دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان

رتبه و تراز لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از رشته های دبیری دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی ، دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان است. دبیری زبان و ادبیات عربی,دبیری عربی دانشگاه فرهنگیان,رتبه لازم برای دبیری عربی,رشته دبیری,رشته دبیری ادبیات فارسی,معرفی رشته دبیری زبان انگلیسی,گرایش های رشته زبان و ادبیات عرب,رتبه قبولی برای دبیری,دبیری ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان

این دانشگاه پذیرش دانشجوی زبان و ادبیات عربی را که از گروه علوم انسانی است، از طریق کنکور سراسری 98 انجام می دهد. اولین مرحله برای ثبت نام این رشته ، قبولی در انتخاب رشته کنکور سراسری است که به معنی پذیرش قطعی در دانشگاه فرهنگیان نیست و مراحلی برای گزینش دانشجو وجود دارد. به دلیل مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، نظیر تحصیل رایگان و دریافت مبلغی به عنوان حقوق دانشجو و سایر مزایا ، یکی از دانشگاه های پرطرفدار است. فارغ التحصیلان دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان جذب و استخدام آموزش و پرورش ، دانشگاه فرهنگیان و… خواهند شد.

رتبه کنکور برای قبولی دبیری زبان وادبیات عربی فرهنگیان

شرایط تحصیل دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان

با توجه به ابنکه زبان اصلی دین کشور ما ، زبان عربی است ، این زبان برای زبان شناسان و اهل کتاب (پیروان کتاب آسمانی)، دارای اهمیت است ، برای درک و شناختن بهتر قوانین الهی موجود در کتاب آسمانی ، لازم است با قواعد و ترجمه زبان عربی آشنایی داشته باشیم. بنابراین زبان عربی ، در ایران مورد توجه قرار دارد و زبانی بیگانه نیست. اگر از علاقمندان به زبان عربی هستید از تحصیل و اشتغال در این رشته لذت خواهید برد.

داشگاه فرهنگیان به جذب و ثبت نام دانشجویان رشته دبیری زبان و ادبیات عربی می پردازد، برای قبولی لازم است در مرحله اول در انتخاب رته کنکور سراسری 98 قبول شوید، این گروه از داوطلبان بعد از قبولی ، از سوی دانشگاه فرهنگیان به مصاحبه و گزینش اختصاصی فرهنگیان دعوت می شوند، پذیرفته شدگان نهایی دبیری زبان و ادبیات عربی افرادی می باشند که در این مرحله قبول شوند.

توجه داشته باشید که دانشگاه فرهنگیان تعدادی از ظرفیت، بخشی از پذیرش خود را ، در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان انجام می دهد:

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (کلیک کنید)

 

دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان

مزایا و تعهد رشته دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان دبیری زبان و ادبیات عربی ، در ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر تحصیل رایگان در این دانشگاه ، تا زمان فارغ التحصیلی به طور مدام مبلغی را به عنوان حقوق دانشجو دریافت می کنند که به عنوان کمک هزینه به دانشجویان پرداخت می شود، دانشجویان و فارغ التحصیلان دبیری زبان و ادبیات عربی از مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برخوردار می شوند و به همین دلیل لازم است تعهد خدمت ارائه نمایند، یعنی به عنوان نیروی استخدام شده، در مراکزی و مدارس مورد نظر دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش به فعالیت بپردازند، از نظر اغلب فارغ التحصیلان این تعهد بسیار عالی است و با کمال میل اعزام جهت اشتغال را می پذیرند ولی گروهی از فارغ التحصیلان نیز تمایلی به استخدام در آموزش و پروش و دانشگاه فرهنگیان ندارند ، این گروه از فارغ التحصیلان ، طی شرایطی می توانند تعهد خدمت خود را لغو کنند، برای اطلاع از شرایط لغو تعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان می توانید با مرکز شماره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

دروس رشته دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان

مباحث دروس این رشته شامل:

  • تاریخ‌ ادبیات‌ عرب‌
  • متون‌ مختلف‌ نظم‌ و نثرادوار 
  • فن‌ ترجمه‌ عربی‌ به‌ فارسی‌
  • فن ترجمه فارسی به عربی
  • علوم‌ بلاغی‌ و عروض‌ و قافیه‌ در زبان‌ و ادبیات‌ عرب‌ و…

محل اشتغال فارغ التحصیلان دبیری زبان و ادبیات عربی

محل اشتغال فراغ التحصیلان این رشته، آموزش و پرورش ، مدارس تحت نظر آموزش و پرورش، تدریس در موسسات خصوصی، تدریس خصوصی، پژوهش در زمینه زبان و ادبیات عربی، اداره فنی قوه قضائیه، مترجمی رسمی دادگستری، ترجمه کتاب های عربی به فارسی و چاپ و نشر کتاب.

داوطلبان عزیز کنکور 98 می توانند برای مشاوره در زمینه قبولی رشته دبیری زبان و ادبیات عربی ، مزایا تحصیل این رشته در دانشگاه فرهنگیان ، نحوه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و … با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

 

جهت مشاوره در زمینه دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
6 دیدگاه برای “دبیری زبان و ادبیات عربی دانشگاه فرهنگیان”
  1. سلام. آیا قبول شدن دانشگاه فرهنگیان رشته زبان و ادبیات عربی .نیازی نیست که در دانشگاه هزینه پرداخت کنند؟؟ و شهریه بدهند.آیا تحصیل رایگان است؟؟

    • سلام دوست محترم دوره روزانه ونیازی به هزینه نیست

  2. سلام علیکم
    من دانش آموز کلاس یازدهم هستم میخواستم کتاب هایی که توی دانشگاه فرهنگیان دبیری زبان عربی تدریس میشه رو ببینم باید چکار کنم؟

  3. سلام.خواستم بدونم دانشگاهای دبیری عربی تو کدوم شهرا هستن .بهتره بگم کدوم استان ها؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید