شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان

جهت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان موضوع مقاله ای است احتمالا برای بسیاری از داوطلبین علی الخصوص داوطلبین گروه آزمایشی علوم تجربی کاربردی و مهم باشد.

دانشگاه های پردیس خودگردان نام دیگر همان دانشگاه هایی است که چندین سال پیش با نام دانشگاه های پردیس بین الملل در کشور معرفی شد. اصلی‌ترین دلیل تاسیس چنین دانشگاه های جذب دانشجو از خارج از کشور و جلوگیری از مهاجرت دانشجویان به  دانشگاه های خارجی بود. زبان تدریس قرار بود در این دانشگاه ها انگلیسی باشد و قوانین دانشگاه های بین المللی کاملاً در آن رعایت شود. اما پس از مدتی این دانشگاه‌ها موفق به جذب دانشجو از خارج از کشور  نشدند و دانشجویان آنها تمام دانشجویان ایرانی بودند. به همین دلیل دانشگاه های پردیس بین الملل به پردیس خودگردان تغییر نام دادند.
دانشگاه‌ها در واقع شعبه هایی از دانشگاه‌های سراسری می باشند ، تنها با این تفاوت که هزینه های تحصیل را از دانشجو اخذ می نمایند.

پذیرش دانشجویان در  تمامی مقاطع این دانشگاه ها به صورت متمرکز  می باشد. به این صورت که داوطلبین پس از قبولی در کنکور نیاز به هیچگونه مصاحبه‌ای ندارند مستقیما می‌توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند.

برای اطلاع از جزئیات و شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان شما میتوانید همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با کارشناسان سایت صدای مشاوران به صورت تلفنی تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

ثبت نام در دانشگاه های پردیس خودگردان

برای ثبت نام در دانشگاه های پردیس خودگردان شما باید در کنکور سراسری شرکت نمایند. همچنین شما می توانید با استفاده از سوابق تحصیلی در رشته های بدون کنکور این دانشگاه مشغول به تحصیل شویم. البته لازم به ذکر است شما تنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی می توانید با استفاده از سوابق تحصیلی و به صورت بدون کنکور مشغول به تحصیل شویم. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش تنها با شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر می باشد

 قوانین تحصیلی در این دانشگاه ها کاملا شبیه به دانشگاه های روزانه است. به عنوان مثال حداکثر مدت تحصیل  در مقطع کاردانی سه سال ، مقطع کارشناسی پنج سال ، فوق لیسانس ۷ سال و در آخر دکتری ۹ سال می باشد.

پذیرش دانشجویان در  تمامی مقاطع این دانشگاه ها به صورت متمرکز  می باشد. به این صورت که داوطلبین پس از قبولی در کنکور نیاز به هیچگونه مصاحبه‌ای ندارند مستقیما می‌توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند.

 دانشگاه های پردیس خودگردان در رشته های هنر زبان و علوم انسانی پذیرش و با آزمون ندارند. یعنی فقط بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان را پذیرش می کنند. اما در دو رشته پرطرفدار ریاضی و تجربی از هر دو روش اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. بیشترین میزان پذیرش دانشجو نیز در رشته علوم تجربی  می باشد. افراد با روشی شبیه به تحصیل مازاد بر ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی می توانند با پرداخت شهریه در رشته‌های پرطرفدار پزشکی دندانپزشکی و داروسازی به تحصیل بپردازند. از آنجا که  قبول شدن در رشته های پرطرفدار گروه پزشکی بسیار دشوار می باشد و همچنین ظرفیت دانشگاه های سراسری محدود ، شاهد اقبال دانش آموزان و داوطلبان به پردیس دانشگاه های روزانه در این رشته ها می باشد.

نکات آموزشی مهم در پردیس های خودگردان

در این بخش  نکات آموزشی مهم در پردیس های خودگردان را که متقاضیان می بایست از آنها اطلاع داشته باشند معرفی خواهیم نمود.

 اعتبار مدرک دانشگاهی پردیس های خودگردان

همانطور که چندی پیش ذکر شد ، پردیس های خودگردان شعبه ای از دانشگاه های سراسری روزانه می باشند. و تنها تفاوت آنها در میزان شهریه است که از دانشجویان اخذ می نمایند. زمانی که شما انتخاب رشته خود را انجام می دهید متوجه می شوید که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مشخصات ذکر شده است که هر پردیس دانشگاهی خودگردان مربوط به کدام دانشگاه سراسری میباشد. به همین دلیل تمامی اساتید شما از دانشگاه سراسری مادر میباشند. به همین دلیل کیفیت تحصیلی و اعتبار مدرک پردیس های خودگردان شبیه به همان دانشگاه  سراسری است.

به لحاظ امکانات رفاهی هم با توجه به میزان شهریه نسبتا بالایی که از دانشجویان اخذ می نمایند به تبع امکانات مناسبی نیز در اختیار آنها قرار می دهند.

این پردیس های خودگردان تحت نظارت مستقیم وزارت علوم و تحقیقات و فناوری میباشند و مدرک آنها را نیز ز هم این وزارتخانه صادر می نماید. پس می توان گفت که از اعتبار کافی برخوردار است. البته لازم به ذکر است که نام پردیس های خودگردان در مدرک تحصیلی دانشجویان درج خواهد شد.

 شهریه دانشگاه پردیس خودگردان

 نظام مالی دانشگاه پردیس خودگردان تقریبا مشابه با آن چیزی است که دانشگاه آزاد اسلامی سال ها به اجرا گذاشته است.  این دانشگاه برای دانشجویان شهریه تحت عنوان شهریه ثابت و شهریه متغیر در نظر گرفته شده است که بنا بر رشته تحصیلی میزان این  شهریه تفاوت دارد. به همین دلیل توصیه می شود حتماً قبل از انتخاب رشته و ثبت نام در این دانشگاه ها از میزان شهریه ثابت و متغیر آن اطلاعات کافی به دست آورید زیرا میزان شهریه های دانشگاه پردیس خودگردان از سایر دانشگاه ها بیشتر می باشد. لازم به ذکر است در صورت انصراف از تحصیل به دانشجو مبلغی تحت عنوان خسارت را می بایست به دانشگاه پردازد.

برای اطلاع از جزئیات و شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان شما میتوانید همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با کارشناسان سایت صدای مشاوران به صورت تلفنی تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید