این دانشگاه نیز هر ساله با توجه به نیاز آموزش و پرورش استان اصفهان و شهر کاشان در دفترچه انتخاب رشته یا شماره ۲ کنکور سراسری مشخص می گردد و داوطلبان با توجه به علاقه مندی خود نسبت به انتخاب یک یا چند مورد اقدام می نمایند.

مزایای دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان برای جذب و ترغیب دانشجویان تحصیل در این دانشگاه بسیار خاصی را به صورت قانونی در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان این دانشگاه قرار می دهد. در ادامه به مهمترین ویژگی های این دانشگاه اشاره خواهیم کرد.

  1. دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی می شوند.
  2. دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد.
  3. ۴ ساله مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.
  4. دانشجو معلمان از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.
  5. دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.
  6. دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کاشان

بومی بودن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان

بـومی بـودن داوطلبان در کاشان یا تحت شرایط خاصی استان های همجوار برای پذیرش در این دانشگاه ضروری است.
ملاک‌های بومی ‌بودن داوطلبـان در هر یک از کد‌ رشته محل‌ها به شرح زیر است.

  • در صـورتی که محل اخذ مدرک تحصـیلی پـیش‌دانشگاهی و دو سـال آخر دبیرسـتان برای داوطلبـان در یـک بخـش، شـهر و یـا استان باشد داوطلب بـومی آن بخـش، شهر و استان تلقی مـی‌شـود.
  • درصـورتی‌ که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلـب در یک بخش، شـهر و یا استان نباشد، بخش، شهر و استان محل تولد وی بـه عنوان بخش، شهر و استان بـومی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.
  • داوطلبـانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را در یکی از کشورهای خارجی گذرانـده‌انـد، استان محـل تولـد، اسـتان بـومی برای ایشان منظور خواهد شد.
  • دانش آموزانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را خـارج از کشـور گذرانـده‌انـد. و همچنـین اسـتان تولـد وی نیـز خـارج از کشـور بـوده اسـت. اسـتان بـومی ایـن قبیل داوطلبان شـهر تهران محاسبه خواهد شد.

ممنوعیت تغییر محل خدمت پذیرفته شدگان

تعویض سهمیه اسـتان محـل خـدمت قبـل از شـروع بـه کار و ایفـای تعهـد، تحـت هـر شـرایط اعـم از تأهـل، تجرد، بعـد مسـافت، تکفل،سرپرسـتی خـانواده، فـوت والـدین و… ممنـوع است.

درصـورت عـدم نیـاز در محـل عنوان شده در دفترچـه آزمـون، اداره کـل آمـوزش‌ و پـرورش اسـتان تصمیم گیرنده محـل خدمت فرد مذکور درســطح اســتان خواهــد بــود.

دانشــجویان دوره روزانــه دانشــگاه‌هــا کــه بااســتفاده از قــانون آمــوزش رایگــان تحصــیل می‌کنند درصــورتی مــی‌تواننــد رشــته‌هــای موردنیــاز آمــوزش وپــرورش را انتخــاب کنند کــه قبــل از شــروع ثبــت نــام انصراف دائم خـود را بـه محـل تحصـیل اعـلام کرده و فـرم انصـراف قطعـی از تحصـیل را دریافت کرده باشند.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان امام خمینی کاشان

همانطور که ذکر شد برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان امام خمینی کاشان شما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را برای این دانشگاه انجام دهید. پس از پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری شما می توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

داوطلبان می بایست پیش از تصمیم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی، از دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه کسب اطمینان نمایید.

دانشجو معلمان کاشان

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان کاشان به صورت عمومی شامل موارد زیر است.

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد بـه دیـن اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.
  • عدم سابقه محکومیت جزایی یا کیفری.
  • عدم اعتیاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  • دارا بودن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبین شامل موارد زیر می باشد. لازم است داوطلبان در صورت دارا بودن همه این شرایط اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  1. کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته.
    برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لینک زیر ا مشاهده فرمایید.
    رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
  2. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت “دائم یا موقت” به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه
  3. در پذیرش سال 99 دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل برداشته شده و داوطلبان با داشتن هر معدلی می توانند در این دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرند.
  4. طبق ماده 42 و 43 قانون مدیریت خدمات کشوری، داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان کاشان الزامی است.
  • محاسبه سن داوطلبین بر اساس مندرجات اصـل شناسنامه‌ای است که با توجه به آن در کنکور سراسری ثبت ‌نام می‌کنند، بنابراین تغییراتی که پس از ثبـت‌ نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد دارای اعتبار نیست و در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون در هر مرحله‌ای، قبولی وی ملغی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب برای کنکور سراسری افزوده نمی‌شود.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و امام خمینی تحت هیچ شرایطی تغییـر نخواهد داشت.

سایت اینترنتی دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی به نشانی kashan.cfu.ac.ir در دسترس داوطلبان می باشد. شما می توانید تمامی اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی را در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمایید.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کاشان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کاشان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی مهمترین کار پس از آزمون سراسری برای ورود به این مجموعه می باشد. همانطور که ذکر شد و دانشگاه فرهنگیان برای تامین کادر انسانی خود از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجویان می کند.  انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا اواخر مرداد ماه انجام شده و داوطلبان می بایست اقدام به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمایند.
لازم است داوطلبانی که میخواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند  این دانشگاه و رشته مورد نظر را در انتخاب اول خود قرار داده زیرا اگر در انتخاب های بعدی باشند و داوطلب در رشته های اولیه  قبول شود ، دیگر به مصاحبه جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت نخواهد شد.

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان کاشان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت اطلاعیه در سایت اینترنتی این دانشگاه به نشانی kashan.cfu.ac.ir اعلام شده و داوطلبین می بایست فرایند ثبت نام خود زمانبندی دقیق مراحل آن را را مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان کاشان انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از مشاورین سایت صدای مشاور آن کسب نمایید

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی

مصاحبه مرکز امام خمینی کاشان

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی شامل موارد زیر است.

  1. ارسال فرم شماره 1 به مرکز گزینش استان. ( هر استان دارای یک هسته گزینش می باشد.)
  2. جهت دریافت فرم شماره یک و  اطلاع از آدرس پستی هسته گزینش استان خود ، می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.
  3. مدارک لازم برای مراجعه به مرکز استان و انجام مصاحبه حضوری.
    داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرند.
  4. تهیه فیش بابت پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
  5. آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کاشان

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان کاشان

نکات مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان کاشان به شرح زیر می باشد.

  • ظاهر و نوع پوشش
    بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این استان حاضر شوید.
    برای اشتغال در شغل دبیری در کشور ایران لازم است پوششی مورد تایید جمهوری اسلامی داشته باشید.
  • قدرت فن بیان
    همانطور که می دانید این خصوصیت از معیارهای معلم نشان دهنده توانایی درد تدریس است، بنابراین سعی کنید در حین صحبت با مصاحبه کنندگان زیاده گویی نکنید، فکر کنید و صحبت کنید به نحوه جمله بندی خود توجه داشته باشید محکم، رسا و گویا صحبت کنید.
  • مسائل عقیدتی
    در رابطه با احکام دین، نماز جمعه، مرجع تقلید و روخوانی قرآن و … سوالات علمی در رابطه با رشته انتخابی تان پرسیده می شود.
  • ضمن اینکه هدف و انگیزه از انتخاب رشته مور علاقه تان هم موضوعی است که برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است.
  • در صورت دارا بودن مدارکی از جمله عضو شورا بودن، بسیج، عضو یا همکاری در انتخابات یا انجمن اسلامی در جلسه مصاحبه، امتیاز محسوب خواهد شد.
  • تسلط بر مسائل سیاسی و احکام مورد نیاز می باشد.
  • سوالات روانشناسی از شما پرسیده می شود تا مشخص شود هدف شما از داشتن شغل دبیری در کاشان چیست؟

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی

مدارک ثبت نام دانشگاه کاشان

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی به شرح ذیل می باشد. پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک زیر، در زمان مقرر به دانشگاه فرهنگیان کاشان به آدرس: : کاشان – میدان پانزده خرداد – ابتدای خیابان طالقانی، مرکز آموزش عالی امام خمینی مراجعه نمایند.

  • کپی مدرک دیپلم
  • کپی مدرک پیش دانشگاهی
  • کپی کارنامه متوسطه ( دارابودن معدل کتبی و معدل کل الزامی است)
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه (A5)
  • اصل و کپی کارت ملی پشت و رو (A5)
  • عکس (سال جاری) پشت نویسی شده6 قطعه
  • پوشه و فنر(صرفا از انتشارات مرکز تهیه گردد)
  • پاکت عکس(صرفا از انتشارات مرکز تهیه گردد)
  • فرم ایثارگری(انتشارات مرکز) همراه با اصل  و کپی کارت ایثارگری
  • گواهی کمیته امداد یا بهزیستی  در صورت عضویت
  • پرینت قبولی سازمان سنجش

دانشجویانی که می خواهند از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند می بایست مدارک زیر را در روز ثبت نام با خود به همراه داشته باشند.

  1. کپی از تمام صفحات شناسنامه خود و همسر (در صورت تاهل) یک سری
  2. عکس 3*4 پشت نویسی شده سال جاری (3قطعه)
  3. کپی گواهی قهرمانی ورزشی یا عضویت در تیم ملی (در صورت دارا بودن)
  4. کپی گواهی برگزیدگان المپیاد های علمی
  5. تکمیل فرم های اولیه سکونت در سرای دانشجویی

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه در یک سال تحصیلی به هر دلیلی از جمله قبول شدن تعداد افراد لازم در مصاحبه حضوری یا عدم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کاشان توسط داوطلبین ، این دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت های خالی در دانشگاه می نماید.  در صورتی که دانشگاه ها لازم ببینند اطلاعیه هایی را در این خصوص منتشر می‌نمایند. بر این اساس داوطلبینی که واجد شرایط ثبت نام در این دانشگاه باشند و نمره نهایی بالاتر از ۶۵۰۰ کسب نموده باشند می توانند در بهمن ماه هر سال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کد رشته محل) اقدام نمایند.

 قابل ذکر است تمامی شرایط این دانشجویان مشابه دانشجویان عادی میباشد. شرایط و قوانین ثبت نام برای دانشجویان تکمیل ظرفیت هیچ تفاوتی با سایرین نمی کند. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید لینک مقاله زیر را مشاهده نمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

در پایان اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کاشان مرکز امام خمینی در ذهن شما وجود داشت می‌توانید هر روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران ارتباط برقرار کنید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
8 دیدگاه برای “شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مرکز امام خمینی کاشان”
  1. سلام‌‌میخواستم‌کارنامه‌قبولی‌پذیرفته‌‌شدگان‌دانشگاه‌امام‌خمینی‌روببینم،میتونیدشرایط‌روفراهم‌کنید،چون‌من‌مجازبه‌فرهنگیان‌شدم‌ولی‌رتبم‌زیادجالب‌‌نیستض

  2. سلام یکی از دوستان من اتباع هستند و میخوان فرهنگیان قبول شن ایا اتباع رو هم می پذیره فرهنگیان ؟

  3. سلام. ببخشید حداقل نمره قبولی در آزمون استخدامی برای دبیری زبان انگلیسی بومی شهر کاشان چقدره؟

  4. من سال دوازدهم هستم، امسال آذر ماه به استان اصفهان اومدیم و چون مدرسه ها آنلاین بود مشکلی پیش نیومد و الان برای امتحان ها میرم استان خودمون یعنی چهارمحال و بختیاری. می خواستم بدونم من میتونم دانشگاه فرهنگیان اصفهان قبول بشم؟ چون اینجا ساکن شدیم ولی محل تحصیلم چهارمحال و بختیاری حساب میشه

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید