زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال 99 در سراسر کشور تعیین شد. در این مقاله تمامی اطلاعات لازم داوطلبان شرکت در هشتمین آزمون استخدام دستگاه های اجرایی کشور در سال 99  معرفی شده است. استخدام دستگاه های اجرایی کشور شامل نهاد ها، ادارات و وزارتخانه هایی می شود که برای سال 99 علاقه مندی خود را جهت جذب نیروهای جدید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نموده اند.

در ادامه این مقاله به بررسی تمامی جوانب این آزمون که مورد علاقه بسیاری از متقاضیان استخدامی در دستگاه های دولتی می باشد می پردازیم.

تمدید ثبت نام آزمون استخدامی

متقاضیان شرکت در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشورسال 99 : بدلیل برگزارهمزمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری و ثبت نام آزمون استخدامی و بار شدید مراجعه کنندگان به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور تعدادی از متقاضیان نتوانستند ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهند.

در همین راستا زمان ثبت نام آزمو استخدامی از تاریخ 1/7/99 لغایت 4/7/99 تمدید شد،  متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش جهت ثبت نام خود اقدام نمایند.

متقاضیانی که دارای سهمیه ایثارگر هستند و در بازه زمانی گفته شده سهمیه آنان برای آزمون استخدامی مورد تایید قرار نگرفته است در صورتی که با مراجعه و پیگیری موضوع سهمیه خود را حل نموده اند میتوانند در مهلت زمان 1/7/99 لغایت 4/7/99 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند و اطلاعات آنان با موفقیت ثبت شده است می توانند نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور به امتحانی گفته می شود که از سال 1393 برای جذب و به کارگیری نیروهای متخصص در تمامی دستگاه های اجرایی کشور برگزار می شود. هر ساله سازمان ها و نهاد های مختلفی مانند سازمان استاندارد، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، مرکز آمار، سازمان پزشکی قانونی، هواشناسی، شیلات و بسیاری دیگر از نهاد ها و وزارتخانه ها از طریق این آزمون اقدام به جذب و استخدام نیروهای خود می نمایند. آزمون فوق در سراسر کشور به صورت یکپارچه و هماهنگ برگزار خواهد شد.

این آزمون را شاید بتوان یک شانس برابر برای استخدام دولتی در سراسر کشور در نظر گرفته و امیدی برای افرادی باشد که علاقه مند به کار در وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی هستند. هنوز چند و چون برگزاری این ازمون با توجه به شرایط کرونا در کشور توسط سازمان سنجش اعلام نشده است. اما به احتمال زیاد در تابستان تکلیف ثبت نام برگزاری آن مشخص خواهد شد.

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور همه ساله در سایت سازمان سنجنش به نشانی sanjesh.org انجام شده و متقاضیانی که واجد شرایط نام نویسی در این آزمون باشند، در زمان مشخص شده با مراجعه به این سایت ثبت نام خود را برای شرکت در این امتحان نهایی می نمایند.

ضروری است پیش از ثبت نام در سامانه مذکور داوطلبین برای اطلاع از تمامی جزئیات لازم در خصوص این امتحان، اقدام به دانلود و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام دستگاه های اجرایی کشور نمایند. در ادامه می توانید اطلاعات لازم در خصوص این دفترچه و مطالب موجود در ان را مشاهده نمایید. لینک دانلود نیز در ادامه قرار داده شده است.

دفترچه ثبت نام آزمون استخدام دستگاه های اجرایی

دفترچه ثبت نام آزمون استخدام دستگاه های اجرایی در یک فایل pdf  بوده که بالغ بر 300 صفحه و شامل توضیحاتی در خصوص موارد زیر می باشد.

  • مقدمه و معرفی آزمون استخدام دستگاه های اجرایی
  • شرایط شرکت در آزمون
  • مواد امتحانی و منابع سوالات
  • امتیازات و سهمیه های قانونی
  • مراحل ثبت نام در آزمون
  • تهیه فایل عکس اسکن شده
  • پرداخت وجه ثبت نام
  • تکمیل تقاضانامه ثبت نام
  • زمان برگزاری آزمون فراگیر
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
  • حد نصاب لازم برای قبولی در آزمون
  • مصاحبه استخدامی دستگاه های اجرایی
  • شرایط اختصاصی هر ارگان
  • و…

لینک دانلود دفترچه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 99

دفترچه فوق مربوط به آزمون استخدامی سال 98 بوده و به محض انتشار دفترچه آزمون سال 99 این مقاله به روزرسانی خواهد شد و لینک دانلود جدید در این بخش قرار خواهد گرفت.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

برای پیش بینی زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور؛ با توجه به شرایط بحرانی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و حجم بالای شرکت کنندگان در این ازمون، هنوز نمی توان به صورت دقیق اظهار نظر نمود؛ اما به صورت کلی دو سناریو مطرح بوده که شامل موارد زیر می شود.

انتشار آگهی استخدام دستگاه های دولتی تا پیش از 20 مرداد

در صورتی که آگهی استخدام دستگاه های دولتی تا پیش از 20 مرداد 1399 منتشر شود، احتمالا زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور نیز در همان بازه زمانی بوده و تاریخ برگزاری این آزمون نیز در ابتدای مهرماه یا اواخر شهریور ماه می باشد.

عدم انتشار آگهی استخدام تا انتهای مردادماه

در این صورت احتمالا تمهیداتی برای جذب نیروهای جدید در دستگاه های دولتی اندیشیده شده و از روش هایی دیگر به عنوان جایگزین برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیروهاد استفاده می شود. در این خصوص اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت.

تمامی تصمیمات تابع نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می باشد.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

نحوه ثبت نام آزمون استخدام دستگاه های اجرایی کشور در ادامه آموزش داده خواهد شد. در ابتدا لازم است داوطلبین اقدام به اسکن یک عکس پرسنلی از خود با توجه به قوانین و مجدودیت های ذکر شده در دفترچه نموده و پس از واریز وجه و خرید شماره سریال ثبت نام در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراحل نام نویسی خود را آغاز نمایند. هزینه ثبت نام این آزمون در سال 98 مبلغ 45 هزارتومان بوده است. در سال 99 احتمالا این مبلغ افزایش داشته باشد.

مراحل ثبت نام به شرح ذیل می باشد.

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در بازه زمانی اعلام شده
  2. تکمیل تقاضانامه ثبت نام
  3. وارد نمودن مشخصات شناسنامه ای داوطلب
  4. انتخاب دین داوطلب
  5. مشخص نمودن وضعیت ایثارگری یا داشتن سهمیه های قانونی
  6. درج سابقه کار داوطلب دردستگاه های اجرایی
  7. ورود کد پستی و آدرس محل زندگی
  8. وارد نمودن کد شغل انتخابی داوطلب
  9. یادداشت نمودن کد رهگیری که پس از ثبت نام موفق توسط سامانه به داوطلب داده میشود.

تاریخ برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

تاریخ برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال 99 همانگونه که ذکر شد هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و به دلیل شرایطویژه ای که برکشور بعه دلیل شیوع ویروس کرونا حاکم است، نمی توان در این خصوص اظهارنظر دقیقی نمود.

اما به احتمال زیاد تاریخ برگزاری آزمون مذکور در ابتدای مهرماه می باشد. هنوز هیچ ارگان رسمی در این زمینه اظهار نظر نکرده است. اخبارمربوط به اینآزمون و تاریخ برگزاری آن را در همین صفحه منتشر خواهیم نمود.

منابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 99

موارد و منابعی که در آزمون استخدامی از آن ها سوال مطرح می شود به شرح جدول ذیل می باشد.

منابع و مواد آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور
مباحث امتحانی لیست موارد امتحان
ICDL word ، powerpoint ، excel ، access ، ویندوز ، اینترنت ، کلیدهای ترکیبی و میانبر ، ایمیل ، شبکه
ریاضیات  مجموعه ها ، حل مسائل جبری و کسری ، دنباله و تصاعد ، حد و پیوستگی ، رگرسیون ، آمار ، احتمال ، شاخص ها ، معادله خط ، نامعادله ها ، توابع ، لگاریتم ، ریشه یابی معادلات، مساحت ها ، انتگرال
ادبیات فارسی قالب های شعری ، مفهوم جمله ، ساختار جمله ، معنی واژگان ، قرابت معنایی ، ساختار فعل،قواعد و دستور زبان ، آرایه ها ، املا
معارف ترجمه و تفسیر آیات ، توحید ، نبوت ، امامت ، ولایت ، شرک ، بندگی و اخلاص ، احکام ، احادیث ، خانواده ، عفاف، معاد ، مرگ و برزخ ، توبه ، عدالت
زبان انگلیسی درک مطلب ، گرامر ، معنی لغات
اطلاعات عمومی تاریخ ادبیات ، سند چشم انداز 1404 ، تاریخ اسلام و معاصر ، انقلاب ، وصیت نامه امام ، قانون اساسی ، توافقات هسته ای ، جغرافیا ، مسائل ورزشی، جنگ ایران و عراق ، تشکیلات کشور
هوش حل سوالات جبری ، حل مسئله اشکال تجسمی ، استدلال و درک مطلب

البته با توجه به آزمون تخصصی که داوطلب برای شرکت در آن ها اعلام آمادگی نموده است، سوالات و منابع نیز متفاوت میباشد. جدول فوق مربوط به بخش عمومی سوالات این آزمون می باشد.

سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

در امتحان ورودی دستگاه های اجرایی کشور سهمیه های قانونی متفاوتی وجود دارند که شامل موارد زیر می باشد. داوطلبان بایستی در صورت دارا بودن این سهمیه ها در هنگام ثبت نام آن ها را انتخاب نمایند.

سهمیه ایثارگران

در فرآیند استخدام مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، اﺳﺘﺨﺪام آنان ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﺟﺎری و ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕی ﺑﻨﻴﺎد ﺷﻬﻴﺪ و اﻣﻮر اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﺻﻮرت می ﭘﺬﻳﺮد.

با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران در دفترچه مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است. این سهمیه قابل انتقال به سایر داوطلبان نمی باشد.

مشمولین سهمیه ۲۵ درصدی مجاز به استفاده از سهمیه استخدامی ۵ درصدی ایثارگران نمی باشند.

سهمیه معمولین

جذب معلولین با ارائه معرفی نامه از اداره کل بهزیستی استان از محل سهمیه استخدامی ۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان صرفاً از طریق شرکت درامتحان مشترک فراگیر، کسب حداقل نمره لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول صورت می گیرد.

حد نصاب قبولی آزمون استخدام دستگاه های اجرایی

معرفی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام منوط به کسب حد نصاب لازم در آزمون این بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت قوانین می باشد.

 پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان معادل ۵۰ درصد نمره بالاترین فرد در آن امتحان با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب تلقی می شود.

داوطلبان فاقد حد نصاب لازم از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفا کارنامه آزمون کتبی را از طریق سازمان سنجش می توانند دریافت نمایند.

اعلام نتایج

 نتایج اولیه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی معمولا ۲۰ روز پس از زمان برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده می باشد. افرادی که حد نصاب لازم را کسب نموده اند، به میزان سه برابر ظرفیت استخدام به مصاحبه حضوری در ارگان مربوطه دعوت میشوند. چنانچه این آزمون در هفته اول مهر ماه برگزار شود در ابتدای آبان ماه زمان اعلام نتایج اولیه این آزمون خواهد بود.

 قبولی در آزمون کتبی به هیچ عنوان نشان دهنده استخدام قطعی در دستگاه‌های اجرایی کشور نمی‌باشد و پذیرفته شدگان می بایست در مصاحبه تخصصی که توسط ارگان استخدام کننده برگزار می شود، شرکت نموده و موفقیت لازم را کسب نمایند.

مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

مصاحبه استخدام دستگاه اجرایی

مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور برای هر بخش متفاوت بوده و بر اساس سازمان مورد نظر می تواند متغیر باشد. اما به صورت کلی پس از اعلام نتایج اولیه و دعوت به مصاحبه حضوری به میزان سه برابر ظرفیت استخدام، افراد با حضور در مکان های مشخص شده به سوالات مصاحبه کنندگان پاسخ میدهند.

از روش های موفقیت در مصاحبه استخدامی دولتی و یا هر ارگان دیگر داشتن اطلاعات کافی از شغل مورد نظر می باشد.

زمانی که روند ارسال رزومه یا آزمون استخدامی را با موفقیت گذراندید و دعوت به مصاحب را دریافت کردید باید این را بدانید که در مصاحبه کاری خود به چه نحوی عمل کنید تا با موفقیت شما در استخدام همراه باشد.

  • لازم است که قبل از مصاحبه درباره موقعیت شغلی خود تحقیق کرده و اطلاعات کافی و جامعی را به دست آورید.
  • درباره سوالت احتمالی که در  مصاحبه های شغلی پرسیده می شود تحقیق کنید و پاسخ آن ها را به خاطر بسپارید.
  • در پاسخ دادن به سوالات سعی کنید کلید و نکته اصلی را بازگو کنید. تلاش کنید این عمل را با داشتن فن بیان مناسب انجام دهید.
  • در زمان حضور در مصاحبه داشتن پوشش مناسب و متناسب با آن ارگان از اهمیت بالایی برخوردار است برای این کار می توانید درباره نوع پوشش درمصاحبه تحقیق کنید و حرفه ای ترین و بهترین پوشش را داشته باشید.
  • یک نسخه از رزومه خود را در دست داشته باشید اگر نمونه کار هم دارید با خودتان ببرید و سعی کنید قبل از ورود به جلسه تلفن همراه خود را خاموش کنید.
  • صداقت و راستگویی، داشتن اعتماد به نفس بالا و خوش بین بودن از نکات طلایی موفقیت در مصاحبه استخدامی می باشد.

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی”
  1. شما کلاهبردارید الکی تلفن نگه میدارید که هزینه بیشتری بیفته
    آخرش هم جواب سوال داده نمیشه
    من حتما این موضوع و پیگیری میکنم که برای یک سوال استخدامی ۵ بار زنگ زدم و هرکدام یک ربع آخرش هم کارشناس بدون پاسخگویی قطع میکنه

    • سلام دوست محترم مجموعه ما ازشما عذرخواهی می کندشما می توانید از طریق مسئول شیفت این موضوع پیگیری نمایید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید