دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا

دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا

جهت مشاوره در زمینه دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پزشکی! این رشته برای عده ای آرزو برای عده ای هدف برای بعضی ممکن است افسوس باشد. در هر شرایطی برای انتخاب این رشته می بایست از شرایط آن مطلع باشید. برای وارد شدن به پزشکی تلاش و کوششی که باید داشته باشید بیشتر از حد معمول است؛ چرا که رشته معمولی را انتخاب نمی کنید. از طرفی کنکور و درس خواندن برای آن داستان خود را دارد و سویی دیگر مسیر درس خواند در رشته پزشکی مسیری متفاوت است. اینکه در چه سنی میخواهید وارد رشته پزشکی شوید نیازمند دانستن مسائلی است که در ادامه بیان خواهد شد. دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا و پزشکی خواندن در سن بالا باید با نگاهی واقع گرایانه صورت پذیرد.

برای مشاوره دراین زمینه می توانید از طریق تلفن ثابت 9099071613 با کارشناسان مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید.

 ورود به رشته پزشکی در سن بالا

شرایط معمول این است که یک دانش آموز رشته تجربی خود را برای کنکور آماده کند و به رشته پزشکی برسد اما به دلایل مختلف افرادی هستند که در این زمان مسیری متفاوت را در زندگی تجربه می کنند و بعد از مدتی تصمیم به وارد شدن به رشته پزشکی می گیرند. برخی از رشته ای که خواندند راضی نیستند، برخی به امید درآمد بالای پزشکی احساس میکنند به آن علاقمند شده اند! و یا هر دلیل دیگر. بدیهی است اگر سن شما بالا رفته باشد کارتان سخت تر خواهد بود. مخصوصا برای آقایان که توقع مالی از آنها بیشتر است و دغدغه کار و درآمد در وضعیت کنونی شاید درگیری زیادی برای آنها ایجاد کند. اگر متاهل باشید که این دغدغه ها و مسئولیت های زندگی بیشتر نیز خواهد بود. بگذارید کمی به مسیر پزشک شدن توجه کنیم.

قبولی در رشته پزشکی در سن بالا

برای قبولی در رشته پزشکی ابتدا باید از مرحله کنکور عبور کنید. این مرحله تلاش زیادی می طلبد و برنامه ریزی درستی برای آن لازم است. اگر بدون مشاوره و برنامه ریزی درست قدم در این مسیر بگذارید، زیاد نمی توانید روی موفقیت خود حساب کنید. مضاف بر اینکه اگر در سن بالا میخواهید اقدام به خواندن پزشکی کنید، زمانی برای از دست دادن ندارید. این سن بالا مقصود بالاتر از یک دانش آموز کنکوری است. ممکن است شما 25 سالتان باشد یا 29 یا 35 یا 42 سال. ممکن است دانشگاه نرفته باشید یا در رشته ای دیگر تحصیل کرده باشید. ممکن است دغدغه مالیتان کمتر باشد یا مسئله مالی اولویت اول زندگیتان باشد.

برای مشاوره دراین زمینه می توانید از طریق تلفن ثابت 9099071613 با کارشناسان مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید.

 مراحل رشته پزشکی

اگر از مرحله کنکور بگذرید، وارد مسیر رشته پزشکی می شوید. نزدیکه به 2سال و نیمِ اول مربوط به علوم پایه است و بیشتر سر کلاس یا آزمایشگاه می گذرد. بعد از آن یک آزمون کلی باید بدهید و وارد مرحله فیزیوپاتی شوید. این مرحله نیز حدود یک سال زمان می برد و بعد از آن مرحله اکسترنی را می گذرانید که دو سال است. در مرحله اکسترنی وارد بیمارستان می شوید و بخش های مختلف آنرا می شناسید و درسهای مربوط به آن را می گذرانید.

در این مدت کشیک های شبانه هم خواهید داشت اما نه در حد یک انترن. بعد از حدود 6 سال آزمون پره انترنی (آزمونی تستی که از مباحث بعد از علوم پایه گرفته می شود) و بعد از قبولی دوره انترنی را می گذرانید که نزدیک به 1سال و نیم طول می کشد. در دوره انترنی ویزیت بیماران در کنار دوره های آموزشی انجام می شود و ماهی 7-8 بار یا بیشتر کشیک دارید.

اگر بخواهید تخصص بگیرید حدود 4 الی 5 سال و در برخی رشته ها مانند مغز و اعصاب بیش از 5 سال باید زمان صرف کنید. در تمام این مراحل از روز اول دانشگاه باید سخت درس بخوانید. حجم درس ها بالاست و کار بسیار جدی است.

مراحل بعد از اتمام پزشکی در سن بالا

ممکن است پس از دوره پزشکی عمومی درآمدتان از از آن چیزی که فکر می کردید پایین تر باشد و سختی کارتان بیشتر. اگر بخواهید در کارتان موفقیت خوبی داشته باشید ناگزیر باید به سمت تخصص بروید و در مجموع دو دوره حدود 11 سال یا کمی بیشتر باید عمرتان را صرف این مسیر نمایید.

اینکه به کسی توصیه شود در سن بالا وارد این راه بشود یا نشود، شاید صحیح نباشد. اگر مثلا در 28 سالگی تصمیم به خواندن پزشکی بگیرید حدود 40 سالگی کار پزشکی را شروع می کنید. پس عشق و علاقه زیاد شما به این راه تنها عاملی است که می تواند شما را در مسیرتان نگه دارد. اگر علاقه و تصمیم شما زیاد محکم نباشد و مثلا بعد از 4 سال به این نتیجه برسید که نمی شود این هدف را دنبال کرد، قطعا این مدت را از زندگی عقب افتاده اید. پس بی گدار به آب نزنید و با مشورت و فکر عمل کنید. اگر هم علاقه تان واقعی است و آگاهانه در این مسیر قدم می گذارید، موفقیت به شما تعلق خواهد داشت.

برای مشاوره در زمینه دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا می توانید از طریق تلفن ثابت 9099071613 با کارشناسان مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاوره در زمینه دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
157 دیدگاه برای “دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا”
  1. من برا کنکور99برنامه ریزی کردم و موقع ورود به رشته پزشکی 23ساله میشم.بنظرتون این سن مناسبه یا دیره؟

    • سلام سن مسئله نداره.مگربرای دانشگاه مثل بقیه الله وارتش شرط سنی دارن وگرنه بقیه دانشگاه ها شرط سنی ندارن

  2. سلام من کاردانی نقشه برداری دارم میتونم دررشته پزشکی قبول بشم وپس از قبول شدن میتونم ادامه بدم ؟؟

    • سلام دوست محترم اگه مشکل نظام وظیفه ندارید بله شما می توانید شرکت کنید

  3. با سلام و خسته نباشید. به نظر شما آیا در سن ۳۸ سالگی، شرکت در کنکور برای پزشکی یا پرستاری ، کار درستیه؟؟

    • سلام دوست محترم این مورد نیازبه مشاوره دقیق دارید

  4. سلام تو سن 38 چه اشکالی داره برای پرستاری یا پزشکی بخونه

    • سلام دوست محترم هیچ اشکالی نداره چون دوره تحصیل 4سال می باشد می تونیدسریع واردبازارکاربشید

    • سلام. من 30 سالمه و رشته ریاضی خوندم . برای شرکت در کنکور تو رشته تجربی چه کار باید انجام بدم. در خصوص منابع کنکور منابع نظام جدید بگیرم یا نظام قدیم.نن تابستون رو از دست دادم آیا شروع کردن از مهر دیر نیست. من سر کار میرم و نیمه وقت میتونم درس بخونم آیا برای افرادی که باید از پایه بخونن دیر نیست و نیمه وقت میشه خوند.

      • سلام دوست محترم ازمهردیرنیست بایه برنامه ریزی ومشاوره دقیق وتهیه منابع مناسب می توانید به اهدافتون برسید. می توانید ازکمک مشاوران ما هم استفاده روداشته باشید

  5. سلام دوستان من ۳۱ سالمه مهندسی معماری خوندم و کارمند شهرداری هستم درامدم بین ۴ تا ۵ ملیون در ماه هست اما با این درامد خیلی سخت هست مجرد هستم و با متاهلی میدونم همه این پول در ماه خرج میشه الان رشته های دندون و پزشکی خیلی طرفدار پیدا کرده و درامد دکتر ها خیلی خوبه و شرایط من هم بد نیس نرماله میخواستم ببینم ارزش داره کنکور ۹۹ شرکت کنم برای دندان پزشکی ؟ دوره اش ۶ ساله هست یعنی اگر قبول بشم در ۳۸ سالگی مدرک میگیرم و میتونم مطب بزنم از طرفی من سهمیه ۲۵ درصدی فرزند جانباز رو هم دارم که به قبول شدن کمک میکنه حالا نمیدونم واقعا شروع این راه کار درستی هست یا نه ؟ البته درامد خوبه دندان پزشک ها برام جذابه و خودم هم علاقه دارم به این رشته خیلی ها میگن خیلی دیره و از زندگی عقب میمونی و بهتر هست رو کار و رشته خودت تمرکز کنی تا درامد بیشتری داشته باشی واقعا موندم چه کاری درست هست نظرتون چیه ؟

    • سلام دوست محترم باتوجه به سهمیه ی که دارید اگه قبلا استفاده نکردید بایه برنامه ریزی می تونید به هدفتون برسید

  6. سلام.و خسته نباشید.من ۲۷سال سن دارم در دوران دبیرستان رشته ام علوم انسانی بوده است.لیسانس مدیریت بازرگانی دارم.و معلولیت هم دارم ولی خب به رشته پزشکی علاقه زیادی دارم .ازتون راهنمایی می‌خوام که باید چکار کنم؟

    • سلام دوست محترم برای رشته پزشکی ابتداباید مشخص بشه معلولیت شما درچه حدی می باشد تا برنامه ریزی انجام بشه

  7. عرض سلام و احترام
    با توجه به اینکه فوق لیسانس دارم، در صورت قبولی در رشته پزشکی چند واحد از دروس تطبیق میخوره؟آیا فقط ریاضی، زبان، ادبیات تطبیق می خوره ؟ضمناً چه ایرادی داره کسی در 45 سالگی متخصص بشه؟آیا در هیچ بیمارستانی نمی تواند مشغول به کار شود؟

    • سلام دوست محترم ذروس مشترک وبانمره 12به بالا.بازدهی کم.خصوصی شانس دارید

      • ضمن تشکر از پاسخگوییتون
        یعنی احتمال داره کسی که تازه مدرک پزشکی عمومی یا تخصص گرفته، تجربه کاری نداره و بالای 40 سال سن داره جایی نتونه مشغول به کار بشه؟

  8. سلام
    من ۳۲ سالمه به نظرتون دیر نیست برای کنکور؟

    • سلام دوست محترم نه دیرنیست بایه برنامه ریزی دقیق میشه به هدفتون برسید

  9. با عرض پوزش سلام و خسته نباشید
    من ۳۰ ساله هستم و میخواستم بدونم برای خوندن پزشکی و کنکور دادن دیره
    من لیسانس حسابداری دارم ولی تو دبیرستان اصلا فیزیک و شیمی و زیست نخوندم برام خیلی سخته نمیوونم مطالب رو درک کنمیا سری شانسی کنکور دادم کنکورش خیلی مشکله میخواستم بدونم میشه فیزیک و شیمی رو به صورت خود خوان خون که رفتن له کلاط کنکور الزامیه الان خیلی مایوسم و نا امیدم تو رو خدا راهنمتییم کنید هزینه کلاس کنکو خیلی بالایت
    با تشکر

    • سلام دوست محترم شما بایه برنامه ریزی دقیق می تونید به هدف تون برسید

  10. سلام
    وقت بخیر
    من 32 سالمه و دانشجوی دکتری مکانیک هستم. خیلی از آینده شغلیم مطمئن نیستم. میخاستم بدونم با توجه به اینکه در دانشگاه دولتی تحصیل میکنم آیا از نظر قوانین وزارت علوم امکان داره انصراف بدم و کنکور تجربی شرکت کنم؟ و اینکه اصلا به ریسکش می ارزه؟ چون تقریبا پلهای پشت سرمو خراب میکنم.
    با تشکر از راهنماییتون.

    • سلام دوست محترم شما برای شرکت درکنکور مشکل ندارید ولی چون مقطع ارشد به بالاهستید روزانه قبول بشید این بستگی به دانشگاه داره که ازتون شهریه بگیره یانه.پس به این موضوع توجه رو داشته باشید وموضوع سربازی هم باید توجه کرد چون برای هر مقطع یکبارصادره میشه. شرکت برای قبولی رشته ای خوب نیازبه برنامه ریزی وهزینه می باشد.شما دررشته خودتون می تونیدبرای هیات علمی اقدام روداشته باشید

  11. سلام البته قبل موضوع بحث پزشکی اینو بگم برای درس خوندن نگا نمیکنه 15 یا 50 یا 60 سالت باشه یا بیشتر ز گهواره تا گور دانش بجوی
    مهم اینه که هدف داری و تلاش برای علم داری حالا در کنارش درآمد امام اینکه شاید عمر میگذره بله چه بخای چه نخوای عمر میگذره به هر صورت یکی برای وارد بازار کار تجارت یکی برای ساخت و ساز وووو اینک بازم جای بحث داره چون باز هم موفقیت تو هر شغل و رشته ای خودش شرایط مناسب میخواد و البته شانس و قرعه موفقیت به نام بخوره نگید اینطور نیست چون واقعا همینطوره تو صد فوتبالیست یکی مارادونا یا پائلو یا علی دایی یا خداد در میاد بقیه روال خودشون و طبیعی جلو میرن تازه اگه بتونن استعدادیابی بشن اونم تو کشور ما پس اول علم نتیجه میده بعدش از قدیم میگن آدم دو روز تمیز زندگی کنه بهتر از صد سال زجر و عذاب و نکبت بودنه اونایی که دنبال علم برن اینجا جای دیگه موفق میشن ولی سردرگم بشین بین خواستتون و بازار و کسب درآمد و اینکه تا کجا با کی و تای به کی طول بکشه به هر حال خود اینم پروسه زمانی و شانس میخواد ولی دنبال دلتون برید مطمعن باشید میبریدکه نمیبازید

  12. سلام من ۳۲ سالمه و کارشناسی ارشد دارم.از طرفی میخواستم برای کنکور پزشکی شرکت کنم.آزاد و دولتی برام فرقی نداره.سهمیه ۲۵ درصد هم دارم. انگیزه کافی هم دارم برای خوندن سوالم اینه که الان با شرایط من‌ و سنم ارزش خوندن داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  13. ممنون از پاسختون فقط میخوام بدونم از نظر سنی دیر نیست ؟ یعنی هستن کطایی که تو سن و سال من پزشکی بخوان بخونن؟؟

    • سلام دوست محترم شما اگه قبلا از سهمیه25درصد استفاده نکرده باشیدوداشتن این سهمیه کار راحت وحتی دانشگاه ازادهزینه شهریه نخواهدداشت.بله هستندباتلاش وپشتکارمی تونیددرایران برای رشته پزشکی شرط سنی وجودنداره ودرخارج شرط سنی وجودداره

  14. ممنون از راهنماییتون.بله تا بحال از سهمیه استفاده نکردم‌

  15. سلام ببخشید کسی که بیماری دیابت داره میتونه رشته پزشکی و دندان و تکنسین اتاق عمل و هوشبری و پرستاری و.. رو بخونه؟؟ یعنی از نظر پزشکی منع نداره؟؟

    • سلام دوست محترم بستگی به درجه بیماری داره وگرنه درایین نامه سلامت کامل جسمانی ملاک می باشد

  16. سلام.من کارشناسی ناپیوسته دارم 24سالمه و خدمت نرفتم میخواستم کنکور سراسری تجربی99شرکت کنمم دفترچه رو خوندم و دیدم ممنوعیت نظام وظیفه دارم البته این قانون ممنوعیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه پارسال توسط دیوان عدالت اداری لغو شد اما اجرا نشده تا حالا خواستم ببینم در کنکور امسال هم اجرا نمیشه؟
    واینکه راهی نیست ک من فعلا خدمت نرم و کنکور بدم؟؟ خواهش میکنم کمکم کنید

  17. سلام.من۴۵ سالمه ارشد زمینم.میتونم درس بخونم.فقط میخوام بدونم.برا۹۹ برنامه بریزم یا۴۰۰.بعداینکه میگفتن دیوان اداری گرفتن شهریه رو از کنکورمجددیها لغو کرده.اینطوده یانه.اگرپزشکی قبول شم باید شهریه بدم.حدودا چنده

    • سلام دوست محترم شما می توانید امسال روبصورت ازمایشی با منابع نطام جدید شرکت کنیدولی برنامه اصلی برای سال400باشه.رای دیوان هنوزمشخص نیست دردفترچه ثبت نام امسال مشخص خواهدشد.

  18. سلام من 46 ساله هستم دو سال پیش کنکور تجربی شرکت کردم و رتبه 12000 شدم. البته دکترا دارم ولی میخواستم یک رشته دیگه هم بخونم ولی سهمیه ها و شرایط برگزاری کنکور کار را برای ما سخت کرده است. الان در این زمان فرصتی هست برای من که مجدد شرکت کنم؟ ممنون

  19. ممنون از پاسخ که دادین
    کلاس های کنکور پیشنهاد میدین با توجه به حجم تبلیغاتی که میشه؟

    • سلام دوست محترم این بستگی به سطح شما دارد.ولی اساتید خوب می تونه کمک کننده باشه براتون

  20. سلام خسته نباشیددر سن 23سالگی خوبه بریی دانشگاه پزشکی یا دندانپزشکی؟؟سن خوبیه؟؟سن مناسبیه؟؟یا بزرگه؟؟

  21. سلام من یه دخترطلبه هستم ک میخام وارد سپاه بانوان بشم ـ
    میخام ببینم امکانش هست؟شرایطش چجوریه؟

    • سلام دوست محترم ازطریق بسیج وهسته گزینش استانتون اقدام نمایید

  22. سلام و احترام همه نظرات عزیزان رو خوندم و از مشاور گرامی کمال تشکر رو دارم به عنوان دانشجوی پزشکی سال ۴ که دوره اکسترنی میشه نظر شخصی خودم را مطرح میکنم شاید مفید واقع بشه عزیزان با گرایش تعداد زیادی از تحصیل کرده های سایر رشته ها به کنکور تجربی مواجهیم که سال به سال هم بیشتر میشه و رقابت خیلی سنگین،سوال اینجاست که چرا دوستان گرامی بعد از ۳۰ سالگی به این نتیجه رسیدند که علایقشون در چه رشته ای اینجا جای بحث نیست چون میدونم تحصیل در هر رشته ای مقدس و قابل تحسینه بی ارزش کردن رشته های غیر پزشکی غیر مستقیم به رشته های علوم پزشکی و متخصصین در این حوزه آسیب میزنه چون پزشکی با جون آدم ها سر و کار داره نه با سلایق و علایقشون کشیک ۳۶ ساعته از عهده رزیدنت جوان ۲۸ ساله با فشار کار زیاد برنمیاد قطعا برای تحصیل در سنهای بالاتر باید با دقت نظری بیشتری تصمیم گیری کرد.موفق و موید باشید در تمام‌مراحل زندگی …

  23. سلام و عرض ادب بنده دو تا دندونم رو کشیدم .چهار الی پنج تاهم خراب و شکسته دارم . .چقدر امکان قبول شدنم هست . دوست دارم سعی خودم رو بکنم . آیا امیدی هست

  24. سلام خسته نباشید.من 28 سالمه سربازی رفتم و کارت پایان خدمت دارم.میخام کنکور شرکت کنم خیلی به رشته های داروسازی و دندان پزشکی علاقه دارم و مطمعن هستم بخونم رتبه لازم رو میارم.ولی میترسم یکم دیر باشه برای اون رشته ها.به نظر شما برای من دیر نیست؟ شما کدوم از اون دو رشته کدوم رو توصیه میکنید که زودتر بازده داشته باشن؟

  25. سلام خسته نباشد ، من الان ۲۸ سالمه خیلی ب پزشکی علاقه دارم اما تحت تاثیر اطرافیانم قرار گرفتم و تو رشته ای تحصیل کردم که علاقه ندارم ، اما میخام شروع کنم برا درس خوندن برا پزشکی …ی نظر داشتم ب دوستان عزیز که میخان شروع کنن ..اصلا نا امید نباشید شما فرض بر این بکیرید که ۴۵ سالگی پزشک بشید شما ۴۵سالتون میشه اما با مدرک پزشکی یا بدون مدرک پزشکی ب درامدش فکر نکنید ب خوب و بهترین بودن فکر کنید و در کنارش بهتریانام ب سراغتون میاد …

  26. سلام. بنده 43 سالم هست.مشاغل مورد علاقه ام رو دنبال کرده بودم ولی تصورم اینه که در حیطه پزشکی توانایی بیشتری دارم. از سال پیش برنامه مطالعه رو برای کنکور شروع کردم وترازم رو رسوندم به 7800 و قصد دارم با رتبه زیر50 در دانشگاه تهران پزشکی بخونم. فکر کنم حدود 45 یت 46 سالگی وارد پزشکی بشم. آیا این سن خیلی دیره ؟ منظورم مشکلاتی هست که دانجشویان پزشکی در طول دوره باهاش سروکار دارند؟

    آیا میشه کار پاره وقت هم داشت؟ ازدواج و بچه چطور؟

    • سلام دوست محترم بله درست این رشته سختی های مربوط به خودشو رو دارد ولی اگه انتخاب براساس علاقه وتوانمندیها باشه شما می توانید به هدف خودبرسید.شما باید 7سال درنظرداشته باشیدکار پاره وقت می توانیدداشته باشید

  27. سلام ببخشید با توجه به اینکه امسال رشته فوریت پزشکی برای دختران مجاز می‌باشد درصد های لازم برای قبولی در این رشته چقدر باید باشه وتراز لازم چقدر است ؟؟
    ممنونم اگه جواب بدید

    • سلام دوست محترم تراز8800رتبه باتوجه به سهمیه متفاوت می باشددرصدها هم مثل رشته دیگر پیراپزشکی می باشد

  28. سلام ببخشید اخرین رتبه قبولی فوریت پزشکی پارسال چند بوده؟؟

  29. سلام
    آیا با داشتن معلولیت که روی ویلچر میشینم میتونم در رشته پزشکی مشغول به تحصیل بشم و پزشکی بخونم

    • سلام دوست محترم رﺷﺘﻪ ﻫﺎي ﮔﺮوه ﭘﺰﺷﻜﻲ (ﭘﺰﺷﻜﻲ، ﭘﺮﺳﺘﺎري، دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜﻲ، ﻣﺎﻣﺎﻳﻲ).داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ از ﺳﻼﻣﺖ کامل جسمی وروانی برخوردارباشد

      • پس اون دختری که رو ویلچر بود و رتبه ی زیر 100 رو آورد چطور پزشکی دانشگاه تهران رو زد و قبول شد و الان داره در رشته پزشکی تحصیل میکنه؟

        • سلام دوست محترم پاسخ دادشده اطلاعیه در دفترچه پیوست سازمان سنجش شرایط جسمانی هررشته با این عنوانﺣﺪاﻗﻞ ﻛﺎرآﻳﻲ اﻋﻀﺎء ﻻزم رﺷﺘﻪ ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز در ﮔﺮوه آزﻣﺎﻳﺸﻲ ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﻲقید کرده برای کنکورامسال یا1400میتوانید باسازمان سنجش یا وزارت بهداشت مکاتبه نماییدشما درکنکورشرکت وتلاش خود راانجام دهید.

  30. سلام من 30 سال دارم کارم آزاد هست یک لیسانس دارم بنظرتون برای پزشکی و دندانپزشکی و دارو سازی و فیزیوتراپی خواندن دیر نیست من یک دوره ای مشکلی برام پیش اومده نتونستم زودتر این کار کنم نظر شما چیست ؟ من شخصا علاقه به درس خواندن دارم

    • سلام دوست محترم دیرنیست باتوجه به هدف وانگیزه ی که دارید

  31. سلام
    من 42سال دارم و این یعنی یک تصمیم مخاطره انگیز

  32. سلام
    من ۲۷ سال دارم و قصد کنکور ۱۴۰۰ تجربی دارم و دوست دارم پزشکی قبول شوم و دارای معلولیت از ناحیه دست چپ هستم
    الان دانشجوی ارشد هستم و در حال کار کردن روی پایان نامه
    مقطع کارشناسی و ارشد هر دو دولتی روزانه بودم
    میخوام ببینم امکان دارد هم پایان نامه را تکمیل کنم و هم برای کنکور تجربی درس بخوانم و معلولیت من چه مقدار در انتخاب رشته تاثیر دارد؟

    • سلام دوست محترم بایه برنامه ریزی دقیق امکانش هست بامشاوران ما درارتباط هستند

  33. سلام من ۲۷ سال سن دارم ودررشته ریاضی تحصیل کردم وتاپیش خوندم والان میخوام کنکور ۱۴۰۰شرکت کنم وباید چند سال برای پزشک عمومی بخونم

  34. سلام .من معلم هستم و تقریبا 50 ساله هستم لیسانس ریاضی دارم .علاقه زیادی دارم پزشکی بخونم و مجرد هستم .اگر پزشکی بخونم و تمام کنم ایا نظام پزشکی بمن میدهند .با تشکر

    • سلام دوست محترم پذیرش دانشگاه درایران شرط سنی ندارد

  35. سلام
    بنده 28 سالمه، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه روزانه، به خاطر مشکلات مالی و تصمیمات اشتباهی نتونستم رشته مورد علاقمو (پزشکی) برم. بنده سربازی نرفتم، میشه در حین سربازی به فرض اگه در شهر محل سکونتم باشه برا کنکور بخونم؟ و قبولی در دانشگاه آزاد ممکنه با یک سال خوندن؟ البته من استرس اینم دارم نظام قدیم حذف بشه چون معدل دیپلمم ده هستش ایا قبولی دانشگاه ازاد معدل تاثیر داره؟

    • سلام دوست محترم شما باید ابتدا وضعیت سربازی مشخص بشود چون برای پزشکی ایست خدمت به شما داده نمی شود.احتمال اینکه کنکور1400نظام قدیم هم باشد هست.برای معدل هم می توانید ترمیم معدل کنید

  36. سلام دوستان تو 48 سالگی ارزش داره آدم بره پزشکی بخونه من شیمی خوندم الان دارم با 20 سال کار کردن بازنشست میشم و از همون اول می خواستم پزشکی بخونم ولی به علت مشکلات مالی از آزاد قبول شدن نتونستم بخونم و شیمی رو تو دانشگاه سراسری تا دکتری رفتم و الان میخام برای پزشکی اقدام کنم من برا پولش نمیخوام بیشتر دلی هست و کمک کردن الانش هم درآمد خوبی دارم

  37. سلام میخواستم بدونم میشه همزمان استاد دانشگاه باشی وهم در رشته ی پزشکی تحصیل کنی ؟۴سال دیگه امکانش هست کنکور حذف بشه ؟اگه حذف بشه چطوری دیپلمای نظام قدیم شانس قبول شدن رو دارن؟

    • سلام دوست محترم استاددانشگاه رسمی ؟احتمالش خیلی کم هست

  38. سلام وقت بخیر،من 32 سالمه،خدمت سربازی هم رفتم،لیسانس نرم افزار دارم،سوال اول آیا رشته دندون یا دارو که 6 ساله اصلا بازار کار داره ؟منظورم اینه تا 6 سال دیگه اشباع نمیشه که فک کنم الانم شده ،سوال 2 اینکه واحد هایی که تو کارشناسی گذروندم آیا تطبیق داده میشه ؟ منظورم واحدهای عمومیه ممنون

  39. سلام من خانمی 33 ساله هستم و دارای یک فرزند و مدرک ارشد کارمند رسمی بخش دولتی هستم اما از همان زمان کنکور سراسری به علوم پزشکی و رشته های مرتبط علاقه داشتم (کنکور ریاضی فیزیک دادم ) همیشه هم علاقه به شناخت مفاهیم این رشته در خودم حس می کردم (حالا برهه ای بیشتر و برهه ای کمتر) بیشتر به تحقیق علاقه دارم.اصلا هم به دندان پزشکی و …یک رشته پولساز و ….هیچ وقت فکر نکردم . شما بفرمایید باید به این علاقه توجه کنم یا مثل چیزی که تاکنون گذشته از خیر آن بگذرم.
    ممنون

    • سلام دوست محترم این بحث نیاز به شناخت بیشتر از شما توانایی وقت …دارد.باتلاش وانگیزه می شود به هر هدفی رسید

  40. سلام . برای انتخاب رشته دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در رشته مرمت اثار باستانی(بدون کنکور هست) لازمه معدل خیلی بالا باشه؟ با معدل 16/70 تجربی نمیشه گزینش شد؟

  41. سلام من ۲۶سالمه ارشد فیزیولوژی ورزشی خوندم و متاهلم ولی از ابتدا به پزشکی علاقه داشتم من پایه ریاضیم و شیمی ام خوب نیست به نظرتون میتونم در پزشکی قبول شم؟دیر نیست؟

    • سلام دوست محترم بستگی به تلاش هدف وزمانی هست که میخاهید صرف کنید

  42. سلام.بنده الان 28سالمه و لیسانس ناپیوسته مکانیک دارم.متاهل هستم و فرزندی که قراره6ماه دیگه به دنیا بیاد.تازه انگیزه پیدا کردم به خوندن برا کنکور، که حتما هم میخوام پزشکی رو بیارم.نظرتون چیه؟درضمن هرچقدر با این شماره تماس میگیرم میگه اشتباهه

    • سلام دوست محترم با برنامه ریزی شانس دارید چون انگیزه مهترین عامل برای پشتکار هست شما می توانید از پک مشاوره ی ما استفاده کنید

  43. با عرض سلام و خسته نباشید
    ۳۳ سالمه و شاغل هستم و کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم ،در هنرستان هم رشته کامپیوتر (فنی و حرفه ایی) خواندم اشنایی با دروسی همچون زیست،فیزیک و شیمی رو ندارم ،ایا میشه برای پزشکی بخونم؟از کجا شروع کنم

    • سلام دوست محترم بله.نیاز به برنامه ریزی داشتن هدف وزمان هست

  44. سلام من 23 سالمه دیپلم تجربی نظام قدیم با معدل کتبی 14 دارم ولی برای کنکور اصلا تلاش نکردم و الان دانشجوی حسابداری پیامنورم رشته ی بدی ندارم ولی پشیمونم که کنکورو جدی نگرفتم دوس دارم یبار دیگ بشینم بخونم شاید رشته پزشکی که همیشه دوس داشتم قبول بشم… بنظرتون الان که کنکور نظام قدیم برگزار نمیشه و من اشنایی با نظام جدید ندارم میتونم از دانشگاهم انصراف نــدم , منابع نظام جدید رو تهیه کنم و کنکور و درسای دانشگاه الانم رو همزمان با هم جلو ببرم ؟ درصد موفق شدنم تو این شرایط چقدره؟ شما پیشنهادتون چیه؟ ممنون میشم جواب بدین 🙂

    • سلام دوست محترم برای مشاوره جامعتر بامشاوران ما در ارتباط باشید ومطمن باشید برای هر تغییر هنوز دیر نیست

  45. سلام . من برای کنکور ۱۴۰۰ ، ۲۵ ساله میشم این سن برای پزشک شدن دیر نیست ؟ آخه همش فکر میکنم اگه از ۱۸ سالگی میرفتم الان درسم تمام میشد و اینکه کسی رو می شناسید توی این سن پزشکی بخونه؟

    • سلام دوست محترم خیر سن بالا مدنظر30به بالاست شما می توانید بایه برنامه ریزی دقیق به هدفتان برسید شما هنوز ابتدایی ره وشناخت خودتان هستید با امید به خدا وتلاش برای هدفتان تلاش کنید

  46. چرا من میخوام تماس بگیرم میگه شماره اشتباهه لطفااا تو ایمیل بهم جواب بدین ممنونم

  47. سلام من لیسانس صنایع هوایی دارم خدمتم تموم شده و علاقه ای به رشته خودم ندارم حتی پیگیر استخدامی تو کار خودمم نمیشم یعنی اگه بگن بیا سر کار هم نمیرم با این که حقوق ها بالاست و پرستیژ هم داره کلا دیگه علاقهای ندارم ۲۵سالمه میخواستم برا دوسال بعد کنکور بدم الانم شروع کردم برای پزشکی خوندن سال بعد هم امتحان میدم شاید قبول شدم به نظرتون دیر نیست این که من بخوام برا خودم یه مطب بزنم چند سال طول میکشه؟

    • سلام دوست محترم خیر با برنامه ریزی حتما به هدفتان می رسید

  48. سلام مشاوران محترم ، اینجانب ۵۰ سالمه و فقط بخاطر عشق و علاقه ایی که به پزشکی دارم میخواهم در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم و اعتماد به نفس و مطالعه ی بالا دارم‌ آیا امکان قبولی و ورود به دانشگاه دولتی دارم ؟

  49. سلام علیکم .
    ببخشید من 23 سالمه و هنوز سربازی نرفتم ایا بعد از سربازی امکانش هس کنکور شرکت کنم ؟
    اگر کنکور حذف شود چگونه میتوانم پزشکی قبول بشم ؟
    ممنون میشم بگید اگر در 27 سالگی پزشکی قبول بشم در چند سالگی میتونم پزشک عمومی شوم ؟
    بسیار سپاس .

  50. سلام یه سوال داشتم چرا همه میخان پزشک شن به خاطر پوز دادن ؟به خاطر ارزش اجتماعی ؟به خاطر درامدش؟؟؟یعنی اینوجامعه نیاز به مهندس .مشاور.کارمند .معمارو…..نداره ؟من تحقیق کردم فقط ایران برا پزشکی این همه هلاکن درسته پزشکی خوب ولی ارزشوو ندارع پا رو علایق بزاریم به خاطر ابنکه بهمون بگن دوکی رشتع مورد علاقه تو بخون ادامه بده دکتر شو 😊

  51. سلام، من ۲۷ سالمه، ارشد مهندسی پزشکی دارم، اوایل فکر می کردم برای دانشگاه های خارج پذیرش بگیرم و ادامه تحصیل بدم برای دکترا ولی خانواده به شدت مخالف هستن. از طرفی هم از همون زمان دبیرستان بین پزشکی و مهندسی دو دل بودم و به هر دو علاقه داشتم. الان دوست دارم کنکور پزشکی شرکت کنم ولی همچنان بین ادامه مسیر با وجود مخالفت های خانواده و تلاش برای قبولی در پزشکی دو دل هستم و نمی دونم چه تصمیمی بگیرم. به نظرتون با شرایط من به صلاح هست خوندن پزشکی؟

    • سلام دوست محترم باتوجه به علاقه وبرنامه ریزی می توانید به هدفتون برسید چون هنوز دیرنیست

  52. سلام من ۲۵ سالمه لیسانس نرم افزار دارم که دوسال از گرفتنش میگذره رشتمو خیلی دوست نداشتم دلم میخواد کنکور تجربی بدم برای پزشکی اما نمیدونم اصلا از کجا شروع کنم و چه جوری برنامه ریزی کنم؟ با توجه به اینکه حس میکنم همه چی از یادم رفته ،از طرفیم میترسم دیر شده باشه،نمیدونم چی کار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • سلام دوست محترم شما با یه برنامه ریزی وتلاش وهدف گذاری می توانید به نتیجه دلخواه برسید

  53. چرا تو سن بالا یکی میخواد درس بخونه همه میگن از تو گذشته. واقعا شاید قبلا شرایط درس خوندنشو نداشته. من زنگ زدم به مشاوراتون و گفتن تو دیگه برو بچه هاتو بزرگ کن.

    • سلام دوست محترم برای رسیدن به اهداف هیچ زمانی دیر نیست.ولی به این نکته توجه کنید بعضی از رشته بخاطر ستی وشرایط استخدامی بهتر افرادهمه جوانب رو سنجیده باشند

  54. سلام. من ۲۹ سالمه و تصمیم دارم تو کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم ایا باید تو نظام جدید کنکور بدم؟چون نظام قدیم هستم.
    و اینکه برای من دیر نیست کنکور تجربی؟هدفم پرستاریه

  55. سلام دوباره،
    یه سوال داشتم اگر پزشکی دولتی قبول شم یا آزاد با توجه به اینکه لیسانس نرم افزار دارم امکان تطبیق دروس عمومی وجود داره یا نه مثل تربیت بدنی و غیره

  56. سلام خسته نباشید بنده ۲۰ سالمه و دانشجوی ترم اول روانشناسی دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد هستم ولی می خوام دوباره برای کنکور ۱۴۰۱ برای پزشکی بخونم از الان به نظرتون امکانش هست و اینکه میشه لز داشنگاه انصراف نداد تا ببینم پزشکی قبول شدم یا نه و اگر نشده بودم دانشگاه خودمو ادانه بدم ؟

  57. سلام خسته نباشید بنده ۲۰ ساله و دانشجوی سال اول روانشاسی دوره کارشناسی پیوسته هستم می خواست بدونم میشه بدون اینکه از دانشگاه انصراف داد دوباره برای کنکور تجربی برای پزشکی کنکور داد کنکور ۱۴۰۱رو عرض میکنم؟

    • سلام دوست محترم دانشجو چه دوره ای هستید؟وضعیت نظام وظیفه؟

  58. با سلام. بنده دانش آموز پایه ی دهم هستم. در دوران راهنمایی در مدرسه ی نمونه دولتی درس خواندم و سال ششم ابتدایی که مدرسه نمونه قبول شدم واقعا برام جای تعجب داشت چون در حدی که بتونم نمونه قبول بشم تلاش نکرده بودم . توی یه شهرستان کوچیک و در منطقه سه هم درس میخونم…خلاصه بگم که کلا هیچی بارم نیست ولی همیشه با اینکه درس نمیخوندم معدل های بالای نوزده و نیم میگرفتم تو نمونه دولتی . الان وسط امتحانات ترم اول سال دهم تجربی هستم. واقعا میفهمم که از لحاظ پایه ی درسی شدید ضعیف هستم . تا الان که نصف سال دهم هم رفته با وجود اینکه آموزش ها هم آنلاین هست و زمان بیشتری برای مطالعه میمونه ، من لای هیچ کتابی رو باز نکردم . از جَو حاکم بر مدرسه ای که توش درس میخونم خوشم نمیاد خیلی سردرگممون میکنن با اینکه خیلی دبیرهای خوبی داره و معلماش با معلمای نمونه دولتی متوسطه ی دوم شهرم یکی هستن ، میخوام از مدرسه غیرانتفایی بیام بیرون و یه مدرسه عادی ثبت نام کنم و از آموزش های آنلاین اون مدرسه هم استفاده نکنم و حتی صفر ساعت هم سر کلاس هاشون حاضری نزنم و با یک برنامه ریزی بتونم به حد قابل قبول خودم برسم، اما اطرافیانم بهم میگن این کار رو نکن و نمیشه و نمیتونی . میخواستم بپرسم ببینم واقعا چنین چیزی ممکنه که من تلاش زیادی بکنم و بدون تدریس دبیرمدارس شهرم و با تدریس اساتید سایت هایی مثل آلا پیش برم و نتونم خیلی توی درس هام قوی بشم؟؟!
    من عاشق پزشکی دانشگاه تهرانم . از بچگی هم همیشه توی بازی ها من دوست داشتم کسی باشم که مداوا میکنه. حاضر هم نیستم پزشکی هیچ دانشگاهی رو جز دانشگاه تهران برم .تورو خدا فقط بهم بگید چجوری میتونم به آرزوم برسم…؟لطفا جواب این سوال رو نفرمایید که برای مشاوره ی جامع تر با مشاوران ما در تماس باشید و خودتون جواب بدید. ممنونم …

    • سلام دوست محترم شما باید بایه برنامه ریزی وهدف گذاری برای رسیدن به اهدافت تلاش کنی.در پایه دهم ویازده نقاط ضعف را در دروس برطرف نمایید

  59. سلام من خارج از ایران هستم آیا توی واتس آپ میتونم با شما مشورت کنم

    • سلام دوست محترم بله.شما پک مشاوره در سایت خریداری نمایید واز طریق واتساپ مشاوره صورت می گیرد

  60. سلام ممنون از راهنماییتون
    من ۲۳سالمه میخوام برا تجربی بخونم رشته دبیرستانم انسانی بود تا بخونمو کنکور بدم۲۵سالمه آیا دیرنیست؟باسنی که بعد اتمام تحصیل دارم بهم کار میدن؟
    ضمن اینکه یه وقتایی حرف از حذف کنکور میزنن اگه کنکور حذف کنن کلا هرچی خواندم الکی میشه؟من شنیدم سن بالاهارو حتی رتبشونم خوب باشه قبول نمیکنن تا سن پایینا بتونن برن تو اون رشته درسته؟
    ممنون میشم جواب بدید من یه لیسانس دارم ولی انقد به دندان پزشکی علاقه دارم که دلم میخواد اونو دنبال کنم

    • سلام دوست محترم دیرننیست شما بایه برنامه ریزی دقیق می توانید به اهدافتون برسید

  61. سلام وقت بخیر .ببخشید من دانشجوی ترم ۵ پرستاری هستم و ۳ سال پشت کنکور موندم برای پزشکی و اخر چون قبول نشدم رفتم پرستاری ،اگر بخوام کنکور شرکت کنم باید انصراف بدم حتما؟و اینکه اگر پزشکی قبول بشم با توجه به رشتم که پرستاری هست،درس هام‌معادل سازی میشن؟؟یا از سال اول پزشکی شروع به تحصیل میکنم؟

  62. باسلام
    بنده ۳۱ ساله هستم مدرک کارشناسی آز‌ دامپزشکی دارم
    آیا می‌توانم در رشته فوریت های پزشکی شرکت کنم ؟ آخه شنیدم برای پذیرش در دانشگاه این رشته باید حداکثر ۲۶ سال سن داشته باشی
    حقیقت داره ؟

  63. سلام وقت بخیر۳۶ساله هستم و متاهل
    بسیار علاقمند به دندانپزشکی هستم اما نمیدانم دراین سن دیر شده یا امیدی هست
    کارشناسی ارشد هستم و تقریبا ۱۰ ساله از درس فاصله گرفتم
    اززیست و شیمی هم تقریبا هیچی نمیدانم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام دوست محترم دستیابی به هدف وعلاقه تون با برنامه ریزس امکان پذیرهست ولی هم باید سختی ها وزمان وهزینه ی که باید صرف میشه رو هم در نظر گرفت وبا اگاهی تلاش کرد

  64. سلام وقت بخیر
    بنده درحال حاضر 30 سال دارم وتصمیم دارم پزشکی بخونم ازطرفی شاغل رسمی می باشم اگر پزشکی دریک دانشگاه خوب قبول شوم ارزش آن را دارد که از شغل فعلی انصراف بدم وپزشکی رو دنبال کنم ثانیا متاهل نیزمی باشم وبحث درآمدنیز مطرح می باشد چون ازلحاظ مالی فقط خودم هستم وروی خانواده هم به هیچ وجه نمیتونم حساب کنم آیا انصراف ازشغل وخوندن پزشکی به صلاح هست؟

    • سلام دوست محترم بستگی به شرایط شما دارد بامشاوران در ارتباط باشید

  65. سلام
    وقت بخیر
    من سی و هفت سالمه و ارشد روانشناسی بالینی دارم
    یکی دوباره برا دکتری رشته خودم اقدام کردم ولی موفق نشدم الان امسال تصمیم گرفتم کنکور امتحان بدم و پزشکی بخونم البته بگم من دیپلم انسانی دارم خواستم ببینم با این شرایط میتونم یا نه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست محترم به عوامل مختلفی داردبامشاوران در ارتباط باشید

  66. سلام خسته نباشید من کارمند سپاه هستم 25 سالمه دیپلم تجربی دارم میتونم کنکور تجربی بدم هم به دانشگاه برم برای تحصیل هم کارمو ادامه بدم سهمیه 25 درصد جانبازی هم دارم

    • سلام دوست محترم شما باید موافقت محل کارتان داشته باشید

  67. با سلام من 32 سالمه و ارشد ژنتیک دارم. آیا برای پزشکی خوندن دیر نیست؟ مثل مقطع دکترا شرط سنی برای کار کردن نداره؟

  68. سلام من ۴۲ساله هستم دارید رباضی خوندم میخوام بدونم چطور میتونم کنکور ۱۴۰۰ پزشکی یا دندان پزشکی قبول شم امکانش هست

    • سلام دوست محترم می توانید شرکت نمایید ولی بهتر است بامشاوران در ارتباط باشید

  69. سلام وقتتون بخیر.ممنون بابت مطالب مفیدتون.
    من خانمی در آستانه ۳۰ سالگی هستم ومتاهل و۳ فرزند دارم وهنوز تاسف میخورم که چرانتونستم درکنکور شرکت کنم وزود ازدواج کردم…به نظرتون منم میتونم شرکت کنم وقبول بشم..رشته پزشکی؟؟

  70. سلام
    من 30 سالم هست فوق لیسانس مهندسی معماری دارم. مجرد هستم. سهمیه 5 درصدی ایثارگری هم دارم که استفاده نکردم. خیلی علاقه دارم رشته پزشکی بخونم. نمیدونم ایا با این سن میشه؟ سهمیه 5 درصدی چقدر میتونه تاثیر گذار باشه؟

  71. سلام من ۲۷ سالمه
    میتونم کنکور بدم؟ یا شرایط خاصی داره؟توی یک سال میشه به انداره ی کافی درس خواند؟

  72. سلام من 36 سالمه و دکترای فیزیولوژی گیاهی دارم کارشناسی شبانه بودم ولی ارشد و دکترا روزانه بودم امکانش هست پزشکی بخونم و اینمه دیر نیست؟

  73. سلام ، تو سن ۳۱ سالگی، با لیسانس گرافیک و دیپلم فنی ، میشه کنکور پزشکی داد؟! و اینکه برای وارد بازار کار شدن چندسال طول میکشه؟!

  74. باسلام…بنده 26سالمه..خدمت سربازی هم رفتم..رشتم ریاضی بود…بنا به دلایلی تو این سالها نتونستم وارد دانشگاه بشم..الان قصد شرکت در کنکور 1401رو دارم ومیخام هر چه در توان دارم بزارم..اما چیزی که ذهنمو درگیر کرده اینکه تجربی برم یا ریاضی؟؟آیا داریم کسانی با این سن وسال واسه ریاضی بمونند؟؟یا فقط واسه تجربی میمونند؟؟آیا اگه بتونم مهندسی شریف قبول بشم ارزشش بیشتره یا پزشکی ارزشش بیشتره با این سن وسال؟؟؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید🌺🌺

  75. من دانشجو فرهنگیان هستم در کارشناسی ارشد چه رشته دیگری می توانم بخوانم ایا غیر کنکور راهی برای پزشکی خواندن نیست

  76. سلام من مشکل بینیانی دارم ایا برا اشتغال در پرستاری و رشته ها دیگه مشکل دارم

  77. سلام وقتتون بخیر
    بببخشید کسی ک پرستار استخدام بیمارستان باشه میتونه کنکور یده؟ اگه بتونه بعد قبولی میتونه به گارش ادامه بده و کنارش پزشکی هم بخونه؟؟ “”

  78. سلام
    پیام دوستان رو خوندم
    خواستم به عنوان یه پیام انگیزشی برای همه شما دوستان عزیز بگم که بنده تو ۳۳ سالگی با وجود مدرک کارشناسی ارشد کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردم و الان دانشجوی پزشکی در شهر مورد علاقه خودم هستم
    رویاهاتون رو دنبال کنید
    هیچوقت برای رسیدن به اونها دیر نیست

  79. سلام و خسته نباشید
    من 26 سالمه و لیسانس حسابداری دارم اما علاقه شدیدی به پزشکی دارم و میخوام کنکور تجربی بدم اما من دوره دبیرستان رو در هنرستان گذروندم ایا با مدرک فوق دیپلم حسابداری میتونم برای کنکور ثبت نام کنم یا اول باید دیپلم تجربی رو کسب کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  80. من ۳۸ سالمه میتونم کنکور بدم امسال گفتن نمیتونی شرکت کنی کنکور تجربی

  81. سلام من امسال ۲۱ سالم میشه و تازه می‌خوام برم دانشگاه و هدفم هم پزشکی هست ولی چون کم کاری کردم و اینکه به خاطر سنم نمیتونم پشت کنکور بمونم ،میخوام برم پرستاری بخونم و این جوری با احتساب طرح پرستاری در سن ۲۷ سالگی فارغ‌التحصیل میشم و می‌خوام اون موقع کنکور بدم.به نظرتون با معادل سازی کردن چقدر از ۷ سال پزشکی کم میشه و آیا باز هم طرح میرم(چون قبلا طرح پرستاری)رفتم؟

  82. سلام و عرض ادب
    من 24 سالمه و سهمیه 25 درصد دارم که یکبار برای کنکور کاردانی به کارشناسی استفاده کردم که روزانه قبول شدم و دوره لیسانس رو گذروندم
    حالا میخوام بدونم آیا میشه برای کنکور انسانی 1401 ازش استفاده کرد یا خیر؟
    و اینکه به نظرتون برای من که متاهل هستم و در نهایت روزی 6 ساعت بتونم مطالعه کنم امیدی هست برای قبولی در رشته های پزشکی یا دندون پزشکی ؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید